logo

راهکار اپل برای کاهش ضخامت اپل‌واچ 2

شرکت اپل احتمالا با استفاده از ساختار One Glass Solution(ساختاری که در آن به‌جای چند لایه شیشه تنها از یک لایه استفاده می‌شود) در صفحه‌نمایش اپل واچ 2 استفاده می‌کند. اپل قصد دارد با این کار ضخامت ساعت هوشمند جدید خود را کاهش دهد. به گزارش وب‌سایت فون‌آرنا، اگرچه اپل واچ فعلی شرکت اپل با ضخامت 10.5 میلی‌متری در مقایسه با رقبا خیلی هم ضخیم به‌نظر نمی‌رسد اما اپل برمبنای حساسیت خود قصد دارد ضخامت این محصول را کاهش دهد.

مدت‌ها است که خبرهای مختلفی در خصوص اجرایی شدن این تصمیم اپل می‌خوانیم و یا می‌شنویم اما شواهد جدید نشان می‌دهند اپل برای کاهش ضخامت ساعت هوشمند خود تصمیم به استفاده از ساختار OGS در صفحه‌نمایش OLED گرفته است. ساختاری که در جایگزین ساختار فعلی یعنی Glass-to-Glass(شیشه‌های چند لایه) خواهد شد و این موضوع باعث می‌شود تا برای نازکتر شدن ساعت نیازی به کم کردن عمر باتری نباشد و از طرف دیگر ضخامت کلی ساعت کاهش خواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست حذف یک لایه شیشه‌ای از صفحه‌نمایش تا چه اندازه در کاهش ضخامت موثر خواهد بود و یا تا چه حد از مقاومت صفحه‌نمایش ساعت کم خواهد کرد.

این در حالی است که بر اساس گزارش DigiTimes، ظاهرا شرکت TPK شریک تجاری اپل مشکلات عمده‌ای با تولید تعداد بالای شیشه‌های تک‌لایه برای صفحه‌نمایش OLED دارد. در گزارش منتشر شده هیچ اشاره‌ای به احتمال تاخیر در عرضه اپل واچ 2 نشده است اما آن‌طور که از شواهد امر پیداست، پیاده‌سازی راهکار جدید هزینه‌های بیشتری را برای TPK به دنبال خواهد داشت. انتظار می‌رود نسل دوم ساعت اپل(اپل واچ 2) تا پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا