logo

بررسی سامسونگ گلکسی Note 10 Lite

گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ و گوشی های سری گلکسی نوت همیشه نمونه های بارز توانایی گوشی های هوشمند اندرویدی رده بالا بوده اند. این دستگاه ها بسیار مورد توجه هستند و همیشه نسبت به سایر برندها برتری داشته اند. اکنون سامسونگ برای رقابت بهتر با برندهایی مانند وان پلاس سری گلکسی اس و گلکسی نوت، گلکسی اس 10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت را عرضه کرده است. 

اگرچه سامسونگ تعدادی از ویژگی های برتر مانند رتبه IP برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، و شارژ بی سیم را برای کاهش هزینه ها کنار گذاشته است اما با این حال، گلکسی نوت 10 لایت همچنان دارای قلم S Pen است که سری نوت را متمایز می‌کند و همچنان باتری بزرگی دارد. آیا سامسونگ در کاهش هزینه ها زیاده روی کرده است یا ویژگی های گلکسی نوت 10 لایت به اندازه کافی این قیمت را توجیه می کند؟ در ادامه برای بررسی دقیق گوشی گلکسی نوت 10 لایت با فارس کالا همراه شوید.

بررسی سامسونگ گلکسی Note 10 Lite

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت با 600 یورو (حدود 680 دلار)، قیمت بسیار کمتری نسبت به گلکسی نوت 10 معمولی شما دارد، اما از نظر ویژگی ها ما یک پردازنده سطح بالا، قلم S Pen، یک صفحه نمایش زیبا و جک هدفون تقریباً منقرض شده داریم.

دوربین کاملاً خوب است و مواد ساخت هنوز هم عالی هستند. نوت 10 لایت صفحه نمایش خمیده یا بلندگوهای استریو ندارد، که هر دو ویژگی منحصر به فرد گوشی های رده بالای سامسونگ هستند، اما به روزرسانی های نرم افزاری مشابه برادران پرچمدار خود را دریافت می کند.

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

-وزن 199 گرم

-ضخامت 8.7 میلی متر

جلوی شیشه (گوریلا گلس 3)، فریم آلومینیومی، پشت پلاستیکی

– تک سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت، دو سیم‌کارت آماده‌باش)

-قلم (ادغام بلوتوث، شتاب سنج، ژیروسکوپ)

سامسونگ خوشبختانه صفحه نمایش AMOLED واضح را در کاهش هزینه ها قربانی نکرده است. شما همچنان یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس (1080×2400 پیکسل) و پشتیبانی از HDR دارید. با این حال، این گوشی مانند گلکسی نوت 10 پلاس از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده نمی کند، در عوض دارای اسکنر اثر انگشت استاندارد CMOS است.

گلکسی نوت 10 لایت دارای یک بریدگی سوراخ در مرکز به سمت بالای صفحه نمایش است که مشابه چیزی است که در گلکسی اس 10 لایت و گلکسی A51 دیده‌ایم. گلکسی نوت 10 لایت حاشیه‌های نازکی در اطراف دارد که به آن ظاهری عالی می‌دهد. ما متوجه شدیم که صفحه نمایش هنگام استفاده در فضای باز به اندازه کافی روشن است و زاویه دید خوبی دارد.

02 2

دکمه های پاور و ولوم در سمت راست قرار دارند و زمانی که دستگاه را در دست بگیرید، نسبتاً قابل دسترسی هستند. در سمت چپ، سینی سیم کارت گلکسی نوت 10 لایت را خواهید دید. دارای پورت USB Type-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، مشبک بلندگو و سیلو S Pen در پایین است. گنجاندن سوکت هدفون 3.5 میلی متری تعجب آور است زیرا گلکسی اس 10 لایت چنین سوکتی ندارد.

و تنها چیزی که در بالا قرار دارد یک میکروفون ثانویه است. ما متوجه شدیم که پشت این گوشی پلاستیکی است و مانند پنل شیشه‌ای گلکسی نوت 10 پلاس نیست. قسمت عقب نیز به راحتی لکه ها را جمع می کند و شما باید به پاک کردن آن ادامه دهید. 

003 3

قسمت پشتی دارای یک ماژول دوربین مستطیلی است که مشابه آنچه در گوشی‌های سری گلکسی A اخیر دیده‌ایم. این ماژول دوربین تقریباً همسطح با پنل پشتی قرار می گیرد. ضخامت این گوشی به میزان قابل توجهی 8.7 میلی متر و وزن آن 199 گرم است.

باتری گلکسی NOTE 10 LITE

Li-Po 4500 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ با سیم 25 وات

گلکسی نوت 10 لایت دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و یک شارژر 25 واتی در جعبه آن دارید. این شارژر دارای خروجی USB نوع C است، بنابراین یک کابل USB Type-C به Type-C نیز در جعبه وجود دارد. شما هم هدفون دریافت می‌کنید، اما اینها واحدهای AKG ممتازی نیستند که با سری‌های پرچمدار دریافت می‌کنید.

مشخصات و نرم افزار سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

اندروید 10، قابل ارتقا به اندروید 13، One UI 5.1

-چیپست Exynos 9810 (10 نانومتر)

CPU هشت هسته ای (4×2.7 گیگاهرتز Mongoose M3 و 4×1.7 گیگاهرتز Cortex-A55)

پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18

-کارت حافظه دارد

حافظه داخلی 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم

-حافظه داخلی 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از تراشه اگزینوس 9810 پشتیبانی می‌کند، نه پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 مانند گلکسی اس 10 لایت. Exynos 9810 SoC دقیقاً همان پردازنده ای است که سامسونگ برای گلکسی اس 9 (بررسی) استفاده کرده است، بنابراین دو سال از عمر آن می گذرد و چیزی نیست که امروز در گوشی های هوشمند با این قیمت انتظار داشتیم.

گزینه های اتصال گلکسی نوت 10 لایت شامل بلوتوث 5، Wi-Fi ac دو بانده، NFC و چهار سیستم ناوبری است. تمام سنسورهای معمولی وجود دارند و نوت 10 لایت نیز دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی هوشمند در دو نوع عرضه می‌شود: نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و قیمتی معادل روپیه است. 38999. نسخه بالاتر 8 گیگابایت رم و همان 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را به ازای روپیه دریافت می کند.

04 1

از نظر نرم‌افزاری، One UI 2.0 روی اندروید 10 اجرا می‌شود و دستگاه بررسی ما وصله امنیتی ژانویه 2020 را اجرا می‌کرد. ما خیلی سریع به One UI عادت کردیم و هیچ مشکلی در پیمایش در منوها نداشتیم. شما همچنین این گزینه را دارید که ناوبری مبتنی بر سوایپ را فعال کنید.

قلم

03 1

بیشتر ویژگی‌های قلم S Pen سری گران‌قیمت گلکسی نوت همچنان در این گوشی هوشمند موجود است. وقتی تلفن در حالت آماده به کار است، می‌توانید آن را بیرون بکشید تا به سرعت روی دستگاه یادداشت برداری کنید. قلم S می تواند به عنوان یک شاتر از راه دور برای عکس گرفتن و جابجایی بین دوربین اصلی و سلفی استفاده شود.

برخی از Air Actions را که قلم S Pen گلکسی نوت 10 پلاس می‌تواند انجام دهد، مانند بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی و جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف دوربین، دریافت نمی‌کنید. این تلفن دارای چند برنامه از پیش نصب شده است، مانند فیس بوک، نتفلیکس، کل مجموعه برنامه های گوگل و همچنین چند برنامه مایکروسافت.

این تلفن هوشمند همچنین دارای ویژگی «پیوند به ویندوز» است که در گلکسی نوت 10 پلاس شاهد آن بودیم. Galaxy Store جایگزینی برای فروشگاه Google Play است. Dolby Atmos نیز موجود است اما فقط با هدفون کار می کند و نه با بلندگوی دستگاه.

عملکرد Samsung Galaxy Note 10 Lite

سامسونگ از پردازنده قدیمی‌تری در گلکسی نوت 10 لایت استفاده کرده است و این گوشی هوشمند تجربه کاربری روانی را بدون هیچ گونه تاخیر یا لکنت ارائه می دهد. حتی می‌توانیم بدون نیاز به بستن برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه، روی دستگاه چند کار انجام دهیم.

ما متوجه شدیم که اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نسبت به اسکنر اولتراسونیک در گلکسی نوت 10 پلاس کندتر است. تشخیص چهره نیز وجود دارد که از دوربین سلفی قرار گرفته در سوراخ پانچ برای اسکن سریع چهره ها و باز کردن قفل گوشی هوشمند استفاده می کند.

دوربین های سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

12 مگاپیکسل، f/1.7، 27 میلی‌متر (عرض)، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS

12 مگاپیکسل، f/2.4، 52 میلی متر (تله فوتو)، 1/3.6 اینچ، 1.0 میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 2 برابر

12 مگاپیکسل، f/2.2، 12 میلی متر (فوق عریض)

دارای فلاش LED، پانوراما، HDR

ویدئو 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps; ژیرو-EIS

-دوربین سلفی تکی 32 مگاپیکسل، f/2.2، 25 میلی‌متر (عرض)، 1/2.8 اینچ 0.8 میکرومتر

دارای HDR

-ویدیو 4K@30fps، 1080p@30fps

ماژول دوربین گلکسی نوت 10 لایت از سه دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اصلی دارای دیافراگم f/1.7 و همچنین OIS، دوربین زاویه باز دارای دیافراگم f/2.2 و دوربین تله فوتو دارای دیافراگم f/2.4 است.

در جلو، یک دوربین 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 وجود دارد. هیچ فوکوس خودکار دو پیکسلی مانند آنچه در گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ دیده ایم وجود ندارد و فوکوس در مقایسه با آن کمی کندتر است.

002 4

اپلیکیشن دوربین برای کاربران سامسونگ آشنا خواهد بود و حالت های عکاسی متعددی از جمله Food، Night، Super Slow-Mo و یک حالت Pro وجود دارد. این برنامه همچنین دارای ایموجی های AR است که در دستگاه های سال گذشته در دسترس بودند.

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت دارای تنظیمات دوربین سه گانه است برنامه دوربین به خوبی چیده شده است و جابجایی بین سه دوربین آسان است. گلکسی نوت 10 لایت هنگام عکاسی در روز به درستی نورپردازی می کند.

عکس های گرفته شده در روز جزئیات خوبی داشتند و متن از راه دور خوانا بود. دوربین زاویه باز همان رنگ دوربین اصلی را ارائه می دهد که چیز خوبی است. با این حال، در لبه‌های عکس‌های با زاویه دید عریض متوجه اعوجاج خواهید شد. 

برای نماهای نزدیک، گلکسی نوت 10 لایت موفق شد عکس‌هایی واضح بگیرد، اما در برخی از آنها رنگ‌ها تقویت شده‌اند. حالت پرتره به شما این امکان را می دهد که هم با دوربین اصلی و هم با دوربین تله فوتو عکس بگیرید. همچنین به شما امکان می دهد قبل از گرفتن عکس، سطح تاری را تنظیم کنید. پرتره ها تشخیص لبه خوبی داشتند.

05 1

بهینه ساز صحنه در گلکسی نوت 10 لایت به سرعت نور کم را تشخیص می دهد و گوشی را بر اساس آن تنظیم می کند. ما دریافتیم که خروجی در نور کم کاملاً متوسط است، زیرا دانه های ریز در بزرگنمایی تصویر قابل مشاهده است. تغییر به حالت شب تفاوت قابل توجهی در خروجی ایجاد کرد. عکس‌ها روشن‌تر بودند و جزئیات بهتری با نویز کمتر داشتند.

دوربین سلفی به طور پیش‌فرض به شما یک نمای بزرگنمایی شده می‌دهد، اما شما این گزینه را دارید که با استفاده از کلید در منظره یاب، به یک قاب عریض‌تر بروید. سلفی‌هایی با این میدان دید وسیع‌تر به‌عنوان عکس‌های بیش‌نمونه‌شده 10 مگاپیکسلی ثبت شدند. زیباسازی به صورت پیش‌فرض فعال است و همچنین می‌توانید قبل از گرفتن سلفی، آن را تغییر دهید.

حداکثر فیلمبرداری 4K

60 فریم در ثانیه برای دوربین اصلی و 4K 30 فریم در ثانیه برای دوربین سلفی است. هنگام عکاسی با کیفیت 4K و همچنین 1080p، خروجی تثبیت می شود و شما می توانید هنگام عکسبرداری بین سه دوربین عقب جابجا شوید.

گلکسی نوت 10 لایت در تثبیت ویدیو عملکرد خوبی دارد. همچنین دارای حالت Super Steady است که از دوربین زاویه باز برای ضبط ویدیو و برش فریم برای تثبیت بهتر آن استفاده می کند. کیفیت ویدیو در نور کم کاهش می یابد.

لوازم جانبی انواع گوشی های سامسونگ از گلس موبایل تا قاب و گارد گوشی را از فروشگاه فارس کالا با کیفیت و قیمت تضمین شده خریداری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا