logo

نحوه غیرفعال کردن اشتراک گذاری موقعیت مکانی در اندروید

چه به دنبال دوستی در یک مرکز خرید شلوغ باشید و چه به دلایل ایمنی نیاز به ردیابی موقعیت مکانی فرزندتان دارید، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در اندروید می‌تواند به شما کمک کند.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما، هماهنگی ملاقات‌ها، پیمایش در مکان‌های شلوغ را آسان می‌کند و به عزیزانتان اطلاع می‌دهد که سالم به مقصد خود رسیده‌اید.

در اندروید، اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده در Google Maps آسان است. وقتی موقعیت مکانی خود را با شخصی به اشتراک می گذارید، آنها می توانند آن را روی نقشه خود ببینند.

و شما می توانید تصمیم بگیرید که این اطلاعات چه مدت در دسترس آنها باشد. با این حال، این راحتی یک نقطه ضعف دارد. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما به دیگران امکان می‌دهد به مکان واقعی شما دسترسی داشته باشند.

و خطر افشای مکان‌های حساس مانند خانه یا محل کار شما را به همراه دارد. اگر آنها افرادی هستند که به آنها اعتماد دارید معمولاً اشکالی ندارد، اما در مورد غریبه‌ها یا افرادی که خیلی نمی‌شناسید چطور؟

در موقعیت‌های خاص، افراد تصادفی می‌توانند موقعیت مکانی شما را در Google Maps درخواست کنند، و اگر آن را تایید کنید، می‌توانند در مورد مکان فعلی شما اطلاعات کسب کنند که به طور بالقوه حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر می‌اندازد.

خبر خوب این است که غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی آسان است و به شما امکان می‌دهد میزان و زمان اشتراک‌گذاری را کنترل کنید.

نحوه غیرفعال کردن اشتراک گذاری موقعیت مکانی در اندروید

12 33

بسیاری از ما از دستگاه‌های اندرویدی خود برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود با دوستان یا خانواده خود استفاده کرده‌ایم، و Google Maps به دلیل ویژگی‌های جامع آن، انتخابی ارجح است.

وقتی مکان زنده خود را از طریق Google Maps با مخاطبی به اشتراک می گذارید، آنها می توانند درصد باتری باقیمانده شما را ببینند و حتی می توانید زمان تخمینی رسیدن خود را برای آنها ارسال کنید.

به همان اندازه که این کار خوب است، ممکن است بخواهید هر از چند گاهی اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در گوشی خود غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در Google Maps این مراحل را دنبال کنید:

1- نقشه های گوگل را روی گوشی یا تبلت خود باز کنید

2- روی عکس نمایه خود ضربه بزنید.

3- به اشتراک گذاری موقعیت مکانی بروید و بررسی کنید که موقعیت مکانی خود را با چه کسانی به اشتراک می گذارید.

4- روی عکس نمایه شخصی که دیگر نمی‌خواهید موقعیت مکانی خود را با او به اشتراک بگذارید، ضربه بزنید.

5- Stop را انتخاب کنید.

لغو تنظیمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی:

1- برای هر برنامه رسانه اجتماعی به بخش تنظیمات یا حریم خصوصی بروید.

2- به دنبال گزینه هایی با برچسب Location، Location Services یا چیزی مشابه باشید.

3- همه ویژگی‌ها یا مجوزهای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی فعال را خاموش کنید.

باید به طور مرتب تنظیمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در برنامه‌های خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که به‌طور ناخواسته موقعیت مکانی خود را با افرادی که نمی‌خواهید به اشتراک نمی‌گذارید و فقط مکان خود را با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک می‌گذارید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که به طور موثر امنیت و حریم خصوصی خود را متعادل کنید.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل و شارژر و کابل گوشی را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید. فارس کالا مرکز تخصصی فروش لوازم جانبی اصل و اورجینال است که تخفیفات ویژه ایی را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا