logo

بهترین برنامه نقاشی برای اندروید در 2023

بهترین برنامه طراحی برای اندروید به این معنی است که دیگر نیازی به iPad یا تبلت طراحی اختصاصی برای تولید هنر دیجیتال شگفت انگیز ندارید. درعوض، می‌توانید با استفاده از قلم، مستقیماً روی صفحه تلفن Android، رایانه لوحی Android یا Chromebook خود طرح، طراحی و نقاشی کنید.

با توجه به اینکه گزینه های زیادی در فروشگاه Google Play وجود دارد که اکثر آنها هم خیلی خوب نیستند. ما در این مقاله، 10 بهترین برنامه طراحی برای اندروید را که امروز در دسترس است، گردآوری کرده ایم. با فارس کالا همراه شوید.

بهترین برنامه نقاشی برای اندروید در 2023

چه یک هنرمند حرفه ای و چه مبتدی باشید که برای اولین بار به دنبال طراحی روی صفحه هستید، مطمئناً آنچه را که به دنبال آن هستید در میان این  برنامه های طراحی اندروید پیدا خواهید کرد. من در این لیست برنامه‌های پولی و پریمیوم و بهترین برنامه‌های طراحی رایگان برای اندروید را گنجانده ام.

همچنین گزینه‌هایی را برای اهداف خاص مانند همکاری هنری، هنر کارتونی و ساختن طرح‌های سریع به سبک نوت‌بوک قرار داده‌ام.

1. Krita

 هیچ تضمینی وجود ندارد که یک برنامه رایگان برای همیشه رایگان بماند و حتی اگر اینطور باشد، احتمالاً همچنان باید برای ویژگی های اضافی هزینه کنید. با این حال، Krita استثنا است زیرا رایگان و منبع باز است.

این بدان معناست که تیمی از توسعه دهندگان دائماً به عنوان داوطلب روی آن کار می کنند. و بنابراین نه تنها رایگان باقی می ماند، بلکه دائماً ویژگی های جدیدی را بدون هزینه اضافی، اضافه می کنند.

1 7

همانطور که در بررسی Krita 5.0 ما متوجه شدیم، این برنامه طراحی برای علاقه مندان به هنر و علاقه مندان به هنر و استفاده از آن آسان است. نسخه کامل اخیراً برای تبلت‌های اندرویدی در دسترس قرار گرفته است که ویژگی‌های برجسته‌ای از جمله پشتیبانی از ژست‌های قلم S، لغو نامحدود، پشتیبانی از میانبرهای صفحه کلید، ابزارهای انیمیشن و پشتیبانی از اکثر انواع فایل‌ها از جمله PSD را دارد.

واقعاً هر چیزی که می‌توانید از یک برنامه طراحی در Krita بخواهید وجود دارد. با مدیریت لایه ها، ابزارهای تبدیل و حتی مجموعه ای از ویژگی های انیمیشن، Krita واقعا یک بسته هنری دیجیتال کامل است.

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه نقاشی برای اندروید

ویژگی ها: بیش از 100 براش، 9 موتور براش سفارشی، تثبیت کننده قلم مو، ابزار برداری و متن

دلایل خرید:

+برنامه پیچیده و پر ویژگی

+ بسیاری از ابزارهای سفارشی سازی

+ شامل ابزارهای انیمیشن

2. Infinite Painter

Infinite Painter یک برنامه نقاشی، طراحی و طراحی چند پلتفرمی که برای رایانه‌های لوحی، تلفن‌ها و کروم‌بوک‌ها با رابط کاربری تمیز، سازماندهی شده و بسیار قابل تنظیم است که تجربه ای عالی برای هنرمندان فراهم می کند. نزدیک به 200 قلم مو برای انتخاب وجود دارد، از مداد گرفته تا زغال چوب.

2 7

همچنین می‌توانید نقاشی خود را به‌عنوان Timelapse ضبط کنید. قیمت این برنامه 9.99 دلار است و در حالی که نسخه رایگان آن وجود ندارد، یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه وجود دارد. به طور کلی، با پرداخت هزینه، این یک برنامه طراحی پیشرفته و پر از ویژگی برای اندروید است. Infinite Painter نسبت به Krita رابط کاربری ساده تری دارد و درست مانند Procreate قابل دسترسی است.

مشخصات فنی:

بهترین جایگزین اندروید برای Procreate 

ویژگی ها: بیش از 100 تنظیمات براش قابل تنظیم، بوم بزرگ، رنگ های چرخشی و واقعی، ابزارهای چشم انداز، کنترل های حرکتی

دلایل خرید:

+ ابزارهای حرفه ای، از جمله ضبط تایم لپس

+ تعداد زیادی از گزینه های سفارشی سازی

+ پشتیبانی از لایه، فیلترها، 30 حالت ترکیبی

دلایل اجتناب از خرید:

-هیچ گزینه رایگانی وجود ندارد

 

3. Sketchbook

اگر یک هنرمند حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستید، Sketchbook بهترین برنامه رایگان طراحی برای اندروید است که می توانیم توصیه کنیم. این برنامه طراحی، نقاشی و طراحی متقابل پلتفرم در ابتدا توسط Autodesk توسعه داده شد، که بهترین نرم افزارهای سه بعدی را نیز تولید کرده است.

3 5

Sketchbook از S-Pen سامسونگ پشتیبانی می کند و انواع راهنماها، خط کش ها و ابزارهای ضربه ای را برای کارهای هنری دقیق ارائه می دهد. شما همچنین یک مکمل کامل از مداد، خودکار، نشانگر، و قلم مو دریافت می کنید که قابل تنظیم و اشتراک گذاری هستند.

با این حال، رابط کاربری تمیز است، و می‌توانید روی طراحی تمرکز کنید. این بدان معناست که Sketchbook برای مبتدیان و همچنین حرفه ای ها مناسب است، به خصوص که برنامه اصلی رایگان است. همچنین یک بسته پریمیوم برای بارگیری با هزینه یکبار وجود دارد که ویژگی های پیشرفته ای را برای ایجاد قلم مو، مدیریت رنگ، مدیریت لایه و موارد دیگر باز می کند.

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه نقاشی اندروید برای هنرمندان حرفه ای 

-ویژگی ها: رابط کاربری ساده، 100 براش، تقارن پویا، پشتیبانی از قلم

دلایل خرید:

+ رابط کاربری ساده برای نمایشگرهای کوچک ایده آل است

+صدها برس سفارشی

+نسخه رایگان بیش از اندازه کافی است

 

4. Artflow

اگر به دنبال بهترین برنامه طراحی برای گوشی های اندرویدی هستید، Artflow را به شما پیشنهاد می کنیم. این برنامه رابط کاربری ساده و سریع دارد که استفاده از آن را در یک صفحه نمایش کوچک نسبت به سایر برنامه های طراحی بسیار کم دردسرتر می کند.

اما در عین حال مملو از ویژگی های پیچیده است. که شامل لکه، پر کردن و ابزار پاک کن، لایه‌ها، تنظیم رنگ، خنثی کردن و انجام مجدد بی‌نهایت، برس‌های قابل تنظیم و پشتیبانی از قلم‌های حساس به فشار است.

4 5

می‌توانید پروژه‌های خود را به صورت لایه‌ای PSD یا PNG صادر کنید، ضبط‌های تایم لپس انجام دهید و از چندین لایه، حالت‌های ترکیب لایه‌ها و میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید. تنها مشکل جزئی من این است که هنگام ایجاد نقشه های پیچیده، گهگاه با تأخیر مواجه می شوم.

این برنامه علاوه بر تلفن‌های Artflow، Artflow برای تبلت‌های Artflow و Chromebook در دسترس است. نسخه اصلی رایگان است اما ابزارهای پیشرفته‌تر نیاز به خرید درون‌برنامه‌ای دارند.

مشخصات فنی:

بهترین برنامه نقاشی رایگان برای گوشی های اندروید 

ویژگی ها: 80 برس رنگ، لک، پر، ابزار پاک کن، پشتیبانی از قلم

دلایل خرید:

+نقاشی صاف و دقیق

+موتور براش خوب

دلایل اجتناب از خرید:

-ممکن است در هنگام ایجاد تصاویر پیچیده تاخیر داشته باشد

5. Magma

آیا می خواهید از راه دور روی یک اثر هنری با دیگران کار کنید؟ پس ماگما را بررسی کنید. این برنامه که در نمایشگاه Lightbox در سال 2020 راه اندازی شد، رایگان است و در مرورگر کار می کند، بنابراین می توانید از آن با هر دستگاه اندرویدی که به وب متصل هستید استفاده کنید.

ماگما اساساً یک بوم نقاشی به شما می دهد که همه افراد دعوت شده به مهمانی می توانند به صورت دیجیتالی و در زمان واقعی آن را خط خطی کرده و روی آن بکشند. 

5 4

 حداکثر 30 نفر می توانند در یک زمان همکاری کنند و حرکات لمسی داخلی و همچنین یک پنجره چت وجود دارد. از آنجایی که یک پلتفرم مبتنی بر ابر است، چیزی برای دانلود وجود ندارد. شما فقط می توانید ثبت نام کنید و به صورت رایگان شروع به کار کنید.

در حالی که برنامه های اشتراک به شما امکان می دهد به ابزارهای پیشرفته تری مانند برس های بافت دار، ابزارهای پرکننده کمند و فضای ذخیره سازی ابری دسترسی داشته باشید.

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه نقاشی اندروید برای گروه ها

-ویژگی ها: براش های بافت، 30 هنرمند روی یک بوم، پشتیبانی از قلم، چت صوتی

دلایل خرید:

+ برای هنر مشارکتی طراحی شده است

+ براش ها و ابزارهای حرفه ای

+ پشتیبانی از فرمت PSD

دلایل اجتناب از خرید:

– برای هنرمندان انفرادی مناسب نیست

 لوازم جانبی گوشی های موبایل شیائومی ، سامسونگ ، اپل  و ….. را به صورت کاملا اورجینال و با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت عمده و تک و ارسال فوری به سراسر کشور از فروشگاه فارس کالا تهیه کنید.

6. Ibis Paint X

Ibis Paint X یک برنامه نقاشی رایگان است که برای کاریکاتوریست ها طراحی شده است. هم روی گوشی‌ها و هم تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند و دارای بیش از 15000 براش قابل تنظیم، بیش از 1000 فونت، 80 فیلتر، 46 رنگ صفحه نمایش و 27 حالت ترکیبی است.

این واقعا یک برنامه قوی و پیچیده است که از همان مجموعه ابزار نرم افزار کامل دسکتاپ Ibis Paint انتخاب می کند. ویژگی ها عبارتند از ژست های لمسی، تثبیت ضربه، ابزار کمند، ابزار مایع، ماسک های برش، و طیف وسیعی از ویژگی های خط کش مانند خط کش های خط شعاعی یا خط کش های تقارن.

6 2

تبلیغات درون برنامه ای می توانند اعصاب شما را به هم بریزند، اما می توانید با اشتراک 10 دلاری Prime آنها را حذف کنید. در غیر این صورت، برنامه رایگان است، با برنامه های اشتراک ابزار اضافی و فضای ذخیره سازی ابری را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر اشتراک Prime را پرداخت کنید، به ویژگی‌های بیشتری نیز دسترسی خواهید داشت، از جمله 20 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری، کاغذهای بوم اضافی، فونت‌ها و مواد. 

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه نقاشی اندروید برای کاریکاتوریست ها

-ویژگی ها: 15000 براش، 15000 متریال، بیش از 1000 فونت، 80 فیلتر، 46 اسکرینتون، 27 حالت ترکیبی، ابزار ضبط

دلایل خرید:

+ ابزارهای طراحی قدرتمند

+ رابط کاربری ساده برای تبلت ها طراحی شده است

+ شبیه سازی براش پیچیده دلایل

7. DotPict

آیا به هنر پیکسلی علاقه دارید؟ پس حتما از دانستن اینکه یک برنامه اندرویدی برای انجام این کار وجود دارد خوشحال خواهید شد. DotPict – که برای iOS نیز در دسترس است – به شما یک شبکه می دهد تا روی آن کار کنید.

این برنامه اضافه کردن و حذف پیکسل ها، تغییر رنگ ها و ایجاد نقاشی های هنری پیکسلی فوق العاده را بسیار ساده می کند. می‌توانید بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید. همچنین امکان ذخیره خودکار، انجام مجدد و لغو وجود دارد.

7 2

همچنین می توانید تصاویر ساخته شده توسط سایر کاربران را مشاهده کرده و پالت های رنگی سفارشی را دانلود کنید. ویژگی های زیادی وجود ندارد زیرا واقعاً نیازی به آن نیست. این باعث می شود رابط کاربری برای استفاده زیبا و آسان باشد.

یکی از جنبه‌های DotPict که عالی است، ارتباط آن با فضای اجتماعی خود برنامه برای ارسال آثار هنری و ارتباط با سایر فشار دهنده‌های پیکسل است. حتی می توانید از طریق برنامه از رویدادهای هنری پیکسل بازدید و میزبانی کنید. تنها نقطه ضعف واقعی این است که DotPict فقط به ایجاد هنر پیکسل محدود می شود.

مشخصات فنی:

-بهترین اپلیکیشن پیکسل آرت برای اندروید 

ویژگی ها: قلم مش، رنگ ها و مواد از پیش تعیین شده، ابزارهای انیمیشن، فضای اجتماعی برای پست ها، رویدادهای آنلاین

دلایل خرید:

+ برای استفاده در گوشی های هوشمند طراحی شده است

+ از پیش تنظیم ها و ابزارهای طراحی خوب

+ فضای اجتماعی داخلی و رویدادها

دلایل اجتناب از خرید:

-برنامه محدود

8. Animatic

 Animatic به شما امکان می‌دهد تا نقاشی‌های کتاب را بر روی دستگاه اندرویدی خود بسازید. ما از انیمیشن های بسیار ساده صحبت می کنیم، و این چیزی است که انجام آن را برای هر کسی آسان می کند. دنبال کردن رابط کاربری بسیار ساده است و کل فرآیند را به یک رویا تبدیل می کند.

8 2

می‌توانید مدت زمان هر فریم را روی صفحه به‌صورت جداگانه مشخص کنید و پروژه‌ها را تا 24 فریم بر ثانیه صادر کنید. می‌توانید پروژه‌های خود را با سایر کاربران Animatic برای بررسی یا کار به اشتراک بگذارید، و پس از اتمام کار، می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان فیلم‌های GIF یا MP4 متحرک ذخیره کنید.

ابزارهای قلم مو بسیار ابتدایی هستند و از انواع مداد، خودکار، نشانگر و مداد رنگی استفاده نمی کنند (یک پاک کن وجود دارد). اما رابط کاربری لایه‌ای ساده cel-animation است که چشمگیرترین ویژگی Animatic است، زیرا به این معنی است که می‌توانید به راحتی doodle کنید و انیمیشن‌های ساده را در چند دقیقه ایجاد کنید.

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه نقاشی مبتدی برای اندروید

-ویژگی ها: ابزار ساده براش، رابط کاربری سل و لایه، ارائه به صورت GIF و ویدئو

دلایل خرید:

+معرفی سرگرم کننده برای انیمیشن

+ ایجاد انیمیشن سنتی سل

دلایل اجتناب از خرید:

– محدود بودن انواع برس

9. MediBang

MediaBang یک برنامه طراحی و نقاشی چند پلتفرمی است که در بین هنرمندان کمیک و مانگا محبوب است. این برنامه با پانل های کمیک از پیش ساخته شده و ابزارهای چیدمان، و ویژگی timelapse ارائه می شود. همچنین یک کتابخانه بزرگ برای هنرمندان وجود دارد.

از جمله آموزش هایی برای مبتدیان که می توانند دنبال کنند، و الگوهایی برای کمک به شما در ساختن نقاشی های خود. علاوه بر این که برای iOS و اندروید در دسترس است، نسخه هایی برای PC و Mac نیز وجود دارد.

9 2

این برنامه اندروید برای دانلود رایگان است، به علاوه می‌توانید تبلیغات را پنهان کنید، به بیش از 200 براش نامحدود دسترسی داشته باشید. این یک برنامه عالی برای ایجاد هنر سبک مانگا است، همچنین در دسترس و ساده است. اما، از آنجایی که این یک برنامه رایگان طراحی اندروید است.

باید پنجره‌های بازشوی تبلیغات را کنار بگذارید که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد، به خصوص اگر از تلفن هوشمند استفاده می‌کنید. با این حال، ارزش امتحان کردن را دارد زیرا MediaBang در کل یک برنامه هنری ارزشمند است.

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه نقاشی مانگا برای اندروید 

-ویژگی ها: 180 براش، 1000 رنگ صفحه نمایش، قابلیت تایم لپس، بهترین معاملات امروز

دلایل خرید:

+ طراحی شده برای سبک های هنری مانگا و کمیک

+ دارای قالب ها و آموزش ها

+ ضربه های قلم مو صاف و جسورانه

دلایل اجتناب از خرید:

-فشار قلم فقط با قلم سونار کار می کند

10. Bamboo Paper

 این برنامه چند پلتفرمی توسط Wacom، خالق تبلت‌های پیشرو در صنعت Wacom ساخته شده است و نام آن را از قلم‌های Bamboo خودش گرفته است، اما می‌توانید از آن‌ها با تبلت‌ها و قلم‌های دیگر نیز استفاده کنید.

کاغذ Bamboo اساسا تبلت اندرویدی شما را به یک نوت بوک کاغذی تبدیل می کند و طرح ایده ها و مفاهیم را به سرعت و بدون سر و صدا برای شما آسان می کند.

10 2

با این حال، این بهتر از یک پد کاغذی واقعی است، زیرا می توانید این خط خطی ها را به صورت دیجیتالی با دیگران به اشتراک بگذارید. این برنامه رایگان نقاشی اندروید با خریدهای درون برنامه ای برای ویژگی های پیشرفته ارائه می شود. البته توجه داشته باشید که با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.

مشخصات فنی:

-بهترین برنامه doodling برای اندروید 

-ویژگی ها: پالت های رنگی سفارشی، واردات عکس 

دلایل خرید:

+ وارد کردن و کشیدن روی عکس ها

+پشتیبانی از فایل های PSD و SVG

دلایل اجتناب از خرید:

-ابزارها و امکانات بسیار ابتدایی

چگونه می توانم روی گوشی اندرویدی خود نقاشی بکشم؟

برای طراحی روی گوشی اندرویدی خود ابتدا باید یک برنامه طراحی را دانلود کنید. بسیاری از برنامه‌های طراحی رایگان اندروید وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید، اما برای صفحه‌نمایش گوشی‌های کوچک Artflow در فهرست بالا را توصیه می‌کنیم. می توانید از برنامه ای مانند این برای کشیدن نقاشی با انگشت یا قلم استفاده کنید.

آیا می توانم از قلم با برنامه طراحی اندروید استفاده کنم؟

بله، می‌توانید با اکثر برنامه‌های طراحی اندروید از قلم استفاده کنید. و ما انجام این کار را توصیه می کنیم، زیرا به شما امکان می دهد ضربات دقیق تری نسبت به استفاده از انگشتان خود داشته باشید. قلم‌ها به‌طور خاص برای طراحی، طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند حساسیت فشار را ارائه می‌دهند.

تا ضربه‌های شما را واقعی‌تر و شبیه به آنچه روی کاغذ می‌سازید، ارائه دهند. با این حال، قبل از خرید یک قلم، مطمئن شوید که هم با دستگاه اندروید و هم با برنامه طراحی شما سازگار است.

بهترین برنامه نقاشی برای اندروید چیست؟

انتخاب بهترین برنامه طراحی برای اندروید بستگی به این دارد که چه نوع نقاشی می خواهید انجام دهید، سطح مهارت و تجربه شما چقدر است و چقدر می خواهید هزینه کنید. بهترین برنامه طراحی برای اندروید به طور کلی Sketchbook است (شماره سه در لیست بالا).

زیرا استفاده از آن برای مبتدیان آسان است اما همچنین دارای ویژگی های پیشرفته ای است که هنرمندان نیمه حرفه ای و حرفه ای از آن استقبال می کنند. با این حال، سایر برنامه های موجود در لیست ما ممکن است برای انواع خاصی از طراحی مناسب تر باشند.

به عنوان مثال، DotPict برای ایجاد هنر پیکسلی تخصصی است، در حالی که Animatic این امکان را به شما می دهد تا کتاب های دیجیتالی را ترسیم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا