logo

بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2023

چشم انداز در حال تغییر صنعت گوشی های هوشمند همیشه شگفت انگیز است. امسال، تغییرات زیادی رخ داده و گوشی های تازه وارد ترکیب بسیار جالبی از دستگاه‌ها را برای خریداران مشتاق فراهم کرده اند. گوشی هایی مانند شیائومی و ریلمی تعداد انگشت شماری از محصولات خود را در بخش اقتصادی عرضه کرده اند.

شیائومی نیز در حال پیشرفت در رده های بالاتر از محدوده اقتصادی و میان رده ها بوده است. و نبرد بین سامسونگ و وان پلاس هرگز بزرگتر از سال 2023 نبوده است، زمانی که وان پلاس اولین صفحه تاشو به سبک کتاب خود، Open را در اواخر 2023 عرضه کرد.

برندهایی مانند Oppo و Motorola با گوشی‌های تاشو و گوشی‌های هوشمند ممتاز پیشرفت کردند، در حالی که سامسونگ این کار را نسبتاً آسان کرد، و یک پرچم‌دار نسبتاً توانمند متمرکز بر دوربین را با نام Galaxy S23 Ultra خود ارائه کرد. 

با تنوع زیاد انتخاب یک گوشی هوشمند مناسب به همان اندازه سخت می‌شود. متأسفانه، همه گوشی‌های هوشمندی که در سال گذشته بررسی کرده‌ایم، طبق رتبه‌بندی ما نمرات خوبی کسب نکرده‌اند. و تنها چند مورد وجود دارد که اساساً توانستند آنچه را که از آنها انتظار می رفت ارائه دهند.

بنابراین، ما فهرستی از دستگاه‌ها (بدون ترتیب خاصی) ارائه کرده‌ایم که از نظر ما در کاری که انجام می‌دهند بهترین هستند. اگر می‌خواهید سال جدید را با یک گوشی هوشمند کاملاً جدید شروع کنید، یا در مورد تغییر گوشی خود مطمئن نیستید، این مقاله از فارس کالا می تواند کمک زیادی به شما بکند.

OnePlus Open

وان پلاس اوپن را می‌توان به‌عنوان یک گوشی تازه نفس در فضای گوشی های کتابی یا افقی تاشو توصیف کرد که از زمان نمایش این دسته در هند تحت سلطه سامسونگ با سری Galaxy Z Fold خود بوده است. این تلفنی است که توانسته است از هر جهت از انتظارات ما فراتر رود نه فقط به عنوان یک گوشی هوشمند تاشو، بلکه حتی یک گوشی هوشمند معمولی.

Open با ارائه طراحی باریکتر و سبک تر (با رتبه IP)، شارژ سریع (بدون شارژ بی سیم)، عمر باتری بهتر و با اختلاف زیادی از Galaxy Z Fold 5 سامسونگ (آخرین نسخه بهترین تاشوی خود) پیشی گرفت. قابلیت تصویربرداری بسیار آشکار ویژگی نرم‌افزار Open Canvas آن نیز برداشتی متفاوت و جدید در بخش چندوظیفه‌ای به نظر می‌رسد.

فرم جمع و جور و صفحه نمایش پوشش گسترده وان پلاس اوپن باعث می شود در حالت تا شدن مانند یک گوشی هوشمند معمولی عمل کند، که در مورد Z Fold 5 صدق نمی کند. در حالی که فاقد شارژ بی سیم است که سامسونگ ارائه می دهد اما با شارژ سیمی 80 واتی آن را جبران می کند. این اسمارتفون با قیمتی بسیار پایین تر از گلکسی زد فولد 5 سامسونگ با فضای ذخیره سازی و رم بسیار بیشتر عرضه می شوند.

11 54

ویژگی های مثبت وان پلاس اوپن:

طراحی باریک و سبک تاشو

نمایشگرهای عالی

عملکرد خام فراوان

برای بازی خوبه

شارژ سریع سیمی

دوربین های خوش گرد

عمر باتری عالی

ویژگی های منفی وان پلاس اوپن:

بدون شارژ بی سیم

رتبه بندی IP پایه

Motorola Razr 40 Ultra

گوشی هوشمند دیگری که امسال توانست ما را غافلگیر کند، جدیدترین گوشی تاشو Razr 40 Ultra (بازبینی) موتورولا بود. این گوشی جمع و جور و باریک ممکن است فاقد آخرین پردازنده اسنپدراگون باشد، اما کاربرد اصلی آن در تجربه نرم‌افزاری بهینه‌سازی شده صفحه نمایش پوششی آن است.

طراحی دارای رتبه IP52 باعث می‌شود Galaxy Z Flip 5 سامسونگ و Oppo Find N3 Flip درشت به نظر برسند. عملکرد دوربین برای یک تاشو خوب است و عمر باتری یک روز استفاده را در اختیار شما قرار می دهد. اما این گوشی در زمینه بازی نیز عملکرد خوبی دارد. این گوشی مطمئناً با ارائه سبک نمادین خود، که تا به امروز تقلید از آن سخت بوده است، استاندارد جدیدی را ایجاد می کند.

12 40
Motorola Razr 40 Ultra

ویژگی های مثبت موتورولا ریزر 40 والترا:

 طراحی ممتاز و جمع و جور

-امتیاز IP52 صفحه نمایش تاشو POLED پر جنب و جوش

صفحه نمایش پوششی بزرگ و کاربردی

برای بازی خوبه

نرم افزار سیال عملکرد خوب دوربین در نور روز

ویژگی های منفی موتورولا ریزر 40 اولترا:

با استفاده از دوربین گرم می شود

شارژ بی سیم آهسته

کیفیت فیلم های ضبط شده متوسط است

Samsung Galaxy S23 Ultra

وقتی صحبت از بزرگنمایی به میان می آید، واقعاً هیچ رقیبی برای Galaxy S23 Ultra سامسونگ وجود ندارد. با توجه به عدم حضور هوآوی، مجموعه گلکسی اولترای سامسونگ فضای دنج خود را بین گوشی‌های معمولی گلکسی اس 23 (S23، S23 پلاس) و سری گلکسی زد فولد خود ایجاد کرده و در حالی که با دستگاه‌های فوق‌العاده حرفه‌ای اپل رقابت می‌کند، بر این بخش تسلط پیدا کرده است. 

سامسونگ همچنین توانسته است این قیمت گذاری را با ادامه حفظ آنچه که سری جدید گلکسی نوت را منحصر به فرد کرده است، توجیه کند. که این شامل یک S-Pen  و یک صفحه نمایش عظیم که از قلم پشتیبانی می کند می شود. همچنین یک عملکرد Dex مانند دسکتاپ برای انواع تولیدی وجود دارد.

و سپس با افزودن یک دوربین عالی 200 مگاپیکسلی سری گلکسی اس را جلو می‌برد. Snapdragon SoC سفارشی شده و عمر باتری عالی به سادگی امتیازاتی هستند که خریداران می توانند از آنها استفاده کنند. ما فقط آرزو داشتیم که این اسمارتفون در یک بسته کوچکتر و جمع و جورتر عرضه می شد.

13 18
سامسونگ گلکسی اس23 اولترا

ویژگی های مثبت سامسونگ گلکسی اس23 اولترا:

طراحی منحصر به فرد

-صفحه نمایش روشن و دقیق

-عملکرد خوب بازی

-دوربین های عالی، فیلمبرداری با کیفیت

عمر باتری جامد

ویژگی های منفی سامسونگ گلکسی اس23 اولترا:

گران

هنوز برای اکثر دست ها خیلی بزرگ است

پر شده با bloatware

-شارژ نسبتا کند

سامسونگ گلکسی اس 23

درست مانند گلکسی اس 23 اولترا، سامسونگ گلکسی اس 23 همچنان تنها پرچمدار جمع و جور در بخش خود است. این گوشی جمع و جور نسبت به مدل قبلی پیشرفت های زیادی دارد. در حالی که ارتقاء SoC همان چیزی بود که ما انتظار داشتیم، سامسونگ همچنین یک محفظه خنک کننده بخار را در فضای فشرده خود بسته بندی کرد که این گوشی را در هنگام استرس خنک نگه می داشت.

عمر باتری نیز نسبت به گلکسی اس 22 بهبود یافته است و به راحتی می تواند یک روز استفاده سنگین را با یک بار شارژ تحمل کند. عملکرد دوربین درجه یک است و آنچه را که از دستگاه های سری گلکسی S انتظار می رود ارائه می دهد. حتی با عدم وجود ویژگی های جدید یا اضافه شده نسبت به نسل قبلی خود، گلکسی اس 23 همچنان پرچمدار جمع و جور است که تنها به دلیل فرم خود مکن است شکست بخورد.

14 20

ویژگی های مثبت سامسونگ گلکسی اس 23:

طراحی جمع و جور که شکست دادن آن سخت است

-تعهد طولانی مدت به روز رسانی نرم افزار

عملکرد خوب، مدیریت حرارت موثر

-عمر باتری تمام روز

دارای رتبه IP68

ویژگی های منفی سامسونگ گلکسی اس 23:

فقط تغییرات جزئی در طراحی

شارژ نسبتا کند

اپل آیفون 15 پرو مکس

از آنجایی که اپل در تلاش است تا ویژگی‌های جدید و قابل ارتقا را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند، سرانجام به اصول اولیه بازمی‌گردد. آیفون 15 پرو مکس تقریباً آنچه را که ادعا می کند انجام می دهد و این کاملاً جهشی نسبت به آیفون 14 پرو است که به شدت از جزیره دینامیک به عنوان ویژگی برجسته آن استفاده می کند.

امسال اپل روی بهبود و بهینه سازی دوربین های خود کار کرد، از جمله دوربین تله فوتو جدید، که در مورد عملکرد زوم فراتر از انتظارات بود. یک دکمه Action قابل تنظیم جدید و تغییر بزرگ به USB-C وجود دارد که بسیاری از کاربران از آن استقبال خواهند کرد. همراه با مدل استاندارد پرو، همچنین اولین گوشی هوشمند تولید شده در سطح جهان است که از تیتانیوم برای قاب خود استفاده می کند.

که آن را در مقایسه با مدل قبلی سبک تر می کند. اپل آیفون 15 پرومکس به لطف پردازنده چشمگیر A17 Pro (3 نانومتری) می تواند عناوین بازی AAA را با گرافیک خیره کننده اجرا کند. این آیفونی است که ارزش ارتقا به آن را دارد حتی اگر صاحب آیفون 14 پرو قبلی باشید.

15 16
اپل آیفون 15 Pro Max

ویژگی های مثبت Apple iPhone 15 Pro Max :

ارتقاهای بزرگ بیش از 14

ارگونومی عالی کیفیت ساخت

عملکرد همه جانبه بسیار خوب

ویژگی های منفی Apple iPhone 15 Pro Max :

شارژ نسبتا کند

گران

صفحه نمایش 60 هرتزی

 7a Google Pixel  

گوگل پیکسل 7آ تنها گوشی پیکسلی است که امسال عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد ارزش بسیار زیادی ارائه می‌دهد. اگرچه ممکن است شبیه پیکسل 7 سال گذشته به نظر برسد، اما تعداد زیادی ارتقاء دارد.

این ارتقاها شامل تراشه Tensor G2 ارتقا یافته است که تعدادی از ویژگی‌های ویرایش عکس مرتبط با هوش مصنوعی و ترفندهای دوربین، دوربین‌های جدید با وضوح بالا، یک خواننده اثر انگشت قابل اعتماد (در مقایسه با Pixel 6a) تعبیه‌شده در ۹۰ هرتز با نرخ تازه‌سازی بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

16 15
7a Google Pixel

ویژگی های مثبت گوگل پیکسل 7A:

عملکرد خوب

-نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا

رتبه IP67

-شارژ بی سیم

عملکرد کلی دوربین خوب است

ویژگی های منفی گوگل پیکسل 7A:

عمر باتری یک روزه

-ذخیره سازی محدود

با استفاده از دوربین گرم می شود

بدون شارژر همراه، سرعت شارژ پایین

ناتینگ فون 2

در حالی که Nothing Phone 2  با قیمت 44999 روپیه عرضه شد. در هند که با توجه به سخت افزار اصلی آن خوب به نظر می رسید، قیمت جدید آن به 37999 کاهش یافت. تا آن را برای خریدارانی که به دنبال چیزی متفاوت در یک گوشی هوشمند اندرویدی هستند کمی متقاعد کننده تر می کند.

از ظاهر شفاف منحصربفرد آن گرفته تا نرم‌افزار سفارشی و سیستم اعلان نور Glyph که با آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کاربردی‌تر شده است، تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد برای کسانی است که از دیدن آیکون‌ها و ویجت‌ها در هر اندروید دیگر خسته شده‌اند. دستگاه ناتینگ Phone 2 همچنین مجموعه دوربین های بهتری نسبت به عملکرد متوسط دوربین مدل قبلی ارائه می دهد. 

17 11
Nothing Phone 2

ویژگی های مثبت ناتینگ فون 2:

طراحی نمادین، سیستم اطلاع رسانی منحصر به فرد

نرم افزار عالی

عمر باتری بسیار خوب

دوربین اصلی بهبود یافته

عملکرد نرم و روان

ویژگی های منفی ناتینگ فون 2:

عملکرد متوسط در نور کم با دوربین های ثانویه

کیفیت ضبط ویدیو نیاز به بهبود دارد

بدون شارژر همراه

 

iQoo Neo 7 Pro 

Neo 7 Pro از چرم مصنوعی در طراحی خود استفاده کرده، و در بدنه ای با استاندارد IP52 بسته بندی شده است. در داخل، iQoo یک SoC Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 ارائه می‌کند که در این بخش نادر است و عملکردی در سطح عالی ارائه می‌دهد.

یک صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 120 هرتزی با حاشیه های باریک و یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 120 واتی که به اندازه کافی سریع است که از 0 تا 100 درصد در کمتر از 30 دقیقه می رسد. عملکرد دوربین اصلی نیز بسیار چشمگیر است. در مجموع، iQoo Neo 7 Pro یک قاتل پرچمدار است.

18 13
iQoo Neo 7 Pro

ویژگی های مثبت:

کیفیت ساخت و طراحی خوب

عملکرد قدرتمند

-عمر باتری قابل توجه، شارژ سریع 120 واتی

نمایشگر صاف

-عملکرد خوب دوربین اصلی

ویژگی های منفی:

رتبه IP بسیار ابتدایی

-رقابت نمایشگرهای پریمیوم بیشتری ارائه می دهد

تجربه نرم افزاری متورم

OnePlus Nord 3 5G

محبوبیت گوشی‌های رده بالاتری از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت به دلیل ویژگی‌های بسیاری که این تلفن‌ها می توانند داشته باشند، افزایش یافته است. این مورد در مورد میان‌رده‌ها صدق نمی‌کند، که تلاش می‌کند ویژگی‌های ممتاز را با قیمتی دلپذیر اضافه کند و در عین حال تلاش می‌کند از نظر طراحی آرایشی منحصر به فرد و متمایز به نظر برسد.

اما از میان بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده که امسال بررسی کرده‌ایم، OnePlus Nord 3 5G (Review) مطمئناً متمایز است. این اسمارتفون با استفاده از MediaTek Dimensity 9000 SoC، مشخصات میان رده مشخصی را ارائه می دهد. اما آن را با طراحی درجه یک IP54 با ظاهر ممتاز با حاشیه‌های نازک بر روی پنل AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، که از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند همراه می‌کند.

دوربین‌های باکیفیتی در اطراف وجود دارند و همه آنها توسط یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 80 واتی پشتیبانی می‌شوند. شاید چشمگیرترین جزئیات در مورد این میان رده قیمت آن باشد که در حال حاضر به 29999روپیه کاهش یافته است. 

ویژگی های مثبت وان پلاس نورد 3 5جی:

کیفیت ساخت ممتاز

نمایشگر خوب

-عملکرد قدرتمند

عمر باتری تمام روز عملکرد عالی دوربین اصلی

نرم افزار تمیز

ویژگی های منفی وان پلاس نورد 3 5جی:

دوربین فوق عریض می توانست بهتر باشد

رقابت رتبه IP بهتری را ارائه می دهد

سامسونگ گلکسی A34 5G

گوشی دیگری که در سال جاری توانسته در بخش بودجه همه کاره باشد، گلکسی A34 5G (بازبینی) سامسونگ است. این گوشی قادر است سخت افزارها و ویژگی های زیادی را با قیمت قابل توجهی در خود جای دهد و به نوعی می تواند آن ها را به خوبی ارائه دهد.

گلکسی A34 5G ممکن است به دلیل تراشه MediaTek Dimensity 1080 به اندازه سایر گوشی‌های هوشمند در کلاس خود قدرتمند نباشد، اما با چندوظیفگی و اکثر نیازهای بازی سه بعدی به خوبی کنار می‌آید. حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی و حتی فضای ذخیره‌سازی قابل افزایش کافی وجود دارد.

عملکرد دوربین در همه شرایط خوب است و باتری به راحتی با یک بار شارژ یک روز دوام می آورد. طراحی آن نیز بسیار شبیه به سری پریمیوم گلکسی اس است، اما فقط به ظاهر مربوط نمی شود، زیرا دارای استاندارد IP67 محکم برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که در این بخش نادر است.

19 5
سامسونگ گلکسی A34 5G

ویژگی های مثبت سامسونگ گلکسی A34 5G:

کیفیت ساخت خوب، امتیاز IP67

-صفحه نمایش روشن و روان

-واحد عملکرد مناسب

عمر باتری عالی

-پنج سال پشتیبانی نرم افزاری

عملکرد خوب دوربین در نور روز

ویژگی های منفی سامسونگ گلکسی A34 5G :

تاخیر نرم افزاری جزئی

-عملکرد دوربین در نور کم می توانست بهتر باشد

بدون شارژر همراه

-بریدگی به سبک قطره ای قدیمی به نظر می رسد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا