logo

12 کاری که باید فورا انجام آن را در تلفن اندرویدی خود متوقف کنید

در دنیای پر سرعت دستگاه های تلفن همراه، تلفن های اندرویدی به ابزارهای ضروری برای بهره وری، ارتباطات و سرگرمی تبدیل شده اند. با این حال، برای اطمینان از عملکرد بهینه آنها، مهم است که از اقدامات خاصی آگاه باشید.

با اجتناب از این اقدامات و اتخاذ بهترین شیوه ها می توانید عملکرد را به حداکثر برسانید و به طور بالقوه عمر تلفن Android خود را افزایش دهید. در اینجا ما به موضوعاتی از جمله خطرات مربوط به نصب برنامه ها از منابع ناشناخته، اهمیت پشتیبان گیری از داده ها، و عواقب نادیده گرفتن به روز رسانی نرم افزار.

همچنین به خطرات نادیده گرفتن اقدامات امنیتی ضروری و اهمیت استفاده از حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی خواهیم پرداخت. ما همچنین به شما دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی اصلاح این مشکلات در صورت لزوم را داده ایم. پس این مقاله را از دست ندهید و با فارس کالا همراه شوید.

12 کاری که باید فورا انجام آن را در تلفن اندرویدی خود متوقف کنید

1- نادیده گرفتن به روز رسانی نرم افزار

1 7

هرازگاهی سیستم عامل اندروید شما یک به روز رسانی نرم افزاری منتشر می کند. اینها برای افزودن ویژگی‌های جدید، بهبود عملکرد، اصلاح مشکلات امنیتی و رفع هرگونه باگ دائمی ایجاد شده‌اند. در بیشتر موارد، تلفن اندروید شما زمانی که به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس است، به شما اطلاع می‌دهد متاسفانه بسیاری از کاربران این درخواست را نادیده می گیرند.

به روز رسانی تلفن اندرویدی شما ممکن است زمان بر باشد، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد تصمیم به انصراف می گیرند. تلفن باید راه اندازی مجدد شود و کاربران ممکن است مجبور شوند شرایط و ضوابط جدید را بپذیرند.

اگرچه ممکن است تلفن اندرویدی شما در حال حاضر کار کند، اما ممکن است دارای مشکلاتی باشد که باید برطرف شوند. اگر مطمئن نیستید که گوشی شما باید به‌روزرسانی شود، می‌توانید وضعیت فعلی و نسخه اندروید را در برنامه تنظیمات خود بررسی کنید.

در اینجا نحوه نصب آخرین به روز رسانی نرم افزار اندروید آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- به پایین بروید، System را انتخاب کنید و روی System Update ضربه بزنید.

3- اگر به روز رسانی در دسترس است، روی دکمه Install ضربه بزنید.

4- به دنبال کردن مراحل روی صفحه ادامه دهید.

5- از طرف دیگر، اگر اعلانی در مورد به‌روزرسانی اندروید دریافت کردید، روی آن ضربه بزنید و همین رویه را دنبال کنید.

2- اجازه دادن به فرآیندهای پس زمینه بیش از حد

2 9

در حالی که دستگاه های اندرویدی می توانند چندین برنامه را به طور همزمان مدیریت کنند، فرآیندهای پس زمینه بیش از حد می تواند بر عمر باتری و مصرف حافظه گوشی تأثیر بگذارد که ممکن است منجر به کاهش عملکرد سیستم شود.

بنابراین باید بدانید که کدام برنامه ها به طور مداوم در پس زمینه اجرا می شوند و چگونه آنها را ببندید. به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌های مهم را اولویت‌بندی کنید و در عین حال برنامه‌هایی را که منابع سیستم را مصرف می‌کنند و عمر باتری را کاهش می‌دهند، ببندید.

حتی ممکن است از پیدا کردن اپلیکیشنی که ماه هاست در پس زمینه از آن استفاده نکرده اید شگفت زده شوید! در اینجا نحوه مشاهده برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و میزان مصرف باتری آن‌ها را بررسی کنید:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- Battery را انتخاب کنید و روی Battery Usage ضربه بزنید.

لیستی باید ظاهر شود که میزان عمر باتری مصرف شده در یک بازه زمانی را نشان دهد.

اکنون که می دانید کدام برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند، ممکن است بخواهید برخی از آنها را ببندید. برای انجام این کار برنامه تنظیمات را باز کنید، برنامه ها را انتخاب کنید و برنامه ای را که می خواهید ببندید متوقف کنید.

توجه داشته باشید که با راه اندازی مجدد گوشی، ممکن است برنامه دوباره راه اندازی شود. اگر می خواهید به طور کامل از شر برنامه خلاص شوید، آن را از دستگاه خود حذف نصب کنید.

3- بارگیری بیش از حد صفحه اصلی با ویجت ها

3 8

ویجت ها اجزای تعاملی کوچکی هستند که در صفحه اصلی گوشی اندرویدی شما قرار دارند. آنها اطلاعات مرتبط و دسترسی سریع به عملکردهای برنامه را ارائه می دهند و آن را برای کاربران در حال حرکت راحت می کنند. اما تعداد زیاد ویجت‌ها می‌تواند به یک رابط کاربری درهم و برهم و مشکل در پیمایش در صفحه اصلی منجر شود.

علاوه بر این، ویجت‌ها هنوز هم تاثیری بر CPU و عمر باتری گوشی اندرویدی شما دارند. از آنجایی که آنها در پس زمینه برای ارائه اطلاعات بلادرنگ در حال اجرا هستند، منابع گرانبهای سیستم را مصرف خواهند کرد. بنابراین برای بهبود عملکرد، توصیه می شود ویجت هایی را که غیر ضروری هستند حذف کنید.

در اینجا نحوه حذف ویجت ها در صفحه اصلی آورده شده است:

1- به صفحه اصلی که حاوی ویجت هایی است که می خواهید حذف کنید بروید.

2- روی ویجت مورد نظر ضربه بزنید و نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ کوچک ظاهر شود.

3- روی گزینه Remove در منو ضربه بزنید.

4- از طرف دیگر، هنگامی که منوی پاپ آپ ظاهر می شود، ممکن است لازم باشد ویجت را به داخل یک Remove Bin بکشید.

توجه داشته باشید که حذف یک ویجت از صفحه اصلی باعث حذف آن از تلفن شما نمی شود و همچنان می توانید از برنامه استفاده کنید و بعداً ویجت را جایگزین کنید.

4- تمام شدن فضای ذخیره سازی

4 6

ممکن است چند ماه یا چند سال طول بکشد، اما در نهایت اندروید شما به شما اطلاع می‌دهد که به پایان ظرفیت ذخیره‌سازی خود رسیده‌اید. وقتی این اتفاق می‌افتد، دیگر نمی‌توانید به‌روزرسانی‌های جدید را نصب کنید، عکس بگیرید یا فایل‌ها را در تلفن خود ذخیره کنید.

علاوه بر این قبل از این رویداد، ممکن است متوجه کاهش عملکرد کلی دستگاه خود شوید. برنامه‌ها ممکن است برای باز کردن یا پاسخگویی مشکل داشته باشند و منوهای رابط کاربری ممکن است کند شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، به نفع کاربران اندروید است که به طور منظم فضای ذخیره سازی خود را حفظ کنند.

این را می توان با بررسی اینکه چه مقدار فضای ذخیره سازی در حال حاضر استفاده می شود و داده های آنها در کجا قرار دارد انجام می شود. در اینجا نحوه بررسی میزان مصرف فعلی ذخیره سازی اندروید خود آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- به پایین بروید تا Device Care یا About Device را بیابید.

3- روی Storage ضربه بزنید.

4- اکنون باید فضای استفاده شده و موجود را ببینید.

به گفته گوگل، بیشتر کاربران زمانی متوجه مشکلات عملکردی می شوند که کمتر از 10 درصد از فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی آن ها باقی مانده باشد. اگر میزان استفاده از فضای ذخیره‌سازی فعلی خود را بررسی کرده‌اید و این برای شما قابل اجرا است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که مقداری فضا آزاد کنید.

رسانه های غیر ضروری، برنامه های استفاده نشده و فایل های دانلود شده که نامربوط شده اند را حذف کنید. اگر می‌خواهید فایل‌های خاصی را نگه دارید اما فضای ذخیره‌سازی دستگاه را آزاد کنید، می‌توانید سرویس‌های ابری یا گزینه‌های ذخیره‌سازی خارجی مانند کارت‌های MicroSD را نیز در نظر بگیرید.

نمونه‌هایی از سرویس‌های ابری قابل اعتماد عبارتند از Google، OneDrive و Amazon Prime. با این حال، همه گوشی‌های اندرویدی از MicroSD پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین خدمات ابری ممکن است تنها گزینه شما باشد.

5- نصب برنامه ها از منابع ناشناس

5 7

فروشگاه Google Play یک پلتفرم قابل اعتماد برای کاربران برای دانلود برنامه ها در دستگاه های اندرویدی خود است. سرویس توزیع دیجیتال مقررات سختگیرانه ای برای توسعه دهندگان برنامه دارد و هر برنامه را قبل از اینکه برای دانلود در دسترس قرار گیرد بررسی می کند و از ایمن بودن و عاری از کدهای مخرب اطمینان می دهد.

بنابراین، هر منبع برنامه قابل دانلود دیگری را می توان ناشناخته در نظر گرفت و ممکن است برای تلفن اندرویدی شما خطرآفرین باشد. در بیشتر موارد، این برنامه‌های جعلی بالقوه از منابع ناشناخته برای آسیب‌پذیری‌های امنیتی آزمایش نشده‌اند.

این برنامه مخرب می تواند فعالیت اندروید را کنترل کند، اطلاعات حساس را سرقت کند یا داده های شخصی را جمع آوری کند. علاوه بر این، کاربران حتی ممکن است مشکلات پایداری را در تلفن های خود تجربه کنند. برنامه های بهینه سازی ضعیف می توانند منجر به خرابی یا تداخل با سایر برنامه ها شوند.

برای جلوتر از تهدیدات احتمالی، هنگام نصب برنامه های جدید به دنبال فعالیت های عجیب و غریب باشید. یک نقطه شروع خوب، بررسی مجوزهای برنامه است. به عنوان مثال، اگر یک برنامه موسیقی مجوز پیام یا دوربین را بخواهد، این باید به شما هشدار دهد.

اگر قبلاً برنامه‌هایی را از منابع ناشناس نصب کرده‌اید، یا هر یک از موارد بالا را تجربه کرده‌اید، اکنون زمان آن است که آن برنامه‌ها را از دستگاه خود حذف کنید.

در اینجا نحوه حذف یک برنامه از تلفن Android خود آورده شده است:

1- تنظیمات را باز کرده و Apps را انتخاب کنید.

2- روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و Uninstall را انتخاب کنید.

3- ممکن است لازم باشد با ضربه زدن روی OK تأیید کنید.

6- اجازه دهید حافظه پنهان شما در برنامه ها ایجاد شود

6 5

حافظه پنهان به برنامه ها اجازه می دهد تا داده های موقت را ذخیره کنند تا بتوانند سریعتر بارگیری شوند. این ممکن است شامل تصاویر، تصاویر کوچک ویدئو، یا اسکریپت‌هایی باشد که اغلب به آنها دسترسی پیدا می‌کنید. اکثر برنامه ها از قبل یک روش خودکار برای مقابله با ایجاد حافظه پنهان دارند.

و در حالی که به طور مداوم داده ها را به صورت داخلی نظارت می کنند، آنها فایل های بالقوه مشکل ساز را قبل از بروز مشکلات پاک می کنند. با این حال، همه برنامه ها یکسان ایجاد نمی شوند و برخی ممکن است این ویژگی را نداشته باشند که منجر به انباشت کش می شود. بنابراین باید بدانید که چگونه این مشکل را به صورت دستی برطرف کنید.

در اینجا نحوه پاک کردن حافظه پنهان در تلفن اندروید آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید و Storage را انتخاب کنید.

2- روی Apps یا Other Apps (بسته به مدل اندروید شما) ضربه بزنید.

3- برنامه ای را که می خواهید کش آن را پاک کنید انتخاب کنید.

4- اکنون در صفحه اطلاعات برنامه ها روی Clear Cache ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که پاک کردن کش یک راه دائمی برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی نیست. پس از آن، برنامه دوباره شروع به ذخیره فایل هایی که اغلب به آنها دسترسی دارید را ذخیره می کند. پاک کردن کش یک برنامه به صورت دستی برای برنامه‌هایی که داده‌های موقت را حذف نمی‌کنند یا به مرور زمان خراب شده‌اند، بهترین راه است. 

از سوی دیگر پاک کردن داده‌های یک برنامه، حافظه پنهان و همچنین اطلاعات حیاتی مانند تنظیمات، اعتبارنامه‌های ورود و پیشرفت ذخیره‌شده در یک بازی موبایل را حذف می‌کند. انگار این برنامه برای اولین بار نصب شده است.

7- نادیده گرفتن تنظیمات بهینه سازی باتری اندروید

7 4

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی که به عنوان صرفه جویی در باتری نیز شناخته می شود، در اکثر تلفن های اندرویدی موجود است و از طریق اقدامات مختلف صرفه جویی در مصرف انرژی به حفظ عمر باتری کمک می کند. بسیاری از کاربران اندروید از این ویژگی بی اطلاع هستند یا نمی دانند چه زمانی آن را فعال کنند.

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند باتری گوشی اندرویدی شما را چند ساعت افزایش دهد و در عین حال دسترسی به عملکردهای ضروری مانند پیام ها و تماس ها را حفظ کند. با این حال، Power Saving Mode با یک قربانی عملکرد همراه است. و زمان پاسخ دهی پردازنده داخلی کندتر است.

برنامه‌های پس‌زمینه نیز ممکن است محدود شده باشند، که منجر به تأخیر در همگام‌سازی یا اعلان‌های درون‌برنامه شود. علاوه بر این، روشنایی صفحه نمایش شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و دیدن صفحه نمایش را در طول روز دشوارتر می کند.

علاوه بر این، حالت ذخیره انرژی دائمی نیست و به راحتی روشن و خاموش می شود. باتری گوشی شما را خراب نمی کند و می تواند در مواقع اضطراری فوق العاده مفید باشد. بر اساس مدل گوشی اندرویدی خود، حتی ممکن است بتوانید این ویژگی را شخصی سازی کنید و به عملکردها و تنظیمات خاصی اجازه دهید به کار خود ادامه دهند.

در اینجا نحوه فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی یا بهینه سازی باتری در تلفن اندروید آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید. به پایین بروید و باتری را انتخاب کنید.

2- روی Power Saving Mode یا Battery Saver ضربه بزنید. ممکن است گزینه های سفارشی سازی بیشتری بر اساس مدل تلفن اندروید شما در دسترس باشد.

3- همچنین، می‌توانید از منوی کشویی خود برای فعال کردن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی یا بهینه‌سازی باتری استفاده کنید. برای سفارشی کردن گزینه های اضافی، نماد برجسته را نگه دارید.

انواع شارژر و کابل گوشی و باتری موبایل را از فروشگاه فارس کالا خریداری نمایید.

8- دریافت اعلان های بیش از حد

8 3

تلفن اندرویدی شما را با اعلان های بیش از حد بمباران می کند. اینها می‌توانند از پیام‌ها تا هشدارهای رسانه‌های اجتماعی باشد. در حالی که اعلان‌ها می‌توانند شما را به‌روز نگه دارند، اما حواس ما را منحرف می‌کنند. دانستن اینکه چگونه تنظیمات اعلان گوشی اندروید خود را سفارشی کنید، بهترین راه برای متمرکز ماندن است.

حالا فرض کنید در جلسه ای هستید و نمی خواهید هیچ اعلانی دریافت کنید. ساده‌ترین راه برای بی‌صدا کردن تمام اعلان‌های دریافتی، فعال کردن ویژگی «مزاحم نشوید» است که می‌تواند با کشیدن منوی کشویی به سمت پایین فعال شود.  تا زمانی که این ویژگی دوباره غیرفعال نشود، اعلان‌ها صدا یا لرزش نمی‌دهند و در صفحه قفل یا پانل اعلان ظاهر نمی‌شوند، راه‌های دیگری هم برای افزودن سفارشی‌سازی وجود دارد.

در اینجا نحوه سفارشی کردن ویژگی مزاحم نشوید در اندروید آمده است:

1- انگشت خود را به پایین بکشید و منوی کشویی را باز کنید.

2- آیکون Do Not Disturb را فشار داده و نگه دارید تا تنظیمات آن ظاهر شود.

3- اکنون سفارشی کنید کدام اعلان‌ها می‌توانند این حالت را دور بزنند.

4- گزینه های مختلفی مانند افراد، برنامه ها و هشدارها خواهید داشت. در صورت لزوم، زمان خاصی را که می خواهید این ویژگی فعال شود، برنامه ریزی کنید.

5- در نهایت، Do No Disturb را با ضربه زدن روی نماد از منوی کشویی روشن کنید.

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید یک برنامه خاص را در حالی که هنوز اعلان تماس یا زنگ هشدار دریافت می کنید، بی صدا کنید.

در اینجا نحوه خاموش کردن اعلان های برنامه خاص آمده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- Notifications را انتخاب کنید و روی App Notifications ضربه بزنید.

3- اعلان‌های برنامه خاص را خاموش کنید.

9- از راه اندازی مجدد گوشی اندروید خود غفلت می کنید

9 5

همانطور که همچنان به استفاده از تلفن خود ادامه می دهید، ممکن است راه اندازی مجدد را فراموش کنید یا عمداً از انجام آن غفلت کنید. راه اندازی مجدد می تواند به حل مشکلات مربوط به نرم افزار، بهبود عملکرد و جلوگیری از کند شدن سیستم عامل شما کمک کند.

ممکن است کار خوشایندی نباشد، زیرا برخی از تلفن‌ها ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا راه‌اندازی مجدد شوند، اما مزایای آن بسیار بیشتر از هر گونه ناراحتی است. در حالی که هیچ دوره ثابتی وجود ندارد، بسیاری از کارشناسان فناوری موافق هستند که باید حداقل هفته ای یک بار گوشی اندرویدی خود را راه اندازی مجدد کنید.

اگر متوجه رفتار عجیب و غریب برنامه‌ها شده‌اید، مانند خراب شدن مداوم برنامه‌ها یا پاسخ غیرعادی سیستم شما، ممکن است نشان‌دهنده نیاز به راه‌اندازی مجدد باشد. راه اندازی مجدد حافظه موقت را پاک می کند، برنامه ها و فرآیندهای پس زمینه را می بندد و توانایی رفع اشکالات جزئی نرم افزار را دارد.

در اینجا نحوه راه اندازی مجدد تلفن اندروید آورده شده است:

1- دکمه پاور را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا منوی پاور ظاهر شود.

2- Restart را انتخاب کنید.

3- در صورت درخواست رمز عبور خود را وارد کنید.

در صورتی که نمی‌خواهید گوشی خود را به‌صورت دستی راه‌اندازی کنید، برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ ویژگی Restart خودکار یا زمان‌بندی مجدد را اضافه کرده‌اند. کاربران می‌توانند تاریخ و ساعتی را که می‌خواهند گوشی‌هایشان تعمیر و راه‌اندازی مجدد را انجام دهد، انتخاب کنند.

در اینجا نحوه برنامه ریزی یک راه اندازی مجدد معمولی در تلفن اندروید سامسونگ (قابل استفاده برای Android نسخه 5.0 Lollipop و بالاتر) آمده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید و روی General Management ضربه بزنید.

2- Reset و سپس Auto Restart را انتخاب کنید.

3- راه اندازی مجدد خودکار را روشن کنید و روزها و زمان هایی را که می خواهید راه اندازی مجدد خودکار شروع شود انتخاب کنید.

10- کارکرد بدون تدابیر امنیتی

10 6

پلتفرم اندروید به طور معقولی ایمن شناخته شده است، اما به دلایل متعددی مهم است که اقدامات امنیتی بیشتری انجام دهید. ماهیت منبع باز این سیستم عامل شامل اکوسیستم گسترده ای از برنامه های موجود از طریق فروشگاه Google Play و خدمات توزیع شخص ثالث است.

در حالی که این امر نوآوری و توسعه برنامه را ترویج می کند، کاربران اندروید را نیز در معرض عوامل مخرب قرار می دهد. ممکن است تصور کنید که آخرین نسخه اندروید با بهترین راه حل ها در برابر هکرها و مجرمان سایبری ارائه می شود.

با این حال، سازندگان تلفن های اندرویدی نسخه های مختلفی از سیستم عامل را اجرا می کنند، به این معنی که ممکن است دستگاه شما به آخرین نسخه به روز نشود. حتی اگر اینطور باشد، همچنان این احتمال وجود دارد که هکرها در ادامه جستجوی آسیب‌پذیری‌ها، شکافی پیدا کنند.

اگر قابلیت نصب برنامه‌ها از منابع شخص ثالث یا کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک را اضافه کنید، شما  راهی را به هکرها داده‌اید تا اکسپلویت‌هایشان را آزمایش کنند. خوشبختانه، اقدامات امنیتی وجود دارد که باید برای محافظت بیشتر از تلفن خود انجام دهید.

این می تواند شامل نصب یک برنامه نرم افزار آنتی ویروس، فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای (2FA) یا استفاده از یک اتصال اینترنتی امن باشد.

در اینجا نحوه بررسی نسخه اندروید آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- به پایین بروید و درباره تلفن را انتخاب کنید.

3- نسخه اندروید یا شماره ساخت را پیدا کنید.

4- اگر آخرین نسخه نیست، به روز رسانی را بررسی کنید.

در اینجا نحوه دریافت آخرین آپدیت اندروید برای گوشی شما آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- System را انتخاب و روی System Update ضربه بزنید.

3- مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

11- اجتناب از پشتیبان گیری

11 41

تلفن های اندرویدی حاوی اطلاعات شخصی و خاطرات با ارزش هستند. با این حال، شرایط پیش‌بینی‌نشده می‌تواند منجر به از دست رفتن داده‌ها شود و داشتن یک نسخه پشتیبان در محل را ضروری می‌کند. متأسفانه، کاربران اندروید از این فرآیند اجتناب می کنند.

با این حال، این همیشه در برابر حذف تصادفی یا خرابی سخت افزار محافظت نمی کند. رایج‌ترین فایل‌هایی که کاربران احتمالاً می‌خواهند از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنند عکس‌ها، فیلم‌ها و اسنادشان است. اگر اینها در خود گوشی اندروید ایجاد شده باشند، در صورت خرابی دستگاه حافظه داخلی، هیچ راهی برای بازگرداندن آنها وجود نخواهد داشت.

Google Drive یک راه حل همه منظوره است که می تواند فایل ها را با هر فرمتی کپی و ذخیره کند و به کاربران این امکان را می دهد که موارد جداگانه یا کل پوشه ها را برای آپلود انتخاب کنند.

در اینجا نحوه پشتیبان گیری از فایل ها در Google Drive آورده شده است:

1- برنامه Google Drive را باز کنید. اگر Google Drive را نصب نکرده اید، آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

2- برای باز کردن پنجره جدید، دکمه + را انتخاب کنید.

3- روی آپلود ضربه بزنید و فایل هایی را که می خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید از گزارش تماس‌ها، متن‌ها، داده‌های برنامه و تنظیمات برگزیده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، می‌توانید از Google One برای ذخیره داده‌های دستگاه خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه پشتیبان گیری از داده های دستگاه خود در Google One آورده شده است:

1- Google One را در فروشگاه Play دانلود کنید و آن را باز کنید.

2- برای ایجاد یک نسخه پشتیبان جدید، Storage را انتخاب کنید و روی Set Up Data Backup ضربه بزنید.

3- در صورت نیاز به پشتیبان‌گیری، دوباره به Storage بروید و View Details را انتخاب کنید.

12- اجازه دهید باتری خالی شود تا به صفر برسد

12 37

گوشی های اندرویدی حاوی باتری های لیتیوم یونی هستند که چرخه شارژ محدودی دارند. چرخه شارژ به شارژ باتری از 0% تا 100% و سپس تخلیه مجدد آن تا 0% اشاره دارد. با صفر کردن مکرر باتری، چرخه های شارژ را سریعتر مصرف می کنید، که به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش طول عمر و کاهش تدریجی عملکرد در طول زمان شود.

مشکلات باتری اغلب در ابتدا آنقدرها هم فوری نیستند و ممکن است بدون اینکه بدانید با مشکل مواجه شده باشید. هر بار که باتری شما به صفر می رسد، خطر نادرست شدن کالیبراسیون باتری را دارید. این بدان معنی است که درصد باتری گزارش شده با ظرفیت واقعی باتری مطابقت ندارد و منجر به نشانگرهای نادرست سطح باتری می شود.

به عنوان مثال، باتری ممکن است با 10٪ خاموش شود در حالی که در واقع در 0٪ است. درصد دقیقی برای هدف گیری هنگام شارژ باتری وجود ندارد، اما توصیه می شود قبل از دریافت اعلان آن را وصل کنید. 20٪ تا 40٪ معمولاً محدوده خوبی است، علاوه بر این که قبل از اینکه به 100٪ کامل برسد، آن را از شارژ خارج کنید.

این به این دلیل است که شارژر ولتاژ بالا ممکن است باتری شما را خراب کند. از طرف دیگر، اگر در طول روز نمی‌توانید به شارژر دیواری دسترسی داشته باشید شارژرهای خودرو، پاوربانک‌ها یا پورت‌های USB به رایانه را در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا