logo

بررسی گوشی Samsung Galaxy M31

بررسی گوشی Samsung Galaxy M31

سامسونگ گلکسی M31 یکی از گوشی هایی است  که بهترین عملکرد باتری را دارد. با فارس کالا همراه باشید تا این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایا:

بهترین عمر باتری
صفحه نمایش و دوربین ها عالی

معایب :

عملکرد می تواند بهتر باشد
طراحی ساده

Samsung Galaxy M31

بررسی Samsung Galaxy M31: آنچه باید بدانید

اسمارت‌ فون‌ های ارزان‌ قیمت سامسونگ به‌سرعت به عنوان گوشی مقرون به صرفه تبدیل شدند، اما هیچ‌ چیز، چه سامسونگ و چه برندهای دیگر، از باتری به این بزرگی استفاده نکرده است. حتی Lenovo P2 که از زمان عرضه‌ اش در بالای سلسله‌ مراتب عمر باتری ما قرار دارد، «فقط» یک باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی داشت. گلکسی M31 چه چیز دیگری دارد؟ خوب، دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED، پردازنده Exynos 9611 خود سامسونگ با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقا است و اندروید 10 را اجرا می کند. همچنین دارای چهار دوربین پشتی است، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی همراه با یک دوربین سنسور فوق عریض، ماکرو و عمق.

Samsung Galaxy M31 2

طراحی و ویژگی های کلیدی

این یک رقابت بسیار قوی است، اما Galaxy M31 از نظر ظاهری کاملاً تکمیل نشده است. طراحی آن را می توان به بهترین شکل به عنوان “عملکردی” توصیف کرد. نگاه کردن به آن با پشت پلاستیکی و سازگار با اثر انگشت و حاشیه های سیاه و ضخیم اطراف صفحه نمایش خسته کننده است. با ضخامت 8.9 میلی‌متر، کمی ضخیم تر از پرچم‌دارانی مانند گلکسی اس 20 است، اما با توجه به باتری فوق‌ العاده‌ اش تا حدودی می‌ توان آن را توجیه کرد. با این حال، چند نکته مثبت از نظر طراحی وجود دارد. دوربین سلفی به خوبی در یک بریدگی نیمه دایره ای در بالای صفحه قرار گرفته است و خود نمایشگر تا حدی با لایه ای از گوریلا گلس در برابر افتادن و خراش محافظت می شود. من همچنین از حسگر اثر انگشت بیضی شکل با موقعیت معقول در پشت تلفن خوشم آمد و افزودن جک 3.5 میلی‌ متری هدفون نیز مورد قدردانی قرار گرفت. گلکسی M31 انرژی را از طریق یک درگاه USB-C در پایین دریافت می کند، به این معنی که باتری قوی آن باید خوب و سریع شارژ شود. این گوشی همچنین از پرداخت های بدون تماس از طریق NFC پشتیبانی می کند و می توان آن را از طریق تشخیص چهره باز کرد. متأسفانه، هیچ رتبه IP رسمی برای محافظت در برابر گرد و غبار یا آب وجود ندارد. گلس گوشی Samsung Galaxy M31 مدل Cactus را با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

Samsung Galaxy M31 4

نمایشگر

نکته خوشحال‌ کننده‌ تر، گلکسی M31 صفحه‌ نمایش Super AMOLED با ظاهری دوست‌ داشتنی است. قطر آن 6.4 اینچ است، رزولوشن آن 2340 در 1080 و تراکم پیکسلی آن 403ppi است. در آزمایش فنی، من حداکثر روشنایی صفحه را در 568cd/m² در حالت خودکار اندازه‌ گیری کردم که نوید بخش خوانایی در اکثر شرایط در بریتانیا بود. گلکسی M31 دارای دو حالت نمایشگر برای انتخاب است که نمایه “طبیعی” گوشی دقیق ترین رنگ است. با توجه به کالیبراتور رنگ ، 99.7٪ از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد، با حجم کل 104٪ با میانگین دلتا E (دقت رنگ) 1.94. در مقایسه، این در واقع نتیجه بهتری نسبت به اندازه‌گیری‌ های گلکسی اس 20 است که بیش از سه برابر قیمت دارد. اگر رنگ‌ های بیش از حد روشن و زنده را ترجیح می‌ دهید، نیازی به تغییر از حالت رنگی پیش‌ فرض نیست. به لطف پنل AMOLED، کنتراست به طور موثری عالی است، به این معنی که تصاویر حضور واقعی دارند و “پاپ” و زوایای دید بسیار خوب هستند. این یک صفحه نمایش عالی نسبت به قیمت است.

Samsung Galaxy M31 3

عملکرد و عمر باتری

در داخل گلکسی M31 سامسونگ، یکی از چیپست‌ های اگزینوس 9611 سامسونگ، 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی را خواهید دید که می‌ توان آن را تا 1 ترابایت از طریق microSD افزایش داد. قبلاً دیده‌ ایم که این پردازنده در گلکسی A51 و همچنین Galaxy Tab S6 Lite ظاهر می‌ شود، و اندروید در اینجا هم مانند آن دستگاه‌ ها پاسخگو است. با اجرای تست CPU Geekbench 4، واضح است که Galaxy M31 کمی عقب‌ تر از این سرعت است. حتی شیائومی ردمی نوت 9 که قیمتی کمتر از 200 پوند دارد، سریعتر از آن است. اما ممکن است هنگام باز کردن یک برنامه یا هنگام راه‌ اندازی تلفن، لحظه‌ ای متوقف شود.

وقتی صحبت از گرافیک به میان می‌ آید، داستان مشابهی است، با گلکسی M31 که در تست GFX Bench Manhattan 3 تنها موفق شد از Galaxy A21s بسیار ارزان‌ تر عمل کند. نرخ فریم متوسط 24 فریم در ثانیه بدترین چیزی نیست که من دیده‌ ام، نه چندان طولانی، اما در طول بازی‌ های رقابتی Call of Duty Mobile انتظار عملکرد روان را نداشته باشید، مگر اینکه آماده باشید تنظیمات بصری را به عقب برگردانید. عمر باتری گلکسی M31 دلیل اصلی برای خرید این گوشی می تواند باشد. با آن باتری غول‌ پیکر 6000 میلی‌ آمپر ساعتی، گوشی مقرون‌ به‌ صرفه سامسونگ در طول تست پخش مداوم ویدیوی ما، 30 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد، با تمام اتصالات داده‌ای خاموش و روشنایی صفحه نمایش روی 170 cd/m² تنظیم شده است. این بسیار بهتر از هر گوشی است که قبلاً آزمایش کرده ایم، و 90 دقیقه بیشتر از برنده قبلی ما، Lenovo P2 که در شرایط مشابه به 28 ساعت و 50 دقیقه رسیده بود، دوام می آورد. این برای عمر باتری در دنیای واقعی چه معنایی دارد؟ خوب، شما باید به راحتی با یک بار شارژ دو روز استفاده کنید، شاید در روز سوم نیز کمی جابجایی داشته باشید. 

Samsung Galaxy M31 6

دوربین ها

ما به راحتی می توانیم بررسی را به همین جا خاتمه دهیم، اما البته، هنوز باید در مورد دوربین های گلکسی M31 صحبت کنیم. گلکسی M31 دارای یک آرایه دوربین چهارگانه است: دوربین 64 مگاپیکسلی (f/1.8) توسط یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی (f/2.2)، واحد ماکرو 5 مگاپیکسلی (f/2.4) و در نهایت، یک لنز 5 مگاپیکسلی (f/) قرار گرفته است. 2.2) حسگر عمق برای پرتره های پس زمینه تار با ظاهری موثرتر. دوربین های گلکسی M31 نسبت به قیمت بسیار بسیار خوب هستند. مهم نیست شرایط نوری، گلکسی M31 تصاویری را ثبت می کند که تا لبه با جزئیات پیچیده، با نوردهی و نمایش رنگ با دقت دلپذیری پر شده است. نرم افزار دوربین ساده و آسان برای استفاده است و می توان آن را با سوایپ های ساده به چپ/راست برای دسترسی به حالت های عکاسی مانند هایپر لپس، ضبط حرکت آهسته 960 فریم بر ثانیه، تنظیمات شب و ماکرو پیمایش کرد. حالت پرتره “فوکوس زنده” گلکسی M31 نیز مانند همیشه عالی است و به شما امکان می دهد سطح تاری پس زمینه را قبل یا بعد از ثبت تصویر تنظیم کنید. ضبط ویدیو به همان اندازه چشمگیر است. در حالی که شما به ضبط 30 فریم در ثانیه محدود شده‌ اید، فیلم‌ های 4K و 1080p واضح و دقیق به نظر می‌ رسند و تثبیت‌ کننده تصویر ثابت است.

Samsung Galaxy M31 5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا