logo

مقایسه عملکرد Nothing Phone (2a) در مقابل Redmi Note 13 Pro

مقایسه عملکرد Nothing Phone (2a) در مقابل Redmi Note 13 Pro

Nothing Phone (2a) با تمرکز بر طراحی و نرم افزار، به عنوان یک پدیده در بخش گوشی های هوشمند زیر 30000 روپیه هند به نظر می رسد، اما با رقابت سختی از سوی شیائومی مواجه است که به شدت قصد دارد با به روز رسانی خود، نشانی از خود نشان دهد با سری ردمی نوت 13. امروز، ما گوشی هوشمند جدید Nothing را در برابر Redmi Note 13 Pro شیائومی مورد بررسی قرار می دهیم.

هر دو گوشی هوشمند روی دوربین، طراحی و عمر باتری تمرکز دارند. Nothing Phone (2a) و Note 13 Pro با حداکثر 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس هستند. Redmi Note 13 Pro دارای SoC Snapdragon 7s Gen 2 است، در حالی که Phone (2a) قدرت را از SoC سفارشی MediaTek Dimensity 7200 Pro می گیرد. کدام گوشی هوشمند عملکرد بهتری دارد؟ با ما همراه باشید.

برای روشن شدن موضوع، ما در حال مقایسه نسخه 12 گیگابایتی Nothing Phone (2a) و نوع رم 8 گیگابایتی Redmi Note 13 Pro هستیم. در تست Geekbench، که عملکرد CPU را تحت بار سنگین ارزیابی می‌ کند، Nothing Phone (2a) در تست تک هسته‌ ای عملکرد کمی بهتر داشت، در حالی که Redmi Note 13 Pro در تست چند هسته‌ای کمی بهتر عمل کرد. این نشان می دهد که در حالی که Nothing Phone (2a) می تواند وظایف فردی را بهتر انجام دهد، Redmi Note 13 Pro وظایف چندگانه را بهتر انجام می دهد, حداقل روی کاغذ. وظایف تک هسته ای ممکن است شامل راه اندازی برنامه ها یا مرور وب اولیه باشد. وظایف چند هسته ای معمولاً شامل ویرایش ویدیو، بازی، ویرایش عکس سخت و غیره است.

برخلاف Geekbench، AnTuTu عملکرد CPU و GPU را ارزیابی می کند. همچنین حافظه و سایر وظایف را نیز ارزیابی می کند. با کمال تعجب، Nothing Phone (2a) تقریباً در همه موارد بسیار بهتر از Redmi Note 13 Pro عمل کرد. قابل ذکر است که Nothing Phone (2a) باتری کمتری مصرف می‌ کرد و برای به دست آوردن این امتیاز خنک‌ تر باقی ماند. برای خرید لوازم جانبی ناتینگ Nothing با بهترین قیمت به فارس کالا مراجعه کنید.

مقایسه عملکرد Nothing Phone (2a) در مقابل Redmi Note 13 Pro

بازی

امتیازات AnTuTu نشان دهنده برتری Nothing Phone (2a) در پردازنده گرافیکی است، اما در دنیای واقعی، تشخیص تفاوت ها دشوار است. بازی‌های نسبتاً سخت (همچنین برترین بازی‌های رایگان Google Play)، مانند کلش آف کلنز، Subway Surfers و غیره، بدون لکنت اجرا می‌شوند. هر دو گوشی Nothing Phone (2a) و Redmi Note 13 Pro از تنظیمات گرافیکی بالا در Battlegrounds Mobile India (BGMI) پشتیبانی می کنند. ما آزمایش هایی را با استفاده از گرافیک HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام دادبم. هر دو دستگاه نرخ فریم ثابتی داشتند و من به دلیل صفحه نمایش مسطح آنها با مشکلی مواجه نشدم. پس از یک جلسه 30 دقیقه ای BGMI، دمای داخلی تلفن (2a) تقریباً 8 درجه افزایش یافت، در حالی که دمای Redmi Note 13 Pro 11 درجه افزایش یافت. قابل ذکر است، هر دو گوشی نرخ مصرف باتری یکسانی را نشان می‌دهند و هر کدام 10 درصد باتری مصرف می‌کنند.

نتیجه گیری

بر اساس بنچمارک ها و تجربه واقعی، Nothing Phone (2a) و Redmi Note 13 Pro از نظر عملکرد کم و بیش شبیه هم هستند. اولی در تست های تک هسته ای و کلی AnTuTu Geekbench بهتر عمل کرد. Redmi Note 13 Pro نتایج چند هسته ای و پایداری Geekbench بهتری را نشان داد. در بازی، هر دو گوشی به یک اندازه باتری مصرف می کردند، اگرچه Redmi Note 13 Pro کمی گرمتر شد. توجه داشته باشید، گوشی هوشمند Nothing که ما استفاده کردیم دارای 12 گیگابایت رم است، در حالی که نسخه Redmi Note 13 Pro ما فقط 8 گیگابایت رم ارائه می دهد. نوع رم 12 گیگابایتی دومی ممکن است عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

برخی از جنبه های دیگر این دو گوشی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. مانند:

Nothing Phone (2a) یکی از کمیاب‌ترین گوشی‌های هوشمند در این بخش است که تجربه اندروید (نسخه 14) بسیار تمیزی را ارائه می‌کند. همچنین می توانید تغییراتی را در تنظیمات انجام دهید تا زمان صفحه نمایش خود را کاهش دهید.

Nothing Phone (2a) دارای چراغ های LED داخلی در پشت است که Glyph Interface نامیده می شود. شما همچنین می توانید نورپردازی را سفارشی کنید.

از سوی دیگر، Redmi Note 13 Pro شارژ سریع تری را ارائه می دهد. جعبه آن شامل یک شارژر 67 واتی است که تلفن (2a) ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا