logo

کدام محافظ صفحه برای گوشی های هوشمند با صفحه نمایش خمیده مناسب است؟

با اختراع جدیدترین فناوری‌ها و طراحی‌ها، سازندگان گوشی‌های هوشمند سبک‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به طیف محصولات خود ارائه می‌کنند. گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش خمیده اکنون تجارت بسیار خوبی دارند، اما مشکل کاربران پیدا کردن یک محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای کامل یا شاید اشکال دیگری از محافظ صفحه است که بتواند از دستگاه به روشی بهتر و ایمن‌تر محافظت کند.

در این مقاله از فارس کالا تمام تلاش خود را می کنیم تا پاسخ را به شما ارائه دهیم تا در آینده هنگام خرید محافظ صفحه نمایش شیشه ای جدید یا انواع دیگر محافظ صفحه دچار سردرگمی نشوید. خرید هر گوشی کاملاً به ترجیح خریداران یا مشتریان بستگی دارد. اینکه آیا فردی برای یک تلفن همراه با صفحه منحنی به محافظ نیاز دارد، عمدتاً به طرز فکر فرد و ترجیحات خود او بستگی دارد.

صرف نظر از واقعیت فوق، این یک انتخاب شخصی است، همیشه باید یک محافظ صفحه نمایش گوشی اضافه کرد که بتواند به طور موثری از برخی اجسام تیز جلوگیری کند. همچنین این احتمال وجود دارد که اشیاء مختلف باعث آسیب مستقیم به نمایشگر گوشی شما شوند.

چه نوع محافظ صفحه نمایشی برای گوشی های موبایل با صفحه منحنی خوب است

صفحه نمایش منحنی تلفن همراه دارای انحناهای مختلف صفحه نمایش است. برای یک تلفن همراه معمولی ، پیدا کردن محافظ صفحه کار سختی نیست. اما برای گوشی صفحه نمایش لبه خمیده پیدا کردن صفحه نمایش تلفن همراه دشوار است، دلیل اصلی آن این است که محافظ صفحه گوشی منحنی به سختی با صفحه تلفن همراه سازگار است. و اگر درست نصب نشود مشکلی مانند تجمع گرد و غبار و لبه سفید خواهد داشت.

137

عمدتاً سه نوع محافظ صفحه نمایش برای تلفن صفحه منحنی وجود دارد:

محافظ صفحه نمایش شیشه سکوریت

قبل از ظهور تلفن های همراه با صفحه نمایش خمیده، محافظ صفحه نمایش شیشه ای سکوریت انتخاب اول همه بوده اند صرف نظر از شفافیت، مقاومت در برابر افتادن یا احساس، محافظ‌های صفحه شیشه سکوریت بهترین از بین چندین محافظ صفحه هستند. اما در صورت استفاده از گوشی موبایل با صفحه خمیده، لبه سفید آن برای مدت طولانی روی لبه گوشی ظاهر می شود و با گذشت زمان، رنگ آن خاکستری و خمیده می شود.

اما برخی از محافظ های صفحه نمایش شیشه ای جدید مانند محافظ های صفحه خمشی داغ هستند، همانطور که از نام آن پیداست، فناوری این است که شیشه را تا دمای شکل گیری انعطاف پذیر گرم می کند و سپس به شکل متقارن فشرده می شود. با این فرآیند، شیشه به گونه ای شکل می گیرد که با صفحه نمایش منحنی گوشی هایی مانند سامسونگ و هوآوی و غیره مطابقت داشته باشد. محافظ های صفحه خمش گرم مزایای محافظ صفحه نمایش شیشه سکوریت را حفظ می کنند. اما محافظ صفحه خمش گرم به کنترل دقیق دما و عملکرد کم نیاز دارد. قیمتش هم خیلی بالاست.

محافظ صفحه نمایش TPU

محافظ صفحه نمایش TPU نیز یکی از محافظ های صفحه نمایش مورد استفاده در گوشی های منحنی می باشد، محافظ های صفحه نمایش TPU دارای مزایای بسیار نازک و درجات مناسبی هستند. محافظ صفحه نمایش TPU عملکرد خوبی دارد، بنابراین می تواند لبه های منحنی را کاملاً پوشش دهد. نقطه ضعف محافظ صفحه نمایش TPU این است که به سطح فنی بالایی نیاز دارد، نصب آن برای افراد عادی دشوارتر است.

133

محافظ صفحه UV

محافظ صفحه نمایش UV ممکن است انتخاب مناسبی باشد. پوشش دهی کامل دارد و سطح صاف و کاملا شفاف بدون مسدود شدن صفحه نمایش گوشی موبایل می باشد. یک حساس کننده نور به رزین فرموله شده اضافه می شود و رزین در عرض چند ثانیه از طریق تجهیزات پخت در نور UV از حالت مایع به حالت جامد تبدیل می شود.

در یک کلام ساده، صفحه نمایش تلفن همراه با چسب خاص UV پوشانده می شود و سپس لایه فولادی منحنی ابتدا چسبیده و سپس با نور بنفش UV سخت می شود تا محافظ صفحه نمایش تلفن همراه به تناسب کامل برسد.

چرا بعد از نصب محافظ صفحه، حاشیه سفید وجود دارد؟

هنگامی که صفحه منحنی به محافظ صفحه شیشه ای وصل می شود، چهار طرف صفحه نمایش بالا می رود و نمی توان صفحه نمایش را به طور کامل به صفحه متصل کرد و در نتیجه شکافی ایجاد می شود که به آن “لبه سفید” می گویند. مهم نیست که چه نوع محافظ صفحه نمایش انتخاب شده است، صفحه باید کاملا تمیز شود.

چرا رنگین کمان پس از نصب محافظ صفحه وجود دارد

این پدیده اغلب در گوشی های صفحه خمیده با استفاده از محافظ صفحه شیشه ای رخ می دهد، چون محافظ صفحه در محیطی با دمای بالا تولید می شود، هنگامی که با دمای پایینی که به طور ناگهانی  مواجه می شود، باعث ناهمواری انتقال موضعی و منجر به الگوهای رنگین کمانی می شود.

هنگامی که دما افزایش می یابد و دمای کلی محافظ ثابت است، الگوی رنگین کمان به طور خودکار ناپدید می شود. با توجه به ویژگی های صفحه منحنی، فرآیند تولید نیز ممکن است باعث ایجاد الگوهای رنگین کمان شود.

 معمولاً، استفاده از محافظ صفحه نمایش روی تلفن صفحه منحنی ضروری نیست. گوشی های صفحه خمیده به گونه ای طراحی شده اند که ضد خش و بادوام باشند. با این حال، برخی از افراد ممکن است برای محافظت بیشتر یا کاهش تابش خیره کننده یا لک اثر انگشت، از یک محافظ روی صفحه نمایش خمیده تلفن خود استفاده کنند.

 لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از گلس موبایل تا قاب و گارد گوشی و شارژر و کابل موبایل و …. را از سایت فروشگاه فارس کالا با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا