logo

پشتیبانی از رمز عبور WhatsApp برای کاربران آیفون

پشتیبانی از رمز عبور WhatsApp برای کاربران آیفون

با رمز عبور، کاربران واتس‌ اپ در iOS می‌توانند با استفاده از Face ID، Touch ID یا رمز عبور وارد حساب‌های خود شوند. واتس اپ در حال معرفی یک ویژگی امنیتی جدید برای اپلیکیشن iOS خود است. روز چهارشنبه، پلتفرم پیام‌رسانی فوری اعلام کرد که پشتیبانی از رمز عبور را برای کاربران آیفون در آخرین نسخه برنامه خود ارائه می‌کند. پلتفرم متعلق به متا برای اولین بار کار بر روی این ویژگی را در ژانویه 2024 آغاز کرد، زیرا یک منوی مرتبط با رمز عبور برای کاربران بتا ظاهر شد. پس از حدود سه ماه، اکنون برای کاربران iOS در سراسر جهان ارسال می شود. قابل ذکر است که ویژگی ورود بدون رمز عبور در حال حاضر در برنامه WhatsApp برای اندروید وجود دارد.

پشتیبانی از رمز عبور WhatsApp برای کاربران آیفون
 

واتس‌اپ در پستی در X (توییتر سایق) اعلام کرد که کاربران اکنون می‌توانند با استفاده از Face ID، Touch ID و رمز عبور وارد حساب‌های خود شوند. در حالی که این شرکت به نسخه‌های iOS پشتیبانی‌شده اشاره نکرد، گزارش قبلی نشان داد که این ویژگی در iOS 17 به بعد پشتیبانی می‌شود. این بدان معناست که کاربرانی که مدل آیفون XR یا جدیدتر دارند، می‌توانند یک رمز عبور برای حساب خود تنظیم کنند. رمز عبور یک روش احراز هویت جایگزین است که امنیت بهتری را در مقایسه با روش‌های سنتی مانند کدهای پیامکی ارائه می‌کند. این فناوری که توسط اتحاد FIDO طراحی شده و توسط غول های فناوری مانند اپل، گوگل و مایکروسافت پشتیبانی می شود، از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند. با این کار، دو مجموعه کلید ایجاد می شود که یکی از آنها در فضای ابری پلتفرم ذخیره می شود و دیگری نزد کاربر باقی می ماند. برای کاربران iOS، کلید کاربر احتمالاً در سیستم Keychain اپل ذخیره می شود که می تواند با استفاده از Face ID یا Touch ID فعال شود. زمانی که هر دو کلید مطابقت داشته باشند، حساب احراز هویت می شود. این سیستم در برابر فیشینگ و کلاهبرداری های مشابه موثرتر است. خرید لوازم جانبی اپل تمامی گوشی از بهترین برندها شامل قاب و گلس، کیف و کاور ، هندزفری با بهترین قیمت از فروشگاه فارس کالا.

نحوه تنظیم رمز عبور واتس اپ

تنظیم رمز عبور برای WhatsApp در iOS نسبتاً ساده است. کاربران ابتدا باید مطمئن شوند که آخرین نسخه برنامه را اجرا می کنند. اگر نه، ابتدا برنامه را به روز کنید. پس از آن، فقط این مراحل را دنبال کنید.

_ برنامه WhatsApp را باز کنید.
_ روی تب تنظیمات در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.
_ به حساب ها بروید.
_ روی Passkeys ضربه بزنید.
_ این گزینه چهارم از بالا است.
_ در صفحه بعدی روی دکمه Create Passkey در پایین کلیک کنید.
_از شما خواسته می شود که با Face ID یا Touch ID ادامه دهید.
_ روی Continue ضربه بزنید.
_ اکنون رمز عبور شما اکنون فعال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا