logo

بررسی مشخصات گوشی Poco F5 Pro

پوکو در سال 2023 با سری Poco F5 خود وارد بازار جهانی شد و با پرچمدار Poco F5 Pro با قیمت اولیه 449 دلار پیشتاز است. این گوشی با بهترین نمایشگر این شرکت تا کنون، چیپست بسیار توانا، شارژ سریع و طراحی ممتاز عرضه می شود. همچنین بهبودهایی در سیستم دوربین و ویژگی های بازی محور مانند سیستم خنک کننده اختصاصی برای بهبود عملکرد بازی وجود دارد. برای بررسی دقیق تر این گوشی با فارس کالا همراه شوید.

ویژگی های دستگاه:

پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1

-صفحه نمایش با وضوح 3200 در 1440

-حداکثر روشنایی 1400 نیت

شارژ سریع بی سیم 30 واتی

فیلمبرداری 8K

بررسی مشخصات گوشی Poco F5 Pro

برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان دیگر، پوکو در مورد تجربه جعبه گشایی با گوشی های خود بسیار سخاوتمند است. داخل جعبه Poco F5 Pro خود گوشی را دریافت می کنید که دارای محافظ صفحه نمایش از پیش نصب شده، یک شارژر 68 واتی و یک کابل شارژ است. شما همچنین یک قاب شفاف نسبتاً ضخیم و همچنین ابزار سیم کارت را دریافت می کنید.

2 11

بدیهی است که این شرکت بیشترین تمرکز را روی ارائه یک تجربه تماشای عالی با افزودن یک صفحه نمایش با کیفیت داشته است. که البته بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار قبلاً یکی از آن‌ها را دارند، و چیزی که شیائومی پوکو F5 Pro را در اینجا متمایز می‌کند، شارژ سریع بی‌سیم است. 12 گیگابایت رم نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

9 5

طراحی و رنگ Poco F5 Pro

جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای، قاب پلاستیکی

دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)

IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب

-رنگ: مشکی و سفید

طراحی Poco F5 Pro شیک و براق است. پنل پشتی از شیشه ساخته شده و با رسیدن به لبه های گوشی خمیده می شود و در دست گرفتن آن راحت تر است. همچنین به این کمک می کند که گوشی خیلی سنگین نباشد و وزن آن تنها 204 گرم است (برای یک گوشی با این اندازه زیاد نیست). در جلو، شما یک صفحه نمایش مسطح بزرگ 6.67 اینچی با حاشیه های یکنواخت بسیار نازک دارید که در مجموع ظاهری زیبا برای Poco F5 Pro ایجاد می کند.

7 5

با این حال، وقتی صحبت از دوام می شود، دقیقاً بهترین چیزی نیست که می توانید از آن استفاده کنید. صفحه نمایش با گوریلا گلس 5 محافظت می شود (که هنوز هم بسیار خوب است)، اما قسمت ناامید کننده تر این است که شما فقط گواهی IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب دریافت می کنید که برای محافظت از گوشی شما در برابر پاشیدن آب کافی است. 

اما چیزی بیشتر از این نیست. در مورد گزینه‌های رنگی، مدل سفید واقعاً شیک به نظر می‌رسد و به پنهان کردن لکه‌های اثرانگشت باقی‌مانده در پنل پشتی شیشه‌ای صاف کمک می‌کند. نسخه مشکی آن نیز وجود دارد.

8 5

نمایشگر Poco F5 Pro

نوع صفحه نمایش AMOLED، 68B رنگ، 120Hz، Dolby Vision، HDR10+، 500 nits (typ)، 1000 nits (HBM)، 1400 nits (اوج)

اندازه 6.67 اینچ، 107.4 سانتی متر مربع (~87.5% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

وضوح 1440 در 3200 پیکسل، نسبت 20:9 (~526 تراکم ppi)

-محافظ Corning Gorilla Glass 5

صفحه نمایش با پنل AMOLED و رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل، حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1400 نیت ارائه می شود. با پشتیبانی از Pro HDR نیز، محتوا زیبا و واضح به نظر می رسید، حتی در شرایط روشن. اگر از بازی‌های رقابتی موبایل لذت می‌برید، از شنیدن نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتز نیز خوشحال خواهید شد.

10 5

F5 Pro اسکنر اثر انگشت خود را نیز در نمایشگر تعبیه کرده است و خوشحالم که بگویم استفاده از آن سریع و همچنین دقیق است.

دوربین Poco F5 Pro

دوربین اصلی سه‌گانه 64 مگاپیکسل، f/1.8، (واید)، 1/2 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF، OIS

-8مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه (فوق عریض)، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر

2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو) دارای فلاش دوگانه ال ای دی، HDR، پانوراما

-ویدیو 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، gyro-EIS

دوربین سلفی 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر و دارای HDR

تقریباً به نظر می رسد که پوکو تصمیم گرفته است که دوربین های فوق عریض و ماکرو پشت تلفن را کاملاً نادیده بگیرد و 90 درصد از منابع خود (برای آن قسمت از دستگاه) را صرف دوربین اصلی کند. ما در اینجا در مورد عملکرد فوق العاده ای صحبت می کنیم.

6 5

به نظر می رسد که poco بیشتر توجه (و بودجه) خود را در مورد سیستم دوربین F5 Pro بر روی دوربین اصلی متمرکز کرده و به نظر می رسد این دوربین 64 مگاپیکسلی از HDR مانند یک حرفه ای استفاده می کند و رنگ های زنده و عمیق را ارائه می دهد. تصاویر کاملا واضح هستند و پاسخ شاتر بسیار سریع است. من هیچ اظهارنظر بدی برای دوربین اصلی Poco F5 Pro ندارم و به آن اعتماد دارم . زیرا در هر زمانی از روز به من کمک می کند تا عکس های فوق العاده ای بگیرم.

کیفیت زوم

پوکو اف5 پرو دوربین تله فوتو ندارد، اما دارای زوم دیجیتال 2 برابری است که تصویر بسیار واضحی تولید می کند. این به این دلیل است که گوشی به جای اینکه به سادگی روی تصویر زوم کند، روی سنسور دوربین اصلی قرار می‌گیرد.

15 1

حالت پرتره

حالت پرتره در F5 Pro بسیار جعلی به نظر می رسد و کار خوبی در جدا کردن سوژه از پس زمینه انجام نمی دهد. برخی از لبه‌ها وجود دارند که محو شده‌اند، اما نباید باشند. با کمک خط نقره ای می توانید تنظیم کنید که می خواهید چیزها در پس زمینه تا چه حد محو شوند، اما در این مورد واقعاً کمکی نمی کند.

دوربین فوق عریض

من از دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض Poco F5 Pro کمی ناامید شدم. عکس هایی که از آن بیرون می آیند فاقد وضوح و دقت رنگ هستند و رنگ های شسته شده ای را تولید می کنند. همانطور که گفته شد، برخلاف آنچه بعداً در مورد ضبط ویدیو خواهید فهمید، تصاویر برای رسانه های اجتماعی و عکس های فوری قابل استفاده هستند.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به شما تصاویری با ظاهری خوب می دهد که بسیار شارپ هستند. با این حال، متوجه شدم که شما واقعا نمی توانید به موضوع نزدیک شوید.

عکس های سلفی

دوربین جلوی پوکو اف 5 پرو با رزولوشن 16 مگاپیکسلی عرضه می شود و تصاویر واضحی با دقت رنگ خوب می گیرد (حداقل برای رنگ پوست من). یکی از عوامل آزاردهنده، جلوه صاف کردن چهره است که به طور پیش فرض هنگام باز کردن دوربین روشن می شود، اما اگر ظاهر آن را دوست ندارید، می توانید به راحتی آن را خاموش کنید.

5 7

کیفیت ویدیو

Poco F5 Pro قادر به فیلمبرداری با کیفیت 8K 24 فریم بر ثانیه است، اما من آن را توصیه نمی کنم، زیرا واقعاً بهترین کیفیت تصویر را ارائه نمی دهد و فضای زیادی را اشغال می کند. گزینه های 4K و 1080p قابل اجراتر هستند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که به دلایلی نمی توانید فیلم HDR با سرعت 4K 60 فریم بر ثانیه بگیرید.

شما فقط می توانید HDR با کیفیت 4K 30 فریم بر ثانیه و کمتر عکاسی کنید. تصویر هنگام فیلمبرداری با کیفیت 4K واضح و دقیق است، با رنگ های عالی (البته کمی بیش از حد اشباع) می باشد. به نظر می‌رسد لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) در اینجا خیلی خوب کار نمی‌کند، زیرا به نظر می‌رسد زمانی که با تلفن در حال حرکت هستید، فوکوس دائمی است.

این مشکل هر دو با 60 فریم در ثانیه و 30 فریم در ثانیه وجود دارد. ویدیوی دوربین فوق عریض به سادگی غیرقابل استفاده است. مگر اینکه با جزئیات بسیار کم مشکلی نداشته باشید. 

عملکرد و معیارهای Poco F5 Pro

ندروید 13

-رابط کاربری MIUI 14 برای POCO

-چیپست Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر)

CPU هشت هسته(1×3.0 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3×2.5 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4×1.80 گیگاهرتز Cortex-A510)

پردازنده گرافیکی Adreno 730

-کارت حافظه ندارد

حافظه داخلی 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم

-حافظه داخلی 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم

-حافظه داخلی 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت

پوکو اف5 پرو ممکن است با آخرین پردازنده پرچمدار کوالکام عرضه نشود، اما مسلماً تراشه اسنپدراگون 8+ Gen 1 بهترین چیزی است که امتحان کردیم. واحدی که ما آن را آزمایش کردیم، دستگاهی با 12 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت حافظه بود.

کارهای معمولی مانند پیمایش در رابط کاربری و مرور وب، به ویژه با نرخ تازه سازی صفحه نمایش 120 هرتزی فوق العاده نرم و روان بود. من هیچ سکسکه ای ندیدم که تجربه من را در حین استفاده از تلفن خراب کند.

برنامه دوربین بدون زحمت کار می کرد و جابجایی بین حالت‌های مختلف و گرفتن عکس یا فیلم‌برداری منجر به لکنت یا تاخیر نشد. Poco F5 Pro همچنین دارای فناوری LiquidCool 2.0 Poco است که دارای محفظه‌های بخار فولاد ضد زنگ 5000 میلی‌متر مربعی و لایه‌های گرافیتی برای بهبود هدایت حرارتی است. با توجه به این نکته، من متوجه هیچ مشکلی در گرمای بیش از حد نشدم و گوشی در حین بازی نسبتاً خنک ماند و بدون افت نرخ فریم بود.

Poco F5 Pro MIUI / نسخه اندروید

پوکو یکی از برندهای فرعی شیائومی است، بنابراین رابط کاربری MIUI 14 شیائومی را اجرا می کند که در این مورد در بالای اندروید 13 قرار دارد. اگر با iOS و اندروید آشنایی دارید، می توانید MIUI را ترکیبی از هر دو سیستم عامل در نظر بگیرید. شما یک کنترل پنل دریافت می‌کنید که از پنل iOS الهام گرفته شده است، اما اعلان‌ها مشابه سایر گوشی‌های اندرویدی نمایش داده می‌شوند. 

13 4

نمونه‌های زیادی از بازی‌ها و برنامه‌های از پیش نصب شده را خواهید دید که کاملاً غیر ضروری هستند. با این حال، می توانید اکثر آنها را حذف کنید. همچنین این واقعیت وجود دارد که MIUI 14 در هنگام از بین بردن برنامه‌های پس‌زمینه کاملاً تهاجمی است، که می‌تواند سوئیچ بین برنامه‌ها را کمی کندتر از حد معمول کند. همانطور که گفته شد، در گوشی مورد بررسی ما با 12 گیگابایت رم، من متوجه چنین رفتاری نشدم.

پشتیبانی نرم افزاری یکی دیگر از نقاط ضعف تلفن های پوکو است که در مورد Poco F5 Pro به معنای تنها 2 سال به روز رسانی اصلی سیستم عامل و 3 سال وصله های امنیتی اندروید است. این برای گوشی‌های پرچمدار پایین‌تر به حساب می‌آید و به این معنی است که فقط تا اندروید 15 پیش می‌رود.

14 2

عمر باتری و سرعت شارژ Poco F5 Pro

Li-Po 5160 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی

شارژ 67 وات سیمی، PD3.0، QC3+، 50 درصد در 15 دقیقه

بی سیم 30 وات، 50 درصد در 32 دقیقه

با اسنپدراگون 8+ Gen 1، پوکو ادعا می‌کند که Poco F5 Pro سی درصد کاهش مصرف انرژی CPU و GPU و 20 درصد افزایش بهره‌وری انرژی هوش مصنوعی دارد. این تلفن همراه با باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی خود، با یک بار شارژ حدود یک روز و نیم دوام آورد و مقداری بازی، مرور وب و تماشای محتوا به کار رفت.

یکی از بهترین بخش های Poco F5 Pro شارژ سریع 67 واتی آن است که واقعاً تجربه من را با این گوشی بهبود بخشید، زیرا مجبور نبودم زیاد به درصد باتری فکر کنم. ویژگی دیگر شارژ بی سیم 30 واتی است، که هنوز در بسیاری از گوشی ها مشاهده نمی کنید، به خصوص از تولیدکنندگانی مانند گوگل، سامسونگ یا اپل.

کیفیت صوتی Haptics Poco F5 Pro

-اسپیکر استریو

-جک 3.5 میلی متری ندارد

با دو بلندگو عرضه می شود، یکی که از پایین شلیک می کند و در قاب پایینی گوشی تعبیه شده است، و دیگری در جایی که هدفون قرار دارد. از نظر میزان صدا، می تواند به اندازه کافی بلند باشد، اما بخش چشمگیرتر این است که کیفیت صدا در کل محدوده صدا خوب باقی می ماند. در حین تماشای YouTube  یا زمانی که از محتوای Netflix لذت می برم، از این بلندگوها سیر نمی شوم.

4 9

لوازم جانبی انواع گوشی های شیائومی از گلس  و محافظ صفحه نمایش موبایل تا قاب و گارد گوشی را از فروشگاه فارس کالا با تضمین قیمت و کیفیت تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا