logo

بررسی بهترین گوشی ها از نظر عمر باتری در سال 2023

ما همه گوشی‌های هوشمند را مورد آزمایش قرار می‌دهیم تا بفهمیم کدام یک دارای طولانی‌ترین و بهترین عمر باتری گوشی در سال 2024 است. تصمیم گیری در مورد خرید گوشی هوشمند کار آسانی نیست. همه ما برای عکس های اینستاگرام خود به یک گوشی با عملکرد درجه یک و یک دوربین توانمند نیاز داریم، اما عمر باتری گوشی هوشمند عامل مهمی است. مهم نیست که گوشی جدید شما چقدر عالی باشد، اگر همیشه مجبور باشید آن را شارژ کنید، برای هیچ کس مفید نیست.

هنگام تصمیم گیری، بهتر است به اندازه باتری (اندازه گیری شده بر حسب میلی آمپر ساعت) نگاهی بیندازید تا به شما نشان دهد که طول عمر گوشی چقدر باید باشد. اما عوامل دیگری مانند اندازه و وضوح صفحه نمایش و بهره وری انرژی همچنان نقش مهمی دارند. اما نیازی به حدس زدن نیست – ما در مورد گوشی هایی با بهترین عمر باتری به شما کمک می کنیم. هر تلفنی که از درهای ما عبور می کند با آزمایش عمر باتری داخلی ما روبرو می شود. به این ترتیب، ما دقیقاً می دانیم که اگر عمر باتری در راس برنامه شما باشد، باید چه گوشی هایی را در نظر بگیرید. 

بهترین عمر باتری گوشی 2024

برای اینکه بفهمیم گوشی شما در برابر رقبای خود چقدر خوب عمل می‌ کند، ما تمام امتیازات باتری را از آزمایش‌ های تلفن هوشمند بی‌ شماری که هر سال انجام می‌ دهیم در یک نمودار با کاربری آسان ترکیب کرده‌ ایم، بنابراین می‌ توانید ببینید کدام گوشی‌ ها بهترین عملکرد باتری را دارند. برای اندازه گیری عمر باتری گوشی هوشمند، ما یک تست پخش مداوم ویدئو را اجرا می کنیم. فایل ویدیویی شامل تعدادی صحنه از مرد عنکبوتی 2 است که با کد H.264 و به مدت 20 ساعت لوپ شده است. ما از برنامه پخش کننده ویدیوی VLC در Google Play یا Apple App Store برای پخش فایل و ضبط مدت زمان پخش در راه اندازی مجدد استفاده می کنیم. ما همچنین گوشی را روی حالت پرواز قرار دادیم، روشنایی خودکار و تنظیمات خواب را خاموش کردیم و روشنایی صفحه را روی 170cd/m2 استاندارد تنظیم کردیم.

حالت هواپیما همه ویژگی‌های بی‌سیم تلفن را خاموش می‌ کند – به طور طبیعی، عمر باتری را افزایش می‌ دهد – به این معنی که آزمایش‌ های ما تکرارپذیر و ثابت هستند. مشکل بزرگ بی‌ سیم این است که قدرت سیگنال می‌ تواند بیاید و برود، که تلفن را مجبور می‌ کند تا میزان برق مصرفی خود را به طور مداوم تنظیم کند و نتایج متغیری را ایجاد کند.

نتایج

همانطور که از نمودار زیر می بینید، عمر باتری گوشی های هوشمند، با وجود رکود اندکی در سال های اخیر، به سرعت بهبود یافته است. همه 20 تلفن در سلسله مراتب ما قبل از نیاز به شارژ مجدد، بیش از 23 ساعت در معیار باتری ما به دست آوردند. این شامل سامسونگ گلکسی M31 می شود که برنده قبلی یعنی Lenovo P2 را از بالای جایگاه خارج کرد. Galaxy M31 که بیش از 30 ساعت در تست باتری ما دوام آورد، در شرایط مشابه بیش از 90 دقیقه لنوو P2 را شکست داد و آن را به اولین تلفنی تبدیل کرد که می‌توانیم با عمر باتری دو روزه پیشنهاد کنیم. گلس گوشی Samsung Galaxy M31 را با بهترین قیمت از فارس کالا خریداری کنید.

این معیاری برای تمام گوشی های هوشمند آینده است که آرزوی آن را دارند. در جایگاه دوم، ما Sony Xperia 10 IV را داریم که تقریباً در مقابل نسل قبلی خود (اکنون در رتبه سوم قرار دارد) و در 29 ساعت و 36 دقیقه وارد بازار می شود. Realme 9 4G برای اولین بار در جایگاه چهارم نیز ظاهر شد و 28 ساعت و 17 دقیقه دوام آورد. وان پلاس با مجموع 6 گوشی (و حتی بیشتر از آن، به طور کلی در لیست 20 گوشی برتری دارد). ریلمی، سامسونگ و موتورولا هر کدام با سه گوشی پشت سر هم قرار دارند.

best smartphone battery life 2023

نتایج آیفون

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تنها یک آیفون توانسته است در نمودار عمر باتری کلی ما ظاهر شود، بنابراین تصمیم گرفتیم یک بخش جداگانه برای طرفداران اپل ایجاد کنیم که ممکن است کنجکاو باشند که بدانند کدام آیفون به صدر جایگاه iOS می رسد. از لحاظ تاریخی، تعداد کمی از آیفون‌ ها توانسته‌ اند با گوشی‌ هایی مانند اندروید رقابت کنند، اما از زمان عرضه آیفون 11، اوضاع به‌طور چشمگیری بهبود یافته است. همانطور که نمودار زیر ثابت می‌ کند، هر آیفون 14 جدید به اندازه کافی زمان می‌گیرد تا بیش از 20 ساعت دوام بیاورد. تنها آیفون SE سال گذشته (2022) نتوانست آزمون را انجام دهد. آیفون 14 پرو مکس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پلاس و آیفون 14 معمولی به سختی در لیست 20 برتر ما ظاهر نمی شوند. ما این نمودار را به روشی کمی متفاوت سفارش داده‌ایم، در عوض آنها را به ترتیب انتشار فهرست کرده‌ ایم. همانطور که می بینید، علیرغم چند اشتباه در طول مسیر، عمر باتری آیفون به طور کلی در حال بهبود است (به غیر از نسخه های مینی و SE). لوازم جانبی اپل Apple با بهترین قیمت و کیفیت اورجینال در فارس کالا.

best iphone battery life 2023

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا