logo

بهترین لپ تاپ های سال 2024

به دنبال یک لپ تاپ جدید برای محل کار، مدرسه یا هر چیز دیگری هستید؟ در اینجا بهترین لپ تاپ های موجود در بازار در حال حاضر را ارائه کرده اییم. خرید یک لپ تاپ جدید عالی می تواند احساس نشاط آوری به شما بدهد. اما تهیه لپ‌تاپ مناسب برای نیازهای شما می‌تواند دشوار باشد. ما اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در این لیست و بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر را بررسی کرده‌ایم، و به لیستی عالی در این مورد رسیدیم. در ادامه با فارس کالا همراه شوید.

بهترین لپ تاپ های سال 2024

عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله اندازه صفحه نمایش، فرم، عملکرد و طراحی کلی. لزوما یک لپ‌تاپ عالی برای کار، یک لپ‌تاپ عالی برای بازی نیست و بالعکس. در حالی که یک لپ تاپ گیمینگ می تواند انواع دیگر وظایف را به خوبی انجام دهد، دستگاه هایی که در زیر گردآوری کرده‌ایم طیف وسیعی از موارد استفاده را پوشش می‌دهند، و ما مطمئن هستیم که چیزی را پیدا خواهید کرد که کاملاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

HP Spectre x360 14 (2024) بهترین لپ تاپ برای اکثر مردم

Spectre x360 14 که برای سال 2024 به‌روزرسانی شده است، به لطف سخت‌افزار Intel Core Ultra، عملکرد بالایی دارد. وب‌کم آن 9 مگاپیکسل است، چهار بلندگو صدای باکیفیت دارد و صفحه‌کلید و تاچ پد راحت هستند. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی 2.8K OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

1 25

ویژگی های مثبت:

بهبود عملکرد (به ویژه GPU) از Intel Core Ultra

-وب کم 9 مگاپیکسلی، بلندگوهای چهارگانه، صفحه کلید عالی

صفحه نمایش لمسی OLED 2.8K

ویژگی های منفی:

طراحی به اندازه مدل های قبلی پر زرق و برق نیست

-حرفه ای ها ممکن است یک رایانه شخصی متمرکز بر تجارت بخواهند

سری Spectre HP نشان دهنده برخی از شناخته شده ترین لپ تاپ های ویندوزی است و Spectre x360 جدید که در سایزهای 14 و 16 اینچی برای سال 2024 در دسترس است، دلیل ماندگاری این شهرت را نشان می دهد. HP با تمرکز روی دستگاه کوچکتر، صفحه نمایش را برای این نسل به 14 اینچ برگرداند.

صفحه نمایش دارای وضوح 2880×1800 (2.8K) با پنل OLED است که به آن اجازه می دهد تا 100٪ sRGB، 95٪ AdobeRGB و 100٪ DCI-P3 را همانطور که در داخل آزمایش شده است، بدست آورد. این باعث می‌شود که برای کارهای تخصصی‌تر مانند ویرایش عکس مناسب باشد و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز آن روان تر عمل کند.

HP رنگ های برجسته شاسی و نوارهای نقره ای اطراف تاچ پد، قاب و لولاها را حذف کرد. همچنان گوشه‌های عقب زاویه‌دار دارد، جایی که در آنجا درگاه‌های صوتی Thunderbolt 4 و 3.5 میلی‌متری را خواهید دید. در غیر این صورت این لپ تاپ یک پورت Thunderbolt 4 دیگر و یک USB-A 3.2 (Gen 2) ارائه می دهد.

بلندگوهای چهارگانه صدای باکیفیت را از صفحه‌کلید فراگیر پخش می‌کنند و در بالای صفحه‌نمایش یک وب‌کم 9 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی قرار دارد که کنفرانس ویدیویی شما را تا حد ممکن روان می‌کند. سخت افزار جدید Core Ultra اینتل در Spectre x360 14 موجود است که عملکرد CPU و GPU یکپارچه را بهبود می بخشد. اگر به صفحه نمایش بزرگتر و گزینه GPU گسسته نیاز دارید، حتماً Spectre x360 16 اینچی را بررسی کنید.

مک بوک ایر (M2) یک جایگزین سبک وزن با عمر باتری عالی

MacBook Air M2 یک شگفتی نازک و سبک است که برای نویسندگان و دانش آموزانی که خواهان عمر باتری طولانی و عملکرد سریع هستند عالی است. این لپ تاپ در گزینه های 13 و 15 اینچی موجود است، اما من برای به حداکثر رساندن تحرک از مدل کوچکتر استفاده می کنم.

2 26

ویژگی های مثبت:
پردازنده Apple M2 عملکرد و عمر باتری فوق العاده ای را ارائه می دهد
صفحه نمایش 13.6 اینچی شارپ با رنگ گسترده P3
-بسیار نازک و سبک
ویژگی های منفی:
فقط یک صفحه نمایش خارجی به صورت بومی پشتیبانی می شود
macOS ممکن است برای همه مناسب نباشد

همه طرفدار ویندوز نیستند و جدیدترین مک بوک ایر یکی از بهترین لپ تاپ ها برای طرفداران اپل است. همانطور که سردبیر ریچ وودز در بررسی مک بوک ایر (M2) خود اشاره کرد، این یکی از بهترین لپ تاپ های کل بازار است. همچنین به دلیل عمر باتری طولانی، صفحه کلید راحت و طراحی سبک یک لپ تاپ عالی برای نویسندگان است.

این دستگاه از پردازنده Apple M2 مبتنی بر فناوری Arm بهره می‌برد که عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و در عین حال عمر باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، بسیار فراتر از هر چیزی که در لپ‌تاپ‌های مشابه اینتل می‌بینید. شما همچنین می توانید آن را با حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه (رم) و یک SSD 2 ترابایتی برای ذخیره سازی پیکربندی کنید، بنابراین هر آنچه را که برای یک تجربه عالی نیاز دارید در اختیار دارید.

مک بوک ایر در دو اندازه 13.6 اینچی و 15.3 اینچی موجود است. هر دو دارای پنل های عالی با حداکثر 500 نیت روشنایی و پشتیبانی از P3 Wide Color و True Tone هستند و تقریباً یکسان هستند. مدل کوچکتر دارای رزولوشن 2560×1664 است، در حالی که مدل بزرگتر به وضوح 2880×1864 می رسد. تعداد پیکسل در هر اینچ آنها یکسان است که آنها را به همان اندازه واضح می کند.

یکی از مواردی که ممکن است دوست نداشته باشید، بریدگی بالای صفحه است که وب کم شفاف 1080p را در خود جای داده است. این لپ تاپ همچنین دارای طراحی کاملاً جدیدی است که دارای ساختار یکپارچه تخت است که 11.3 میلی متر ضخامت و 2.7 پوند وزن دارد. شاسی آن تماما از آلومینیوم ساخته شده است و در چهار رنگ شامل نقره ای، خاکستری فضایی، نیمه شب و نور ستاره ای عرضه می شود.

تعداد زیادی پورت در این طراحی وجود ندارد، که شامل دو پورت Thunderbolt / USB4، جک هدفون با پشتیبانی از هدفون‌های امپدانس بالا و کانکتور MagSafe برای شارژ می‌شود. لازم به ذکر است که مک بوک ایر به دلیل محدودیت هایی که در تراشه Apple M2 وجود دارد، تنها از یک صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می کند.

انواع لوازم جانبی گوشی مانند گلس موبایل ، قاب و گارد گوشی را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

Dell XPS 13 Plus (2023) یک لپ تاپ قابل حمل با عملکرد عالی

Dell XPS 13 Plus یکی از آینده نگرانه ترین لپ تاپ های موجود در بازار است و دارای ویژگی هایی مانند پد لمسی نامرئی و ردیف های عملکردی مبتنی بر لمس است. همچنین عملکرد قوی و صفحه نمایش عالی را ارائه می دهد، اگرچه کمبود پورت ممکن است یک مشکل باشد.

ویژگی های مثبت:

صفحه نمایش 13 اینچی در تمام تنظیماتش عالی است

-طراحی سبک وزن حمل آن را آسان می کند

طراحی مدرن

ویژگی های منفی:

وب کم 720p

آداپتورها تقریبا مورد نیاز هستند

سری XPS دل به دلیل طراحی های جمع و جور خود به خوبی شناخته شده است، اما جدیدترین Dell XPS 13 Plus با طراحی فوق العاده مدرن و عملکرد بالا یک قدم جلوتر رفته است و وقتی نوبت به بهترین لپ‌تاپ‌های Dell در دسترس می‌رسد، این بهترین انتخاب ماست. از نظر عملکرد، Dell XPS 13 Plus دارای پردازنده‌های نسل سیزدهم سری P اینتل، تا پردازنده Core i7-1360P اینتل با 12 هسته و 16 رشته است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای کارهای روزمره و بار کاری سخت‌تر ارائه می‌دهد.

همچنین دارای گرافیک Intel Iris Xe است. به علاوه، می توانید آن را با 32 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 2 ترابایت SSD برای ذخیره سازی دریافت کنید. صفحه نمایش Dell XPS 13 Plus با یک پنل 13.4 اینچی با نسبت تصویر 16:10 فوق العاده است. پیکربندی پایه یک پنل Full HD+ IPS است، اما می‌توانید تا یک پنل OLED 3.5K (3465×2160) یا یک صفحه نمایش Ultra HD+ (3840×2400) IPS، با پوشش 100 درصدی Adobe RGB هم دریافت کنید.

همه این گزینه های نمایش، از جمله پیکربندی پایه، فوق العاده هستند. وبکم این لپ تاپ 720p وضوح دارد، که نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است. خود وب‌کم اکنون یک حسگر مجزا از دوربین مادون قرمز مورد استفاده برای Windows Hello است که کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد. ویژگی برجسته Dell XPS 13 Plus طراحی آن است.

این یک لپ تاپ فوق مدرن با یک صفحه لمسی نامرئی و کلیدهای عملکردی لمسی در بالای صفحه کلید است. بدنه از آلومینیوم ساخته شده است و وزن آن فقط 2.71 پوند است و با طراحی جمع و جور و مدرن دارای دو پورت Thunderbolt 4 است و هیچ چیز دیگری ندارد. Dell آداپتورهایی برای USB-A و جک هدفون در جعبه دارد، اما ممکن است یک داک Thunderbolt با کیفیت نیز بخواهید.

به خاطر داشته باشید که Dell اخیراً سری جدید XPS خود را برای سال 2024 با ویژگی های رده بالای XPS 13 Plus در تمام لپ تاپ های XPS رونمایی کرده است. انتظار می رود این مدل های جدید در ماه آوریل عرضه شوند، بنابراین منتظر سخت افزار جدید باشید.

Samsung Galaxy Book 3 Pro صفحه نمایش 16 اینچی خیره کننده و عملکرد عالی

Samsung Galaxy Book 3 Pro پردازنده‌های قدرتمند و یکی از بهترین نمایشگرهای لپ‌تاپ را با هم ترکیب می‌کند و در نتیجه یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می توانید بخرید. همچنین دارای طراحی آلومینیومی درجه یک است که ظاهر و احساس بسیار خوبی دارد.

4 19

ویژگی های مثبت:

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهند

-صفحه نمایش خارق العاده 2.8K AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز

طراحی و کیفیت ساخت عالی

ویژگی های منفی:

تشخیص چهره Windows Hello وجود ندارد

کمی سنگین است

Samsung Galaxy Book 3 Pro مجهز به پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core، تا Core i7-1360P، از جمله گرافیک Intel Iris Xe است. همچنین دارای حداکثر 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD است. این بدان معناست که عملکرد برای اکثر کارهای رایجی که روی لپ تاپ انجام می دهید عالی است و عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد.

مسلماً بهترین چیز در مورد این لپ تاپ صفحه نمایش است. یک پنل بزرگ 16 اینچی AMOLED با وضوح 2.8K و نسبت تصویر 16:10. AMOLED به این معنی است که شما رنگ‌های مشکی واقعی و رنگ‌های زنده را دریافت می‌کنید و علاوه بر آن، این صفحه نمایش دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. همه اینها به طور پیش فرض گنجانده شده است.

همچنین یک وب‌کم 1080p دریافت می‌کنید که به شما اطمینان می‌دهد در تماس‌های ویدیویی واضح به نظر برسید. با این حال، فاقد تشخیص چهره Windows Hello است و در عوض به یک خواننده اثر انگشت متکی است. از نظر طراحی، سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو از ساختاری کاملاً آلومینیومی استفاده می‌کند که به طرز شگفت‌انگیزی نازک است و ضخامت آن 12.5 میلی‌متر است، اما وزن آن کمی سنگین و وزن آن 3.4 پوند است.

سامسونگ به خوبی از این شاسی بزرگ استفاده می‌کند تا یک صفحه لمسی بزرگ را در خود جای دهد که دیدن آن نیز عالی است. این طراحی بزرگ همچنین دو پورت Thunderbolt 4، USB Type-A، HDMI، جک هدفون و کارت‌خوان microSD را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

Dell XPS 17 (2023) یک لپ تاپ بزرگ با قدرت بالا

Dell XPS 17 2023 یک لپ‌تاپ بسیار قدرتمند برای سازندگان است که از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و گرافیک Nvidia RTX برای انجام انواع کارهای سخت و طاقت‌فرسا استفاده می‌کند. صفحه نمایش بزرگ آن را برای حرفه ای های خلاق، بهره وری یا به طور کلی مصرف رسانه ایده آل می کند.

ویژگی های مثبت:

پردازنده های اینتل و گرافیک های Nvidia RTX عملکرد قدرتمندی در تولید محتوا ارائه می دهند

صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی با وضوح 4K

-طراحی نسبتا جمع و جور با توجه به مشخصات

ویژگی های منفی:

سنگین است

وب کم 720p

-نیاز به آداپتور دارد

5 16

Dell XPS 17 همیشه یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 17 اینچی در بازار بوده است، و آخرین نسخه‌ای که می‌توان آن را حفظ کرد و در عین حال همه چیز آن را ارتقا داد. این لپ تاپ شامل یک پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13900H است که می تواند با پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 4080 جفت شود.

این قوی‌ترین XPS 17 است که می توانید آن را با حداکثر 64 گیگابایت رم و یک SSD عظیم 8 ترابایتی پیکربندی کنید. نمایشگر 17 اینچی نیز دارای نسبت تصویر 16:10 بلندتر، رزولوشن پایه +FHD و گزینه ارتقاء به وضوح 4K با پشتیبانی از لمس است.

این پنل 4K همچنین 100 درصد از Adobe RGB را پوشش می‌دهد، و این صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد محتوا، چه در حال ویرایش ویدیو یا حتی تصویرسازی دیجیتال باشد. متأسفانه، این لپ‌تاپ همچنان دارای یک وب‌کم 720p است، اگرچه حداقل دارای تشخیص چهره Windows Hello است. با وجود مشخصات قدرتمند، Dell XPS 17 در یک بسته نسبتا جمع و جور با ضخامت کمتر از 20 میلی متر و وزن 5.1 پوند عرضه می شود.

طراحی نیز عالی به نظر می رسد و نمای بیرونی نقره ای را با فضای داخلی فیبر کربن سیاه ترکیب می کند. برای پورت ها، این طراحی چهار اتصال Thunderbolt 4 را به همراه جک هدفون و کارت خوان SD ارائه می دهد.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 12 بادوام و قابل اعتماد

ThinkPad X1 Carbon تازه شده (نسل 12) مجهز به CPUهای Core Ultra جدید اینتل، وب کم 8 مگاپیکسلی ارتقا یافته، صفحه نمایش OLED 2.8K با نرخ به روز رسانی 120 هرتز و بسیاری از ویژگی های امنیتی دیگر است تا شما را ایمن نگه دارد. این لپ تاپ بادوام است، به خوبی ساخته شده است، و به اندازه کافی سبک است.

ویژگی های مثبت:

-دارای پردازنده‌های جدید Core Ultra اینتل برای افزایش عملکرد

حداکثر صفحه نمایش OLED 2.8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR 500

-طراحی بادوام و کاربردی با صفحه کلید برجسته

ویژگی های منفی:

-گرانقیمت

Overkill برای کاربران معمولی رایانه شخصی

6 18

خانواده ThinkPad لنوو به راحتی شناخته شده ترین خانواده لپ تاپ های تجاری است. مدل اواخر 2023 یا Gen 12 بر عملکرد و ارتقاء ویژگی ها تمرکز دارد. به ویژه دارای پردازنده‌های Core Ultra جدید اینتل، با حداکثر تراشه Core Ultra 7 155H، 32 گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر 1 ترابایت M.2 PCIe 4.0 NVMe SSD.

شما می توانید انتظار عملکرد بسیار بهبود یافته GPU یکپارچه را داشته باشید که با صفحه نمایش 14 اینچی با وضوح 2.8K، پنل OLED، نرخ تازه سازی 120 هرتز، Dolby Vision و HDR True Black 500 مطابقت دارد. لنوو وب‌کم این نسل را بهبود بخشیده و آن را از 1080p در نسل گذشته به 8 مگاپیکسل رساند.

دارای سنسور IR برای تشخیص چهره از طریق Windows Hello است. بلندگوها دارای Dolby Atmos برای بهبود صدای فضایی هستند و انتخاب پورت با ترکیبی از Thunderbolt 4، USB-A و HDMI 2.1 بسیار گسترده است. طراحی ساده سیاه و قرمز ThinkPad X1 Carbon ممکن است برای برخی کمی خسته کننده باشد، اما برای محیط های تجاری کاملاً مناسب است.

HP Dragonfly G4 بهترین لپ تاپ تجاری مدرن

اگر لپ‌تاپ تجاری با طراحی و ویژگی‌های مدرن‌تر می‌خواهید، HP Dragonfly G4 با ظاهری براق، پورت‌های فراوان و عملکرد عالی ارائه می‌دهد. همچنین دارای صفحه نمایش واضح و وب کم 5 مگاپیکسلی است که آن را برای کارهای هیبریدی و از راه دور ایده آل می کند.

ویژگی های مثبت:

طراحی مدرن که در هر کجا عالی به نظر می رسد

بسیار سبک با وزن کمتر از 2.2 پوند

پورت های فراوان و وب کم 5 مگاپیکسلی

ویژگی های منفی: صفحه نمایش IPS می تواند کمی بهتر باشد

7 13

لپ‌تاپ‌های ThinkPad لنوو ممکن است نمادین باشند، اما برخی از مدل‌ها ممکن است قدیمی به نظر برسند. اگر لپ تاپی برای کار می خواهید که در هر محیط مدرنی عالی به نظر برسد، HP Dragonfly G4 با مشخصات درجه یک و طراحی شیک برای شما مناسب است. مشخصات شامل پردازنده های نسل سیزدهم اینتل Core تا Core i7-1365U با vPro است که شامل 10 هسته و 12 رشته برای عملکرد عالی در بارهای کاری روزانه است.

شما همچنین تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD دریافت می‌کنید که برای استفاده در سال‌های آینده کافی است. صفحه نمایش 13.5 اینچی با نسبت تصویر 3:2 حتی از فرمت 16:10 اکثر لپ تاپ های مدرن بلندتر است.

مدل پایه دارای رزولوشن FHD+ است و از پنل IPS استفاده می‌کند و گزینه‌هایی برای صفحه حریم خصوصی HP Sure View Reflect برای ایمن نگه داشتن داده‌های شما در عموم دارد. با این حال، برای بهترین تجربه مشاهده، پنل OLED 3K2K را دارد که در مقایسه با نمایشگر متوسط IPS در مدل‌های پایه، بسیار واضح و پر جنب و جوش است.

در مورد وضوح، شما همچنین مانند اکثر لپ تاپ های HP یک وب کم 5 مگاپیکسلی با پشتیبانی از Windows Hello دریافت می کنید. از نظر طراحی، HP Dragonfly G4 برای شروع تنها 2.2 پوند وزن دارد که حمل آن را بسیار آسان می کند. علیرغم ظاهر شیک آن، همچنان دارای تعداد زیادی پورت از جمله دو اتصال Thunderbolt 4، USB Type-A، HDMI و جک هدفون است.

همچنین با پشتیبانی اختیاری 5G یا LTE ارائه می‌شود تا بتوانید هر کجا که می‌روید آنلاین بمانید. در مجموع، این یک لپ‌تاپ تجاری فوق‌العاده است.

Lenovo Yoga 9i (2023)

Lenovo Yoga 9i با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core، عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای استفاده روزمره ارائه می‌کند. به علاوه، با صفحه نمایش OLED خیره کننده و سیستم بلندگوی قدرتمند، تماشای فیلم و سایر رسانه ها در این لپ تاپ فوق العاده است.

ویژگی های مثبت:

نسل سیزدهم اینتل Core i7 عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد

-صفحه نمایش OLED خیره کننده در دو پیکربندی

سیستم بلندگوی پیشرفته آن را برای هر محتوای صوتی ایده آل می کند

ویژگی های منفی: عمر باتری فوق العاده نیست

8 8

لنوو بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌های تجاری ThinkPad فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود، این لپ‌تاپ تقریباً از هر نظر عالی است، و ریچ وودز سردبیر آن را در بررسی Lenovo Yoga 9i (2023) یک لپ‌تاپ عالی برای اکثریت قریب به اتفاق مردم نامیده است. 

Lenovo Yoga 9i با کارایی شروع می‌شود و از نسل سیزدهمین پردازنده Intel Core i7-1360P با گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل بهره می‌برد که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای انواع کارهای روزمره ارائه می‌دهد. همچنین دارای 16 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 1 ترابایت PCIe 4 SSD برای ذخیره سازی است.

چیز دیگری که در مورد Lenovo Yoga 9i فوق العاده است صفحه نمایش آن است. این یک پنل 14 اینچی با نسبت تصویر 16:10 است که آن را به یک لپ تاپ عالی برای بهره وری تبدیل می کند. حتی بهتر از آن این است که این یک صفحه نمایش OLED است که با پیکربندی 2.8K 90 هرتز شروع می شود، با گزینه ای برای رفتن به صفحه نمایش 4K 60 هرتز.

در بالای صفحه نمایش، یک وب کم 1080p با تشخیص چهره Windows Hello نیز وجود دارد که دیدن آن در هر لپ تاپ عالی است. Lenovo Yoga 9i زیبا به نظر می رسد، با لبه های منحنی صاف که عالی به نظر می رسد. شاسی آلومینیومی ممتاز 3.09 پوند وزن دارد، و نسبتاً قابل حمل است. در مورد پورت‌ها، سه پورت USB Type-C دریافت می‌کنید.

دو تای آنها از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کنند، به‌علاوه یک پورت USB Type-A و یک جک هدفون. پورت های بیشتر خوب بود. لنوو Yoga 9i 2-in-1 را برای سال 2024 معرفی کرده است که انتظار می رود در آوریل 2024 عرضه شود. دارای پردازنده‌های Intel Core Ultra، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش، رنگ‌بندی جدید و غیره است. 

Lenovo Legion 9i (2023) بهترین لپ تاپ گیمینگ

Lenovo Legion 9i بهترین لپ‌تاپ گیمینگی است که می‌توانید تهیه کنید. این لپ تاپ از یک سیستم خنک کننده مایع استفاده می کند تا عملکرد فوق العاده ای را در یک شاسی جمع و جور شگفت انگیز ارائه دهد. و با یک پنل مینی ال‌ای‌دی خیره‌کننده است که یک تجربه فوق‌العاده HDR را ارائه می‌کند.

ویژگی های مثبت:

پردازنده های فوق العاده قدرتمند اینتل و تا RTX 4090

-حلقه خنک کننده مایع

نمایشگر Mini-LED برای HDR بسیار روشن

ویژگی های منفی:

گرانقیمت

-تاچ پد بسیار تنگ 

لپ‌تاپ‌های Legion لنوو از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی هستند که می‌توانید تهیه کنید، اما Legion 9i واقعاً فراتر از آن است تا بهترین تجربه را ارائه دهد. João Carrasqueira سردبیر ارشد XDA در بررسی Legion 9i (2023) آن را “بهترین لپ‌تاپ بازی که می‌توان خرید کرد” نامید، اما شما باید هزینه گزافی برای آن بپردازید.

پردازنده 24 هسته ای اینتل Core i9-13980HX این لپ تاپ می تواند تقریباً هر کاری را انجام دهد. مطمئناً عملکرد چیزی نیست که شما از دست بدهید، به خصوص با حداکثر 64 گیگابایت رم و 3 ترابایت فضای ذخیره سازی فوق سریع با SSD های پیکربندی شده در RAID 0. لنوو، لژیون 9i را با یک پنل مینی ال‌ای‌دی خیره‌کننده با رزولوشن فوق‌العاده 3200×2200 و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز پر کرده است. این لپ تاپ برای بازی فوق العاده است، اما برای رسانه های عمومی و بهره وری نیز عالی است، به خصوص که 100٪ sRGB و 98٪ DCI-P3 را پوشش می دهد.

  DisplayHDR1000 محدوده دینامیکی فوق‌العاده‌ای ارائه می دهد و شما حتی یک وب‌کم 1080p بالای آن نمایشگر دریافت می‌کنید، اگرچه پشتیبانی از Windows Hello فقط از طریق یک خواننده اثر انگشت در اینجا وجود دارد. حلقه خنک کننده آب نیز به طراحی جلو کمک می کند.

این لپ تاپ با وجود مشخصات فوق العاده قدرتمند تنها 18.9 میلی متر ضخامت می کند. به لطف درب کربن  و نور RGB که به برجسته شدن آن کمک می کند، عالی به نظر می رسد. برای پورت‌ها، سه اتصال USB Type-C (دو تا با Thunderbolt 4)، دو درگاه USB Type-A، HDMI، RJ45 Ethernet، یک جک هدفون و یک کارت‌خوان SD دریافت می‌کنید.

MacBook Pro (M3، 2023) عملکرد بسیار بالا با عمر باتری عالی

با وجود داشتن بهترین لپ‌تاپ سازنده در بازار، اپل مک‌بوک پرو را برای دومین بار در سال 2023 با خانواده پردازنده‌های M3 به‌روزرسانی و CPU و GPU را قدرتمندتر و کارآمدتر کرد. جدیدترین مک بوک پرو یک دستگاه کاملاً فوق العاده برای بارهای کاری خلاقانه است و می تواند بسیار بیشتر از هر لپ تاپ ویندوزی مشابهی با باتری کار کند.

ویژگی های مثبت:
پردازنده های Apple M3 Pro و M3 Max برای انواع تولید محتوا ایده آل هستند
عمر باتری به لطف پردازنده های جدید 3 نانومتری Arm فوق العاده است
-صفحه نمایش مینی ال ای دی خیره کننده با حداکثر 1600 نیت روشنایی
سیستم شش بلندگو یک تجربه رسانه ای عالی را ایجاد می کند
ویژگی های منفی:
برخی ممکن است از بریدگی خوششان نیاید
گران است، به خصوص با ارتقاء حافظه و رم
مدل پایه 14 اینچی M3 برای حجم کاری سخت مناسب نیست

10 8

جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو از خانواده پردازنده‌های M3 بهره می‌برند و سازندگان می‌خواهند روی نسخه‌های M3 Pro و M3 Max تمرکز کنند. این پردازنده‌ها بر اساس یک فرآیند جدید 3 نانومتری ساخته شده‌اند که کارآمدتر از قبل می‌شوند و عمر باتری بی‌نظیری را ارائه می‌کنند و در عین حال عملکرد عالی را برای بارهای کاری سخت مانند ویرایش ویدیو و رندر سه بعدی ارائه می‌دهند. آنها همچنین سریعتر از همیشه هستند، به خصوص مدل M3 Max، دارای یک CPU سریعتر و یک GPU کاملاً جدید با پشتیبانی از ردیابی پرتو.

همچنین با حداکثر 192 گیگابایت حافظه یکپارچه و تا 8 ترابایت فضای ذخیره سازی، رم بیشتری از همیشه دریافت خواهید کرد. از نظر صفحه نمایش، مک بوک پرو با یک پنل مینی ال ای دی 14.2 یا 16.2 اینچی عرضه می شود که هر دو فوق العاده هستند. صفحه نمایش کنتراست و روشنایی بالایی را تا 1600 نیت ارائه می دهد و تجربه تماشای فوق العاده ای را ایجاد می کند.

برای این نسل، روشنایی SDR نیز به 600 نیت افزایش یافته است و وب‌کم یک سنسور 1080p عالی است، اگرچه هیچ پشتیبانی از تشخیص چهره وجود ندارد، می توانید از Touch ID استفاده کنید. طراحی MacBook Pro نسبتاً استاندارد است، یک لپ‌تاپ تمام فلزی با طراحی تاشو و با وزن 3.5 پوند (برای مدل 14 اینچی M3 Pro) که با توجه به قدرت آن منطقی است. انواع M3 Pro و M3 Max علاوه بر رنگ نقره‌ای کلاسیک، در رنگ‌بندی جدید مشکی فضایی نیز عرضه می‌شوند.

در مورد پورت ها، سه اتصال Thunderbolt 4 به همراه HDMI 2.1، جک هدفون با پشتیبانی از هدفون های امپدانس بالا، کارت خوان SD و MagSafe 3 برای شارژ دریافت می کنید.

Lenovo Yoga 6 Gen 8 بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه

Lenovo Yoga 6 (2023) یک ویندوز ارزان قیمت قابل تبدیل با پردازنده های سری Ryzen 7030 AMD است. همچنین دارای صفحه نمایش Full HD+ با نسبت تصویر 16:10 و وب کم 1080p با پشتیبانی از Windows Hello است.

ویژگی های مثبت:
پردازنده های سری Ryzen 7000 AMD
-وب کم فول اچ دی با پشتیبانی از Windows Hello
-تامین کامل پورت ها
ویژگی های منفی:
-قلم فقط با برخی از مدل ها موجود است
-فاقد زنگ و سوت لپ‌تاپ‌های برتر است

 لنوو یوگا 6 مدل 2023 دقیقاً یک نمونه فوق‌العاده و یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه است. از نظر عملکرد، جدیدترین مدل Yoga 6 با پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 عرضه می‌شود که با Ryzen 5 7530U شروع می‌شود، با 6 هسته و 12 رشته، که برای عملکرد عالی در انواع کارهای روزمره کافی است.

همچنین دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است که نقطه شروع خوبی است. اگر می‌توانید تخفیف‌هایی پیدا کنید، ارزش آن را دارد که پیکربندی‌های سطح بالاتر را در نظر بگیرید، اما مدل پایه برای مرور وب و نوشتن اسناد کافی است. صفحه نمایش Lenovo Yoga 6 یک پنل 13.3 اینچی است و با نسبت تصویر 16:10 با وضوح Full HD+ عرضه می شود.

این برای این قیمت عالی است و از آنجایی که این قلم قابل تبدیل است، ورودی لمسی و قلم پشتیبانی می‌شود، اگرچه همه مدل‌ها آن قلم را در جعبه ندارند. این وب‌کم نیز یک سنسور 1080p است و حتی از Windows Hello نیز پشتیبانی می‌کند که در این قیمت نادر است.

11 15

با توجه به طراحی، تقریباً مشابه مدل Yoga 6 (2022) است و از پایه پلاستیکی و روکش فلزی استفاده می کند و در برخی مدل ها این روکش روی پارچه پیچیده شده است تا ظاهری منحصر به فرد داشته باشد. وزن این لپ تاپ 3.02 پوند است، بنابراین نسبتاً قابل حمل است و پورت های خوبی از جمله دو پورت USB-C، دو درگاه USB نوع A، HDMI، جک هدفون و کارت خوان microSD دارد که تنوع و کمیت را در اختیار شما قرار می دهد. 

انتخاب بهترین لپ تاپ برای شما

اگر بخواهیم یک لپ‌تاپ را انتخاب می‌کنیم که مناسب اکثر افراد باشد، باید HP Spectre x360 14 را که برای سال 2024 به‌روزرسانی شده را انتخاب کنیم. چرا که قیمت آن رقابتی است، اندازه مناسب برای اکثر افرادی است که می‌خواهند وزن و عملکرد را متعادل کنند و به لطف وضوح 2.8K، نرخ تجدید 120 هرتز، عملکرد لمسی و فناوری OLED یکی از بهترین نمایشگرهای لمسی را دارد.

پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra همچنین به شما این امکان را می‌دهند که کارهای بیشتری را در رایانه شخصی قابل تبدیل خود نسبت به قبل انجام دهید. Spectre x360 HP قدرتمندترین لپ تاپ 14 اینچی قابل تبدیل است که ما به لطف پیشرفت های Intel Core Ultra آزمایش کرده ایم. این لپ تاپ دارای وب کم 9 مگاپیکسلی، صفحه نمایش لمسی 2.8K OLED، بلندگوهای چهارگانه و طراحی ممتاز است. 

لوازم جانبی گوشی های هوشمند اعم از لوازم جانبی گوشی های سامسونگ و لوازم جانبی گوشی های شیائومی و گوشی های اپل را با کیفیت اورجینال از فروشگاه تخصصی فارس کالا سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا