logo

بررسی Xiaomi 12T Pro: پرچمدار مقرون به صرفه با دوربین 200 مگاپیکسلی

در اکثر بخش ها، Xiaomi 12T Pro نسبت به 11T Pro دارای یک ارتقاء تدریجی یا ناچیز است. این گوشی دارای چند ویژگی کلیدی است که ممکن است برای شما جذاب باشد، مانند چیپست قدرتمند و دوربین 200 مگاپیکسلی اما چند تنزل رتبه نسبت به Mi 11T Pro نیز داشته است که ممکن است شما را ناامید کند.

Xiaomi 12T Pro جدیدترین گوشی از سری گوشی های محبوب شیائومی T است. دستگاه‌های 12T و 12T Pro مبتنی بر شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو هستند که در سال گذشته عرضه شدند. “T” به طور سنتی تاکید بر عملکرد و قدرت باتری را به همراه دارد.

بررسی Xiaomi 12T Pro: پرچمدار مقرون به صرفه با دوربین 200 مگاپیکسلی

12T تا حد زیادی یک ارتقاء تدریجی نسبت به پیشینیان خود در اکثر بخش ها دارد. شما شارژ سریع 120 واتی دارید که در حدود 20 دقیقه تلفن را پر می‌کند، باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی که دستگاه را در تمام طول روز نگه می‌دارد، و صفحه نمایش 6.67 اینچی پر جنب و جوش با وضوح کمی بالاتر از قبل از.

دوربین اصلی از یک سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که شیائومی را به دومین گوشی تبدیل می‌کند که از سنسوری با وضوح بالا استفاده می‌کند (پس از Motorola Edge 30 Ultra). چیپست موجود در اینجا Snapdragon 8 Plus Gen 1 است، قدرتمندترین پردازنده موجود برای گوشی های اندرویدی تا زمان عرضه Xiaomi 12T Pro، که این گوشی را برای گیمرها عالی می کند.

چند پیشرفت دیگر عبارتند از دوربین سلفی با وضوح بالاتر و استفاده از پلاستیک در بدنه که باعث دوام بیشتر گوشی می شود. همچنین بهبودهایی در MIUI، رابط کاربری شیائومی وجود دارد که آن را دلپذیرتر می کند. بیایید در این مقاله از فارس کالا نگاهی دقیق به عملکرد Xiaomi 12T Pro از نظر عملکرد و عمر باتری بیندازیم و ببینیم آیا انتظارات را برآروده می کند یا نه.

11 4

محتویات  جعبه

Xiaomi 12T Pro دارای جعبه مجهزی است که در آن می توانید موارد زیر را پیدا کنید:

-خود گوشی

-شارژر سریع 120 واتی با خروجی USB-A

-کابل USB-A به USB-C

-کیف سیلیکونی شفاف

ابزار سیم کارت

راهنمای کاربر

طراحی و رنگ های Xiaomi 12T Pro

-ساختار محکم

-استاندارد IP53

-گوریلا گلس 5 

-قاب میانی پلاستیکی

13

12T Pro دارای طراحی بسیار ایمن است که ممکن است کاملا خسته کننده به نظر برسد، رنگ‌ها نیز بسیار کلاسیک هستند: مشکی، آبی و نقره‌ای. یکی از مصالحه‌ هایی که شیائومی انجام داده، استفاده از پلاستیک برای قاب میانی و قدیمی‌تر و ارزان‌تر Gorilla Glass 5 به جای نسل جدید Victus است که در برابر افتادگی و خراش مقاوم‌تر است.

اما برای اکثر افرادی که از این گوشی در یک قاب استفاده می‌کنند، مشکل چندانی نیست. آنچه ما می خواهیم بگوییم این است که با وجود این مصالحه های کوچک، این دستگاه مانند یک دستگاه خوب به نظر می رسد.

با این حال، وزن آن 205 گرم است که به طور قابل توجهی کمتر از وزن 229 گرمی S22 Ultra و وزن 240 گرمی آیفون 14 پرو مکس است. و ما از کناره‌های گرد که گرفتن این گوشی را با یک دست راحت‌تر می‌کند، قدردانی می‌کنیم.

نمایشگر و طراحی Redmi 12T Pro

نوع صفحه نمایش آمولد، 68B میلیون رنگ، 120Hz، Dolby Vision، HDR10+، 500 nits (typ)، 900 nits (اوج)

اندازه 6.67 اینچ، 107.4 سانتی متر مربع (~86.7% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

وضوح 1220 در 2712 پیکسل، نسبت 20:9 (~446 تراکم ppi)

محافظ Corning Gorilla Glass 5

4 9

شیائومی 12 تی پرو دارای نمایشگری است که برای طرفداران گوشی های این شرکت بسیار آشنا خواهد بود. به ندرت می توان گوشی ای از شیائومی را دید که از صفحه نمایش 6.67 اینچی استفاده نمی کند و 12T Pro دقیقاً چنین چیزی را دارد. این یک پنل OLED با وضوح 1220 در 2712 با نرخ رفرش 120 هرتزی است.

از نظر بیومتریک، شما یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال درون صفحه دارید که کار بسیار خوبی را انجام می دهد، سریع و پاسخگو است، و ما به ندرت خوانش را از دست می دادیم. شما همچنین دارای قفل 2 بعدی با چهره مبتنی بر تصویر هستید که کاملاً ایمن نیست، اما به عنوان یک روش جایگزین برای باز کردن قفل تلفن عالی است.

Nano-SIM و eSIM یا Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب

-رنگ: مشکی، نقره ای، آبی

3 8

شیائومی 12 تی پرو یک گوشی بزرگ است. قاب 163.1 در 75.9 در 8.6 میلی‌متری است و اگرچه وزن آن 205 گرم است از گوشی های معمولی سنگین‌تر نیست. این وزن سبک تا حدودی به لطف بدنه پلاستیکی آن است. کلمه “بزرگ” در مورد برآمدگی دوربین نیز صدق می کند که به طور چشمگیری از پشت تلفن بیرون زده است.

بیشتر از سطح لنز در اکثر تلفن های هوشمند. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور هر دو در لبه سمت راست موبایل قرار دارند، اگرچه ما برای دسترسی به اولی به راحتی مشکل داشتیم و افرادی که دست های کوچکتری دارند ممکن است با دومی مشکل داشته باشند. Xiaomi 12T Pro فاقد اسکنر اثر انگشت است که در دکمه پاور تعبیه شده است.

تلفن‌های قبلی Mi T از این ویژگی برخوردار بودند زیرا باز کردن قفل تلفن‌ها را بسیار آسان می‌کرد. اما 12T Pro آن را رها کرده است. درعوض، از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کنید. این ویژگی تقریباً در تمام گوشی‌های پریمیوم اندروید استفاده می‌شود، اما به نظر ما ضربه زدن به کناره تلفن به جای صفحه نمایش آن راحت‌تر است.

17 1

برخلاف چند نسل اول گوشی های شیائومی T، در اینجا جک هدفون وجود ندارد، و یک پورت USB-C وجود دارد که می توانید برای شارژ و لوازم جانبی از آن استفاده کنید. 

لوازم جانبی گوشی شیائومی 12t pro و شیائومی 11t pro و شیائومی 11t را با کیفیت عالی از فروشگاه تخصصی فارس کالا تهیه کنید.

دوربین های Xiaomi 12T Pro

200 مگاپیکسل، f/1.7، (عرض)، 1/1.22 اینچ، 0.64 میکرومتر، PDAF، OIS

-8مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه (فوق عریض)، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر

2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو) دارای فلاش دوگانه ال ای دی، HDR، پانوراما

ویدیو 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، HDR10+

دوربین سلفی 20 مگاپیکسل، f/2.2، (واید)، 1/3.47 اینچ 0.8 میکرومتر

دارای HDR، پانوراما

5 6

ویژگی کلیدی دوربین Xiaomi 12T Pro سنسور 200 مگاپیکسلی است که شیائومی نشان می دهد به تلاش خود برای  افزایش تعداد مگاپیکسل در تلفن های خود ادامه می دهد. شیائومی اولین شرکتی بود که در سال 2019 یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه کرد. دوربین Xiaomi 12T Pro به‌طور پیش‌فرض عکس‌هایی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل می‌گیرد.

و این به لطف قابلیتی به نام pixel binning است که پیکسل‌های یک دوربین را برای ایجاد یک تصویر بهبود یافته ترکیب می‌کند. پیکسل های ترکیبی نور بیشتری را می بینند و در نتیجه تصاویر پر جنب و جوش تر و عکاسی در نور کم بهتر است. تصاویر Pixel-binned همچنین به اندازه تصاویر استاندارد فضای ذخیره سازی را اشغال نمی کنند زیرا وضوح تصویر بسیار پایین تر است.

شیائومی 12 تی پرو رویکرد واقعا عجیبی به دوربین دارد. از یک طرف، دوربین 200 مگاپیکسلی کاملاً جدید و چشمگیر دارد اما از طرف دیگر، دوربین فوق عریض غیرقابل توجهی دارد و فاقد دوربین تله فوتو است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض برای عکس‌های با زاویه دید عریض وجود دارد که در سناریوهای خاص خوب است.

12 2

اما تصاویر بسیار کم رزولوشن هستند و نمایه رنگ‌ها به‌طور محسوسی با عکس‌های دوربین اصلی متفاوت است. سپس یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارد که به دلیل رزولوشن پایین سنسور اصلاً برای تصویربرداری از نزدیک مفید نیست. دیدن این دوربین در 12T Pro بسیار دلخراش است. اگر فقط یک دوربین اصلی عالی می‌خواهید و به بقیه سنسورها اهمیتی نمی‌دهید، این گوشی برای شما مناسب است. 

Xiaomi 12T Pro یک گوشی مناسب عکاسان نیست، اما سنسور 200 مگاپیکسل سرگرم کننده است. می‌توانید از یک منظره عکس بگیرید و خیلی بزرگ‌نمایی کنید تا جزئیاتی را که نمی‌توانید با چشم غیرمسلح تشخیص دهید، ببینید. 

این به ویژه با ویژگی جدیدی به نام Xiaomi ProCut که از هوش مصنوعی برای برش خودکار و قاب بندی مجدد عکس استفاده می کند تا از نظر هنری جذاب تر شود، به خوبی کار می کند. این یک ابزار جزئی است، اما متوجه شدیم که اغلب از آن برای بهبود تصاویر استفاده می کنیم.

7 5

بسیاری از ویژگی های عالی و سرگرم کننده گوشی هوش مصنوعی شیائومی بازگشته اند. حالت Sky وجود دارد که به شما امکان می دهد نمای تصاویری را که قبلا گرفته اید تغییر دهید. Clone، که به شما امکان می دهد چندین ویدیو یا عکس بگیرید و آنها را ترکیب کنید.

و Movie Effects که ترفندهای دوربین فیلمبرداری فیلم را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه سازی می کند. پیوستن به مهمانی یک حالت Google Magic Eraser است که به شما امکان می‌دهد عناصر ناخواسته را از عکس‌هایی که گرفته‌اید حذف کنید. می‌توانید شکل‌های پس‌زمینه، سایه‌های غذا و خطوط را در مسیر عکس پاک کنید.

در جلوی گوشی یک دوربین 20 مگاپیکسلی وجود دارد که وقتی تنظیمات «زیباسازی» را که بسیاری از ویژگی‌های صورت را تغییر می‌دهند، غیرفعال کنید، سلفی‌های زیبایی می‌گیرد.

عملکرد و مشخصات Xiaomi 12T Pro

چیپست Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر)

CPU هشت هسته ای (1×3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3×2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4×2.0 گیگاهرتز Cortex-A510)

پردازنده گرافیکی Adreno 730

-کارت حافظه ندارد

حافظه داخلی 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم

-256 گیگابایت 8 گیگابایت رم

-256 گیگابایت رم 12 گیگابایت

UFS 3.1

6 7

شیائومی 12 تی پرو از چیپست رده بالای موجود در زمان عرضه یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می کند که از نسخه غیر پلاس استفاده شده در شیائومی 12 پرو قدرتمندتر است. این گوشی که به تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 مجهز شده است، قدرت بیشتری نسبت به اکثر پرچمداران اندرویدی 2022 دارد و اگر به دنبال عملکرد هستید، این یک انتخاب عالی است.

همچنین در نسخه پایه 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگ حافظه UFS 3.1 دریافت می کنید که کمتر از انتظار نیست. علاوه بر این، فقط می‌توانید نسخه‌ای با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را دریافت کنید، اما نسخه 512 گیگابایتی وجود ندارد. بنچمارک ها به وضوح قدرت تراشه 8+ Gen 1 را نشان می دهند.

کوالکام این پردازنده را بهتر از نسخه اصلی 8 نسل 1 بهینه کرده است و می تواند مدت بیشتری خنک بماند. توجه کنید که چگونه پس از 20 دقیقه از تست بسیار فشرده بازی 3D Mark، شیائومی تنها 2٪ از عملکرد خود را به دلیل دریچه گاز از دست می دهد. این ممکن است چشمگیرترین عملکرد حرارتی در یک تلفن 2022 باشد.

در ابتدای آزمایش، 24 درصد برتری نسبت به گلکسی اس 22 اولترا در عملکرد گرافیکی دارد، اما در پایان آزمایش به برتری 64 درصدی به نفع 12T Pro افزایش می یابد! ما این گوشی را برای بازی عالی یافتیم، زیرا این گوشی به سرعت و به راحتی عناوین را در بالاترین تنظیمات گرافیکی بارگذاری می‌کند، و در اتصال به وب برای بازی‌های آنلاین بسیار سریع عمل می‌کند.

14

برخلاف برخی دیگر از گوشی‌های جدید مجهز به اسنپدراگون که امتحان کرده‌ایم، شیائومی در بازی‌های طولانی‌تر بیش از حد گرم نمی‌شود. نسخه‌ای از گوشی که در بریتانیا به فروش می‌رسد دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است نسخه‌هایی با حافظه 128 گیگابایتی یا رم 12 گیگابایتی در برخی مناطق به فروش می‌رسند.

در اینجا هیچ حافظه قابل افزایشی وجود ندارد، بنابراین 256 گیگابایت تنها چیزی است که به دست می آورید (مگر اینکه از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید). مانند اکثر گوشی های شیائومی، بلندگوها توسط شرکت صوتی Harman Kardon تنظیم می شوند.

بدیهی است که 12T Pro هنوز به اندازه یک بلندگوی واقعی برای پخش موسیقی با صدای بلند خوب نیست، اما یکی از بهترین‌هاست. اگر دوست دارید بدون هدست یا هدفون فیلم تماشا کنید یا بازی کنید این گوشی بسیار خوب است.

نرم افزار Xiaomi 12T Pro

-اندروید 12

-رابط کاربریMIUI 13

1 9

شیائومی 12 تی پرو از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 شیائومی استفاده می کند. در گذشته MIUI به درستی توسط طرفداران شیائومی مورد انتقاد قرار گرفته بود. در سال‌های اخیر، MIUI به سرعت بهبود یافته است و اکنون یکی از بهترین نسخه‌های اندروید در حال استفاده است. این با وجود مشکل bloatware است که هنوز وجود دارد. 

12T Pro با رابط کاربری MIUI 13 که مبتنی بر اندروید 12 است عرضه می شود. شیائومی MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را در ماه دسامبر معرفی خواهد کرد، بنابراین Mi 12T Pro زودتر به روز رسانی خواهد شد، اما این بدان معناست که یکی از ارتقاءهای اصلی در اوایل چرخه عمر خود استفاده خواهد شد، بنابراین پشتیبانی واقعی نرم افزار در این گوشی خیلی طولانی نخواهد بود.

در وضعیت فعلی، MIUI 13 ترکیبی عجیب از ایده های اصلی و طراحی الهام گرفته از iOS است. گوشی های شیائومی از منوی سوایپ به پایین استفاده می کنند که شبیه به آیفون ها است. اگر از سمت چپ بالای صفحه به پایین بکشید، اعلان‌های خود را می‌بینید، در حالی که با تکان دادن از سمت راست بالا، یک پانل تنظیمات سریع برای تغییر روشنایی، اتصال و موارد مشابه برای شما به ارمغان می‌آورد.

نمادهای اینجا خوب و بزرگ هستند و تغییر تنظیمات مورد نظرتان را ساده می کند. پیمایش در منوها روان و سریع است، تراشه Snapdragon و صفحه نمایش 120 هرتزی دست به دست هم می دهند تا بین منوها، برنامه ها و پوشه ها پرش سریع ایجاد کنند.

عمر باتری Xiaomi 12T Pro

Li-Po 5000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ 120 وات سیمی، 100٪ در 19 دقیقه

18 1

شیائومی 12T Pro را به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. این بزرگترین ظرفیتی است که معمولاً در تلفن های اندرویدی مشاهده می کنیم. در آزمایش ما، Xiaomi 12T Pro برای یک روز استفاده استاندارد دوام آورد. این شامل پخش موسیقی، چرخش در رسانه های اجتماعی می شود.

زمانی که از تلفن برای موارد سنگین مانند فیلمبرداری طولانی یا تست دوربین، یا بازی استفاده کردیم، باتری آن قبل از پایان روز تمام شد. زمانی که در طول روز به شارژ اضافی نیاز داشتیم، شارژ 120 واتی گوشی بسیار سریع بود. با استفاده از یک شارژر سازگار، می‌توانید تنها در 20 دقیقه تلفن را از حالت خالی به پر انرژی برسانید.

Xiaomi 12T Pro دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که اندازه استاندارد گوشی های اندرویدی بزرگ در سال 2022 است. در تست پخش ویدیوی YouTube مستقل ما، 12T Pro نزدیک به 9 ساعت امتیاز کسب کرد و گلکسی S22 Ultra را شکست داد. در تست وبگردی ما با 14 ساعت و 20 دقیقه امتیاز قابل توجهی کسب کرد که آن را در رده های بالای عمر باتری قرار می دهد. 

شارژر سریع 120 واتی موجود در جعبه، برای کسانی که از شارژ شبانه متنفرند، هدیه ای الهی است، زیرا می تواند در حدود 20 دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ کند، و اگر اصرار ندارید که به 100 درصد کامل برسد، می توانید شارژ آن را قطع کنید. در کمتر از 15 دقیقه به 80% می رسد. 12T Pro از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

آیا باید شیائومی 12 تی پرو را بخرید؟

اگر شما یک گیمر موبایل هستید Xiaomi 12T Pro با چیپست قدرتمند و صفحه نمایش زیبا، برای افرادی که بازی برایشان دغدغه اصلی است عالی است. اگر دوست ندارید گوشی خود را برای مدت طولانی شارژ کنید زمان شارژ 20 دقیقه ای شیائومی واقعاً جذاب خواهد بود. عملکرد این گوشی در سطح پرچمدار است و به خصوص برای بازی این گوشی قابل توجه است زیرا حتی پس از انجام بازی طولانی تر نیز خنک می ماند.

با این حال، فقدان دوربین تله‌فوتو و دوربین فوق عریض پایین‌تر، از معایب این گوشی است. نقطه ضعف دیگر MIUI این است که به شدت برنامه ها را در پس زمینه از بین می برد، به این معنی که برخی از اعلان ها ممکن است به موقع دریافت نشوند، که در برخی موارد می تواند دردسر بزرگی باشد. در پایان اگر شما اسکنر اثر انگشت کناری را دوست دارید نباید این گوشی را بخرید.

رقبای Xiaomi 12T Pro

شیائومی 12 تی پرو در حال حاضر با قیمتی در حدود 640 یورو به فروش می رسد که حتی از آیفون 12 هم ارزان تر است و فقط کمی گران تر از آیفون 11 است. یک جایگزین حتی ارزان تر برای این اسمارتفون سامسونگ گلکسی اس 21 FE است که دارای دوربین تله فوتو است، اما به سرعت 12T Pro شیائومی نیست و عمر باتری آن کمتر از حد متوسط است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا