logo

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Pro Max

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Pro Max

14 پرو مکس بزرگترین و توانمندترین آیفون اپل است، اما باید برای بدست آوردن این امتیاز هزینه کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این اسمارتفون بپردازیم.

مزایا :

دوربین 48 مگاپیکسلی RAW عالی است
عمر باتری قابل توجه
صفحه نمایش دیدنی

معایب :

گران

اپل آیفون 14 پرو مکس نظرات متفاوتی را به همراه خود دارد. افراد زیادی وجود خواهند داشت که عاشق صفحه نمایش بزرگ و باتری بادوام هستند، اما تعداد قابل توجهی از طرفداران آیفون هستند که با نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی کار نمی کنند. آنها ممکن است چیزی جیبی تر را ترجیح دهند که استفاده از آن با یک دست راحت تر باشد. این استدلال، مانند iPhone Pro Max، در طول 12 ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. این هنوز یک صفحه غول پیکر و جذاب از شیشه و فولاد ضد زنگ صیقلی است و همچنان ماندگارترین آیفون است.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Pro Max
 

بررسی Apple iPhone 14 Pro Max: آنچه باید بدانید

بنابراین، از نظر ظاهر فیزیکی – اندازه، وزن، دکمه‌ ها و محفظه دوربین عقب – خیلی بزرگ نیست. اگر کسی بخواهد آیفون پرو مکس را از جیب خود بیرون بیاورد، به سختی متوجه خواهید شد که آیا 13 است یا 14 پرو مکس، مگر اینکه گوشی را با رنگ جدیدی خریداری کرده باشد. البته. با این حال، هنگامی که به طور جدی شروع به استفاده از گوشی کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از ویژگی های جدید برای بازی در سال جاری وجود دارد. دوربین اصلی جدید و با وضوح بالا 48 مگاپیکسلی که می‌ تواند تصاویر RAW خیره‌ کننده‌ ای تولید کند، برجسته‌ تر است، اما پیشرفت‌ های هیجان‌ انگیز دیگری نیز وجود دارد.

بریدگی دوربین که دارای یک سیستم اعلان‌ های جدید هوشمندانه است گام بزرگی رو به جلو است. سپس صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد که می تواند انواع اطلاعات از جمله عکس های شما را در حالی که گوشی در حالت آماده به کار است نشان دهد. در نهایت، به لطف شتاب‌ سنج ارتقا یافته، توانایی تشخیص تصادف‌ های اتومبیل را دارد و می‌ تواند از طریق ماهواره‌ ها ارتباط برقرار کند، البته در زمان نگارش این مقاله فقط در ایالات متحده و کانادا.

طراحی و ویژگی های کلیدی

اگر از نمایشگر بزرگ و ابعاد آن راضی هستید، آیفون 14 پرو مکس نمونه ای زیبا و طراحی شده است. با شیشه سرامیک شیلد در جلو و عقب، تقریباً مانند هر گوشی موجود در بازار در برابر خش مقاوم است. قاب فولادی ضد زنگ صیقلی این موضوع را به خوبی نشان می‌ دهد، همانطور که شیشه‌ ای مات مقاوم در برابر لک در پشت آن را نشان می‌ دهد. تمام لمس های معمول اپل نیز وجود دارد و درست است. این شامل IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه)، Face ID برای باز کردن سریع قفل، پرداخت ها و ورود رمز عبور، و شارژ بی سیم از طریق سیستم زیبا MagSafe اپل است. لوازم جانبی Apple iPhone 14 Pro Max را با بهترین قیمت و کیفیت اورجینال از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Pro Max
 

نمایشگر

صفحه نمایش آیفون یک واحد OLED است، و این به معنای سطوح سیاه کامل و رنگ های زنده است. رزولوشن در مدل‌های Pro به لطف حاشیه‌ های کمی باریک‌ تر، کمی بالاتر از گوشی‌ های سال گذشته است، اما تفاوت حداقل است. حرکت از 1284 x 2778 به 1290 x 2796 تنها 2ppi تراکم پیکسل را بهبود می بخشد. به طور خلاصه، تفاوتی در وضوح مشاهده نخواهید کرد. مدل‌ های Pro امسال ارتقای قابل توجهی در بخش روشنایی دریافت کرده‌اند، با این حال، حداکثر 2000 cd/m² در حین استفاده در فضای باز با روشنایی خودکار فعال شده و حداکثر 1600 cd/m² در هنگام پخش HDR امکان‌ پذیر است. با این حال، این یک صفحه نمایش فوق العاده است. این OLED است، بنابراین نمایشگر فوق‌العاده‌ ای برای تماشای هر نوع محتوایی است. می تواند 98.3 درصد از طیف رنگی P3 را بازتولید کند و همچنین دقت رنگ فوق العاده ای دارد. در برنامه هایی که در sRGB کار می کنند، مانند مرورگر وب، میانگین اختلاف رنگ دلتا E 0.83 بود و در حین پخش HDR، با استفاده از وصله های Calman ColorChecker، میانگین دلتا E را 1.84 دیدم. این‌ ها امتیازات فوق‌ العاده‌ ای هستند و اطمینان حاصل می‌ کنند که رنگ‌هایی که روی صفحه می‌ بینید دقیقاً با رنگ‌ هایی که هر کسی که برنامه تلویزیونی، فیلم، عکس یا گرافیک مورد نظر شما را تولید کرده است، مطابقت دارد.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Pro Max
 

دوربین ها

با این حال، حالت RAW را فعال کنید و به محیطی با نور کم بروید، خواهید دید که دوربین جدید قادر است جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به دوربین قدیمی حل کند. من اغلب تحت تاثیر قرار گرفته ام که چگونه عکس های واضح، تمیز و رنگارنگ گرفته شده در شب در iPhone 14 Pro Max جذاب به نظر می رسند. تنها نگرانی این است که باید هر بار به یاد داشته باشید که روی دکمه RAW ضربه بزنید. اگرچه می توانیم درک کنیم چرا اپل این تصمیم را گرفت زیرا تصاویر 48 مگاپیکسلی RAW فضای ذخیره سازی زیادی را با بیش از 50 مگابایت در هر شات اشغال می کنند.

در جاهای دیگر، همه چیز به طور قابل توجهی کمتر هیجان انگیز است. زمان آن فرا رسیده است که اپل پیشرفت کرده و دامنه دسترسی دوربین تله فوتو خود را بهبود بخشد، اما شما همان دوربین های قدیمی اولتراواید و زوم 3 برابری را در سال گذشته دریافت می کنید. شما توانایی اضافی برای زوم 2 برابری را دریافت می کنید، اما این هم آنقدرها هم هیجان انگیز نیست. اپل یک لنز دوربین اضافی اضافه نکرده است – در عوض، این یک نرم افزار هوشمندانه است که ۱۲ مگاپیکسل وسط را از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدا می کند و آن را به عنوان یک تله فوتو ۲ برابری ارائه می دهد. شما می توانید همین کار را با برش دادن یک تصویر 48 مگاپیکسلی که از دوربین اصلی عقب گرفته شده است، انجام دهید.

عملکرد

برخلاف آیفون 14 و آیفون 14 پلاس معمولی، سری Pro امسال ارتقاء چیپست را دریافت می کند. در سال 2022، آیفون 14 پرو مکس اپل A16 بایونیک را دریافت کرد و در کمال تعجب، سریعتر از مدل سال گذشته است. در روند تولید یک ضربه کوچک وجود دارد که از 5 نانومتر به 4 نانومتر می رسد و فرکانس های ساعت نیز به طور مشابه بهبود یافته اند، با افزایش سرعت دو هسته عملکرد از 3.23 گیگاهرتز به 3.46 گیگاهرتز و هسته های بازده از 1.82 گیگاهرتز به 2.02 گیگاهرتز. نکته جالبی که بنچمارک ها نشان می دهند این است که عملکرد گرافیکی بهتر از Pro Max سال گذشته نیست. بر اساس نتایج بنچمارک اولیه، این چیپست از نزدیکترین رقیب خود از کوالکام – اسنپدراگون 8 نسل 1 – بهتر عمل می کند و در هنگام ورود به گوشی ها نیز سریعتر از نسل 8 8 خواهد بود.

بررسی گوشی Apple iPhone 14 Pro Max
 

با این حال، اگر نگرانی اصلی شما عمر باتری است، خبرهای خوب زیادی وجود دارد. آیفون 14 پرو مکس نه تنها عمر طولانی تری نسبت به آیفون 13 پرو مکس دارد، بلکه بهترین آیفونی است که تا به حال در تست خلاصه تصویری ما انجام شده است. 23 ساعت و 42 دقیقه به طول انجامید، که همچنین نتیجه بهتری نسبت به آیفون 14 پلاس است، و شواهد حکایتی نشان می‌دهد که شما به راحتی و بدون فکر کردن به آن، به راحتی از استفاده یک روزه و بیشتر استفاده خواهید کرد. این بسیار بهتر از آیفون 14 پرو معمولی است که یک روز با استفاده متوسط دوام می آورد، اما در صورت استفاده شدیدتر، قبل از خواب کار می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا