logo

چیپ‌ست Exynos گلکسی اس 8 دارای کلاک 4.0GHz خواهد بود

چیپ‌ست‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند با عملکرد آنها ارتباط تنگاتنگی دارند و درست همانند انتخاب یک پردازنده مناسب برای یک کامپیوتر، فاکتورهای مهمی چون تعداد هسته‌های پردازنده برای انتخاب بهترین پردازنده وجود دارند. گوشی‌های هوشمند امروزی دارای پردازنده‌های بسیار سریعی هستند، اما پردازنده سامسونگ گلکسی اس 8 ممکن است از همه پردازنده‌های فعلی نیز بسیار سریع‌تر باشد.

بر اساس گزارشی از چین، سامسونگ در حال آماده سازی یک چیپ‌ست Exynos جدید و بسیار سریع، برای پرچم‌دار سال آینده خود یعنی Galaxy S8 است و احتمالا با کد 8895 نام گذاری خواهد شد. طبق این شایعات پردازنده اگزینوس جدید سامسونگ دارای هسته‌هایی با فرکانس کاری 4.0 گیگاهرتزی خواهد بود که فوق‌العاده سریع به نظر می‌رسد و دارای جهش 30 درصدی سرعت پردازشی نسبت به آخرین نسل ارائه شده اگزینوس است.

23804-608f2229_945_556

علاوه بر پردازنده مورد استفاده در گلکسی اس 8 ما شایعات دیگری را نیز در مورد سایر مشخصات این ابر گوشی شنیده‌ایم. احتمالا Galaxy S8 از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 4K بهره‌مند است تا برای تماشای محتوای واقعیت مجازی کاملا مناسب باشد. همچنین همانطور که در قبل اشاره کرده‌ایم در نسل جدید خانواده گلکسی اس دیگر خبری از صفحه نمایش تخت نیست و این خانواده دوست داشتنی تنها با صفحه‌نمایش‌های لبه منحنی (Edge) ارائه خواهند شد.

در هر صورت همانند همیشه می‌گوییم که این اطلاعات تنها شایعه هستند. اما به هر صورت، آیا به نظر شما چنین سرعت پردازشی برای یک گوشی لازم است؟ این سرعت پردازش حداقل بر روی کاغذ بسیار بالا و بیش از نیاز به نظر می‌رسد. البته شاید پخش محتوای واقعیت مجازی توجیهی برای حضور این پردازنده پرقدرت در پرچمدار آینده سامسونگ باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا