logo

شیائومی ردمی نوت 10 پرو یک گوشی برتر با قیمت پایین

شیائومی ردمی نوت 10 پرو یکی از بهترین گوشی های اندرویدی است، با این فرض که بتوانید بدون 5G زندگی کنید. شما با قیمت کمتر از 300 دلار یک صفحه نمایش عالی، عملکرد سریع، عمر باتری طولانی و یک دوربین ثابت خواهید داشت. اما این یک گوشی 4G است و همیشه یک تلفن 4G خواهد بود، بنابراین قبل از خرید این گوشی مطمئن شوید که می توانید با اینترنت سرعت پایین کنار بیایید. برای بررسی گوشی ردمی نوت 10 پرو با فارس کالا همراه شوید.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو یک گوشی برتر با قیمت پایین

نکات مثبت:

+ بلندگوهای استریو عالی

+ صفحه نمایش بزرگ 120 هرتزی OLED

+ عمر باتری طولانی

نکات منفی:

بدون 5G

عدم تثبیت کننده برای ویدیوی 4K

بدون دوربین تله فوتو

14 1

شیائومی ردمی نوت 10 پرو: قیمت و در دسترس بودن

شیائومی ردمی نوت 10 پرو در مارس 2021 معرفی شد و اکنون در بریتانیا در دسترس است. شما همچنین می توانید این گوشی را در ایالات متحده خریداری کنید، اما تاریخ دقیق عرضه آن هنوز مشخص نشده است و قیمت آن از 279 دلار / 249 پوند برای  Redmi Note 10 Pro 4G با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود. 

10 5

همچنین نسخه‌ای وجود دارد که فضای ذخیره‌سازی را روی ۱۲۸ گیگابایت نگه می‌دارد، اما رم را به ۸ گیگابایت، با قیمت ۳۲۹ دلار (تقریباً ۲۳۵ پوند / ۴۲۵ دلار استرالیا) افزایش می‌دهد که به نظر می‌رسد انحصاری ایالات متحده باشد. این ممکن است برای یک تلفن 4G چندان ارزان به نظر نرسد. اگر واقعاً یک گوشی 5G می خواهید، ممکن است همین الان مطالعه را متوقف کنید. اما Redmi Note 10 Pro در زمینه‌های دیگر آن را جبران می‌کند، آنقدر که ما آن را در بین بهترین گوشی‌های شیائومی قرار می‌دهیم.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو: طراحی

شیائومی ردمی نوت 10 پرو ترکیبی از ویژگی های طراحی رده بالا و پایین را دارد. به عنوان مثال، شما یک جک هدفون مانند تلفن های ارزان قیمت دریافت می کنید. اما پشت ردمی نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس خمیده مانند گوشی های گرانقیمت امروزی است، نه پلاستیکی. تنها نشانه آشکاری که نشان می دهد Redmi Note 10 Pro یک گوشی مقرون به صرفه است این است که کناره های آن پلاستیکی هستند نه فلزی. 

11 6

 لنز اصلی دارای پوشش نقره ای براق خاص خود است و کانتورینگ دو سطحی آن باعث می شود تا دوربین را از آنچه که هست کامل تر به نظر برسد. در نهایت با گوشی‌ای مواجه می‌شویم که به راحتی می‌توان آن را با گوشی ۷۰۰ دلاری و نه ۲۷۹ دلاری اشتباه گرفت. Redmi Note 10 Pro خیلی ضخیم نیست و 8.1 میلی متر است و وزن زیر 200 گرم آن (193 گرم) زیاد نیست. و شما حدس خواهید زد که هزینه آن بسیار بیشتر است. 

17 2

قسمت پشتی نمونه بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو ما دارای روکش ساتن دلپذیری است که وقتی نور به آن برخورد می کند به شکل نقره ای می درخشد. با توجه به قیمت، ما از طرفداران بزرگ طراحی سخت افزار Redmi Note 10 Pro هستیم.

Redmi Note 10 Pro از یک اسکنر اثر انگشت کناری استفاده می کند، نه اسکنر داخل صفحه، که سریع و قابل اعتماد است. همچنین یک بلستر IR در بالا وجود دارد که توسط برنامه Mi Remote استفاده می شود تا به تلفن اجازه دهد به عنوان یک کنترل از راه دور عمل کند.

26

 بلندگوهای Redmi Note 10 Pro برای یک گوشی ارزان‌تر عالی است. آنها بلند هستند و مقداری باس ارائه می دهند. یکی در پایین و دیگری بالای صفحه نمایش قرار دارد. Redmi به این تاپ یک دو خروجی در بالا و جلو  می دهد. این کار میدان صدای استریو را به حداکثر می‌رساند و هنگام اجرای بازی آن را مسدود نخواهید کرد. Redmi Note 10 Pro یکی از بهترین آرایه‌های بلندگو را با قیمت کمتر از 300 دلار / 300 پوند دارد.

لوازم جانبی گوشی های شیائومی را با کیفیت اورجینال از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو: نمایشگر

این یک صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی 1080 در 2400 OLED با پنل 120 هرتزی است که وضوح خوب، کنتراست عالی، رنگ عمیق و فضای کافی برای نمایش ویدیو و بازی ارائه می دهد.پنل OLED نیز یک ویترین عالی برای نرخ تازه سازی بالا است.

12 5

«120 هرتز» به این معنی است که تصویر با دو برابر نرخ استاندارد به‌روزرسانی می‌شود و باعث می‌شود که کشوی برنامه‌تان بسیار نرم‌تر از اکثر تلفن‌های مقرون‌به‌صرفه دیگر حرکت کند. تلفن‌های ارزان قیمت با نرخ تازه‌سازی بالا چیز جدیدی نیستند، اما تعدادی از نمایشگرهای LCD با پیمایش کنتراست بالا هستند که در اینجا چنین مشکلاتی وجود ندارد.

16 1

این صفحه نمایش با طیف رنگی گسترده از ویدیوی HDR10 پشتیبانی می کند، رنگ قابل تنظیم و حتی حداکثر روشنایی نسبتاً بالایی دارد. ردمی نوت 10 پرو با حداکثر روشنایی در داخل خانه به حدود 400 نیت می رسد، اما با توجه به رنگ سنج ما، صفحه نمایش را در شرایط روشن تا 594 نیت افزایش می دهد.

ما مشکلی در نوشتن با این صفحه در یک روز روشن نداشتیم. مطمئناً، تلفن هایی مانند iPhone 12 Pro Max و Samsung Galaxy S21 Ultra روشنایی دو برابری دارند. اما تعداد زیادی از تلفن‌های سه برابر قیمت، تقریباً همان سطح روشنایی را ارائه می‌دهند.

29

شیائومی ردمی نوت 10 پرو: عملکرد و مشخصات

عملکرد عمومی خوب است و بازی ها حتی با سخت افزار میان رده نیز به خوبی اجرا می شوند. شیائومی ردمی نوت 10 پرو نیز همان چیپست Snapdragon 732G را دارد، یک پردازنده میان رده با برخی بهینه سازی ها برای بازی، که در بخش گرافیکی با کلاک بالاتر خلاصه می شود.

این قدرتمندترین پردازنده ای نیست که در این قیمت دیده ایم. اسنپدراگون 765G و 750G که در گوشی های 5G استفاده می شود، قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارند. در اینجا ما یک جایگزین کم قدرت کمتر آماده 4G داریم. عملکرد روزانه Redmi Note 10 Pro خوب است و برای بازی بسیار خوب عمل می‌کند.

2 16

شیائومی ردمی نوت 10 پرو یک گوشی گیمینگ عالی است. و در حالی که رقبای با چیپست های اسنپدراگون 750G و 765G اندکی قدرت بازی بیشتری دارند، استدلال محکمی وجود دارد که به لطف بلندگوهای عالی و صفحه نمایش OLED، این بهترین گوشی بازی در این محدوده قیمت است.

هم چنین دارای 6 گیگابایت رم سریع LPDDR4X است و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز سریع است. یک مدل با 8 گیگابایت وجود دارد که سرعت خواندن آن 512 مگابایت بر ثانیه است. این عملکرد به سبک SATA SSD است و بدون شک به سرعت لود بازی، مشابه سرعت یک موبایل رده بالا کمک می کند.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro: دوربین

 شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی f/1.9 که یکی از ویژگی های چشمگیر آن است. با این حال، بخشی از آرایه دوربین این گوشی که بیش از همه خودنمایی می کند چیز دیگری است، 5 مگاپیکسل f/2.4 تله ماکرو. که یکی از بهترین دوربین های ماکرو تلفن است که ما تا به امروز آزمایش کرده ایم. 

22

سنسور 5 مگاپیکسلی می‌تواند جزئیات کافی را ثبت و لنز پس‌زمینه را با جلوه بوکه به طرز شگفت‌انگیزی تار می‌کند. ماکرو Redmi Note 10 Pro برخی از لذت‌بخش‌ترین سرگرمی‌هایی را که تاکنون با دوربین گوشی در سال 2021 داشته‌ایم به ما ارائه کرده است.

عکس‌های زوم که با استفاده از پیش‌تنظیم ۲ برابری Redmi Note 10 Pro گرفته شده‌اند، در عوض به برش دیجیتالی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی متکی هستند. این سنسور از 9-in-1 pixel binning استفاده می کند، به این معنی که از اطلاعات 9 پیکسل روی سنسور برای ایجاد یک پیکسل در تصویر نهایی استفاده می شود. برای مثال، مانند یک سنسور DSLR با وضوح فوق العاده بالا نیست.

بنابراین تصاویر زوم شده جزئیات فوق العاده ای ندارند. با این اوصاف، تصاویر 2x بسیار متقاعد کننده هستند و پردازش جزئیات بیشتری را در برخی از الگوهای ریز بافت نسبت به آنچه در یک عکس استاندارد 12 مگاپیکسلی می بینید، به نمایش می گذارد. تصاویر استاندارد Redmi Note 10 Pro در کل بسیار دلپذیر هستند.

13 2

 شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای سنسور HM2 سامسونگ است. و مانند بسیاری دیگر از سنسورهای سامسونگ با وضوح بالا، نتایج آن به اندازه‌ای که روی کاغذ به نظر می‌رسد، با کیفیت نیستند. 

19 1

حالت شب ردمی نوت 10 پرو نیز یکی از بهترین ها در این رده است. Redmi Note 10 Pro همچنین دارای یک دوربین فوق عریض با سنسور 8MP f/2.2 Sony IMX355 است. این دوربین به‌عنوان دوربین سلفی در پیکسل 3 استفاده می‌شود. احتمالاً این دوربین کم‌نظیرترین دوربین عکاسی در تلفن است و ما کمتر از آن استفاده کرده‌ایم. محدوده دینامیکی و جزئیات در سطح دوربین اصلی نیست. و بهینه‌سازی نرم‌افزار نیز کمی کم است.

تیم Redmi می‌توانست برخی از برجسته‌سازی‌های گاه به گاه را با تکنیک‌های چند نوردهی (بهتر) برطرف کند، اگرچه شما نمی‌توانید از حالت شب با دوربین فوق عریض استفاده کنید. با این حال، دوربین عریض شیائومی ردمی نوت 10 پرو با چنین قیمتی کاملاً قابل قبول است.

21 1

آخرین دوربین یک سنسور 2 مگاپیکسلی f/2.4 OmniVison پایین‌رده است که برای ایجاد نقشه‌های عمقی برای حالت پرتره تار پس‌زمینه استفاده می‌شود. دوربین جلویی از 16 مگاپیکسلی سونی IMX471 استفاده می‌کند که در OnePlus 7T دیده می‌شود که وضوح بیش از اندازه به ما می دهد. اما بهینه سازی محدوده پویا می تواند بهبود یابد. به عنوان مثال، Realme X50 5G از این نظر بهتر عمل می کند.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو می‌تواند تا رزولوشن 4K، 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. اما چون ناپایدار است اگر هنگام راه رفتن از آن استفاده کنید، کم و بیش غیرقابل استفاده است. تثبیت‌کننده هم فقط در 1080p، 30 فریم در ثانیه در دسترس است.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro: عمر باتری

این اسمارتفون با نرخ تازه سازی 60 هرتز یا 120 هرتز در 30 دقیقه به 55 درصد شارژ می شود. شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای باتری 5020 میلی آمپر ساعتی است که برای یک گوشی مقرون به صرفه ظرفیت نسبتاً بالایی به نظر می رسد. می‌توانید انتظار داشته باشید 35 تا 45 درصد شارژ تا نیمه‌شب پس از یک روز استفاده متوسط باقی بماند.

20 1

ما انتظار داشتیم استقامت آن پس از تغییر به 120 هرتز کاهش یابد، اما جای نگرانی نیست. به نظر می‌رسد که Redmi Note 10 Pro پس از یک روز استفاده همچنان با 30 تا 35 درصد یا بیشتر شارژ باقی می‌ماند. شرکت‌هایی مانند شیائومی با کنترل‌های بسیار دقیق روی فرآیندهای پس‌زمینه، به این نوع عمر باتری طولانی دست پیدا می‌کنند.

و زمانی که اینها خیلی تهاجمی باشند، می توانند آزاردهنده شوند، برنامه های صوتی را ببندند و اعلان ها را به تاخیر بیندازند. اگرچه ما چنین چیزی را در Redmi Note 10 Pro ندیدیم. این گوشی حتی شارژ سریع هم دارد. 

23

آیا باید شیائومی ردمی نوت 10 پرو را بخرید؟

اگر یک گوشی بازی مقرون به صرفه می خواهید Redmi Note 10 Pro یک گوشی عالی برای بازی است. در حالی که گوشی‌های کمی قدرتمندتر با قیمتی مشابه در دسترس هستند، این گوشی دارای یک پردازنده قوی بازی است که توسط بلندگوهای استریو عالی، عمر باتری طولانی و صفحه نمایش OLED عالی تقویت شده است.

اگر می خواهید فناوری صفحه نمایش 120 هرتزی را با قیمت کمتر از 300 دلار/300 تهیه کنید، Redmi Note 10 Pro باید در لیست شما باشد. صفحه نمایش 6.67 اینچی آن، دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز، رنگ خوب و کنتراست استثنایی با پنل OLED است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا