logo

بهترین برنامه های ویرایش عکس در سال 2023

چه یک عکاس معمولی، یک حرفه ای یا یک فعال رسانه های اجتماعی باشید، این برنامه های ویرایش عکس می توانند عکس های شما را بهبود بخشند. فرقی نمی‌کند سلفی می‌گیرید، عکس‌های صریح از سگتان می‌گیرید یا یک عکس وسوسه‌انگیز از غذایی که می‌خواهید بخورید درست می‌کنید، یکی از این برنامه‌ها می‌تواند آن عکس را جذاب کند.

اینکه کدام یک از این برنامه ها برای شما بهتر کار می کند، بستگی به نیاز شما دارد، بنابراین مطمئن شوید که همه برنامه های ما را بررسی کرده اید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. با فارس کالا همراه شوید.

بهترین برنامه های ویرایش عکس در سال 2023

1. PicsArt (اندروید، iOS)

PicsArt یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس است، زیرا سرگرم کننده است، استفاده از آن آسان است و با ابزارهای عالی ویرایش تصویر طیف وسیعی از فیلترهای جذاب را فراهم می کند.

علاوه بر این، می توانید به سرعت استیکرهای سرگرم کننده را انتخاب یا ایجاد کنید و یا تصاویر خود را در کلاژهای قابل تنظیم ترکیب کنید، متن هنری اضافه کنید و به اشتراک بگذارید.

1 6

می توانید از Remix Chat برای اشتراک گذاری و ویرایش مشترک عکس ها با 150 میلیون کاربر ماهانه PicsArt یا فقط با دوستان خود استفاده کنید.

برای داشتن ویرایشگر ویدیو علاوه بر ابزارها، فیلترها و محتوای بیشتر باید یک اشتراک به قیمت 11.99 دلار برای یک ماه یا 55.99 دلار در سال بخرید. PicsArt مجموعه ای غنی از ابزارهای ویرایش عکس و کولاژ را برای عکاسان مصرف کننده ارائه می دهد.

2. Snapseed (اندروید، iOS)

Snapseed برای کاربران معمولی نیست، بلکه برای عکاسان حرفه ایی است که می خواهند یا نیاز دارند زمانی را صرف ایجاد بهترین تصویر ممکن کنند. این برنامه ویرایشگر عکس دارای مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش درجه یک است.

از جمله براش های ویرایش انتخابی، به علاوه مجموعه ای زیبا از فیلترهای مرتبط با فیلم (مانند Lens Blur، Retrolux و Double Exposure) است. همیشه می‌توانید به لایه‌های ویرایش‌ها بروید و عس ها را ویرایش یا حذف کنید.

2 6

یا می توانید از براش Stacks برای اعمال یک افکت فقط بر روی بخشی از تصویر خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید مجموعه‌ای از ویرایش‌هایی را که روی یک عکس اعمال کرده‌اید ذخیره کنید، که بعد می‌تواند روی عکس‌های دیگر اعمال شود و با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. این برنامه رایگان است و هیچ نسخه پریمیوم وجود ندارد.

3. Adobe Photoshop Camera (اندروید، iOS)

Adobe Photoshop Camera به دلیل هوش مصنوعی خود یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس است که جلوه های ویژه و اصلاحات عکس را قبل یا بعد از عکاسی با دوربین گوشی خود اعمال می کند. دوربین فتوشاپ از فیلترهایی به نام “لنز” برای اعمال جلوه های ویژه یا تنظیمات رنگ، نور و وضوح استفاده می کند.

اما چیزی که دوربین را خاص می کند استفاده از Adobe Sensei است که به طور خودکار نوع عکس (پرتره یا منظره) را شناسایی و ماسک هایی را برای جنبه های کلیدی مانند چهره یا آسمان ایجاد می کند.

3 4

 به عنوان مثال، لنزهای آسمان می توانند رنگ آسمان را تغییر دهند، ابرها را اضافه یا حذف کنند، و حتی انعکاس های مناسب را به آب اضافه کنند، بدون اینکه بر قسمت های دیگر تصویر تأثیر بگذارند. به‌علاوه، برخی از لنزها دارای «اسپریت» هستند و با آن می توان اشیاء هوشمندی را بزرگ‌نمایی کرد.

و در ناحیه‌ای از تصویر که توسط Sensei شناسایی شده است حرکت داد. این برنامه امکان قرار دادن و تغییر اندازه اشیاء قرار گرفته در لنز (مانند سیارات یا ابرها) را فراهم می کند.

برخی از لنزها انیمیشن‌های کوچکی دارند، مانند ستاره‌های در حال تیراندازی یا کشتی موشکی در حال انفجار. نسخه iPad ادوبی فتوشاپ دارای چند ویژگی دسکتاپ هوشمندانه مانند براش لبه اصلاح شده است که به شما امکان می دهد شیئی را که می خواهید انتخاب کنید و بوم را بچرخانید.

هر دو ویژگی دارای قابلیت لمسی نیز هستند. Adobe قول داده است که لنزهای جدید (همه رایگان) را به طور منظم اضافه می کند. هر یک از لنزها دارای تنوع هستند و با کشیدن انگشت به راست یا چپ به آنها دسترسی خواهید داشت. این برنامه رایگان است و هیچ نسخه پریمیوم وجود ندارد.

4. Pixlr (اندروید، iOS)

Pixlr یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس برای عکاس‌های معمولی است که می‌خواهند کمی تنظیمات را انجام دهند، افکت‌های منظمی اضافه کنند و سپس در شبکه اجتماعی روی گوشی خود به اشتراک بگذارند.

تسلط بر رابط بصری آسان است، بنابراین می‌توانید از بازی با تصاویر خود لذت ببرید. Pixlr دارای انواعی از ابزارهای تنظیم عکس با استفاده آسان است، بدون اینکه شما را با انتخاب‌ها تحت تأثیر قرار دهد.

4 4

این شامل براش هایی برای اعمال ویرایش های انتخابی (مانند تاریک کردن یا لغو) می شود. فیلترهای جلوه های ویژه، پوشش ها و حاشیه ها سرگرم کننده و به طور کلی جذاب هستند. برچسب های کارتونی متنوع و سرگرم کننده هستند.

با استفاده از طرح‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده یا الگوهای طراحی‌شده که به شما امکان می‌دهد عکس‌هایتان را به هم بزنید، و همچنین بزرگ‌نمایی کنید و آن‌ها را در مکان‌های نگهدارنده حرکت دهید و به سرعت کلاژ ایجاد کنید.

نسخه پریمیوم (1.99 دلار در ماه یا 11.99 دلار در سال) تبلیغات را خاموش می کند و محتوای بیشتری برای برچسب ها، پوشش ها، حاشیه ها و فونت ها ارائه می دهد.

5. Adobe Lightroom (اندروید، iOS)

نسخه موبایلی ادوبی لایت روم (iOS و اندروید) بخشی از یک گردش کار مبتنی بر ابر است که شامل ذخیره‌سازی گالری عکس شما و دسترسی به فایل‌های با وضوح کامل (اصلی و ویرایش‌شده) در همه دستگاه‌های شما (موبایل، لپ‌تاپ و دسک‌تاپ) است.

بنابراین، هنگامی که سیستم لایت روم خریداری می‌کنید (از 9.99 دلار در ماه شروع می‌شود)، یک اکوسیستم پردازش عکس قدرتمند را خریداری می‌کنید که کنترل و کیفیت در سطح حرفه‌ای را فراهم می‌کند.

با این حال، اگر تنها چیزی که می خواهید یک برنامه عکس درجه یک بر روی تلفن یا رایانه لوحی خود است، لایت روم موبایل رایگان است، یا می توانید 4.99 دلار در ماه برای اشتراک Premium که 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد، بپردازید.

 اکثریت قریب به اتفاق ویرایش‌ها شامل کنترل‌های لغزنده، با پاسخ‌دهی سریع است، بنابراین شما دقیقاً می‌دانید که این تنظیمات چگونه بر روی عکس شما تأثیر می‌گذارد.

5 3

علاوه بر این، ویرایش‌ها غیرمخرب هستند، بنابراین همیشه می‌توانید به تصویر اصلی خود بازگردید. لایت روم علاوه بر اشتراک‌گذاری اجتماعی بصری، دارای یک منطقه Discover است.

که در آن می‌توانید انیمیشن‌هایی از مراحلی که عکاسان و هنرمندان دیگر برای ایجاد بهترین تصاویر خود استفاده می‌کنند، مشاهده کنید. بعلاوه، می توانید تصویر ویرایش شده خود را به اشتراک بگذارید.

خرید لوازم جانبی موبایل اورجینال از فارس کالا برای تمامی گوشی های موبایل شیائومی ، سامسونگ ، اپل و هوآوی و…. با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت عمده و تک و ارسال فوری به سراسر کشور.

6. اینستاگرام (اندروید، iOS)

اینستاگرام بیش از 850 میلیون کاربر دارد: تمرکز آن بر اشتراک‌گذاری سریع عکس‌ها و ویدیوها در رسانه‌های اجتماعی است. رابط بصری آن یک مسیر سریع از گرفتن عکس یا ویدیو از طریق ویرایش های ساده تا ارسال همزمان در چندین شبکه اجتماعی را ارائه می دهد.

لایک کردن و اشتراک گذاری پست ها، ارسال و دریافت پیام های مستقیم و به طور کلی تعامل با دیگران از فعالیت های اصلی اینستاگرام است.

6 1

در واقع، مهم‌ترین معیار میزان تعامل شما یا تعداد افرادی است که پست‌های شما را مشاهده و لایک می‌کنند. و بسیاری از ویژگی هایی که اخیراً اضافه شده اند شامل ابزارهایی برای سنجش و بهبود نرخ تعامل شما هستند.

این شامل توانایی حذف «فالوورهایی است که با پست‌های شما درگیر نیستند و ردیابی اینکه کدام هشتگ‌ها بازدید و لایک‌های بیشتری را جذب می‌کنند، می‌شود. 

 اینستاگرام به طور مکرر ویژگی ها و ابزارهایی را اضافه و حذف می کند که برخی از کاربران را گیج و برخی دیگر را هیجان زده می کند. اما یک نکته ثابت این است که محبوبیت آن همچنان در حال افزایش است.

7. Google Photos (اندروید، iOS)

Google Photos تنها برنامه عکس است که ما آن را برای هر دستگاه تلفن همراه ضروری می دانیم. اگر تا به حال تمام فایل‌های رسانه‌ای خود را هنگام از بین رفتن یا جابه‌جایی تلفن خود از دست داده‌اید، دلیل آن را خواهید فهمید.

در حالی که Google Photos تنها دارای حداقل ابزار ویرایش است، عکس‌ها و ویدیوهای شما را سازمان‌دهی می‌کند. اشتراک‌گذاری آسان را ارائه می‌دهد و مهم‌تر از همه اینکه به طور خودکار از کل گالری تصویر شما در فضای ابری پشتیبان‌گیری می‌کند.

این برنامه به طور یکپارچه با تمام دستگاه های شما  همگام می شود. این شامل تلفن های اپل، لپ تاپ ها، تبلت ها و رایانه های رومیزی، رایانه های ویندوزی و همه دستگاه های اندرویدی می شود.

7 1

Google Photos جنبه سرگرم کننده خود را نیز دارد. به عنوان مثال، به طور خودکار GIF های متحرک را از عکس هایی که به صورت دسته ای می گیرید تولید می کند. Google Photos همچنین یکی از بهترین انتخاب‌های ما برای بهترین سایت‌های ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری عکس است.

فقط به خاطر داشته باشید که دیگر فضای ذخیره‌سازی نامحدود ارائه نمی‌دهد و هر عکسی که آپلود می‌کنید جزو محدودیت‌های 15 گیگابایتی رایگان Google Drive شما محسوب می‌شود.

اگر فضای بیشتری می‌خواهید، باید هزینه آن را بپردازید و قیمت‌های آن از 1.99 دلار در ماه برای 100 گیگابایت شروع می‌شود.

8. Pixtica (اندروید)

Pixtica کارهای زیادی را انجام نمی دهد که در بهترین برنامه های ویرایش عکس دیگر نتوانید پیدا کنید، اما به ندرت می توان همه اینها را در یک مکان و در چنین بسته ای زیبا و کاربرپسند پیدا کرد. این برنامه فقط اندرویدی کنترل کاملی بر هر جنبه از عکاسی، از ISO گرفته تا سرعت شاتر تا فوکوس ارائه می‌کند.

در حالی که فیلترهای زنده، پانوراما، HDR، برچسب‌ها و حالت‌های hyperlapse گزینه‌های خلاقانه زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در نسخه پولی این برنامه فیلترهای بیشتر و وضوح بالاتری اضافه می‌کند و گزینه‌های مختلفی را باز می‌کند، اما نسخه رایگان پاسخگوی نیاز افراد زیادی خواهد بود.

8 1

9. Prisma (اندروید، iOS)

Prisma چیزی متفاوت از بسیاری از بهترین برنامه های ویرایش عکس ارائه می دهد، زیرا از فیلترهای الهام گرفته از هنرمندان واقعی ساخته شده است. در حالی که بسیاری از برنامه‌های دیگر از فیلترها استفاده می‌کنند. به ویژه Adobe Photoshop Camera که کمی بالاتر از این لیست قرار دارد، Prisma به شما امکان می‌دهد عکس خود را به آثار مینی پیکاسو یا ون گوگ تبدیل کنید. 

در مجموع بیش از 300 فیلتر برای استفاده وجود دارد، اما بسیاری از آنها قفل شده اند. برای باز کردن همه آنها می توانید 1.99 دلار در هفته، 7.99 دلار در ماه یا 29.99 دلار در سال بپردازید. این اشتراک همچنین به شما امکان می دهد به پردازش HD تصاویر خود دسترسی داشته باشید. پس از اعمال فیلتر، می‌توانید به راحتی یک پس‌زمینه سفارشی اضافه کنید.

9 1

یا تنظیمات بیشتری در نوردهی، کنتراست و تنظیمات دیگر ایجاد کنید، آنها را در تلفن خود ذخیره کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. بعلاوه، فیلترهای جدید به طور مرتب اضافه می شوند تا احساس تازگی برنامه را حفظ کنند.

10. Facetune 2 (اندروید، iOS)

Facetune 2 بهترین برنامه ویرایش عکس برای روتوش پرتره است و هوش پیچیده آن، فراتر از صاف کردن و تقویت پوست و سفید کردن دندان ها است. کنترل‌های لغزنده ساده به شما امکان می‌دهند شدت افکت‌ها را کم یا زیاد کنید.

حتی می توانید قبل از گرفتن عکس، پرتره خود را در پیش نمایش دوربین تغییر دهید. اما متأسفانه، اگر نسخه پریمیوم برنامه را نخرید، نمی توانید از برخی از ابزارهای جالب تر استفاده کنید.

10 1

این موارد شامل تغییر پس‌زمینه، رنگ آسمان یا چشم، از بین بردن لکه‌ها، یا استفاده از ابزارهای لمسی (مانند برداشتن پف چشم، تغییر شکل ابروها و ساختار صورت، یا افزودن درخشش پوست) است. نسخه پریمیوم 1.99 دلار در ماه، 35.99 دلار در سال یا 69.99 دلار برای یک بار خرید هزینه دارد که بسیار گران است.

با این حال، نسخه رایگان آن هم  یک ابزار قدرتمند است. آن را دانلود کنید تا به راحتی پرتره ها و سلفی های خود را بهبود بخشید.

11. Afterlight (اندروید، iOS)

Afterlight 2 برای کسانی طراحی شده است که می خواهند زمان خود را صرف ویرایش عکس های فردی کنند. ابزارهای رنگ، نوردهی، ترکیب و ساختار نسبتاً جامع هستند، از جمله لایه‌ها، منحنی‌ها و رنگ انتخابی. علاوه بر چندین سطح لغو و انجام مجدد، می‌توانید از صفحه تاریخچه برای بازگرداندن تصویر خود به یک مرحله خاص استفاده کنید.

11

یا می توانید از صفحه لایه ها برای انتخاب، ویرایش یا حذف یک ویرایش خاص استفاده کنید. به طور کلی استفاده از رابط کاربری آسان است. متأسفانه، تعداد قابل توجهی از ابزارها و گزینه‌ها، به غیر از بیش از 130 فیلتر، تنها در صورت خرید عضویت با قیمت 2.99 دلار در ماه، 17.99 دلار در سال یا 35.99 دلار در دسترس هستند. همچنین، نسخه اندروید به اندازه نسخه iOS پیشرفته نیست.

12. VSCO (اندروید، iOS)

VSCO با تمرکز بر عکاسی سنتی، تنوع خوبی از اصلاحات و تنظیمات عکس دارد که نتایج با کیفیت خوبی از جمله فیلترهای نوع فیلم امولسیونی ایجاد می کند. حتی می توانید فایل های RAW را وارد کنید. با این حال، مجموعه ویژگی های آن به اندازه برخی از بهترین برنامه های ویرایش عکس دیگر جامع نیست.

به عنوان مثال، ویرایش، متن یا جلوه های ویژه انتخابی ندارد، در حالی که می توانید رنگ حاشیه خود را از داخل عکس خود انتخاب کنید.

12

با این حال، می‌توانید لیستی از ویرایش‌های انجام شده روی یک عکس را برای استفاده در سایر تصاویر ذخیره کنید. دوربین VSCO همچنین مجموعه‌ای از کنترل‌های قبل از عکس‌برداری را ارائه می‌کند (فقط در iOS، نه اندروید)، از جمله نقطه فوکوس انتخابی، و کنترل دستی روی تعادل رنگ سفید، ISO و نوردهی.

 پست کردن عکس‌ها از VSCO به هر شبکه‌ای که روی گوشی شما وجود دارد، آسان است. هر عکسی که در نمایه VSCO خود ارسال می کنید حتی برای کسانی که حساب VSCO ندارند، عمومی است و تنها تنظیمات حریم خصوصی مربوط به اشتراک گذاری تنظیمات مکان عکس های شماست.

برنامه رایگان به ابزارهای ویرایش اولیه (فقط تصاویر ثابت) و ده پیش تنظیم فیلتر محدود می شود. با 19.99 دلار در سال، به یک ویرایشگر ویدیو، بیش از 200 پیش تنظیم، ابزارهای ویرایش پیشرفته (مانند HSL)، ابزارهای مونتاژ ثابت و متحرک، چالش های هفتگی عکس دسترسی خواهید داشت.

13. TouchRetouch (iOS، Android)

ابزار جدید Magic Eraser گوگل از زمانی که روی گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو عرضه شد توجه زیادی را به خود جلب کرده است، این اولین برنامه ای است که اشیاء ناخواسته را از عکس ها حذف می کند. در واقع، TouchRetouch سال‌هاست که وجود دارد و تصاویر شما را از شر ویژگی‌های پس‌زمینه ناخوشایند خلاص می‌کند.

13

استفاده از آن فوق‌العاده آسان است. شما به سادگی روی شی‌ای که می‌خواهید حذف کنید نقاشی می‌کنید و روی دکمه «Go» کلیک می‌کنید. هرچند همیشه 100% موفقیت آمیز نیست و قطعاً در عکس هایی که جسم ناخواسته در یک پس زمینه نسبتاً ساده قرار دارد، بهتر عمل می کند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا