logo

راهنمای تخصصی برای خرید ایمن و اجتناب از وب سایت های جعلی در سال 2023

این مقاله یک راهنمای تخصصی برای خرید ایمن و اجتناب از وب سایت های جعلی در سال 2023 است و مواردی مانند خرید از وب‌سایت‌های قابل اعتماد با شهرت خوب؛ توجه به نظرات کاربران؛ اجتناب از وسوسه افتادن در دام تبلیغات رسانه های اجتماعی و راه های شناسایی کلاهبرداری های خرید آنلاین و نحوه بررسی ایمنی وب سایت را پوشش می دهد. اگر شما هم دغدغه یک خرید آنلاین ایمن را دارید در ادامه با فارس کالا همراه شوید.

راهنمای تخصصی برای خرید ایمن و اجتناب از وب سایت های جعلی در سال 2023

از سایت های خرید شناخته شده با شهرت خوب خرید کنید

ساروگینی مونیاندی مدیر ارشد، مهندسی حفاظت از تهدید در F-Secure توضیح می دهد: «سایت‌های خرید برتر معمولاً توسط بسیاری از کاربران به خوبی شناخته شده و مورد اعتماد هستند، و پایگاه کاربران زیادی و نظرات مثبت آن کاربران خواهند داشت.

همچنین لازم است از اشتباهات املایی یا تایپی سایت ها آگاه باشید تا با بررسی آدرس URL صفحه از ورود به وب سایت اشتباه و کلاهبرداری جلوگیری کنید. همیشه قبل از ثبت سفارش مطمئن شوید که این یک وب سایت خرید قانونی است، زیرا یک تحقیق کوچک در مورد وب سایت می تواند شما را از قربانی شدن در یک کلاهبرداری آنلاین محافظت کند.

در رسانه های اجتماعی به تبلیغات فانتزی نپردازید

عبدالله المیزد، مدیر ارشد محصولات فنی در F-Secure هشدار داد: “یک تبلیغ در فیس بوک با نظرات خوب کاربران لزوماً به معنای قابل اعتماد بودن سایت برای خرید نیست.” در رسانه‌های اجتماعی، کلاهبرداران می‌توانند با جعل هویت شخص دیگری، تبلیغات محصولات جعلی ایجاد کنند. اگر فروشگاهی است که برای اولین بار از آن سفارش می‌دهید، بهتر است کمی در مورد آن تحقیق کنید.»

اگر شک دارید، از کارت های پرداخت مجازی استفاده کنید

اش شاتریه، محقق اطلاعات تهدیدات در F-Secure، گفت: «کارت های اعتباری/دبیت مجازی به طور فزاینده ای محبوب می شوند. “و اکیداً توصیه می شود که هنگام خرید آنلاین از آنها استفاده کنید، به خصوص برای وب سایت های کمتر شناخته شده.

زیرا حاوی اطلاعات یکبار مصرف (مانند شماره کارت) هستند که فقط یک بار قابل استفاده است، به این معنی که کلاهبرداران نمی توانند بعداً از آنها برای تراکنش های تقلبی استفاده کنند.

فروشگاه های تازه را با احتیاط مرور کنید

خالد النجار، پژوهشگر داده‌های تهدید در F-Secure، گفت: «اگر از یک فروشگاه آنلاین بازدید می‌کنید که اخیراً تأسیس شده است، یا اولین بار است که از این فروشگاه خاص خرید می‌کنید، بسیار محتاط باشید.

ایجاد فروشگاه‌های وب جدید، از جمله فروشگاه‌های جعلی آسان است و می‌توان آن را در چند ساعت انجام داد به‌ویژه با کمک هوش مصنوعی. برای کاهش خطر ابتلا به وب‌سایت‌های جعلی، هر گونه نشانه هشدار را جستجو کنید. اگر دامنه سایت در چند ماه گذشته ایجاد شده است، می تواند مشکوک باشد.

بیشتر دروغ بگویید، کمتر به اشتراک بگذارید، چیزی را ذخیره نکنید، همه چیز را حذف کنید

Fennel Aurora، سرپرست انجمن مدیریت محصول در F-Secure هشدار داد: «شما نمی توانید کنترل کنید که هر فروشگاه قانونی با داده های شما چه کاری انجام می دهد، و چگونه از آنها محافظت می کند. پس هرگز داده ها را در وهله اول به آنها ندهید. سه ابزار کلیدی برای این کار عبارتند از:

1- عمداً مواردی مانند نام خود را غلط املایی کنید یا اطلاعات جعلی را در جایی که مهم نیست ارائه دهید.

2- اگر برای تکمیل تراکنش خود نیازی به اشتراک گذاری اطلاعات ندارید، آن را به اشتراک نگذارید.

3- اگر این قسمت اختیاری است، آن را پر نکنید. اطلاعات خود را ذخیره نکنید، به خصوص آدرس خانه و جزئیات کارت را.

اگر قیمتهای یک فروشگاه پایین تر از قیمتهای قانونی بازار است، می تواند کلاهبرداری باشد

میکا لهتینن، مدیر همکاری تحقیقاتی در F-Secure توضیح داد: «اگر قیمت‌های فروشگاه آنلاین بیش از حد خوب است که درست باشد، احتمالاً همینطور است. “فروشگاه های قانونی تمایل دارند محصولات را با قیمت های رقابتی بفروشند.

در حالی که مغازه های تقلبی ممکن است محصولاتی را با قیمت هایی ارائه دهند که به طور قابل توجهی پایین تر از قیمت های قانونی موجود در بازار است تا بتواند مردم را برای خرید جذب کند. اگر با مغازه ای با قیمت های استثنایی پایین روبرو شدید به دیگر نشانه های احتمالی کلاهبرداری توجه بیشتری داشته باشید.”

پیدا کردن وب سایت های جعلی نسبتاً آسان است، فقط به گرامر بد یا “آیکون قفل” گم شده در نوار آدرس توجه کنید. مجرمان می توانند فروشگاه های جعلی ایجاد کنند و از هر ترفندی برای تبلیغ آنها از طریق تبلیغات و پست های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

در طول خرید از لحظه‌ای که یک آگهی را می‌بینید تا مرحله انجام معامله شک و تردید داشته باشید. کالوین گان، مدیر ارشد، استراتژی حفاظت در F-Secure، گفت: «با افزایش برنامه‌های خرید، برنامه‌هایی را که دانلود می‌کنید کنترل کنید و زمانی که دیگر مورد نیاز نیستند، آن‌ها را حذف کنید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ها فقط از فروشگاه رسمی (مانند پلی استور، اپ استور، گالری هواوی) دانلود می‌شوند. هر فروشگاهی که از شما بخواهد برنامه خود را فراتر از فروشگاه‌های رسمی دانلود کنید، باید مشکوک تلقی شود و توصیه می‌شود که آن را نصب نکنید.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا