logo

چگونه کش جستجوی گوگل خود را در اندروید پاک کنیم

آیا می‌دانستید دستگاه اندروید شما جستجوهای Google شما را به گونه‌ای حفظ می‌کند که سایت‌ها و سرویس‌های متعددی می‌توانند از آن داده‌ها برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده کنند؟ برای بسیاری، این سطح از شخصی‌سازی استفاده از پلتفرم را آسان‌تر می‌کند.

با این حال، دیگرانی نیز وجود دارند که این موضوع را تجاوز به حریم خصوصی می دانند. چنین کاربرانی دوست دارند کنترل خود را بر میزان ذخیره سابقه جستجو و زمان حذف آن حفظ کنند.

خوشبختانه، گوگل این امکان را فراهم می کند که نه تنها به صورت دستی آن داده ها را حذف کنید، بلکه دستگاه ها را برای حذف خودکار کش جستجو نیز تنظیم کنید.

چگونه کش جستجوی گوگل خود را در اندروید پاک کنیم

برای انجام این کار، به یک دستگاه اندرویدی نیاز دارید که به حساب Google شما متصل باشد. این فرآیند باید در اکثر دستگاه های اندرویدی مدرن یکسان عمل کند. با این حال، اگر متوجه شدید که دستورالعمل‌ها برای دستگاه شما اعمال نمی‌شود، ممکن است کمی تحقیق برای کشف نحوه انجام آن در نسخه قدیمی‌تر اندروید  نیاز داشته باشد.

1. برنامه Google را باز کنید

1 4

از کشوی برنامه اندروید خود، برنامه Google را باز کنید. در پنجره ایجاد شده، روی تصویر نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

2. روی Search history ضربه بزنید

2 5

از منوی به دست آمده، روی تاریخچه جستجو ضربه بزنید. منوی برنامه Google حذف سریع 15 دقیقه آخر سابقه جستجو را آسان می کند.

3. روی گزینه حذف مورد نظر ضربه بزنید و تایید کنید

3 3

اگر روی حذف 15 دقیقه گذشته ضربه بزنید، بلافاصله هر چیزی را که در پانزده دقیقه گذشته جستجو کرده اید پاک می کنید. اگر نیاز به حذف بیشتر از آن دارید، روی Search history ضربه بزنید.

در پنجره بعدی روی Verify در پایین صفحه ضربه بزنید. با زدن دکمه تأیید در زیر سابقه جستجو قبل از ادامه، ابتدا باید تأیید کنید که خودتان هستید.

4. فرآیند تأیید را کامل کنید

4 3

پین، الگو، رمز عبور، اثر انگشت یا اسکن چهره از شما خواسته می‌شود (بسته به نحوه پیکربندی Android برای فرآیند باز کردن قفل). پس از تأیید موفقیت آمیز، باید کشوی Delete را مشاهده کنید.

5. روی منوی کشویی Delete ضربه بزنید

5 3

روی منوی کشویی Delete ضربه بزنید تا گزینه های موجود ظاهر شوند. بازه زمانی را که می‌خواهید حذف کنید (امروز، سفارشی یا همیشه) انتخاب کنید و اندروید حافظه نهان را برای آن محدوده مشخص شده خالی می‌کند.

از شما خواسته نمی شود که حذف را تایید کنید، و فقط حذف  اتفاق می افتد. پس از حذف، آن کش از بین می رود.

تنظیم حذف خودکار

اگر ترجیح می‌دهید کارها به صورت خودکار انجام شود، گوگل امکان تنظیم حافظه پنهان را برای حذف خودکار فراهم کرده است. برای انجام این کار، به همان جایی که حذف دستی را اجرا کردید، برگردید و روی ورودی حذف خودکار (خاموش) ضربه بزنید.

در پنجره ایجاد شده، برای فعال کردن فعالیت حذف خودکار قدیمی‌تر ضربه بزنید و سپس از منوی کشویی، محدوده تاریخی را برای حذف انتخاب کنید.

6 1

فعال کردن حذف خودکار

شما می توانید از سه ماه، 18 ماه و 36 ماه انتخاب کنید. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، روی Next و سپس روی تأیید ضربه بزنید تا تنظیمات به پایان برسد.

نحوه حذف کش کروم در اندروید به طور خلاصه

1- مرورگر کروم راباز کنید
2- در قیمت بالا سمت راست روی سه نقطه ضربه برنید
3- گزینه تاریخچه را انتخاب کنید
4- گزینه پاک کردن داده های مرورگر را انتخاب کنید
5- تیک تصاویر و فایل های کش شده را فعال کنید
6- در قسمت محدوده زمانی گزینه all time را انتخاب کنید
7- روی گزینه پاک کردن داده‌ها (Clear data) ضربه بزنید.

اگر از مرورگر دیگری استفاده می کنید تاریخچه سایر مرورگرها را بررسی کنید

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل و شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید. فارس کالا مرکز تخصصی فروش لوازم جانبی اصل و اورجینال است که تخفیفات ویژه ایی را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا