logo

بررسی Redmi K70E با صفحه نمایش OLED خیره کننده و سخت افزار قدرتمند

شیائومی اخیراً جدیدترین گوشی سری K خود را با نام Xiaomi Redmi K70E در بخش رقابتی گوشی های هوشمند میان رده معرفی کرده است. K70E نسبت به مدل قبلی خود چند ارتقاء چشمگیر را به ارمغان می آورد که آن را به یکی از امیدوارکننده ترین میان رده های شیائومی در سال جاری تبدیل کرده است. در این مقاله از فارس کالا، نگاهی عمیق به شیائومی ردمی K70E می اندازیم تا ببینیم آیا انتظارات را نسبت به قیمت برآورده می کند یا خیر.

در میان ویژگی‌های برجسته، Redmi K70E صفحه نمایش بزرگ OLED را ارائه می‌کند، تراشه Dimensity 8300 Ultra را در خود جای داده، تا 16 گیگابایت رم LPDDR5X را به ارمغان می‌آورد و همه اینها را با  قیمت اولیه 1999 یوان، که حدود 282 دلار آمریکا است، ارائه می دهد.

بررسی Redmi K70E با صفحه نمایش OLED خیره کننده و سخت افزار قدرتمند

شیائومی Redmi K70E یک گام از Redmi K50E سال گذشته از نظر طراحی و سخت افزار اصلی جلوتر است. و دارای پنل پشتی جدید و چشم نواز، چیپست قدرتمند، دوربین های بهبودیافته، شارژ سریعتر و آخرین ساخت MIUI شیائومی می باشد.

این گوشی با قیمت اولیه حدود 260 یورو، برخی ارتقاهای عالی را به همراه دارد. اما آیا شیائومی Redmi K70E می‌تواند در برابر رقابت سخت با سامسونگ، ریلمی، موتورولا و سایرین در بخش میان‌رده مقاومت کند؟

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Redmi K70E

 K70E نمایه ای براق دارد. از نظر ضخامت فقط 8.1 میلی متر است و وزن دستگاه تنها 198 گرم است. از دیگر ویژگی‌های Redmi K70E می‌توان به بلندگوهای دوگانه استریو، موتور خطی محور X، کنترل از راه دور مادون قرمز و قابلیت‌های NFC با امکانات کامل اشاره کرد. رنگ بندی نیز شامل رنگ های سیاه، سفید، نعنایی می شود.

11 3

دکمه ها با یک پاسخ لمسی خوب کلیک می کنند. این گوشی همچنین دارای استاندارد IP53 ضد آب و گرد و غبار است. در مجموع، طراحی، تناسب و پرداخت شیائومی ردمی K70E با نگاهی به گذشته و دوام بالا، نسبت به قیمت فراتر از انتظارات عمل کرده است.

نمایشگر شیائومی ردمی K70E

اولد، 68B رنگ، 120Hz، Dolby Vision، HDR10+، 1800 nits (اوج)

-اندازه 6.67 اینچ، 107.4 سانتی متر مربع (~90.1% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

وضوح 1220 در 2712 پیکسل، نسبت 20:9 (~446 تراکم پیکسل در هر اینچ)

2 8

شیائومی Redmi K70E دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی فول اچ دی 10 بیتی OLED با کیفیت خوب با وضوح تصویر  1220 در 2712 پیکسل است. صفحه نمایش از نرخ رفرش 120 هرتز برای اسکرول و انتقال نرم‌تر پشتیبانی می‌کند. به عنوان یک پنل OLED، رنگ های زنده، کنتراست عالی و سیاهی عمیق همراه با زاویه دید خوب را ارائه می دهد.

در آزمایش، این پنل رنگ‌های روشن و زنده را بدون اینکه بیش از حد اشباع به نظر برسد تولید کرد. با حداکثر روشنایی 1800 نیت به طور چشمگیری روشن می شود و همچنین خوانایی خوبی در نور خورشید دارد.  صفحه نمایش K70E دارای حداکثر روشنایی 1800 NITS است که مشاهده در شرایط نوری سخت را تضمین می کند.

همچنین دارای HDR فوق پویا با افزایش روشنایی 8 برابری است. صفحه نمایش همچنین دارای دقت رنگ استثنایی و قابلیت محافظت از چشم است. به طور دقیق، صفحه نمایش Redmi K70E دارای رتبه JNCN 0.31 و رتبه Delta E حدود 0.43 است. این رتبه‌بندی‌ها برای گوشی‌های هوشمند با این قیمت بسیار قابل ستایش است. شیائومی کاهش نور آبی در سطح سخت افزار را در Redmi K70E یکپارچه کرده است.

این، همراه با کاهش نور PWM با فرکانس بالا 1920 هرتز، مشاهده راحت را حتی در شب تضمین می کند. همچنین، صفحه نمایش دارای ویژگی های محافظت از چشم مبتنی بر نرم افزار است. این دو منجر به کسب رتبه S++ در دسته سلامت بصری گوشی هوشمند می شود. 

9 3

جدا از رنگ‌های زنده و عمیق، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز این پنل تفاوت بزرگی در استفاده روزانه ایجاد می‌کند، زیرا ناوبری UI و پیمایش را همیشه صاف نگه می‌دارد. همچنین به بهبود نرمی بصری در بازی ها کمک می کند. کیفیت کلی نمایشگر نسبت به قیمت قابل توجه است و برای مصرف چند رسانه ای، بازی، تولید محتوا و موارد دیگر مناسب است.


لوازم جانبی شیائومی Redmi K70 و همینطور لوازم جانبی شیائومی Redmi K70 Pro و ردمی  K70E را با بهترین کیفیت از فروشگاه معتبر فارس کالا تهیه کنید.

عملکرد و سخت افزار شیائومی ردمی K70E

اندروید 14، HyperOS

-چیپست Mediatek Dimensity 8300 Ultra (4 نانومتر)

-سی پی یو هشت هسته ای 3.35 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6

سخت افزار شیائومی Redmi K70E مبتنی چیپست Mediatek Dimensity 8300 Ultra است که بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است.  مدیاتک Dimensity 8300 Ultra زیربنای کار است که چهار هسته عملکرد ARM Cortex-A715 را با چهار هسته کارآمد Cortex-A510 و یک پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 ترکیب می‌کند.

این پردازنده گرافیک برای کارهای روزمره مانند مرور وب، برنامه های رسانه های اجتماعی، بازی های سبک و غیره عملکردی عالی با قابلیت های چندوظیفه ای روان ارائه می کند. استفاده در دنیای واقعی سریع و روان بدون کاهش قابل توجه یا مشکلات گرمایشی است.

گوشی که ما بررسی کردیم با 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 4.0 عرضه شد، که به اجرای روان کارها کمک می کند. برنامه‌ها و بازی‌های فشرده‌تر حافظه، فضای زیادی برای بارگذاری سریع دارند. این تلفن از افزایش فضای ذخیره سازی پشتیبانی نمی کند، اما 128 گیگابایت برای بیشتر موارد استفاده کافی است.

عملکرد کلی سیستم برای یک گوشی میان رده چشمگیر است و برای استفاده روزمره به طور مداوم سریع و روان است و کاربران معمولی و گیمرها به طور یکسان از قابلیت های پردازش قدرتمند و در عین حال کارآمد قدردانی خواهند کرد.

این ترکیب رم و فضای ذخیره‌سازی این اطمینان را می دهد که تلفن قادر به مدیریت بیشتر برنامه‌های پرمصرف است. راه اندازی دوربین در پشت، Redmi K70E با پیکربندی دوربین سه‌گانه عرضه می‌شود. این تنظیمات شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی OV64B است که دارای OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) است. سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی را همراهی می کنند.

-کارت حافظه ندارد

 حافظه داخلی 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم

-حافظه داخلی 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم

-حافظه داخلی 512 گیگابایت 12 گیگابایت رم

-حافظه داخلی 1 ترابایت رم 16 گیگابایت

UFS 4.0

تنظیمات دوربین Redmi K70E

سخت افزار تصویربرداری در گوشی های Redmi K در طول نسل ها شاهد پیشرفت های ثابتی بوده است. با ادامه این روند، K70E ارتقاهای جالبی را در بخش دوربین به ارمغان می آورد. تنظیمات دوربین پشت سه گانه شامل موارد زیر است:

64 مگاپیکسل، (عریض)، 1/2 اینچ PDAF، OIS

-8 مگاپیکسل، 120 درجه، (فوق عریض)

2 مگاپیکسل (ماکرو)

-دارای فلاش LED، HDR، پانوراما

ویدیو 4K@24/30fps، 1080p@30/60/120/240/960fps، 720p@1920fps، ژیروسکوپ EIS

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (واید) دارای HDR، پانوراما

3 7

برای سلفی و تماس های ویدیویی، K70E یک دوربین 16 مگاپیکسلی در زیر یک سوراخ پانچ مرکزی در بالای نمایشگر قرار دارد. در نور روز، سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی تصاویری با کیفیت خوب با جزئیات کافی و رنگ‌های عمدتا دقیق می‌گیرد. محدوده دینامیکی با نوردهی مناسب در شرایط نور متضاد مناسب است. سنسور ارتقا یافته جزئیات کمی بهتر را در مقایسه با Redmi K50E امکان پذیر می کند

عکس‌های فوق عریض جزئیات نسبتاً خوبی را حفظ می‌کنند و میدان دید گسترده‌ای را فراهم می‌کنند که همیشه مفید است. کیفیت در شرایط نور کم جالب نیست اما برای استفاده در رسانه های اجتماعی قابل قبول است. عملکرد ماکرو می‌توانست بهتر باشد، اما تا زمانی که نور کافی باشد کار را به خوبی انجام می دهد. اپلیکیشن دوربین شیائومی مجموعه‌ای از حالت‌های معمولی مانند پرتره، شب، حرفه‌ای و غیره را برای انعطاف‌پذیری بیشتر در عکاسی ارائه می‌کند.

همچنین کنترل دستی کامل تری در حالت حرفه ای وجود دارد. حداکثر کیفیت فیلمبرداری 4K  با سرعت 30 فریم بر ثانیه در پشت و 1080p 30 فریم در ثانیه با استفاده از دوربین جلو است. تثبیت‌کننده الکترونیکی به کاهش لرزش در حین فیلم‌برداری کمک می‌کند.

باتری و شارژ

Li-Po 5500 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ 90 وات سیمی، PD3.0، QC2، شارژ صد درصد در 34 دقیقه

5 5

عمر باتری و شارژ Xiaomi Redmi K70E یکی از ویژگی های برجسته شیائومی Redmi K70E است. ظرفیت باتری 5500 میلی آمپر ساعتی و عمر باتری افزایش قابل توجهی نسبت به سایر تلفن های موجود در همان رده را دارد. در آزمایش ما، باتری بزرگ به راحتی یک روز کامل از استفاده فعال از جمله مرور وب، پخش جریانی YouTube، رسانه‌های اجتماعی، پرداخت‌های آنلاین، پخش موسیقی و غیره را دوام آورد.

میانگین زمان نمایش روی صفحه حتی با استفاده بالاتر از حد متوسط، بین 6 تا 7 ساعت است. کاربران با استفاده کمتر می توانند به راحتی آن را با یک بار شارژ تا یک روز و نیم افزایش دهند. این گوشی از شارژ سریع 90 واتی نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از آداپتور همراه و کابل USB-C، می‌توانیم شیائومی Redmi K70E را تنها در 34 دقیقه از خالی به شارژ صد درصد برسانیم. یکی از سریع‌ترین سرعت‌های شارژ در این رنج قیمت.

موتور شارژ هوشمند در Redmi K70E وجود دارد. این ویژگی با نظارت بر جلسات شارژ، عمر باتری را افزایش می دهد. وقتی نوبت به نرم‌افزار می‌رسد، گوشی هوشمند روی HyperOS بوت می‌شود که بر اساس اندروید 14 است.  این دستگاه همچنین از الگوریتم Sea Star شیائومی پشتیبانی می کند. این الگوریتم بیش از 90 درصد از ظرفیت باتری را حتی پس از 1000 چرخه حفظ می کند.

امنیت و بیومتریک Xiaomi Redmi K70E

برای امنیت دستگاه، شیائومی ردمی K70E یک رویکرد چند وجهی از جمله باز کردن قفل اثر انگشت، تشخیص چهره و محافظت‌های مبتنی بر نرم‌افزار را ارائه می‌کند. یک اثرانگشت خوان در کنار وجود دارد که برای احراز هویت بیومتریک به طور قابل اعتماد کار می کند. از طرف دیگر، کاربران می‌توانند قفل چهره را نیز تنظیم کنند، اگرچه امنیت کمتری نسبت به اسکن اثر انگشت دارد.

خارج از جعبه، MIUI اسکن امنیتی، رمزگذاری داده ها، ردیابی فعالیت، مدیریت مجوزها و سایر ابزارها را برای حفظ امنیت اطلاعات حساس کاربر تا حد امکان فراهم می کند. در زمینه اتصال، این تلفن از دو سیم کارت 5G پشتیبانی می کند و با مجموعه معمولی از قابلیت های بی سیمی که در سال 2023 انتظار داریم ارائه می شود – WiFi دو بانده 6، بلوتوث 5.3، NFC و غیره.

کیفیت تماس و دریافت سیگنال در آزمایشات ما روی شبکه‌های پشتیبانی شده بسیار خوب بوده است. کیفیت صدا نیز به لطف بلندگوهای استریو و جک هدفون بسیار خوب است.

دلایل خرید Xiaomi Redmi K70E

 

صفحه نمایش عالی با پنل OLED پر جنب و جوش و تازه سازی صاف 120 هرتز

-طراحی زیبا با شیب رنگی و تم های مدرن

عملکرد چشمگیر چیپست Snapdragon 778G+ 5G

-عمر باتری تمام روز به کمک ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی

-قابلیت شارژ بسیار سریع 90 وات

تنظیم دوربین سه گانه قابل اعتماد که اکثر سناریوهای تصویربرداری را پوشش می دهد

 

7 4

جایگزین هایی که ارزش در نظر گرفتن دارند

شیائومی ردمی K70E با برخی از جایگزین های عالی در فضای میان رده از سایر برندهای محبوب رقابت می کند. مهمترین آنها عبارتند از:

Realme 10 Pro+ 5G ، صفحه نمایش خمیده، دوربین 108 مگاپیکسلی، شارژ 67 واتی

Motorola Moto G72 5G – صفحه نمایش PLED، بلندگوهای استریو، نرم افزار تمیز اندروید

Samsung Galaxy A53 5G – صفحه نمایش AMOLED پر جنب و جوش 120 هرتزی، رتبه IP67، عمر باتری عالی

بسته به در دسترس بودن و قیمت منطقه ای، این مدل ها رقابت سختی را برای شیائومی Redmi K70E در ارزش کلی ایجاد می کنند. خریداران باید قبل از تصمیم گیری برای خرید، همه گزینه ها را مقایسه کنند.

قیمت و در دسترس بودن

قیمت پایه Redmi K70E 1999 یوان است که حدود 282 دلار آمریکا است. این نسخه دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. گزینه 12 گیگابایتی با حافظه 512 گیگابایتی با قیمت CNY2199، حدود 310 دلار آمریکا در دسترس است. از سوی دیگر، نسخه پیشرفته با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی 2599 CNY، حدود 366 دلار آمریکا قیمت دارد.

در کل این گوشی دارای ارتقاء تصویر، ارتقاء صفحه نمایش و ارتقاء شارژ نیز می‌باشد. این نسل از Redmi نوآوری های جامعی در همه جنبه ها داشته است ومجهز به لرزشگیر اپتیکال OIS و CMOS جدید، قابلیت‌های تصویربرداری Redmi K70E نسبت به نسل قبلی K60E از نظر کنترل نویز و تصویربرداری در شب بهبود زیادی یافته است.

از نظر شارژ و عمر باتری، با حفظ باتری بزرگ 5500 میلی آمپر ساعتی، قدرت شارژ سریع به 90 وات افزایش یافته است که مطابق با مدل فوق العاده بزرگ شیائومی 13 اولترا می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا