logo

5 نکته برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی

 اگر تلفن شما بیش از حد داغ شود، ممکن است با مشکلاتی مانند تخلیه باتری، خاموش شدن اجباری، و حتی یک ذوب کامل مواجه شود  این یک شوخی نیست و واحد پردازش مرکزی تلفن شما در صورت رسیدن به دمای شدید قادر به ذوب شدن است. همچنین این احتمال وجود دارد که اگر گوشی شما به دلیل گرمای بیش از حد خاموش شود و دوباره راه اندازی نشود.

پس داغ شدن بیش از حد گوشی موضوعی است که باید جدی گرفته شود و به همین دلیل در این مقاله از فارس کالا نکاتی را برای جلوگیری از بیش از حد داغ شدن گوشی ارائه کرده اییم.

5 نکته برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی

 

1. از تابش مستقیم نور خورشید به گوشی خود اجتناب کنید

ساده ترین راه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی این است که گوشی خود را از نور خورشید دور نگه دارید. تلفن شما نور و گرمای خورشید را می گیرد و آن را نگه می کند و هر چه بیشتر در نور خورشید و گرما بماند داغتر می شود.

2. روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید

افزایش روشنایی صفحه باعث می شود باتری شما بیشتر کار کند و گرمای بیشتری ایجاد کند. روشنایی صفحه خود را کاهش دهید و از روشن ماندن غیر ضروری برای مدت طولانی جلوگیری کنید. همچنین، یک محافظ صفحه نمایش ضد تابش می تواند به شما کمک کند صفحه نمایش تلفن خود را در زیر نور خورشید ببینید و نیازی به افزایش روشنایی نداشته باشید.

3. از شارژر مورد تایید سازنده استفاده کنید

 برای حفظ امنیت، از شارژر یک سازنده معتبر که با دستگاه شما سازگار است استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که به خود شارژر یا درگاه شارژ گوشی شما آسیبی وارد نشده است زیرا اینها نیز مشکلاتی هستند که می توانند منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی شوند.

11 24

4. برنامه های بدون استفاده را در گوشی خود خاموش کنید

تعداد زیاد برنامه‌های باز که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند باعث می‌شوند تلفن شما سخت‌تر کار کند، که به نوبه خود باعث گرم شدن آن می‌شود. راه حل بسیار ساده است اگر آیفون شما همچنان دکمه هوم دارد، دوبار روی آن ضربه بزنید تا برنامه های باز را ببینید.

در اندروید می‌توانید روی نماد منو در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید بسته به مدل گوشی شما، سه نقطه عمودی می بینید. اگر این گزینه را ندارید، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا برنامه‌های باز شده را ببینید و برنامه‌هایی را که می‌خواهید ببندید کنار بکشید.

5. برنامه های خود را به روز نگه دارید

بسیاری از به‌روزرسانی‌های برنامه می‌توانند کارایی تلفن شما را بهبود بخشند، به این معنی که انرژی دستگاه شما را کمتر مصرف می‌کنند. 

برای خرید لوازم جانبی گوشی های هوشمند می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه فارس کالا علاوه بر خرید لوازم جانبی اصل از تخفیفات شگفت انگیز هم بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا