logo

بهترین آیفون اپل برای خرید در سال 2024

اپل به تازگی آیفون را برای استفاده از USB-C به روز کرده است. به نظر می رسد که این به روز رسانی توسط اتحادیه اروپا انجام شده است. این تغییر، خرید آیفون جدید را نسبت به سال های گذشته متفاوت کرده است. اکنون باید تصمیم بگیرید که آیا یک آیفون جدید سری 15 با USB-C بخرید و همه کابل‌های خود را تعویض کنید یا از لایتنینگ استفاده کنید و یک مدل قدیمی‌تر بخرید.

بهترین گزینه این است که یک آیفون 15 تهیه کنید و از USB-C یا استفاده از MagSafe برای شارژ بی سیم استفاده کنید. شایان ذکر است که همه لزوماً به آیفون 15 پرو مکس نیاز ندارند، حتی اگر در حال حاضر بهترین گزینه موجود باشد. در این مقاله قصد داریم شما را در یافتن بهترین مدل آیفون متناسب با نیاز خود، راهنمایی کنیم. در ادامه با فارس کالا همراه شوید. 

آیفون 15 پرو مکس تغییرات عمده ای را در دوربین و تیتانیوم به ارمغان می آورد

آیفون 15 پرو مکس بهترین آیفونی است که در حال حاضر می توانید بخرید. در حالی که در ظاهر در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس، به‌روزرسانی بسیار جزئی به نظر می‌رسد اما تغییرات بسیار کمی دارد. مهم ترین تغییر تیتانیوم است. اپل از تیتانیوم برای قاب استفاده کرد که نه تنها آیفون 15 پرو مکس را سبک‌تر می‌کند، بلکه نگه‌داشتن آن را در دست نیز آسان‌تر می‌کند.

پیش از این، از آیفون 12 پرو تا سری آیفون 14 پرو، اپل از فولاد ضد زنگ استفاده می کرد که عالی به نظر می رسید، اما سنگین تر بود و لبه های تیزتری نیز داشت. که باعث می شود در دست گرفتن آن به نوعی ناراحت کننده باشد. این مورد در مورد آیفون 15 پرو مکس صدق نمی کند. 

12 1

تغییر بزرگ دیگر آیفون 15 پرو مکس در سال جاری، دوربین آن بود. و اپل در نهایت یک دوربین تله فوتو 5 برابر به ما داد. اما این تمام ماجرا نیست. اپل همچنین به شما اجازه می دهد در دوربین اصلی که یک سنسور 48 مگاپیکسلی است با 1x، 1.2x، 1.4x و 2x عکس بگیرید.  تامین انرژی آیفون 15 پرو مکس همان چیپست A17 Pro است.

این اولین چیپست 3 نانومتری اپل است که قدرتمندتر خواهد بود و مصرف انرژی بیشتری خواهد داشت. خود چیپست بسیار چشمگیر است و اپل می گوید اکنون بازی های کنسول را روی آیفون خود دریافت خواهید کرد. یکی از آن ها Resident Evil Village است که یک بازی کاملاً جدید است. اما همه دوست ندارند گوشی بزرگ داشته باشند، از جمله خود من که به سراغ Pro کوچکتر می روم.

بهترین آیفون کوچک: آیفون 15 پرو

اپل یکی از معدود شرکت هایی است که هنوز یک گوشی نسبتا کوچک تولید می کند. مطمئناً، برخی می‌خواهند یک گوشی حتی کوچک‌تر داشته باشند، آیفون 15 پرو با سایز 6.1 اینچ، اندازه بسیار خوبی دارد. آیفون 15 پرو نیز مانند مدل پرو مکس از تیتانیوم ساخته شده است که نگه داشتن این آیفون را بسیار راحت تر می کند. اپل، آیفون 15 پرو را در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و تیتانیوم طبیعی به فروش می رساند. 

13

اپل آیفون 15 در مقایسه با iPhone 15 Pro Max ارتقاء کمتری وجود دارد، اما چیپست A17 Pro را نیز دریافت می کند. این یک چیپ ست بسیار قدرتمند است که از رقبا جلوتر است. A17 Pro برای استفاده در بازی ها نیز عالی است، زیرا اپل حتی بازی های سطح کنسول را به iPhone 15 Pro می آورد.

البته، ما نمی توانیم USB-C را فراموش کنیم. در نهایت شارژرهای گوشی های اندرویدی با آیفون شما کار خواهند کرد. متأسفانه، اپل امسال سرعت شارژ سریع‌تری به ما نداد، اما با توجه به اینکه باتری‌ها در سری آیفون 14 چقدر سریع تحلیل می‌روند، این احتمالاً چیز خوبی است.

بهترین آیفون برای اکثر مردم: آیفون 15

آیفون 15 برخی از ویژگی های حرفه ای را برای قیمت ارزان تر مانند صفحه نمایش 120 هرتزی، دوربین تله فوتو یا تیتانیوم را کنار می گذارد. آیفون 15 از 799 دلار شروع می شود و گزینه هایی برای حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. همانطور که گفته شد، برخی از ویژگی های حرفه ای مانند صفحه نمایش ProMotion، دوربین تله فوتو و همچنین قاب تیتانیومی را حذف می کند.

در عوض، اپل از یک قاب آلومینیومی استفاده می کند که خوب و بسیار بادوام است. کار جدیدی که اپل امسال برای آیفون 15 انجام داد این بود که پشتی را مات کند. که به شدت مورد نیاز بود، زیرا آیفون های 12، 13 و 14 سری همگی اثر انگشت را جذب می کردند و خوشبختانه این مشکل در سری آیفون 15 وجود ندارد.

14

در مورد رنگ‌های امسال آیفون 15 که نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر از رنگ‌های پاستلی است، صحبت‌های زیادی انجام شد. اپل همچنان پنج رنگ آبی، صورتی، سبز، زرد و مشکی را ارائه می کند. این بار هیچ رنگ سفید واقعی وجود ندارد، اما رنگ ها همه روشن هستند.

ارتقای دیگر برای آیفون 15 در سال جاری شامل دوربین و پردازنده است. آیفون 15 سنسور 48 مگاپیکسلی را از سری آیفون 14 پرو سال قبل انتخاب کرد. اپل به شما امکان زوم 2 برابری روی سنسور 48 مگاپیکسلی را می دهد. این به این دلیل است که سنسور آنقدر بزرگ است که اپل می تواند بدون از دست دادن جزئیات، زوم 2 برابری را به شما بدهد.

پردازنده، A16 Bionic از آیفون 14 پرو سال گذشته است و یک پردازنده جدید نیست. با عرضه آیفون 15، بسیاری از اینکه هنوز از صفحه نمایش 60 هرتزی استفاده می کند، ناراحت بودند. با توجه به اینکه اپل 120 هرتز را «ProMotion» می نامد، پس لزومی ندارد که یک ویژگی «Pro» را به آیفون غیر پرو اضافه کند؟ ویژگی مورد علاقه من در سری آیفون 15 ویژگی جدید Find My Friends باشد.

که به شما امکان می دهد دوستان خود را پیدا کنید، که به لطف تراشه جدید Ultra Wideband اتفاق می افتد و این تراشه به شما اطلاعات دقیق تری می دهد، تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که فقط در مدل های آیفون 15 موجود است، بنابراین دوستان و خانواده شما برای استفاده از این ویژگی به گوشی سری آیفون 15 نیاز دارند.

بهترین آیفون با ارزش: آیفون 14

 آیفون 14 هنوز یک آیفون واقعا خوب سبک وزن و با عمر باتری واقعاً چشمگیر است. آیفون 14 از همان A15 Bionic مانند سری آیفون 13 استفاده می کند. این اسمارتفون همان قاب آلومینیومی را دارد، اگرچه پشت آن مانند آیفون 15 مات نیست. دوربین‌های آیفون همیشه خوب هستند، و این در مورد آیفون 14 هم صدق می‌کند.

15

این دوربین از سنسورهای دوگانه 12 مگاپیکسلی برای عریض و فوق عریض بهره می‌برد. ولی تله فوتو و  زوم دیجیتال ارائه نمی دهد. با این حال، تصاویر این گوشی همچنان چشمگیر است. این آیفون، 6s را برای بیش از هفت سال به روز رسانی کرد و سپس از آن خارج شد. و ما انتظار چیزی مشابه را برای آیفون 14 خواهیم داشت.

با وجود اینکه با iOS 16 راه اندازی شد و قبلاً iOS 17 را دریافت کرده بود، قطعاً انتظار داریم که حداقل iOS 22 یا بیشتر داشته باشد. و حتی زمانی که دریافت نسخه‌های جدید iOS را متوقف کند، همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند.

بهترین آیفون ارزان قیمت: Apple iPhone SE (2022)

آیفون SE (2022) طراحی نمادین را با دکمه هوم با قیمت کمتر از 430 دلار ارائه می دهد. آیفون SE (2022) یک گوشی عجیب است، در واقع کل مجموعه SE برای اپل به نوعی عجیب است. با آیفون SE (2022)، اپل اساسا از طراحی آیفون 8 استفاده کرد و یک چیپست جدید A15 Bionic را معرفی کرد.

بنابراین به‌روزرسانی می‌شود و برای سال‌های بیشتر به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کندو در ظاهر، آیفون SE (2022) یک گوشی بسیار خوب به نظر می رسد. اما وقتی واقعاً وارد استفاده از تلفن می شوید، متوجه می شوید که آنقدرها هم عالی نیست و فقط ارزان است. تراشه جدید A15 Bionic داخل آن است که 5G را نیز به همراه دارد. و باتری آن به اندازه آیفون 8 است.

16

همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، عمر باتری به هیچ وجه عالی نیست. همچنین فقط یک دوربین دارد، همان دوربین آیفون 8 که به معنای عدم حالت شب است. اما در طول روز، تصاویر فوق العاده ای می گیرد و می تواند با هر گوشی هوشمند 2023 رقابت کند.

آیفون SE (2022) یک گوشی خوب برای والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و آنهایی که زیاد از تلفن خود استفاده نمی کنند و فقط برای تماس و پیامک به آن نیاز دارند می باشد. برای کاربران قدرتمند، متاسفانه آیفون SE (2022) تجربه بسیار بدی خواهد بود.

لوازم جانبی گوشی های آیفون 15 ، آیفون 15 پرو ، آیفون 15 پرومکس و آیفون 15 پلاس را از فروشگاه معتبر فارس کالا خریداری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا