logo

نحوه راه اندازی و استفاده از Google Assistant

Google Assistant در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل در سال 2016 معرفی شد و در اکتبر همان سال به طور رسمی روی گوشی های پیکسل عرضه شد. اصول اولیه Google Assistant به راحتی قابل درک است، اما موارد بسیار بیشتری وجود دارد که ممکن است از آنها آگاه نباشید. این پست بیشتر این موارد را پوشش می‌دهد.

از توضیح اینکه Assistant چیست و چگونه از آن استفاده می‌کند تا دستگاه‌هایی که قدرت می‌دهد و دستوراتی که می‌فهمد. بنابراین، چه در استفاده از دستیار Google کاملاً تازه کار باشید و چه از قبل دانشی در این مورد دارید، لازم است چیزهایی را از این راهنما یاد بگیرید. پس با فارس کالا همراه شوید.

دستیار گوگل چیست؟

Google Assistant یاور مجازی گوگل است و به شما امکان می دهد کارها را سریعتر انجام دهید. بسته به دستگاه و پلتفرم، دستیار می‌تواند برنامه‌ها را باز کند، پیام ارسال کند، تماس برقرار کند، آهنگی خاص را پخش کند، وضعیت آب و هوا را بررسی کند، دستگاه‌های هوشمند را کنترل کند، تایمر تنظیم کند، اطلاعات عمومی را بگیرد، آلارم‌ها را تنظیم کند و بسیاری موارد دیگر.

البته، Assistant فقط در گوشی های هوشمند در دسترس نیست. و می‌توانید آن را در بلندگوهای هوشمند، ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ها و بسیاری از محصولات دیگر پیدا کنید.

001 2

دستیار گوگل چه کاری می تواند انجام دهد؟

 ترفندهای Google Assistant بسیار زیاد است می تواند کارهای زیادی انجام دهد. در اینجا مروری بر برخی از قابلیت های اصلی آن خواهیم داشت:

پاسخ به سوالات دانش عمومی: می توانید انواع سؤالات را از دستیار Google بپرسید. در مورد تعطیلات، رویدادهای تاریخی، رویدادهای جاری، شخصیت های مهم و موارد دیگر به شما می گوید. همچنین می توانید در مورد آب و هوا یا اخبار بپرسید.

یافتن مکان ها: آیا سعی می کنید یک رستوران یا فروشگاه خوب در اطراف منطقه خود پیدا کنید؟ دستیار گوگل می تواند آن را ساده تر کند.

حل مسائل ریاضی: آیا ماشین حساب دستی ندارید؟ فقط از گوگل اسیستنس بپرسید! 

دستور غذاها را دریافت کنید: اگر بخواهید قهوه یا یک غذای پیچیده درست کنید، Google Assistant می تواند به شما کمک کند.

برقراری تماس تلفنی: در واقع می‌توانید با استفاده از Google Duo در بلندگوها یا نمایشگرهای هوشمند با افراد تماس بگیرید. اگر از تلفن خود استفاده می کنید، دستگاه می تواند تماس های معمولی برقرار کند.

پخش رسانه: می‌توانید از «دستیار Google» برای پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌تان، جستجوی ویدیوها در Google TV، گوش دادن به پادکست‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

یادآوری، زنگ هشدار، تایمر و غیره: برای برنامه ریزی و انجام کارهای خود به کمک نیاز دارید؟ Google Assistant می‌تواند کارها را برای شما خودکار کند.

دستیار Google می تواند سرگرم کننده باشد: برای گذراندن وقت می توانید از دستیار خود جوک بخواهید، یا می توانید برخی از بازی ها را امتحان کنید.

محصولات خانه هوشمند خود را کنترل کنید: چه بخواهید چراغ را خاموش کنید، دوربین امنیتی خود را بررسی کنید یا قهوه ساز هوشمند خود را راه اندازی کنید، Google Assistant می تواند به شما کمک کند.

الزامات دستیار گوگل

اول از همه، ما باید بفهمیم که آیا تلفن شما از دستیار Google پشتیبانی می کند یا خیر. خبر خوب این است که اکثر گوشی ها این کار را انجام می دهند و شما نباید با اجرای آن مشکلی داشته باشید مگر اینکه دستگاه بسیار قدیمی داشته باشید.

این در همه گوشی‌های دارای Android نسخه 5.0 و بالاتر با حداقل 1 گیگابایت رم یا اندروید 6.0 و بالاتر و حداقل 1.5 گیگابایت رم در دسترس است. تلفن های پشتیبانی شده همچنین باید خدمات Google Play را نصب کرده باشند، حداقل صفحه نمایش 720p داشته باشند و برنامه Google نسخه 6.13 یا بالاتر را اجرا کنند.

این فناوری همچنین در بسیاری از پلتفرم های دیگر، از جمله بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند مبتنی بر گوگل، گنجانده شده است. دستیار گوگل فقط در صورتی کار می کند که زبان دستگاه را روی زبانی تنظیم کرده باشید که از آن پشتیبانی می کند.

اینها عبارتند از انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، ژاپنی، چینی، هلندی، روسی و غیره. تنها مشکل این است که همه دستگاه‌های دستیار Google از همه زبان‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. در اینجا می توانید درباره پشتیبانی زبان بیشتر بیاموزید.

003 1

نحوه راه اندازی و استفاده از Google Assistant

برای استفاده از Google Assistant در گوشی هوشمند اندرویدی خود، ابتدا باید آن را فعال کنید. نگران نباشید، این کار بسیار ساده است حتی مادربزرگ شما هم می تواند آن را انجام دهد، و بیش از یک یا دو دقیقه از وقت شما را نمی گیرد.

چگونه Google Assistant را فعال کنیم:

1- برنامه Google را اجرا کنید.
2-
روی تصویر نمایه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
3-
تنظیمات را انتخاب کنید.
4-
به Google Assistant بروید.
5-
روی General ضربه بزنید.
6-
کلید Google Assistant را فعال کنید.

اکنون که «دستیار» روشن است می توانید بگویید “OK, Google” یا “Hey, Google” و سپس دستور خود را بیان کنید. یک مثال از این می‌تواند این باشد: «خوب، گوگل، یک ویدیوی خنده‌دار گربه را در یوتیوب پخش کن». اگر به هر دلیلی فرمان صوتی کار نمی کند، احتمال غیرفعال شدن آن وجود دارد. تنظیمات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فعال است.

نحوه فعال کردن دستور “Hey, Google”:

1- برنامه Google را اجرا کنید.
2- روی تصویر نمایه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
3-
تنظیمات را انتخاب کنید.
4-
به Google Assistant بروید.
5- روی Hey Google & Voice Match ضربه بزنید.
6-
در Hey Google تغییر وضعیت دهید.

002 3

به خاطر داشته باشید که برخی از تلفن ها باید آنلاک شوند تا این کار انجام شود. اگر هنگام گفتن فرمانی صفحه خاموش باشد، دستیار Google آن را می شنود، اما ممکن است از شما بخواهد قبل از انجام کار درخواستی قفل آن را باز کنید. این یک ویژگی آزاردهنده با دلایل امنیتی است. چند روش جایگزین برای احضار دستیار وجود دارد.

نکته اصلی این است که دکمه هوم دستگاه خود را فشار داده و نگه دارید و منتظر بمانید تا Assistant ظاهر شود. اگر از ژست‌های حرکتی در Android 10 و بالاتر استفاده می‌کنید یا دکمه هوم ندارید، باید از گوشه پایین سمت چپ یا راست به سمت بالا و به سمت وسط بکشید.

برخی از گوشی های برندهایی مانند نوکیا و ال جی نیز دارای دکمه اختصاصی دستیار گوگل هستند. یا می توانید از دکمه اختصاصی در نوار جستجو به آن دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید که می‌توانید به جای صحبت کردن با دستیار، برای آن نامه بنویسید.

وقتی در جمع هستید و نمی خواهید مردم فکر کنند که شما دیوانه هستید، این کار مفید است. برای امتحان کردن این کار، دستیار را احضار کنید، روی نماد صفحه کلید ضربه بزنید و درخواست خود را تایپ کنید.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا