logo

نحوه بررسی میزان مصرف داده در تلفن اندرویدی

اکثر مردم ده ها برنامه روی گوشی خود نصب کرده اند و برخی ممکن است حتی بیشتر از آن داشته باشند. در حالی که برخی از برنامه ها می توانند به صورت آفلاین اجرا شوند، مانند برنامه های کاربردی اصلی روی تلفن شما، برخی دیگر برای عملکرد به اینترنت نیاز دارند.

اگر بخواهید در وب بگردید، در اینستاگرام یا TikTok پیمایش کنید. و یا برنامه های خود را در Netflix تماشا کنید یا حتی فورتنایت را بازی کنید، به یک اتصال داده دائمی نیاز دارید. برخی از برنامه‌ها داده‌های زیادی مصرف نمی‌کنند، اما برنامه‌های رایج گوشی‌های هوشمند وجود دارند که می‌توانند داده‌های شما را از بین ببرند، به ویژه برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی.

نحوه بررسی میزان مصرف داده در تلفن اندرویدی

به طور کلی ایده خوبی است که برای نظارت بر اینکه کدام برنامه‌ها بیش از حد لازم داده مصرف می‌کنند، اطلاعات مصرف داده تلفن خود را بررسی کنید. برخی از برنامه‌ها ممکن است در پس‌زمینه اجرا شوند و بدون اطلاع شما از داده‌ها استفاده کنند. در این مقاله ما نحوه بررسی میزان مصرف داده در تلفن اندرویدی را شرح داده اییم. با فارس کالا همراه شوید.

میزان مصرف داده تلفن همراه را در تلفن Android خود بررسی کنید

2 3

روش بررسی میزان مصرف داده تلفن همراه شما بسته به گوشی هوشمندی که استفاده می کنید متفاوت است. برنامه تنظیمات در یک تلفن اندرویدی بسته به اینکه دارای اندروید موجود باشد یا پوسته سفارشی مانند One UI سامسونگ یا OnePlus OxygenOS متفاوت به نظر می رسد. با این حال، ویژگی ها به طور کلی یکسان هستند، حتی اگر برچسب متفاوتی داشته باشند.

در اینجا نحوه یافتن تنظیمات استفاده از داده تلفن همراه در دستگاه Android خود آورده شده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- روی Connections یا Network & Internet ضربه بزنید.

3- روی Data Usage ضربه بزنید.

4- روی استفاده از داده تلفن همراه ضربه بزنید.

در برخی از تلفن ها، ممکن است مجبور شوید روی سیم کارتی که استفاده می کنید ضربه بزنید یا به گزینه شبکه تلفن همراه بروید و سیم کارت خود را انتخاب کنید تا گزینه مصرف داده را مشاهده کنید. اگر نمی‌توانید تنظیمات را با استفاده از روش‌های بالا پیدا کنید، «استفاده از داده» را در نوار جستجوی برنامه تنظیمات تایپ کنید.

در بخش استفاده از داده تلفن همراه، در بالای صفحه خواهید دید که چقدر داده برای ماه استفاده شده است. می‌توانید دوره زمانی را با استفاده از منوی کشویی برای مشاهده مصرف داده برای دوره‌های مختلف تغییر دهید. همچنین داده های مصرف شده توسط هر برنامه را در تلفن خود خواهید دید.

اگر می‌خواهید مقدار داده‌ای را که توسط یک برنامه خاص استفاده می‌شود محدود کنید، روی گزینه «Data Saver» ضربه بزنید و آن را روشن کنید. این کار برنامه‌های Android را از استفاده از داده‌ها در پس‌زمینه متوقف می‌کند و میزان داده‌ای را که می‌توانند استفاده کنند محدود می‌کند.

همچنین می‌توانید معافیت‌هایی مانند برنامه‌های پیام‌رسانی و ایمیل را برای جلوگیری از اعلان‌های تاخیری انتخاب کنید.

منوی داده وای فای اندروید

3 2

بسیاری از شبکه‌های Wi-Fi با داده‌های نامحدود ارائه می‌شوند، اما برخی از ارائه‌دهندگان اینترنت ممکن است میزان داده‌ای را که می‌توانید ماهیانه استفاده کنید، محدود کنند. در حالی که این سقف‌ها بسیار بالاتر از طرح‌های تلفن همراه هستند، می‌توان از آنها تجاوز کرد، به خصوص اگر اعضای خانواده شما چند نفر باشند.

در حالی که ممکن است هنوز بتوانید از شبکه Wi-Fi خانگی خود تا چرخه صورت‌حساب بعدی استفاده کنید، سرعت‌ها احتمالاً کاهش می‌یابد، در نتیجه ممکن است در استفاده از برنامه‌های پخش جریانی یا بازی با مشکل مواجه شوید. در تلفن Android، می‌توانید میزان داده‌ای را که از طریق Wi-Fi استفاده می‌کنید، مشاهده کنید.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1- برنامه تنظیمات را باز کنید.

2- روی Connections ضربه بزنید.

3- روی استفاده از داده ضربه بزنید.

4- روی مصرف داده Wi-Fi ضربه بزنید.

در برخی از تلفن‌ها، ممکن است لازم باشد در برنامه تنظیمات روی Wi-Fi ضربه بزنید، سپس روی تنظیمات پیشرفته یا سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا گزینه استفاده از داده Wi-Fi را مشاهده کنید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، “مصرف داده Wi-Fi” را در برنامه تنظیمات جستجو کنید.

مانند استفاده از داده تلفن همراه، می توانید کل داده مصرف شده در ماه و داده مصرف شده توسط برنامه های جداگانه را مشاهده کنید. برای مشاهده جزئیات بیشتر، از جمله میزان مصرف داده در پس‌زمینه، می‌توانید روی یک برنامه ضربه بزنید.

انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند مانند گلس گوشی و قاب و گارد موبایل را از فروشگاه فارس کالا با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت عالی تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا