logo

چگونه کش آیفون خود را پاک کنیم

کش و کوکی ها می توانند مرورگر شما را مسدود کرده و عملکرد آیفون شما را کاهش دهند. کش حافظه پنهان ذخیره موقت از داده ها است، مثلاً قسمت هایی از یک وب سایت از آخرین باری که از آن بازدید کرده اید. حافظه پنهان مرورگر محتوای یک وب‌سایت است که در طول جلسه مرورگر در تلفن شما ذخیره می‌شود تا به مرورگر کمک کند دفعه بعد که از آن صفحه بازدید می‌کنید سریع‌تر عمل کند.

داده‌های حافظه پنهان می‌توانند عملکرد مرور تلفن شما را کاهش دهند زیرا فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را اشغال می‌کنند، بنابراین خوب است که مرتباً آن را پاک کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه کش آیفون خود را پاک کنید، در ادامه با فارس کالا همراه شوید.

چگونه کش آیفون خود را پاک کنیم و چرا

تمام چیزی که برای پاک کردن کش مرورگر نیاز دارید در برنامه تنظیمات آیفون است، بنابراین برای انجام این کار فقط به آیفون خود نیاز دارید.

1. به برنامه تنظیمات آیفون خود بروید

14 14

برای حذف داده های کش شده از سافاری، باید برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید. برای شروع پاک کردن کش آیفون، روی تنظیمات ضربه بزنید.

2. Safari را از لیست انتخاب کنید

13 23

در تنظیمات، به پایین بروید تا Safari بالا بیاید، سپس روی آن ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید.

3. دکمه ای برای پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت پیدا کنید

برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه، از طریق گزینه‌های Safari به پایین بروید تا دکمه‌ای برای پاک کردن تاریخچه و داده‌های وب‌سایت پیدا کنید. برای شروع پاکسازی کش مرورگر، روی آن ضربه بزنید. رو گزینه پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت ضربه بزنید.

12 30

4. تأیید کنید که می خواهید کش مرورگر را پاک کنید

یک پاپ آپ ظاهر می شود، Clear History and Data را فشار دهید تا تأیید کنید که می خواهید داده های مرور را در Safari پاک کنید. پس از تأیید، کش مرورگر و کوکی‌های موجود در سافاری از آیفون شما حذف می‌شوند.

اما اطلاعات تکمیل خودکار شما همچنان باید در دستگاه شما باشد. تصاویر ذخیره شده و تاریخچه مرورگر نیز حذف می شوند و از وب سایت هایی که قبلاً وارد آن شده اید خارج خواهید شد.

11 29

چگونه کش را از کروم در آیفون پاک کنم؟

اگر Google Chrome مرورگر برگزیده شما باشد، ممکن است مقدار قابل توجهی داده در دستگاه شما ذخیره شده باشد که همچنین می تواند عملکرد را کاهش دهد. برای پاک کردن حافظه پنهان در کروم، باید برنامه Google Chrome را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

روی تنظیمات ضربه بزنید به Privacy and Security بروید

پاک کردن داده‌های مرور را انتخاب کنید زمان حذف داده ها را انتخاب کنید

-اگر می خواهید تمام سابقه مرور خود را حذف کنید، همه زمان ها را انتخاب کنید.

مواردی را که می‌خواهید حذف کنید مانند سابقه مرور، کوکی‌ها و داده‌های سایت، تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده در حافظه پنهان، گذرواژه‌های ذخیره‌شده و داده‌های تکمیل خودکار را مرور کنید.

با ضربه زدن روی Clear Browsing Data در پایین صفحه را تایید کنید

-وقتی کش کروم را حذف کردید، روی Done ضربه بزنید

چگونه می توانم بدون ذخیره تاریخچه در سافاری مرور کنم؟

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه کش در آیفون را پاک کنید، ممکن است تعجب کنید که آیا راهی برای استفاده از Safari بدون ذخیره تاریخچه مرور وجود دارد یا خیر. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید مرور خصوصی را فعال کنید:

1- سافاری را باز کنید

2- روی Tabs ضربه بزنید

3- خصوصی را انتخاب کنید

چگونه کش اپلیکیشن خود را در آیفون پاک کنم؟

برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه از برنامه تنظیمات آیفون، می‌توانید برنامه را حذف کرده و مجدداً نصب کنید، آن را بارگیری کنید یا سعی کنید کش را از داخل برنامه پاک کنید. متأسفانه، برنامه‌های iOS تنظیمات ثابتی ندارند که به شما امکان دهد حافظه پنهان هر برنامه را پاک کنید.

آیا کوکی ها و کش یکسان هستند؟

کوکی ها و کش یکسان نیستند. کوکی‌ها قطعات کوچکی از داده‌ها هستند که وب‌سایت‌ها به تلفن شما ارسال می‌کنند، از جمله مواردی مانند رمزهای عبور ذخیره‌شده برای ورود شما به حساب یا حتی تنظیمات برگزیده وب‌سایت دفعه قبل که بازدید کرده‌اید.

اگرچه کوکی ها بی ضرر به نظر می رسند، اما می توانند نحوه مرور اینترنت شما را نیز ردیابی کنند. آنها الگوهای موجود در تاریخچه مرور و جستجوی شما را کنترل می کنند، حتی می بینند روی چه چیزی کلیک کرده اید یا ماوس روی چه چیزی قرار گرفته است. 

لوازم جانی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل و شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

آیا می توانم کوکی ها را در آیفون مسدود کنم؟

در حالی که می‌توانید کوکی‌ها را در Safari مسدود کنید، اما مسدود کردن کوکی ها به طور کامل به این معنی است که وب سایت ها نمی توانند اطلاعاتی را از شما دریافت کنند، اما همچنین به این معنی است که برخی از وب سایت ها ممکن است حتی در مرورگر شما به درستی کار نکنند. اگر می‌خواهید کوکی‌ها را در سافاری مسدود کنید، این مراحل را دنبال کنید:

1- به تنظیمات بروید و Safari را انتخاب کنید

2- روی کلید کنار Block All Cookies ضربه بزنید

همچنین افزونه‌های شخص ثالثی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کوکی‌ها و ردیاب‌ها را در Google Chrome مسدود کنید، مانند Ghostery و Disconnect.

چگونه حافظه آیفون را بررسی کنم؟

در آیفون، تنظیمات می‌تواند به شما نشان دهد که چه چیزی بیشتر فضای ذخیره‌سازی رسانه شما را اشغال می‌کند مانند عکس‌ها، ویدیوها و موسیقی. همچنین می توانید میزان مصرف فضای ذخیره سازی هر برنامه خاص را مشاهده کنید. برای مشاهده جزئیات فضای ذخیره سازی آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به تنظیمات آیفون بروید

2- روی General ضربه بزنید

3- iPhone Storage را انتخاب کنید

4- برای یافتن برنامه مورد نظر خود، به آن پیمایش کنید

5- برای مشاهده وضعیت ذخیره سازی و گزینه ها، روی برنامه ضربه بزنید

متأسفانه، نمی‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات، کش آیفون خود را برای برنامه‌های شخص ثالث پاک کنید، اما با این کار تصویری از فضای ذخیره‌سازی آیفون و گزینه‌ای برای حذف یا بارگذاری برنامه‌ها به شما می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا