logo

چگونه سرعت اتصال به اینترنت را در تلفن اندرویدی خود افزایش دهیم

همه ما تجربه ساعت‌ها انتظار برای دانلود یک فایل 1 گیگابایتی را و مواجهه با خطای «دانلود ناموفق» را داشته اییم. کندی اتصال به اینترنت در تلفن اندرویدی شما می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که هر کدام روش اصلاح مربوط به خود را دارند. برخی از این اصلاحات نسبتاً ساده هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به انجام تنظیمات در تلفن هوشمند شما را داشته باشند.

چگونه سرعت اتصال به اینترنت را در تلفن اندرویدی خود افزایش دهیم

مطمئن باشید که یکی از این راه حل ها احتمالاً برای شما موثر خواهد بود و در آینده از سرعت اینترنت سریعتر لذت خواهید برد. در این مقاله ما به شما یاد می دهیم که چگونه سرعت اتصال به اینترنت را در تلفن اندرویدی خود افزایش دهید. پس با فارس کالا همراه شوید.

حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

1 4

در حالی که این کار ممکن است در حل مشکل اتصال اینترنت کند بی اهمیت به نظر برسد، اما بیشتر از آنچه که فکر می کنید می تواند سیگنال اینترنت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. دلیل این امر در نحوه دریافت سرویس اینترنت گوشی هوشمند اندرویدی شما نهفته است.

همانطور که در اطراف شهر خود حرکت می کنید، تلفن هوشمند شما به طور مداوم به دکل های تلفن همراه مختلف متصل می شود و به دنبال دکل هایی است که لزوما نزدیک ترین دکل نیست، اما می تواند بهترین گزینه برای برقراری اتصال سریع به اینترنت باشد و در نتیجه سیگنال شما را تقویت می کند.

با این حال، مواردی وجود دارد که تلفن هوشمند اندرویدی شما نمی تواند به چنین دکل ها متصل شود و برای ایجاد اتصال مناسب نیاز به مداخله دارد. اینجاست که عمل ساده روشن و خاموش کردن حالت هواپیما موثر است.

با خاموش کردن، تلفن هوشمند شما تمام ارتباطات بی سیم را در دستگاه شما غیرفعال می کند و با روشن کردن مجدد آن، بلوتوث و وای فای و همچنین شبکه تلفن همراه شما را دوباره وصل می کند.

و منجر به اتصال خودکار به بهترین دکل تلفن همراه موجود می شود و این امکان را به شما برای اتصال به اینترنت سریعتر در مکان فعلی می دهد. برای روشن و خاموش کردن مجدد حالت هواپیما، به سادگی با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین به نوار وضعیت دستگاه اندروید خود دسترسی پیدا کنید.

در آنجا، نمادی را خواهید دید که توسط یک هواپیما نشان داده شده است. برای روشن کردن حالت هواپیما روی این نماد ضربه بزنید و قبل از خاموش کردن آن، تقریباً 10 تا 20 ثانیه صبر کنید.

انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند مانند گلس گوشی و قاب و گارد موبایل را از فروشگاه فارس کالا با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت عالی تهیه کنید.

کش را پاک کنید و برگه ها و برنامه های باز را ببندید

2 4

هنگام مرور وب‌سایت‌ها به‌ویژه آن‌هایی که اغلب بازدید می‌شوند، مرورگر شما داده‌ها را ذخیره می‌کند تا زمان بارگذاری را برای بازدیدهای بعدی افزایش دهد. در حالی که مکانیسم کش به ظاهر می تواند سرعت اینترنت را با تسریع دسترسی به سایت های آشنا افزایش دهد.

داده های وب ذخیره شده بیش از حد می تواند اثر معکوس داشته باشد و منجر به تجربه اینترنت کندتر شود، زیرا مرورگر شما اکنون باید کش بزرگتری را مدیریت کند.

برای پاک کردن حافظه پنهان در دستگاه Android خود، باید:

1- از مرورگر خارج شوید.

2- نماد برنامه را فشار داده و نگه دارید.

3- اطلاعات برنامه را انتخاب کنید.

4- به پایین اسکرول کنید و روی Clear Data ضربه بزنید.

داشتن تعداد بیش از حد برگه ها و برنامه های مرورگر فعال نیز می تواند تقاضای زیادی را برای اتصال داده و تلفن شما ایجاد کند که منجر به کاهش سرعت اینترنت و عملکرد دستگاه می شود. در بیشتر موارد، تلفن شما به طور خودکار این تب ها و برنامه ها را در حالت خواب عمیق قرار می دهد. تا از این مشکل جلوگیری کند، اما همیشه اینطور نیست. می‌توانید این برنامه‌ها و برگه‌ها را ببندید تا ببینید آیا سرعت اینترنت شما بهبود می‌یابد یا نه.

تنظیمات APN خود را تغییر دهید و تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

تنظیمات APN معمولاً پس از وارد کردن سیم کارت به طور خودکار در دستگاه شما پیکربندی می شود. با این حال در موارد نادر، این تنظیمات ممکن است به درستی پیکربندی نشوند و در نتیجه اتصال اینترنت به طور کامل قطع شود یا سرعت اینترنت پایین بیاید. خوشبختانه می توانید این مشکل را حل کرده و با انجام تنظیمات APN سرعت اتصال خود را بهبود بخشید.

برای دسترسی و ویرایش تنظیمات APN در دستگاه اندروید خود، این مراحل را دنبال کنید:

1- به تنظیمات دستگاه بروید.

2- از کادر جستجو در بالای صفحه برای پیدا کردن تنظیمات APN استفاده کنید.

3- برای دریافت تنظیمات APN صحیح، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید یا وب سایت آن را بررسی کنید.

4- تنظیمات APN ارائه شده توسط شرکت مخابراتی خود را وارد کنید.

هنگامی که با اتصال کند اینترنت در تلفن Android خود سروکار دارید، یکی از راه حل های اصلی بازنشانی تنظیمات شبکه است. در تلفن خود، باید:

1- تنظیمات را باز کنید.

2- به پایین اسکرول کنید و روی System ضربه بزنید.

3- روی Reset options ضربه بزنید.

4- بازنشانی Wi-Fi، Mobile & Bluetooth را انتخاب کنید.

5- برای تکمیل فرآیند روی Reset settings ضربه بزنید.

این اقدام تمام پیکربندی‌های شبکه، از جمله تنظیمات Wi-Fi، داده تلفن همراه و بلوتوث را بازیابی می‌کند. به خاطر داشته باشید که نام‌ها و مکان‌های دقیق منوهای تنظیمات در اندروید بین سازنده‌ها متفاوت است. برای مثال در گوشی‌های گلکسی، منوی Reset به‌جای «بازنشانی Wi-Fi، Mobile & Bluetooth»، «Reset network settings» را فهرست می‌کند.

حالت ذخیره داده را غیرفعال کنید

4 2

حالت ذخیره داده یک ویژگی حیاتی در گوشی اندرویدی است و در مواقعی اگر اندروید فکر کند بهترین گزینه برای شما در آن لحظه است، به طور خودکار فعال می شود. با این حال، دقت آن متفاوت است. گاهی اوقات سودمند است، در حالی که گاهی اوقات، ممکن است ایده آل نباشد.

زمانی که در مناطق تحت پوشش شبکه کم هستید یا زمانی که شارژ باتری دستگاه شما به شدت کم است، این حالت می تواند فعال شود و در نتیجه مصرف داده صرفه جویی شود. به‌علاوه، دستگاه‌های خاصی با برنامه صرفه‌جویی داده ارائه می‌شوند، و در فواصل زمانی خاص روزانه، ممکن است کاهش سرعت اتصال به اینترنت را تجربه کنید.

غیرفعال کردن این حالت یک فرآیند ساده است:

1- انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید.

2- روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

3- روی قسمت جستجو ضربه بزنید و Data را تایپ کنید.

4- Data Saver را در نتایج انتخاب کنید.

در برخی از تلفن های اندرویدی، ممکن است مجبور شوید برای یافتن منوی Data Saver، روی استفاده از داده ضربه بزنید. لازم به ذکر است که اگر نمی توانید این ویژگی را پیدا کنید، ممکن است در دستگاه شما در دسترس نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا