logo

گوشی هوشمند شارپ M1 در راه است

شرکت چند ملیتی شارپ (Sharp) که مقر اصلی آن در کشور ژاپن قرار دارد، یکی از کمپانی‌های شناخته‌شده‌ای است که اقدام به تولید محصولات مختلفی در حوزه تکنولوژی می‌کند. با وجود این که شارپ در زمینه‌های گوناگون مرتبط با فناوری‌های روز، تولیداتی داشته است، اما این کمپانی بیشتر به واسطه نمایشگرهای باکیفیتی که به ویژه برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند، شناخته می‌شود. اگر نام و نشان IGZO را جایی مشاهده کردید در این صورت بدانید که با نمایشگرهای IGZO تولیدی شارپ روبرو هستید. یکی از اخباری که اخیراً پیرامون شارپ منتشر شده این است که کمپانی صاحب نام فاکس‌کان برای خرید این شرکت ابراز تمایل کرده و باید دید آیا سران شارپ نیز برای چنین معامله‌ای مشتاق هستند یا نه.

شرکت ژاپنی شارپاما در این گیر و دار که پیشنهاد فاکس‌کان برای خرید شارپ همه توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده، به نظر می‌رسد به زودی یک گوشی هوشمند جدید با برند شارپ روانه بازار خواهد شد. شارپ در گذشته گوشی‌های هوشمند بسیار جذاب و بدون لبه‌ای را منتشر کرده که از بین آن‌ها می‌توان به آکوس کریستال (Aquos Crystal) و Aquos Xx اشاره کرد. با اینکه شارپ در طراحی این محصولات تمام توان خود را به کار گرفته بود تا نظر خریداران را به سمت خود جلب کند، اما متأسفانه هیچ یک از این گوشی‌ها به صورت گسترده‌ای در دسترس خریداران قرار نگرفتند و شرکت تولید کننده نیز تبلیغات مناسبی را برای آن‌ها تدارک ندیده بود.

شارپ آکوس کریستال
گوشی هوشمند آکوس کریستال (Aquos Crystal)

به هر حال با وجود فروش نه چندان مناسب گوشی‌های پیشین شارپ، به نظر می‌رسد گوشی جدید این شرکت با نام شارپ M1 در راه است و اخیراً تصاویر رندر شده‌ای از آن به بیرون درز کرده است (در ادامه مطلب می‌توانید این تصاویر را مشاهده نمایید). این گوشی هوشمند در دو رنگ مشکی و سفید به معرض نمایش گذاشته شده و تاحدود زیادی یادآور یکی از محصولات شرکت چینی شیائومی با نام شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5) می‌باشد. طراحی کلی شارپ M1 شباهت بسیار زیادی به شیائومی می 5 داشته و شارپ نیز در این محصول خود اقدام به حذف دکمه فیزیکی خانه از جلوی بدنه نموده است. قسمت پشتی بدنه نیز شباهت عجیبی به گوشی هوشمند شیائومی دارد به طوری که حتی انحنای قسمت پشتی بدنه ما را کاملاً به یاد شیائومی می 5 می‌اندازد.

شارپ Aquos Xx
گوشی هوشمند Aquos Xx

اگر تصاویر منتشر شده از شارپ M1 واقعی باشند در این صورت می‌توان گفت سه دکمه خازنی برگشت، خانه و دکمه مربوط به مولتی تسکینگ، در زیر صفحه نمایش این محصول تعبیه شده است. لبه‌های این گوشی هوشمند بسیار ظریف بوده و در هر دو سمت راست و چپ بدنه، شاهد دکمه‌هایی فیزیکی هستیم. دکمه‌های پاور و قفل گوشی در سمت راست بدنه قرار گرفته‌اند و دکمه‌های مربوط به کاهش و افزایش صدا نیز در سمت چپ آن تعبیه شده‌اند.

شارپ M1
تصویری رندر شده‌ از گوشی هوشمند شارپ M1

در مورد دیگر ویژگی‌های سخت افزاری شارپ M1 می‌توان به صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی آن به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. قلب تپنده این محصول نیز یکی از پردازنده‌های تولیدی مدیاتک (MediaTek) با نام MT6753 می‌باشد که پردازنده‌ای 64 بیتی بوده و مجهز به هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز است. شارپ برای علاقه‌مندان به عکاسی هم دو عدد سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی تدارک دیده که یکی از آن‌ها در جلوی بدنه و دیگری در پشت آن جای گرفته است (سنسور دوربین جلویی مجهز به یک لنز زاویه باز می‌باشد).

گوشی هوشمند شارپ M1
تصویری رندر شده‌ از گوشی هوشمند شارپ M1

گوشی هوشمند شارپ M1 انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی تأمین خواهد کرد و این محصول احتمالاً دارای یک مدل دیگر با 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد بود که به غیر از میزان ظرفیت حافظه داخلی، در سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری تفاوتی با نسخه 32 گیگابایتی آن نخواهد داشت. سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو به صورت پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب بوده و امکان اتصال به شبکه‌های 4G LTE نیز یکی دیگر از ویژگی‌های محصول جدید شارپ خواهد بود که البته این روز‌ها تقریباً همه گوشی‌های رده بالا از این ویژگی برخوردار هستند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که تاکنون در اطلاعاتی که از این گوشی هوشمند جدید به بیرون درز کرده است، نام شارپ M1 برای آن قید شده است نه “شارپ آکوس M1″؛ اما این احتمال وجود دارد که برند آکوس (Aquos) نیز در هنگام معرفی رسمی این محصول، در عنوان آن به چشم بخورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا