logo

آیا شارژ بی سیم بر عمر باتری تلفن هوشمند شما تأثیر می گذارد؟

آیا در مورد اینکه گرمای تولید شده توسط شارژ بی سیم به باتری گرانبهای گوشی هوشمند شما آسیب می زند یا خیر گیج شده اید؟ آیا در گوگل به دنبال راه هایی برای حفظ سلامت باتری گوشی خود بوده اید اما هنوز پاسخی دریافت نکرده اید؟ علیرغم راحتی شارژ بی سیم ، برخی از مردم هنوز از پذیرش این فناوری می ترسند.

مردم اغلب نگران این هستند که شارژ بی سیم عمر باتری آنها را کاهش دهد. ما در این مقاله این موضوع را که آیا شارژ بی سیم بر عمر باتری تلفن هوشمند شما تاثیر می گذارد بررسی کرده اییم. درادامه با فارس کالا همراه باشید.

آیا شارژ بی سیم بر عمر باتری تلفن هوشمند شما تأثیر می گذارد؟

11 8

شارژرهای بی سیم به عمر باتری گوشی شما آسیب نمی رسانند زیرا:

1) شارژرهای بی سیم جریان پایدارتری را ارائه می دهند

به جای اتصال کابل به پریز دیواری یا منبع برق دیگر برای شارژ تلفن خود، شارژ بی سیم (یا شارژ القایی) بسیار راحت است. این متکی به “کوپلینگ القایی رزونانس” است که شامل یک سیم پیچ فرستنده (که در پد شارژ بی سیم شما قرار دارد) و یک سیم پیچ گیرنده (واقع در تلفن شما) برای ایجاد اتصال “الکترونیکی” است.

جریان الکتریکی توسط این دو سیم پیچ منتقل و تبدیل می شود که متعاقباً باتری گوشی شما را پر می کند. به سادگی گوشی خود را روی سطح یک پد شارژ بی سیم قرار دهید تا شارژ شود!

اما این جریان چگونه اتفاق می افتد؟

با یک شارژر سیمی سنتی، آداپتور دیواری برق AC (جریان متناوب) را از منبع اصلی شما می گیرد و آن را به جریان DC (جریان مستقیم) تبدیل می کند تا باتری شما را شارژ کند. ولتاژ معمولا بالاتر است. جریان اغلب تنظیم نشده و ایمن است و با جریان انتقالی 1.6 کولن در ثانیه (معادل 1.6 آمپر) کار می کند.

با این حال، جریان مورد استفاده در شارژ بی سیم حدود 1 کولن در ثانیه (برابر با 1 آمپر) است و این با شارژ سیمی کاملاً متفاوت است. سیم‌پیچ‌های فرستنده و گیرنده مورد استفاده برای شارژ بی‌سیم در دستگاه‌های مختلف قرار دارند.

از آنجایی که در مقایسه با شارژ سیمی همراه با سیم پیچ های جدا شده و مواد پلاستیکی (مثلاً شارژر Qi که استفاده می کنید) جریان کمتری دارد، محیط شارژ پایدارتر و ایمن تری برای باتری شما فراهم می کند و تا حدودی شارژرهای بی سیم در دراز مدت برای گوشی شما مفید هستند.

12 10

2) گرما مستقیماً روی باتری تلفن همراه تأثیر نمی گذارد

ممکن است فکر کنید گرما به باتری آسیب می رساند زیرا ممکن است بسیار داغ شود. در صورتی که شارژ بی سیم نیمه هادی است، بنابراین باتری واقعاً برقی از آن عبور نمی کند و حرارتی تولید نمی شود.

با این حال، افرادی که معتقدند شارژ بی سیم به باتری گوشی هوشمند آسیب می زند، خاطرنشان می کنند که شارژ بی سیم گرمای بیشتری نسبت به شارژ سیمی تولید می کند.

که می تواند باتری شما را تحت فشار بیشتری قرار دهد. در حالی که این تا حدودی درست است، گرمای تولید شده توسط شارژ بی سیم توسط گوشی هوشمند شما قابل کنترل است و نباید به باتری گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

شارژ بی‌سیم به دلیل نحوه عملکرد، گرمای بیشتری نسبت به شارژ سیمی معمولی تولید می‌کند. یکی از عوارض القای الکترومغناطیسی تولید گرمای بیش از حد است. که اگر به درستی مدیریت نشود، گرمای تولید شده توسط شارژ بی سیم می تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

خوشبختانه، استانداردهای شارژ بی سیم مانند Qi دستورالعمل های دقیقی برای این مشکل دارند. ابتدا، هر شارژر بی سیم دارای گواهی Qi واجد شرایط باید سرعت شارژ را برای مدیریت گرما تنظیم کند. به عنوان مثال، اگر یک شارژر بی سیم دارای گواهی Qi گرمای بیش از حد را تشخیص دهد، سرعت شارژ را کاهش می دهد. خروجی انرژی کمتر برابر با حرارت کمتر است، بنابراین تلفن شما ایمن باقی می ماند.

دوم اینکه در طول شارژ سیمی یا بی سیم، خود باتری گرم نمی شود. در مورد شارژ بی‌سیم، فقط سیم‌پیچ مسی داخل گوشی گرم می‌شود. گوشی‌ها دارای لایه‌ای از عایق حرارتی هستند که آن‌ها را می‌پوشاند. بنابراین، تا زمانی که گرما کنترل شود و از حد مطمئن تجاوز نکند، هیچ تهدید مستقیمی برای باتری گوشی هوشمند شما ایجاد نمی کند.

3) باتری گوشی شما به اندازه کافی هوشمند است که از خود محافظت کند

ما اغلب شکایت داریم که گوشی‌های هوشمند ما به راحتی در هنگام شارژ گرم می‌شوند و گرما بر باتری تأثیر منفی می‌گذارد. با این حال، گوشی توانایی مدیریت فرآیند و توقف فرآیند شارژ را در صورت داغ شدن بیش از حد دارد.

چرا که باتری‌های لیتیوم یون قابل شارژی که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند معمولاً دارای برد محافظ PCM (ماژول‌های مدار حفاظتی) هستند که از باتری در برابر کارکرد فراتر از محدودیت‌های عملکرد ایمن محافظت می‌کند.

وضعیت باتری و سایر داده ها را کنترل می کند و برای کنترل دما به مادربرد گزارش می دهد. اپل ادعا می کند که با شارژ سریع (7.5 وات) می توان آن را تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ کرد که در صورت استفاده از کابل و شارژر مناسب، دقیق بودن آن ثابت شده است. اما چیزی که نمی دانید این است که در شارژ بی سیم سرعت شارژ کاهش می یابد.

14 5

شارژ سریع اپل

آزمایشی که توسط Mashable انجام شده است نشان می دهد که آیفون X می تواند در 30 دقیقه اول تا 46 درصد شارژ شود، اما پس از آن 2 ساعت و 5 دقیقه طول می کشد تا 52 درصد باقی مانده را تمام کند. زمان شارژ سریع به شارژری که استفاده می کنید بستگی دارد.

اگر شارژر بتواند گرما را به طور موثر دفع کند، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری گوشی را با 7.5 وات بالاتر شارژ کنید، اما اگر نه، شارژر به 5 وات کاهش می‌یابد تا به باتری آسیب نرساند.

برای خرید شارژر و کابل گوشی و باتری موبایل به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

چه چیزی باتری تلفن هوشمند شما را ضعیف می کند

اگرچه شارژرهای بی‌سیم برای باتری گوشی‌های هوشمند شما مضر نیستند، اما نمی‌توان از این واقعیت اجتناب کرد که باتری‌ها عمر محدودی دارند و پس از آن مطمئناً تحلیل خواهند رفت. در صورت استفاده و شارژ نادرست باتری، این تخریب تسریع می شود. خوشبختانه، چندین راه وجود دارد که به افزایش عمر باتری گوشی هوشمند شما کمک می کند و آن را در شرایط خوبی نگه می دارد. 

چگونه از باتری گوشی خود محافظت کنیم

1) باتری گوشی خود را عمیق تخلیه نکنید

بله، شارژ کردن گوشی از صفر در ماه یک بار به سیستم عامل باتری کمک می کند تا چرخه عمر کامل باتری را کالیبره کند، اما متأسفانه، عمر باتری (یا تعداد چرخه) محدودیتی دارد و تخلیه منظم باتری به این معنی است که هر بار یک چرخه را مصرف می کنید.

اما بد نیست بدانید باتری برای افزایش عمر نیازی به چرخه های تخلیه کامل دوره ای ندارد. این بدان معنی است که تخلیه عمیق منظم به طولانی شدن عمر باتری کمک نمی کند، بلکه هر بار کمی آن را کوتاه می کند.

13 9

۲) گوشی خود را سریع شارژ نکنید

ممکن است بپرسید که آیا شارژ کردن تلفن خود در طول شب با شارژ بی سیم بد است؟ خب، گوشی‌های هوشمند در واقع هوشمند هستند و می دانند چه زمانی شارژ را متوقف کنند. اما طبق تحقیقات وزارت انرژی ایالات متحده، کارکردن باتری ها در ولتاژهای بالاتر نیز منجر به بی نظمی بیشتر در مسیر یونی و در نتیجه خراب شدن سریع باتری می شود. بنابراین، فرض کنید باتری را به سرعت شارژ می کنید.

در این صورت، باتری‌های لیتیوم یونی سریع‌تر از آنچه در غیر این صورت خورده می‌شوند، خورده شوند. باتری های لیتیوم یونی زمانی که با سرعت کم شارژ و دشارژ می شوند، بیشترین عمر خود را دارند. یک شارژر ولتاژ بالا ممکن است باعث شود باتری های قابل شارژ شما به مرور زمان توانایی خود را برای نگه داشتن شارژ از دست بدهند.

اما از آنجایی که شارژ سریع تنها در ابتدای چرخه شارژ است و گوشی‌ها و شارژرهای آن‌ها به اندازه کافی هوشمند هستند که فقط در صورت لزوم ولتاژ اضافی اعمال می‌کنند، آسیب آن نباید زیاد باشد. به هر حال، اگر عجله ندارید، بهتر است باتری شما یک شارژ آهسته و ثابت از طریق یک شارژر ولتاژ پایین برای شارژ گوشی خود اعمال کنید.

16 4

3) باتری بیش از حد گرم نشود

هر باتری لیتیوم یونی دارای یک منطقه عملیاتی ایمن است که بالاترین دمایی را که باتری گوشی شما می تواند تحمل کند ایجاد می کند و متأسفانه بزرگترین دشمن آنها گرمای شدید است. بنابراین اگر معمولاً تلفن خود را در دمای بالای 40 درجه سانتیگراد قرار می دهید، عمر باتری گوشی شما به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرد یا حتی کاهش می یابد.

 گرمای بیش از حد را با گرمای استاندارد ناشی از شارژ بی سیم اشتباه نگیرید. در اینجا من در مورد گرمای بیشتر ناشی از آب و هوا صحبت می کنم. باتری گوشی شما گرمای بیش از حد را دوست ندارد شما فقط باید مراقب دما باشید. دما، به خصوص گرمای شدید، تأثیر قابل توجهی بر باتری دستگاه شما دارد.

اگر مکانی که در آن زندگی می کنید آب و هوای شدید دارد و بیش از 40 درجه و یا کمتر از 0 درجه دارد سعی کنید تلفن را از نور مستقیم خورشید و  تا حد امکان آن را از دمای انجماد شدید دور نگه دارید.

شارژ بی‌سیم ممکن است هنوز هم در مقایسه با شارژ سیمی کاستی‌هایی داشته باشد، اما باید اعتراف کنیم که بسیار راحت است. برخلاف تصور رایج، این کار به باتری گوشی هوشمند شما آسیب نمی رساند زیرا این فرآیند را با دقت مدیریت می کند. 

برای خرید گلس گوشی و قاب و گارد گوشی می توانید به سایت فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه این فروشگاه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا