logo

محافظ صفحه نمایش مات در مقابل براق: کدام یک برای گوشی شما مناسب است؟

گوشی ها از با ارزش ترین دارایی های ما محسوب می شوند و محافظت از آنها امری ضروری است. استفاده مداوم از گوشی براقیت و تمیزی صفحه نمایش آن را از بین می برد و درست به همین دلیل است که نیاز به محافظ صفحه نمایش گوشی دارید. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که گوشی آنها از محافظ اضافی برخوردار باشد.

حالا چه به این دلیل که نمی‌خواهند خطر شکستن یا خراشیدن صفحه نمایش گوشی آنها را تهدید کنند، و یا به این دلیل که می‌خواهند بعدا گوشی خود را بفروشند. پس باید نمایشگر گوشی خود را سالم نگه دارند.

11 36

محافظ صفحه نمایش مات در مقابل براق: کدام یک برای گوشی شما مناسب است؟

 اگر می خواهید بهترین محافظ برای حفظ صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید، همیشه باید یک محافظ صفحه از یک برند معتبر خریداری کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که چه نوع محافظ صفحه را می خواهید. محافظ های صفحه نمایش براق شبیه شیشه شفاف نمایشگر شما هستند.

از طرف دیگر، می توانید محافظ صفحه مات را انتخاب کنید. هر دو محافظ صفحه مات و براق مزایای خاص خود را دارند، اما اینکه کدام یک را انتخاب کنید در نهایت به نیازها و خواسته های شما بستگی دارد.

محافظ صفحه نمایش براق چیست؟

محافظ های صفحه نمایش براق شفافیت نمایشگر آیفون شما را حفظ می کنند و می توانید آنها را بصورت پلاستیکی یا شیشه های سکوریت تهیه کنید. محافظ های صفحه پلاستیکی از PET (پلی اتیلن ترفتالات) یا TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک) ساخته شده اند. محافظ صفحه PET اساسی ترین محافظت را ارائه می دهد و یک لایه ضد خش به صفحه نمایش شما اضافه می کند.

محافظ های صفحه نمایش TPU بادوام تر هستند و می توانند از صفحه نمایش شما در برابر افتادن جزئی محافظت کنند. به دلیل ماهیت کشسانی که دارند، توانایی های خوددرمانی محدودی دارند. این بدان معناست که خراش ها و حباب های کوچک می توانند پس از یک روز محو شوند.

نکته منفی این است که نصب آنها دشوار است و برای خارج کردن حباب ها از محافظ صفحه نمایش نیاز به استفاده از دستمال مرطوب دارند. هر دو محافظ صفحه PET و TPU می توانند محافظت لبه به لبه را ارائه دهند و به دلیل ماهیت نازک خود، بر روی پاسخگویی لمسی صفحه نمایش شما تأثیری نمی گذارند.

12 32

اگر می خواهید بیشترین محافظت را برای صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید، محافظ های صفحه نمایش شیشه ای بهترین گزینه هستند. شما باید به دنبال شیشه سکوریت باشید که دارای درجه سختی 9H در مقیاس Mohs باشد. در حالی که این محافظ های صفحه ممکن است بشکنند، اما از صفحه شما در برابر ترک خوردن محافظت می کنند.

محافظ صفحه نمایش مات چیست؟

بیشتر گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه‌نمایش براق هستند، اما می‌توانید صفحه‌نمایش‌های مات را در برخی دستگاه‌ها مانند Amazon Kindle یا مانیتورهای رایانه پیدا کنید. یک صفحه نمایش مات معمولاً از پلاستیک ساخته می‌شود و به طور موثر فرورفتگی‌های کوچکی را ایجاد می‌کند که نمی‌توانید ببینید.

در نتیجه، صفحه‌های مات نور را پخش می‌کنند، که باعث می‌شود بازتابش کمتری نسبت به صفحه‌نمایش‌های براق داشته باشند. محافظ صفحه ایش مات برای محیط‌های اداری با نور شدید و استفاده در فضای باز ایده آل می باشد.

آنها اغلب به عنوان محافظ های ضد تابش صفحه نمایش برچسب گذاری می شوند، زیرا این هدف اصلی آنها است. بسیاری از کاربران همچنین احساس نرم و ابریشمی محافظ صفحه نمایش مات را دوست دارند.

محافظ های صفحه مات ضد لک هستند، بنابراین اگر از دیدن اثر انگشت در صفحه نمایش گوشی خود متنفر هستید، می توانند گزینه خوبی برای شما باشند. 

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل و شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

محافظ صفحه نمایش براق در مقابل مات: کدام بهتر است؟

محافظ های صفحه نمایش براق شفافیت بیشتری را ارائه می دهند و بنابراین اگر فیلم های زیادی تماشا می کنید و بازی های زیادی را روی تلفن خود انجام می دهید ایده آل هستند. همچنین اگر از مرور رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا ویرایش عکس لذت می برید آنها انتخاب بهتری هستند، عمدتاً به این دلیل که اشباع رنگ و کنتراست صفحه گوشی شما را حفظ می کنند.

14 16

از طرف دیگر اگر زمان زیادی را در فضای باز می گذرانید، محافظ های صفحه مات گزینه بهتری هستند. از آنجایی که انعکاس کمتری دارند، می توانید صفحه نمایش خود را حتی در نور شدید مشاهده کنید. بنابراین اگر دوست دارید در گوشی خود مطالعه کنید، ممکن است رنگ مات را برای محافظت از چشمان خود ترجیح دهید.

اگر می‌خواهید اثر انگشت و لک روی صفحه‌نمایش گوشی‌تان وارد نشود، انتخاب محافظ‌های مات نیز منطقی‌تر است. در کل بهترین گزینه برای انتخاب بین محافظ صفحه مات و براق وجود ندارد. هر دو مزایا و معایب خود را دارند و در نهایت، انتخاب محافظ صفحه نمایش شما به میزان استفاده و ترجیحات شما بستگی دارد.

 فارس کالا مرکز تخصصی فروش لوازم جانبی اصل و اورجینال است که تخفیفات ویژه ایی را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا