logo

بررسی گوشی Google Pixel 4a

Pixel 4a یک گوشی هوشمند شگفت انگیز است: جمع و جور، سبک وزن، ساده و قیمت بسیار مناسب

مزایا:

دوربین شگفت انگیز
نرم افزار خوب
ارزانتر از Pixel 3a در زمان عرضه

معایب :

عمر باتری کوتاه تر از رقبا
بدون 5G (هنوز)
بدون رتبه IP

ارزان‌ ترین گوشی هوشمند گوگل بالاخره رونمایی شد. قیمت این گوشی در زمان عرضه کمتر از گوشی سال گذشته همین برند است، صفحه نمایش بزرگتری دارد که در بدنه ای باریک و پلی کربنات قرار گرفته است و دوربین آن همچنان تحت تاثیر قرار می دهد. اما با وجود رقبای قدرتمندی که اخیراً توسط OnePlus، Motorola و Apple راه اندازی شده است، Google Pixel 4A این بار برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه کار بسیار سخت تری خواهد داشت.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

بررسی Google Pixel 4a: آنچه باید بدانید

خبر اصلی این است که گوگل تنها یکی از این پیکسل های ارزان قیمت را برای سال 2020 تولید کرده است، جایی که سال گذشته دو مورد را برای انتخاب داشتیم. گوشی جدید در اندازه صفحه نمایش به خوبی بین جفت قدیمی قرار گرفته است و صفحه نمایش بزرگتر 5.8 اینچی AMOLED و وضوح مشابه 1080 x 2340 را ارائه می دهد. جدای از این، گوگل پیکسل 4a همانند مدل های قبلی خود ادامه می دهد. این گوشی دارای بدنه پلاستیکی ساده و پلی کربنات است و نه با پردازنده مرکزی سری 8 کوالکام، بلکه توسط یک پردازنده یک پله پایین تر از عملکرد: یک اسنپدراگون 730G هشت هسته ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، همراه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت تغذیه می شود. 

Pixel 4a همچنین با یک ماژول 12 مگاپیکسلی و یک واحد 8 مگاپیکسلی در جلو، همه چیز را در جلوی دوربین نیز ساده نگه می‌ دارد، رویکردی که در تضاد با شش دوربینی است که OnePlus Nord و Moto G 5G Plus با قیمت مشابهی را تزئین می‌ کنند. با این حال، گوگل پیکسل 4a از 5G پشتیبانی نمی‌ کند، وقتی رقبا شروع به انتقال گوشی‌ های میان‌ رده خود به فناوری جدید کرده‌ اند، شگفت‌آور است. گوگل اعلام کرده است که یک نسخه ویژه 5G، با نام Pixel 4a 5G، در کنار پیکسل 5 در پاییز عرضه خواهد شد. قاب محافظ گوشی گوگل Google Pixel 4 را با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

طراحی و ویژگی‌ها

Google Pixel 4a مطمئناً در ارائه تنها یک اندازه روند را کاهش می دهد، اما این تنها چیز غیرعادی در مورد آن نیست. همچنین تنها یک رنگ وجود دارد – “فقط مشکی” – و همانطور که 3a در سال 2019 انجام داد، به جای مواد عجیب و غریب، از پلی کربنات مات ساخته شده است. با وجود این، ظاهر پیکسل 4a دوست داشتنی بود. ظاهری ساده و کاربردی که با وجود نداشتن شیشه براق و آلومینیوم یا استیل درخشان، به هیچ وجه ارزان به نظر نمی رسد. به سختی اثر انگشت را می گیرد و با لمس های کاربرپسند خوبی پر شده است. در واقع، پیکسل 4a با ابعاد 69 × 8.2 × 144 میلی‌ متر (WDH)، تنها کسری بزرگ‌ تر از آیفون SE (2020) است که نمایشگر کوچک‌ تری 4.7 اینچی دارد. البته این تا حد زیادی به دلیل صفحه نمایش لبه به لبه AMOLED و حاشیه های باریکی است که آن را احاطه کرده است. در واقع، تنها چیزی می شود از آن ایراد گرفت، عدم وجود قابلیت‌ های رسمی مقاومت در برابر آب و افزایش حافظه است، اگرچه شایان ذکر است که فضای ذخیره‌سازی شما دو برابر نسبت به iPhone SE (2020) است.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

نرم افزار

Pixel 4a یک گوشی کاملاً مدرن است و همراه با جدیدترین نرم افزار لانچر Google Pixel مبتنی بر اندروید 10، استفاده از آن نیز یک رویا است. در واقع، Pixel 4a با تمام ویژگی‌ هایی که Pixel 4 با برخی از ویژگی‌ های جدید و اصلاح‌ شده به‌خوبی ارائه کرده است، ارائه می‌ شود. بنابراین، برنامه فوق‌ العاده ضبط Pixel 4 را دریافت می‌ کنید که ضبط‌ های صوتی را تقریباً به طرز جادویی (و بدون نیاز به اتصال به اینترنت)، اما با ویژگی‌ های اضافی به متن تبدیل می‌ کند. اکنون در Pixel 4a می‌ توانید ضبط‌ های صوتی را با استفاده از Google Assistant شروع، متوقف و جستجو کنید، و اکنون می‌ توانید مستقیماً از Recorder به Google Docs صادر کنید. همچنین اکنون می‌ توانید از همان فناوری تشخیص صدا برای افزودن کادر «لایو زیرنویس» (در اصل نسخه‌ ای با فناوری پیشرفته زیرنویس‌ ها) به تماس‌ های صوتی و تصویری روی تلفن خود، حتی در برنامه‌ های شخص ثالث، استفاده کنید. قبلاً، این فقط برای پخش کلی صدا و تصویر در دسترس بود، نه برای تماس.

در جلوی دوربین، حالت‌های Night Sight و عکاسی نجومی Google، Live HDR+ و ویژگی هوشمندانه Super Res Zoom ارتقا یافته است که از لرزش دست برای پر کردن جزئیات از دست رفته هنگام زوم کردن روی صحنه استفاده می‌کند. علاوه بر این موارد بسیار بیشتری وجود دارد، از جمله ناوبری ژست‌ های Google و برخی به‌ روزرسانی‌های جدید برای برنامه ایمنی شخصی، اما در بالا نکات برجسته و ویژگی‌ های بزرگ جدید وجود دارد.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

نمایشگر

این صفحه نمایش یکی دیگر از ویژگی های عالی این گوشی است. این صفحه نمایش AMOLED با ابعاد 5.8 اینچ در عرض قطر با وضوح پین شارپ 1080 در 2240 و تراکم پیکسلی 443ppi است. از محتوای HDR نیز پشتیبانی می‌ کند و دوربین سلفی که در یک حفره کوچک در گوشه بالا سمت چپ تعبیه شده است، بسیار محجوب است. همانطور که از یک صفحه نمایش AMOLED انتظار دارید، نسبت کنتراست به طور موثری عالی است. روشنایی نیز عالی است و به 437cd/m² می رسد. این روشن ترین صفحه نمایشی نیست که در گوشی های هوشمند دیده ایم، اما به اندازه کافی روشن است که خوانایی را در همه به جز آفتابی ترین روزها تضمین می کند.

طبق معمول گوشی های هوشمند مدرن، تعدادی حالت رنگی مختلف برای انتخاب در منوی تنظیمات وجود دارد. تلفن به طور پیش‌ فرض روی «تطبیق‌ پذیر» تنظیم شده است، اما شما می‌ توانید از پیش‌ تنظیمات طبیعی و تقویت‌ شده نیز انتخاب کنید. در حالت طبیعی، گوشی 93.7 درصد از وسعت رنگ sRGB از مجموع حجم 94.5 درصد را با میانگین امتیاز چشمگیر دلتا E 1.05 پوشش می دهد (هرچه کمتر، بهتر). این مقدار کمی بدتر از نتیجه پیکسل 3a در سال گذشته است، اما هنوز مجموعه ای عالی از ارقام برای تلفنی است که قیمتی به همین اندازه دارد. در حالت تقویت شده، پوشش رنگ با پوشش 83.9% از حجم 84.2% با فضای رنگی DCI-P3 بیشتر مطابقت دارد. به نظر می رسد حالت تطبیقی بین Boosted و Natural قرار می گیرد، با پوشش DCI-P3 80.5٪ (از 80.6٪ حجم). پخش HDR کمتر چشمگیر است. با فعال بودن حالت تقویت‌ شده یا تطبیقی، ویدیوی HDR به نظر من خیلی تاریک به نظر می‌ رسد، اگرچه از این نظر خیلی بدتر از OnePlus Nord نیست.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

دوربین‌ ها

دوربین Pixel 4a بسیار چشمگیرتر است. ممکن است تنها یک دوربین در عقب وجود داشته باشد – بدون عکاسی با زاویه فوق عریض، بدون زوم یا ماکرو، و بدون سنسور عمق برای عکس‌ های پرتره – اما این واقعاً مهم نیست. دوربین 12.2 مگاپیکسلی f/1.7 در پشت Pixel 4a، همراه با نبوغ عکاسی محاسباتی گوگل، می‌ تواند نتایج واقعا شگفت‌ انگیزی را ارائه دهد. ویژگی Super Res Zoom گوشی در ارائه عکس‌ های زوم دیجیتال واضح و قانع‌ کننده بدون نیاز به دوربین زوم جداگانه شگفت‌ انگیز است. به همین ترتیب، پرتره های گرفته شده در پیکسل 4a به سادگی درخشان به نظر می رسند.

در واقع، برای زوم و عکس‌های پرتره، پیکسل 4a بر OnePlus Nord برتری دارد و من فکر می‌کنم که برای عکس‌ های پرتره نیز بهتر از iPhone 11 Pro Max است. و به یاد داشته باشید که این تلفنی است که تقریباً سه برابر قیمت دارد. برای عکس‌ ها و فیلم‌ های معمولی، بین دو دوربین بسیار کمتر است. اما پیکسل هنوز هم عملکرد عالی دارد. عکس‌ های با نور کم، به ویژه در حالت دید در شب، چشمگیر هستند. و اگرچه فقط می‌ توانید ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید (برای 60 فریم بر ثانیه باید به 1080p کاهش دهید)، اما به طور موثر و با اشکالات کمتری نسبت به Nord تثبیت شده است. جایی که Nord تا حدودی جلو می رود دوربین های فوق عریض خود است، هم در پشت و هم در دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خود.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

عملکرد و عمر باتری

توانایی ارتقاء قرارداد گوشی به 5G یکی از ویژگی های مهمی است که این گوشی از آن محروم است. حتی سرعت 4G گوشی آنقدرها هم دیدنی نیست، با مودم تعبیه شده X15 4G Qualcomm Snapdragon 730G که قادر به دانلود تا 600 مگابیت در ثانیه و آپلود 75 مگابیت در ثانیه است. یک مدل ویژه 5G در کنار عرضه پیکسل 5 در راه است، اما همانطور که می‌دانیم تنها چیزی که در حال حاضر داریم اتصال 4G است. با این حال، با 6 گیگابایت رم، این پردازنده به پیکسل 4a کمک می کند تا تا حد زیادی از رقبای نزدیک خود عقب بماند. فقط iPhone SE (2020) به طور قابل توجهی سریعتر است و اگرچه داشتن فضای بالای عملکردی کمی خوب است، Pixel 4a در استفاده روزانه کاملاً پاسخگو است. در بخش استقامت، گوگل پیکسل 4a با باتری 3140 میلی آمپر ساعتی خود که تا حدودی ظرفیت کمتری نسبت به رقبای خود دارد، مهار می شود. OnePlus Nord بزرگتر با 4115 میلی آمپر ساعت و موتورولا Moto G 5G Plus با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است، ناگفته نماند که سامسونگ گلکسی M31 ارزان تر به یک بسته برق 6000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

بررسی گوشی Google Pixel 4a
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا