logo

محافظ صفحه نمایش گوشی AR یا ضد انعکاس چیست؟

محافظ شیشه ANTI-REFLECTION برای گوشی های هوشمند یک پوشش پیشرفته است که به طرز ماهرانه ای عملکردهای پیشرفته را با فناوری مفید ترکیب می کند. این محافظ پیشرفته علاوه بر محافظت قوی در برابر خراش و ضربه، دارای خواص ضد انعکاس است و برای مصرف کنندگان یک تجربه واقعیت افزوده واضح و جذاب را تضمین می کند.

همه کاربران گوشی های هوشمند در هنگام استفاده از گوشی های هوشمند خود در فضای باز با مشکل نمایشگر خیره کننده مواجه شده اند. این تابش خیره کننده به دلیل انعکاس شدید نور از صفحه نمایش می تواند منجر به خستگی چشم و بینایی شود. در ادامه برای بررسی محافظ صفحه نمایش ضد انعکاس و ویژگی های آن، با فارس کالا همراه باشید.

محافظ صفحه نمایش گوشی AR یا ضد انعکاس چیست؟

ما زمان معینی را صرف نگاه کردن به هر جسم می کنیم تا شکل، اندازه، رنگ و موقعیت آن را بفهمیم. در این مدت یک پدیده بصری که باعث ناراحتی یا کاهش توانایی مشاهده جزئیات و اشیاء به دلیل توزیع نامناسب روشنایی یا محدوده روشنایی یا کنتراست شدید روشنایی می شود.

در مجموع به عنوان تابش خیره کننده شناخته می شود. تابش نور می تواند باعث تحریک و تنش چشم انسان شود که به نوبه خود باعث خستگی بینایی، تحریک پذیری و بی حوصلگی بینایی می شود.

1 21

چرا تابش خیره کننده رخ می دهد؟

تابش خیره کننده عمدتاً در زندگی روزمره ما به دلیل انعکاس نور خورشید بر روی سطوح مختلف رخ می دهد. امواج الکترومغناطیسی خاصیت دوگانگی موج – ذره دارند که در آن جهت ارتعاش نور خورشید بر جهت انتشار عمود است. این ارتعاشات در همه جهات منحرف می شوند و قطبش های مختلف را تشکیل می دهند. هنگامی که نور به سطح صاف برخورد می کند، منعکس می شود.

اگر امواج الکترومغناطیسی نور نرخ ارتعاش بیشتری را تجربه کنند که سطح بازتابیده را تشدید می کند، در آن زمان تابش خیره کننده رخ می دهد. این تابش های درخشان و بیش از حد درخشان، همانطور که قبلاً گفته شد، باعث ایجاد یک سری مشکلات می شود: علاوه بر این، انعکاس سفید رنگ جسم را می پوشاند و باعث می شود ما نتوانیم ظاهر اصلی جسم را ببینیم. انعکاس با روشنایی بالا باعث ناراحتی کلی چشم ما می شود.

محافظ پلاریزه راه حل فوق‌العاده‌ای برای این موضوع ارائه می‌کند زیرا دارای یک لایه شفاف دو رنگ است که به نور در جهت موازی با محور انتقال اجازه عبور می‌دهد و در عین حال نور عمود بر این جهت جذب می‌شود. این فرآیند قطبش نور نامیده می شود. این محافظ صفحه نمایش گوشی به طور موثر نور بازتابیده شده قوی و همچنین نور پراکنده را از بین می برد و در نتیجه نور را نرم می کند و نماها به چشم انسان شفاف و طبیعی می شود.

محافظ صفحه شیشه ای AR

هر بار که نور از مواد کم نور به مواد متراکم نور می رسد، نور منعکس شده نیمه موج خود را از دست می دهد. با توجه به این از دست دادن و تفاوت مسیر نوری بین نور بازتاب شده در سطح پشتی محافظ AR روی شیشه و همچنین نور منعکس شده در سطح جلوی محافظ دقیقاً نصف طول موج می شود. کل فرآیند تأثیر یکسانی در جلو و پشت فیلم دارد.

بنابراین، نور منعکس شده از دو سطح یکدیگر را خنثی می کند. هنگامی که یکدیگر را خنثی می کنند، معادل افزایش انرژی نور عبوری و همچنین کاهش اثر بازتاب در هر دو طرف شیشه است. قابل استفاده بودن پوشش همزمان دو طرف شیشه باعث عملکرد عالی می شود.

2 22

مزایای محافظ نمایشگر ضد انعکاس AR یا ANTI-REFLECTION Tempered Glass

نفوذ بالا: از فناوری پوشش نوری در مقیاس نانو برای افزایش عبور نور شیشه به میزان 2 تا 3 درصد استفاده می کند.

سختی ضد خش: در محافظ نمایشگر ضد انعکاس AR یا ANTI-REFLECTION Tempered Glass ، سختی شیشه را می توان تا 1H افزایش داد که می تواند از خراشیدگی جلوگیری کند.

ضد تجمع آب: به دلیل ویژگی های منحصر به فرد پوشش AR، آب در بالای صفحه گوشی جمع نمی شود، هر بار که قطرات در بالای صفحه می ریزند، زاویه قطرات آب به بیش از 110 درجه می رسد که پنل را مجبور می کند تا به صورت خودکار به سمت پایین بلغزید، حالت کج شدن او بدون تأثیر بر دید.

عبور عالی نور مرئی: بالاترین مقدار پیک عبور نور مرئی 99٪ است و میانگین عبور نور مرئی بیش از 95٪ است که باعث بهبود روشنایی اصلی LCD و PDP و کاهش مصرف انرژی می شود.

بازتاب بسیار کمتر: در محافظ نمایشگر ضد انعکاس AR یا ANTI-REFLECTION Tempered Glass میانگین بازتاب کمتر از 4٪ و حداقل مقدار کمتر از 0.5٪ است.

کیفیت تصویر واضح: به طور موثر نقص های تصویر ناشی از نور شدید پشت را تضعیف می کند تا از کیفیت تصویر واضح تری لذت ببرید.

ضد اشعه ماوراء بنفش: به طور موثر از چشم محافظت می کند میزان عبور در ناحیه طیف فرابنفش به شدت کاهش می یابد، که می تواند به طور موثری از آسیب اشعه ماوراء بنفش به چشم جلوگیری کند. 

مقاومت در برابر خراش: فیلم شیشه ای ANTI-REFLECTION بهترین مقاومت در برابر خراش و مقاومت در برابر سایش را ارائه می دهد.

رنگ عالی: رنگ زیباتر و کنتراست قوی تر است که تضاد رنگ تصویر را قوی تر می کند.

سختی بهتر: سختی بیشتر از 7H است.

مقاومت در برابر ضربه قوی: عملکرد ضربه شیشه با ضخامت 3 میلی متر معادل اکریلیک 6 میلی متر است.

زاویه دید بهتر: شیشه سکوریت با پوشش AR زاویه دید بهتری را ارائه می دهد که کوچکتر نمی شود. به طور کلی صافی سطح شیشه بسیار بهتر از سطح اکریلیک است. 

مناسب همه شرایط آب و هوایی: تغییر شکل در سرد و گرما شیشه AR تقریبا ناچیز است و برای انواع محیط ها مناسب است.

ظاهر عالی: شیشه AR رنگ و لعاب و ظاهر زیبایی دارد.

امیدواریم که این مقاله به شما در درک مفید بودن محافظ صفحه نمایش شیشه ای AR کمک کند.  لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از گلس موبایل تا قاب و گارد گوشی و شارژر و کابل موبایل و …. را از سایت فروشگاه فارس کالا با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا