logo

بررسی سامسونگ گلکسی A15: گوشی مقرون به صرفه ای که عملکرد خوبی دارد

سامسونگ گلکسی A15 در اوایل سال 2023 با صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و سیستم دوربین چهارگانه عرضه شد، هدف گلکسی A15 ارائه یک بسته کامل چشمگیر با قیمت مقرون به صرفه است. سامسونگ سری سامسونگ گلکسی A15 مقرون به صرفه را با دو نوع 4G و 5G عرضه خواهد کرد و فارس کالا در این بررسی  نگاهی دقیق به طراحی، کیفیت نمایشگر، عملکرد، عمر باتری، دوربین‌ها و نرم‌افزار نسخه 4G خواهد داشت. تا ببینیم آیا گلکسی A15 4G می‌تواند به وعده‌های خود عمل کند یا خیر.

کیفیت طراحی و ساخت – Samsung Galaxy A15

جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی

تک سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارت هیبریدی (نانو سیم‌کارت، دو سیم‌کارت آماده‌باش)

مشکی ، آبی خوشبینانه، آبی جادویی، زرد

2 4

سامسونگ گلکسی A15 دارای بدنه ای پلاستیکی با روکش براق است که ضخامت آن 8.4 میلی متر و وزن آن 200 گرم است. علیرغم قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، این گوشی در دست احساس استحکام و دوام می کند. پنل پشتی در لبه‌ها خمیده است و به سمت قاب آلومینیومی منحنی می‌شود و چسبندگی براق و راحت را ایجاد می‌کند.

در پشت، گلکسی A15 سیستم دوربین سه گانه خود را به صورت عمودی در گوشه سمت چپ بالا قرار داده است. در قسمت جلویی، یک بریدگی قطره ای در بالای نمایشگر برای دوربین سلفی تعبیه شده است.  به طور کلی، در حالی که ساختار پلاستیکی براق لکه‌ها و اثرانگشت را نشان می‌دهد، گلکسی A15 با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش همچنان بسیار عالی به نظر می‌رسد. این گوشی همچنین در استفاده روزمره محکم و خوش ساخت است.

صفحه نمایش و کیفیت صدا – Samsung Galaxy A15

Super AMOLED، 90 هرتز، 800 نیت (HBM)

اندازه 6.5 اینچ، 103.7 سانتی متر مربع (~84.3% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

-رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، نسبت 19.5:9 (~396ppi تراکم پیکسل در هر اینچ)

6 3

سامسونگ گلکسی A15 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2340 و نسبت تصویر 19.5:9 می باشد. این دستگاه در رنگ های مختلفی از جمله مشکی، زرد شخصیت، آبی فانتزی و آبی خوش بینانه عرضه می شود. کیفیت پنل برای استفاده روزمره بسیار خوب است. رنگ‌ها نسبتاً زنده و دقیق به نظر می‌رسند، زوایای دید نیز مناسب هستند، و سطوح روشنایی امکان دید خوب در فضای باز را فراهم می‌کنند.

بریدگی قطره آب محجوب است، حاشیه ها خیلی ضخیم نیستند که اجازه می دهد تا یک تجربه تماشای همه جانبه را در حین پخش ویدیو یا بازی کنید. از نظر صدا، گلکسی A15 دارای یک بلندگوی تکی با قابلیت شلیک پایین است. حداکثر صدا نسبتا بلند است، اما فاقد باس است و در ولوم‌های بالاتر صدایی نازک دارد.

همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون های سیمی وجود دارد. به طور کلی، کیفیت صفحه نمایش و صدا برای یک گوشی اندرویدی مقرون به صرفه مانند گلکسی A15 نسبتاً استاندارد است.

عملکرد و سخت افزار – Samsung Galaxy A15

چیپست Mediatek Helio G99 (6 نانومتری)

CPU هشت هسته ای (2×2.2 گیگاهرتز Cortex-A76 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)

پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2

microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند)

حافظه داخلی 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم

-128 گیگابایت 6 گیگابایت رم

-128 گیگابایت 8 گیگابایت رم

-256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

سامسونگ گلکسی A15 مجهز به چیپست Mediatek Helio G99 شش نانومتری است که با 6 گیگابایت رم و تا 128 گیگابایت حافظه قابل ارتقا جفت شده است. این ترکیب عملکرد معقولی را برای اکثر کارهای روزانه مانند پیام رسانی، مرور وب، رسانه های اجتماعی و بازی های سبک ارائه می دهد.

با این حال، زمانی که برنامه‌های زیادی را در پس‌زمینه باز می‌کردیم یا بازی‌های گرافیکی سخت را انجام می‌دادیم، گاه به گاه کاهش سرعت را تجربه کردیم. جابه‌جایی بین برنامه‌ها معمولاً روان است، اما بارگیری برنامه‌ها در ابتدا در مقایسه با تلفن‌هایی با پردازنده‌های قوی‌تر کمی بیشتر طول می‌کشد.

انجام بازی‌هایی که کم‌تر سخت‌ بودند مانند Subway Surfers و Temple Run 2 به خوبی انجام شد، اما برای PUBG و Call of Duty حتی در پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی نیز شاهد کاهش قابل‌توجه فریم بودند. برای استفاده روزمره، گلکسی A15 به خوبی کار می‌کند، اما کاربرانی که به دنبال دستگاهی قدرتمند برای بازی یا چندوظیفگی سنگین هستند، ممکن است نیاز داشته باشند از حافظه و رم بالاتری استفاده کنند.

لوازم جانبی گوشی گلکسی A15 5G  و گلکسی A15 4G را به صورت اورجینال از فروشگاه تخصصی فارس کالا تهیه کنید.

دوربین – سامسونگ گلکسی A15

برای عکاسی، Samsung Galaxy A15 دارای یک سیستم دوربین سه گانه است:

-50 مگاپیکسل، f/1.8، (عریض)، AF

-5مگاپیکسل، f/2.2، (فوق عریض)

-2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)

-دارای فلاش LED، پانوراما، HDR و فیلمبرداری 1080p@30fps

-دوربین سلفی 13 مگاپیکسل، f/2.0، (واید)

12

 

 

در شرایط نوری مطلوب مانند نور روز روشن، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی قادر است عکس‌های بسیار زیبایی را ثبت کند. تصاویر جزئیات زیادی را نشان می‌دهند، رنگ‌ها تند و پر جنب و جوش هستند و محدوده دینامیکی نیز نسبت به قیمت ثابت است. لنز ماکرو اختصاصی به شما امکان می‌دهد عکس‌های واضح و نزدیک از اشیا و بافت‌ها را بگیرید.

با این حال، از آنجایی که این یک گوشی مقرون به صرفه است، عکاسی در نور کم بسیار ضعیف است. حالت شب تا حدی با روشن‌تر کردن صحنه‌ها و کاهش تاری کمک می‌کند، اما عکس‌ها همچنان در مقایسه با تلفن‌های درجه یک پایین‌تر از حد متوسط هستند.

دوربین عمق در پرتره ها بوکه مناسبی تولید می کند، سلفی‌های دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی برای رسانه‌های اجتماعی زمانی که نور طبیعی کافی وجود دارد، کاملاً خوب به نظر می‌رسند. با این حال سلفی‌های کم‌نور، حتی با روشن بودن فلاش صفحه، کاملاً دانه‌دار و کسل‌کننده به نظر می‌رسند.

به طور کلی، گلکسی A15 قابلیت های عکاسی همه کاره را برای یک گوشی ارزان قیمت ارائه می دهد. در نور روز یا صحنه‌هایی با نور خوب می‌توانید عکس‌های واقعاً خیره‌کننده‌ای بگیرید. فقط انتظار عملکرد درجه یک در نور کم را در این محدوده قیمت نداشته باشید.

عمر باتری – سامسونگ گلکسی A15

نوع 5000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ با سیم 25 وات

11 2

یکی از ویژگی های برجسته سامسونگ گلکسی A15 ظرفیت باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی آن است. در طول آزمایش ما، متوجه شدیم که باتری A15 به راحتی 1.5 تا 2 روز استفاده را با یک بار شارژ ارائه می دهد. حتی با زمان روشن شدن صفحه نمایش بیش از 5 ساعت در روز برای تماشای ویدیو، پیمایش فیدهای اجتماعی، مرور وب و غیره، گوشی تا پایان روز دوم حدود 30 درصد شارژ در باتری باقی مانده بود.

تست تخلیه باتری حلقه ویدئویی استاندارد ما بیش از 23 ساعت زمان پخش را ارائه داد تا اینکه گوشی در نهایت نیاز به شارژ داشته باشد. در مجموع، باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی ماندگاری فوق العاده ای برای این گروه قیمتی ایجاد می کند. سامسونگ گلکسی A15 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند و این دستگاه به یک شارژر استاندارد 25 واتی سیمی USB-C متکی است.

نرم افزار و سایر ویژگی ها – Samsung Galaxy A15

اندروید 14

-رابط کاربری One UI 6

سامسونگ گلکسی A15 با سیستم عامل اندروید 14 و پوسته سفارشی One UI 6 خود سامسونگ در بالا عرضه می شود. رابط کاربری تمیز و بصری به نظر می رسد، با برخی از گزینه های سفارشی سازی خوب برای بهینه سازی صفحه اصلی، نمادها، تم ها و نمایشگر همیشه روشن.

One UI همچنین تعدادی ویژگی نرم افزاری مفید مانند Dual Messenger، Easy Mode برای کودکان، Smart View TV، پنل های لبه و Game Booster را اضافه می کند. به طور کلی، تجربه نرم‌افزاری در عملکرد روزانه یکنواخت بود.

برخی دیگر از ویژگی‌های مفید گلکسی A15 شامل قابلیت بازگشایی قفل با چهره با استفاده از دوربین جلو به همراه حسگر اثر انگشت جانبی برای احراز هویت بیومتریک راحت است. سامسونگ همچنین برخی از برنامه های خود مانند Samsung Pay، Smart Switch و SmartThings را برای ادغام اکوسیستم با سایر دستگاه های سامسونگ اضافه کرده است.

وقتی صحبت از پشتیبانی نرم‌افزاری به میان می‌آید، سامسونگ قول می‌دهد ۲ به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را هر ۲ تا ۳ ماه برای رفع اشکال‌ها و بهبود عملکرد ارائه دهد.

قیمت گلکسی A15

سامسونگ گلکسی A15 در ژانویه 2023 عرضه شد و با قیمتی در حدود 150 تا 200 دلار بسته به منطقه و اپراتور شما به فروش می رسد. قیمت گلکسی آ15 ، 205 دلار آمریکا / 190 یورو است، در حالی که قیمت این گوشی در مصر 8200 پوند مصر و در عربستان سعودی با قیمت 799 ریال سعودی است. این قیمت ها برای مدل 128 گیگابایتی + رم 6 گیگابایتی است.

4 3

نتیجه

سامسونگ گلکسی A15 یک بسته کامل را برای خریداران گوشی های ارزان قیمت ارائه می دهد. از نقاط قوت آن می توان به صفحه نمایش 6.5 اینچی واضح و پر جنب و جوش، راه اندازی دوربین سه گانه همه کاره برای عکسبرداری در طول روز، عمر باتری فوق العاده 2 روزه با عملکرد نرم افزاری روان و طراحی با ظاهری عالی اشاره کرد.

با توجه به قیمت مقرون به صرفه، همه اینها ویژگی های چشمگیری برای استفاده روزانه به عنوان یک رسانه اجتماعی و وسیله سرگرمی هستند. مطمئناً این تلفن بدون نقاط ضعف نیست، مانند عکاسی متوسط در نور کم، کیفیت صدای غیرقابل توجه، وقفه گاه به گاه عملکرد با برنامه ها و بازی های فشرده.

اما این مصالحه ها برای رسیدن به قیمت مقرون به صرفه قابل درک است. کاربران معمولی که زیاد به تلفن های خود فشار نمی آورند، احتمالاً از چیزی که گلکسی A15 روی میز آورده است، بسیار راضی خواهند بود. در مجموع، گلکسی A15 برای مصرف کنندگانی که به دنبال یک گوشی هوشمند ارزان قیمت قابل اعتماد و بادوام هستند، گزینه های زیادی را ارائه می دهد. 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا