logo

نحوه ایجاد روال های سفارشی در دستیار گوگل

Google Assistant به لطف ویژگی کوچکی که به نام “روال ها” شناخته می شود و می تواند زندگی شما را بسیار آسان تر کند. اگر می‌خواهید، می‌توانید به سادگی به تلفن خود بگویید «Hey, Google, صبح بخیر» و در عرض چند ثانیه می‌تواند پیش‌بینی روز، رویدادهای تقویم، اخبار برتر و سایر اطلاعات مهم روزانه را به شما بگوید. برای یادگیری نحوه ایجاد روال های سفارشی در گوگل، با فارس کالا همراه شوید.

 می‌توانید دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که چراغ‌های هوشمندتان را روشن کند و موسیقی پخش کند، تنها با یک عبارت. در حالی که گزینه های از پیش برنامه ریزی شده مانند روال “صبح بخیر” می توانند عالی باشند، شما همچنین می توانید دستورات و پاسخ های سفارشی را به طور منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید.

برای استفاده از روال‌ها، به برنامه Google Home و دستگاهی با Google Assistant نیاز دارید. این برنامه برای iOS و اندروید در دسترس است. Google Assistant روی گوشی‌های اندرویدی مدرن از جمله گوگل پیکسل 6 و سامسونگ گلکسی اس 21 تعبیه شده است.

روال‌ها همچنین روی بلندگوهای هوشمند مانند Nest Mini اصلی یا Nest Audio، نمایشگرهای هوشمند مانند Nest Hub یا حتی تبلت‌ها یا آیفون‌ها (اگر Google Assistant را دانلود کنید) کار می‌کنند. حتی می‌توانید با Pixel Buds Google به گوگل اسیستنس دسترسی پیدا کنید.

0002 2

نحوه ایجاد روال های سفارشی در دستیار گوگل

برنامه را باز کنید، با یک حساب Google وارد شوید. دکمه Routines را در بالا مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و لیستی از گزینه های از پیش تعیین شده و همچنین پیشنهادات را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، می‌توانید هر یک از آن پیش‌تنظیمات را به دلخواه شخصی‌سازی کنید، یا می‌توانید تنظیمات خود را از ابتدا شروع کنید.

برای شروع سفارشی سازی، + New را در بالا فشار دهید:

من می‌خواهم گزینه‌های یک روال سفارشی را مرور کنم، اما همه آن‌ها برای پیش‌تنظیم‌ها نیز وجود دارند. برای ساختن روال خودتان، روی + New در بالای صفحه ضربه بزنید. در اینجا، خواهید دید:

شروع کننده ها: اینها محرک هایی برای شروع روال هستند. شامل فرمان صوتی، زمان و طلوع/غروب خورشید است.

عمل: اینها اعمال روتین هستند. می‌توانید دستگاه‌ها و تنظیمات خانه را انجام دهید، رسانه پخش کنید، اطلاعات و یادآوری‌ها را دریافت کنید و موارد دیگر.

شاید زمانی که برای تمرین آماده هستید، یک برنامه روتین بخواهید، بنابراین ممکن است یک فرمان صوتی را به عنوان Starter تنظیم کنید، مانند «زمان تمرین است». در این منو نیز می‌توانید عبارت جایگزین اضافه کنید (روی + افزودن دیگری ضربه بزنید).

توجه داشته باشید که Google Assistant به خوبی به سؤالات پاسخ نمی دهد. به جای اینکه متوجه شود شما در حال راه اندازی یک روال هستید، خود به دنبال پاسخ می گردد. برای کسب بهترین نتیجه، دستورات خود را در عبارات نگه دارید.

همچنین می‌توانید شروع دیگری مانند زمان یا طلوع/غروب خورشید را انتخاب کنید تا بتوانید روال خود را برای شروع خودکار برنامه‌ریزی کنید. خانه هوشمند شما می تواند کار را بدون هیچ ورودی انجام دهد.

در Actions باید به Google Assistant بگویید که می‌خواهید چه کاری انجام دهد. گزینه‌های شما بسیار گسترده هستند و تقریباً شامل هر کاری می‌شوند که دستیار Google می‌تواند انجام دهد.

شاید بتوانید انتخاب کنید که اطلاعاتی در مورد رفت و آمد خود به باشگاه دریافت یا لیست پخش باشگاه خود را برای شروع بازی ایجاد کنید. گزینه‌ها به ظاهر نامحدود هستند، بنابراین هر تعداد که می‌خواهید اکتشاف و اضافه کنید.

پس از پایان کار، می‌توانید ترتیب هر اقدامی را که انتخاب می‌کنید مشخص کنید. در نهایت روی Save در پایین سمت راست ضربه بزنید تا روال سفارشی شما ذخیره شود. به لطف روتین‌ها، می‌توانید با قرار دادن دستیار شخصی‌شده و سفارشی‌شده Google Assistant، از Nest Audio خود بهره بیشتری ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا