logo

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE

مزایا :

طراحی شیک
عملکرد خوب
صفحه نمایش خیره کننده HDR

معایب :

گران بودن
عمر باتری ضعیف

 

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE
 

آنچه باید بدانید

درست مانند FE سال گذشته، نسخه امسال نیز شامل مشخصات داخلی و مشخصات مشابه پرچمداران 2021 سامسونگ است، البته با قیمت کمی پایین تر از نسخه اصلی در زمان عرضه. به طور خلاصه، در این گوشی شما ویژگی های کلاس پرچمدار را با هزینه کمتری دریافت می کنید. گلکسی اس 21 FE از صفحه نمایش 120 هرتز و FHD+ مدل معمولی استفاده می کند، اگرچه قطر آن 0.2 اینچ اضافی (6.4 اینچ) است. همچنین دارای یک دوربین سه گانه در پشت است که یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین زوم اپتیکال 3 برابری 8 مگاپیکسلی و یک واحد فوق عریض 123 درجه 12 مگاپیکسلی دیگر کار می کند. همان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد. با این حال، بارزترین تفاوت این است که گلکسی اس 21 FE به جای استفاده از معادل خانگی اگزینوس 2100 سامسونگ (که در اس 21 معمولی در بریتانیا یافت می شود)، اسنپدراگون 888 رده بالای کوالکام را انتخاب کرده است. از نظر معماری، هر دوی این چیپست‌ ها تقریباً یکسان هستند، بنابراین به هر حال احتمال زیادی وجود دارد که تفاوتی بین این دو در استفاده معمولی مشاهده نکنید.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE
 

طراحی و ویژگی های کلیدی

در نگاه اول، S21 FE 5G از نظر ظاهری بسیار شبیه به S21 اصلی است. دارای محفظه در اطراف سه دوربین در عقب است. در این حالت، می‌ توانید S21 FE را در چهار رنگ انتخاب کنید: سفید، گرافیت، زیتونی یا اسطوخودوس. مانند FE از سال گذشته و S21، قسمت پشتی از پلاستیک مات ساخته شده است که در یک گوشی با قیمتی نزدیک به 700 پوند تعجب آور است. با این حال،چندان ارزان نیست و این مزیت را دارد که برای چنین گوشی بزرگی بسیار سبک است و وزن آن تنها 177 گرم است.

این گوشی از سرعت شارژ بی‌ سیم تا 15 وات پشتیبانی می‌ کند و از شارژ سیمی 25 واتی از طریق درگاه USB-C در پایین پشتیبانی می‌ کند. S21 FE، مانند نسل قبلی خود، همچنین قادر به شارژ معکوس دستگاه های پشتیبانی شده بی سیم مانند Galaxy Buds 2 است – شما به سادگی آنها را در پشت گوشی قرار دهید و این ویژگی را در تنظیمات گوشی فعال کنید. گلکسی S21 FE نیز مانند بقیه محصولات دارای استاندارد IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است و صفحه نمایش آن در زیر لایه ای از گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد. در مورد باز کردن قفل، این دستگاه از تشخیص چهره پشتیبانی می‌ کند و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را در خود جای داده است، که اگر ماسک دارید و می‌ خواهید از تلفن خود برای پرداخت‌ های بدون تماس با کارت استفاده کنید، مفید است. قاب گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G را با بهترین قیمت و کیفیت اورجینال از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE
 

نمایشگر

در یک پیشرفت شگفت‌ انگیز، صفحه نمایش S21 FE در واقع کمی بزرگتر از S21 است، اما با قابلیت‌ های مشابه. این یک واحد 120 هرتزی با نرخ تازه‌ سازی بالا است – نه تطبیقی ​​– اما با همان رزولوشن 2400 در 1080 و فناوری OLED دینامیک 2 برابری با اندازه 6.4 اینچ (S21 «فقط» 6.2 اینچ است).

جدا از تفاوت در ابعاد، کیفیت نمایشگر S21 FE بدون تغییر باقی می ماند. شما همچنان این گزینه را دارید که بین دو حالت نمایشگر جابجا شوید – طبیعی و زنده – که حالت اول دقیق ترین رنگ از این دو است. در آزمایش‌ های ما، پنل S21 FE 90 درصد از طیف رنگی sRGB را در این حالت پوشش می‌ دهد، با پوشش کلی 91 درصد. و با اندازه گیری Delta E 1.73، شما واقعاً نمی توانید خیلی بهتر عمل کنید روشنایی با تابش مشعل بر روی سنسور نور محیطی به 634cd/m² می رسد و هنگام نمایش ویدیوی HDR به 1000cd/m² می رسد. با توجه به این نکته، فیلم‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی HDR کاملاً عالی به نظر می‌ رسند.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE
 

عملکرد و عمر باتری

در داخل، گلکسی اس 21 FE با مجموعه ای از اجزای اصلی مشابه S21 معمولی همراه است، با چیپست 5 نانومتری Qualcomm Snapdragon 888 در راس آن، با پشتیبانی از 6 گیگابایت رم، و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای برنامه ها، عکس ها و شما. فیلم های خانگی این بدان معنی است که S21 FE در آزمایشات ما نتایج تقریباً مشابهی با S21 ارائه می دهد، با سرعت تک هسته ای در Geekbench 5 مطابقت دارد و S21 در چند هسته ای فقط کمی بهتر است. حداقل تا زمانی که اولین پرچمداران اسنپدراگون 8 نسل 1 شروع به ورود به بازار کنند، تقریباً به همان اندازه دلچسب است.

وقتی صحبت از بازی به میان می آید، داستان مشابهی است. S21 FE در بنچمارک های GFXBench Manhattan از چیپست Tensor Pixel 6 پیشی می گیرد و با امتیاز S21 نسبت به سال گذشته برابری می کند. شایان ذکر است که در حالی که نرخ فریم خارج از صفحه آیفون 13 ممکن است چشمگیر به نظر برسد، برخلاف S21 FE، شما با یک صفحه نمایش استاندارد 60 هرتزی محدود شده اید. به شرط اینکه بازی از آن پشتیبانی کند، بازی با نرخ فریم بالا قطعا در کارت های S21 FE وجود دارد. متأسفانه، در حالی که ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعتی یکسان است، استقامت S21 FE از همه بدتر است. S21 FE با رسیدن به تنها 15 ساعت و 42 دقیقه در تست خلاصه ویدیویی ما، سه ساعت از S21 و تقریباً پنج ساعت از iPhone 13 در شرایط مشابه فاصله دارد.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE
 

دوربین

دوربین‌ های S21 FE 5G بسیار نزدیک به آنچه در Galaxy S21 قدیمی‌ تر می‌بینید هستند. در واقع، مشخصات دوربین اصلی یکسان است و تصاویر 12 مگاپیکسلی را از یک سنسور 1/1.76 اینچی، f/1.8 با پیکسل‌های 1.8 و لرزش‌ گیر اپتیکال تصویر (OIS) می‌ گیرد. فقط دوربین های تله فوتو و فوق عریض متفاوت هستند، هر دو با سنسورهای کمی کوچکتر و تله با دیافراگم کم تر عرضه می شوند. در همین حال، مشخصات دوربین تله فوتو بدون تغییر نسبت به S20 FE، با سنسور 1/4.4 اینچی f/2.4، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و OIS است.

جای تعجب نیست که تصاویر گرفته شده بر روی سنسور اصلی S21 FE فوق العاده هستند. جزئیات فراوان، کنتراست زیاد و نویز بصری بسیار کمی وجود دارد. تصاویر در شب نیز فوق‌ العاده هستند، با الگوریتم HDR تلفن به خوبی کار می‌ کند تا نورهای روشن را تحت الشعاع قرار دهد و همزمان مناطق تاریک‌ تر را بلند کند. این را نمی توان در مورد سنسور فوق عریض S21 FE گفت. جزئیات بسیار کمی در این حالت – حتی در محیط های روشن – با بافت صفر در عکس های منظره وجود دارد. خوشبختانه، دوربین زوم تله فوتو 3 برابر، حتی زمانی که سطح نور کم است، بسیار خوب عمل می کند. 

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا