logo

بررسی گوشی شیائومی POCO M6 Pro 5G

پوکو اخیراً از گوشی هوشمند جدید خود M6 Pro در هند رونمایی کرد که مشخصات آن کاملاً آشنا به نظر می رسد. این گوشی که به چیپست اسنپدراگون 4 نسل 2 مجهز شده است، دارای صفحه نمایش 6.79 اینچی +FHD با نرخ تجدید چشمگیر 90 هرتز است.

آرایش دوربین آن شامل یک دوربین پشتی دوگانه 50 مگاپیکسلی است و این گوشی دارای یک باتری قوی 5000 میلی آمپر ساعتی است که با یک شارژ سریع 18 واتی تکمیل شده است. قابل ذکر است که این مشخصات کاملاً با آنچه می توانید در گوشی هوشمند Redmi 12 5G پیدا کنید مطابقت دارد. 

صرف نظر از شباهت‌های پوکو ام6 پرو با Redmi 12 5g ، این اسمارتفون خود را به عنوان یک دستگاه توانا ثابت کرده است. طراحی دو رنگ این گوشی قابل توجه است و به جذابیت آن می افزاید. علاوه بر این، تلفن عملکرد قابل اعتمادی را برای کارهای ضروری ارائه می دهد و عمر باتری قابل اعتمادی را حفظ می کند.

در حالی که دوربین اصلی در نور روز عملکرد تحسین برانگیزی دارد، دوربین کمکی و سرعت شارژ کمتر از حد انتظار است.

13 8

طراحی و نمایش شیائومی POCO M6 Pro 5G

-ابعاد: 168.6×76.3x 8.2 mm
-وزن: 199 گرم
بدنه: شیشه جلو (گوریلا گلس)، فریم پلاستیکی، پشت شیشه (گوریلا گلس)
سیم کارت: هیبریدی دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)
IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب
-رنگ: سبز جنگلی و مشکی
-تکنولوژی: GSM / HSPA / LTE / 5G

 

اگرچه این تفاوت ممکن است ظریف باشد، اما طراحی POCO M6 Pro آن را از پسرعموی مشابه خود یعنی Redmi 12 5G متمایز می کند. به جای طراحی تک رنگ، POCO M6 Pro دارای یک روکش دو رنگ با نوار دوربین مستطیلی است که در بالای سطح صاف پشتی قرار دارد. این گوشی در رنگ های سبز جنگلی و مشکی روشن موجود است.

این تنها تفاوت قابل توجه بین این دو دستگاه است. مانند Redmi 12 5G، M6 Pro نیز دارای پشت شیشه ای با دو حلقه دوربین و حلقه فلاش LED است. این گوشی در برابر پاشش آب IP53 مقاوم است، دارای قاب پلاستیکی است و دارای یک اسکنر اثر انگشت در کناری است که به سرعت قفل دستگاه را باز می کند.

18 6

علاوه بر این، یک شبکه بلندگو به همراه یک پورت USB Type-C در لبه پایینی وجود دارد، در حالی که لبه بالایی دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک بلستر IR است. POCO M6 Pro اسلات اختصاصی برای کارت microSD ندارد. با این حال، همچنان می توانید یکی را به جای شیار سیم کارت ثانویه وارد کنید.

-نوع نمایشگر: IPS LCD، 90 هرتز، 550 نیت
-اندازه: 6.79 اینچ، 109.5 سانتی متر مربع (~85.1% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
وضوح تصویر:  1080 در 2460 پیکسل (~ 396ppi تراکم)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس

 

در مورد تجربه تماشا، POCO M6 Pro 5G دارای صفحه نمایش 6.71 اینچی FHD+ 90 هرتز با نرخ نوسازی 90 هرتزی با دوربین پانچ سوراخ مرکزی برای دوربین سلفی است. نمایشگر هم در داخل و هم در فضای باز خوب به نظر می رسد. از 550 نیت حداکثر روشنایی پشتیبانی می کند که نسبت به قیمت خوب به نظر می رسد.

از آنجایی که این یک پنل LCD است، زاویه دید تا حدودی محدود است. با این حال، این پنل دارای گواهینامه Widevine L1 است که امکان سازگاری با محتوای وضوح فول اچ‌دی از پلتفرم‌های استریم مانند Netflix و دیگران را فراهم می‌کند.

14 8

دوربین های گوشی پوکو ام6 پرو 5جی

-دوربین اصلی: سنسور 50 مگاپیکسل، f/1.8، (عریض)
 سنسور 2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق)
-دارای فلاش LED، HDR
-فیلمبرداری: 1080p@30fps

دوربین سلفی:  تکی 8 مگاپیکسل، f/2.0، (واید)، 1.12 میکرومتر
دارای HDR
ویدیو: 1080p@30fps

از نظر دوربین POCO M6 Pro به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده است که با یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی در پشت جفت می شود. برای سلفی و تماس ویدیویی، این گوشی دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

به طور خلاصه، سیستم دوربین در هنگام قرار گرفتن در شرایط نوری مطلوب مانند نور روز، عملکرد تحسین برانگیزی دارد. دوربین اصلی در ثبت جزئیات پیچیده، همراه با سطح رضایت بخشی از محدوده دینامیکی و رنگ‌های نسبتاً دقیق عالی است.

با این حال، مهم است که اذعان کنیم که حالت پرتره تلفن با چالش‌هایی در تشخیص لبه‌ها مواجه است. علاوه بر این، عملکرد دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در طیف متوسط قرار دارد. 

عملکرد و نرم افزار

-سیستم عامل: اندروید 13، MIUI 14
چیپست: Qualcomm Snapdragon 4 Gen 2 (4 نانومتر)
CPU : هشت هسته ای (2×2.2 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6×1.95 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی: Adreno 613

 

اسنپدراگون 4 نسل 2 جدید، POCO M6 Pro را به عملکردی توانا برای استفاده روزمره تبدیل کرده است. این گوشی با مرورهای معمولی، پیمایش رسانه های اجتماعی، پخش جریانی و پیام رسانی کاملاً یکپارچه سازگار است.

در حالی که عملکرد چندوظیفه ای و بازی ممکن است در دستگاه فوق العاده نباشد، بازی هایی مانند BGMI را با موفقیت بدون هیچ گونه تاخیر یا مشکل قابل توجهی اجرا می کند. همانطور که قابل پیش بینی بود، تلفن ممکن است در هنگام قرار گرفتن در معرض بارهای سنگین با چالش هایی روبرو شود، همانطور که نتایج تست دریچه گاز CPU نشان می دهد.

در مورد پیکربندی رم و فضای ذخیره سازی، POCO M6 Pro در چهار گزینه 4 گیگابایت + 64 گیگابایت و 4/6گیگابایت + 128 و 256/8 گیگابایت موجود است. این سیستم می‌تواند رم را در هر دو نسخه تقریباً 2 گیگابایت افزایش دهد، در حالی که فضای ذخیره‌سازی توسط کاربر تا 1 ترابایت با استفاده از کارت microSD قابل افزایش است. برخلاف گوشی شیائومی Redmi 12 5G که در آن هیچ نوع رم 8 گیگابایتی + حافظه 256 گیگابایتی وجود ندارد.

12 19

فضای ذخیره سازی:

microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند)
حافظه داخلی 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم
-حافظه داخلی 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم
-حافظه داخلی128 گیگابایت 6 گیگابایت رم
-حافظه داخلی 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت
– UFS 2.2

 

از نظر نرم افزار، M6 Pro از MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 خارج از جعبه اجرا می کند. در حالی که گنجاندن لانچر POCO به رابط کاربری تمایز ظریفی از Redmi 12 5G می دهد، ماهیت اصلی و ویژگی ها اساساً یکسان است.

من وارد جزئیات نمی‌شوم، لازم به ذکر است که تلفن با برنامه‌های شخص ثالث مختلف و اعلان‌های آزاردهنده از پیش بارگذاری شده است. علاوه بر این، POCO هنوز هیچ اعلامیه رسمی در مورد به روز رسانی های نرم افزاری آینده برای دستگاه انجام نداده است.

سرعت باتری و شارژ

-ظرفیت باتری: Li-Po 5000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی
شارژ 18 وات سیمی، PD

 

POCO M6 Pro عمر باتری فوق العاده ای را ارائه می دهد. این باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد آن با استفاده منظم، دوام بیاورد. اما استفاده کمی سنگین ممکن است باعث شود تا پایان روز به دنبال شارژر بگردید.

وقتی صحبت از شارژ به میان می آید، شارژ کامل گوشی از صفر به بیش از دو ساعت زمان نیاز دارد که در مقایسه با رقبای خود تا حدودی کندتر به نظر می رسد. اگرچه یک شارژر 22.5 واتی در جعبه گنجانده شده است، اما شایان ذکر است که POCO M6 Pro از یک شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند.

-سنسورها: اثر انگشت (ساخته شده در کنار)، شتاب سنج، قطب نما حسگر مجاورت مجازی
-وای فای: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده
-بلوتوث: 5.3، A2DP، LE
-موقعیت یابی: GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
USB USB Type-C
-پورت مادون قرمز: دارد

-اسپیکر: دارد
-جک 3.5 میلی متری: دارد

11 26

نتیجه:

POCO M6 Pro تقریباً در هر جنبه ای از Redmi 12 5G تقلید می کند. این شباهت حتی به قیمت نیز گسترش می‌یابد، جایی که نوع پایه رم 4 گیگابایتی این گوشی 10999 روپیه قیمت دارد، در حالی که گزینه رم 6 گیگابایتی با قیمت 12999 روپیه به فروش می‌رسد.

Redmi 12 5G به طور طبیعی به عنوان رقیب مستقیم این گوشی هوشمند ظاهر می شود. علاوه بر این، M6 Pro با رقابت Infinix Hot 30 5G روبرو است، دستگاهی که دارای باتری قابل توجه 6000 میلی آمپر ساعتی است و انرژی خود را از MediaTek Dimensity 6020 SoC تامین می کند.

در مقابل، POCO M6 Pro دارای طراحی متمایز دو رنگ و جدیدترین پردازنده میان رده 4 نانومتری Snapdragon 4 Gen 2 SoC است که تقریباً از هر نظر عملکردی شایسته دارد. این گوشی همچنین عمر باتری استثنایی دارد و دوربین اصلی آن در شرایط نور روز عملکرد مناسبی دارد.

اگر این ویژگی‌ها با ترجیحات شما مطابقت دارد، بدون شک POCO M6 Pro می تواند یک گزینه ارزشمند برای شما باشد.

لوازم جانبی گوشی پوکو M6 PRO 4G و پوکو M6 PRO 5G را از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دلایل خرید:

این گوشی دارای طراحی دو رنگ است که بسیار جذاب است

-برای استفاده روزمره عملکردی توانا دارد

عمر باتری در POCO M6 Pro فوق العاده است

دوربین ها در شرایط نوری مطلوب تصاویر خوبی می گیرند.

دلایل عدم خرید:

این تلفن با برنامه های شخص ثالث از پیش بارگذاری شده است

-برای شارژ کامل از صفر بیش از دو ساعت طول می کشد

POCO M6 Pro در اصل همان Redmi 12 5G است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا