logo

روال های آماده دستیار Google چیست و چگونه باید آنها را تنظیم کنید

روال‌ها کمک می‌کنند تا از دستیار Google حداکثر استفاده را ببرید و چندین عملکرد را با یک فرمان به‌طور خودکار انجام دهید. Google روال‌های آماده‌ای را ارائه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید، و همچنین می‌توانید روال‌های کاملاً سفارشی ایجاد کنید که توسط شرایط یا عبارات خاص ایجاد می‌شوند.

با اینکه بدانید روال های آماده دستیار Google چیست و چگونه باید آنها را تنظیم کنید با فارس کالا همراه شوید.

روال های آماده دستیار Google

روال‌های «دستیار Google» روی تلفن‌ها، تبلت‌ها و بلندگوهای هوشمند مانند Nest Audio یا Nest Hub کار می‌کنند. شش روال دستیار از پیش ساخته شده به طور پیش فرض روشن هستند. با استفاده از اندروید، می‌توانید با راه‌اندازی «دستیار»، ضربه زدن روی نماد منو در گوشه سمت چپ پایین، ضربه زدن روی تصویر نمایه‌تان، اسکرول کردن به پایین و انتخاب روال‌ها، آن‌ها را مشاهده و ویرایش کنید.

کاربران iOS می‌توانند با دانلود برنامه Google Assistant و ضربه زدن روی عکس نمایه خود به همان منو دسترسی پیدا کنند. در زیر خلاصه ای از هر شش روال را خواهید دید. می‌توانید با انتخاب عبارات جدید، افزودن و غیرفعال کردن عملکردها، یا تغییر ترتیب آنها، این موارد را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید صدای تلفن را تنظیم کنید و یا لوازم جانبی هوشمند خانه را تغییر دهید.

0002 1

روال های آماده دستیار Google چیست و چگونه باید آنها را تنظیم کنید

روتین صبح بخیر

وقتی می‌گویید «صبح بخیر» یا «از روزم بگو»، «دستیار» می‌تواند:

از آب و هوا بگویم
-جزئیات تقویم را به شما می دهد.
یادآوری هایی را که دارید ذکر کند.
اگر باتری گوشی شما کم است به شما یادآوری کند.
اخبار را پخش کند.

روال قبل از خواب

وقتی می‌گویید «وقت خواب» یا «شب بخیر»، «دستیار» می‌تواند:

-بپرسد که زنگ ساعت باید برای چه زمانی تنظیم شود.
به شما بگوید که آیا باتری گوشی شما رو به اتمام است.
پخش صداهای خواب

ممکن است بخواهید اقداماتی مانند کاهش صدا، دریافت جزئیات آب و هوا برای روز بعد و خاموش کردن چراغ‌ها را به Google اضافه کنید. و یا اگر قفل هوشمندی در خانه خود دارید، از Google بخواهید آن را قفل کند.

روال ترک خانه

وقتی می‌گویید «من می‌روم» یا «من می‌روم بیرون»، «دستیار» می‌تواند:

چراغ‌ها، دوشاخه‌ها، ترموستات‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند، از جمله قفل درها و سیستم‌های امنیتی را تنظیم کند. 

 روال من خونه هستم

وقتی می‌گویید «من در خانه هستم» یا «من برگشتم»، «دستیار» می‌تواند: چراغ ها، دوشاخه ها، ترموستات و سایر دستگاه های هوشمند را تنظیم کند. از طریق بلندگوی سازگار با Google پخش کنید که در خانه هستید. درباره یادآوری‌های خانگی به شما بگوید. تنظیم صدای رسانه پخش موسیقی، اخبار، رادیو، پادکست یا کتاب صوتی.

رفت و آمد به محل کار

وقتی می‌گویید «بیا سر کار برویم»، «دستیار» می‌تواند:

در مورد رفت و آمد (مانند ازدحام ترافیک) به شما بگوید.
جزئیات آب و هوا را بگوید.
از تقویم امروز به شما بگوی.
هر یادآوری را ذکر کند.
چراغ ها، دوشاخه ها، ترموستات و سایر دستگاه های هوشمند را تنظیم کند.

101 3

روال رفت و برگشت به خانه

وقتی می‌گویید «بیا به خانه برویم»، «دستیار» می‌تواند:

از رفت و آمدتان بگوید
یک متن ارسال کند
متن های خوانده نشده را بخواند.
چراغ‌ها، دوشاخه‌ها، ترموستات‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند را تنظیم کند.

نحوه برنامه ریزی روال های سفارشی برای دستیار گوگل

برنامه را باز کنید، با یک حساب Google وارد شوید و دکمه Routines را در بالا مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و لیستی از گزینه های از پیش تعیین شده و همچنین پیشنهادات را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، می‌توانید هر یک از آن پیش‌تنظیمات را به دلخواه شخصی‌سازی کنید، یا می‌توانید تنظیمات خود را از ابتدا شروع کنید.

اکنون برای شروع سفارشی سازی، + New را در بالا فشار دهید. من می‌خواهم گزینه‌های یک روال سفارشی را مرور کنم، اما همه آن‌ها برای پیش‌تنظیم‌ها نیز وجود دارند. برای ساختن روال خودتان، روی + New در بالای صفحه ضربه بزنید. در اینجا، خواهید دید:

شروع کننده ها: اینها محرک هایی برای شروع روال هستند. شامل فرمان صوتی، زمان و طلوع/غروب خورشید است.

عمل: اینها اعمال روتین هستند. می‌توانید دستگاه‌ها و تنظیمات خانه را تنظیم کنید، رسانه پخش کنید، اطلاعات و یادآوری‌ها را دریافت کنید و موارد دیگر.

شاید زمانی که برای تمرین آماده هستید، یک برنامه روتین بخواهید، بنابراین ممکن است یک فرمان صوتی را به عنوان Starter تنظیم کنید، مانند «زمان تمرین است». در این منو نیز می‌توانید عبارت جایگزین اضافه کنید (روی + افزودن دیگری ضربه بزنید).

توجه داشته باشید که Google Assistant به خوبی به سؤالات پاسخ نمی دهد و به جای اینکه متوجه شود شما در حال راه اندازی یک روال هستید، خود به دنبال پاسخ می گردد. برای بهترین نتیجه، دستورات خود را در عبارات و عبارات نگه دارید.

در Actions، باید به Google Assistant بگویید که می‌خواهید چه کاری انجام دهد. گزینه‌های شما بسیار گسترده هستند و تقریباً شامل هر کاری می‌شوند که دستیار Google می‌تواند انجام دهد. گزینه‌ها به ظاهر نامحدود هستند، بنابراین هر تعداد که می‌خواهید اکتشاف کنید و اضافه کنید.

پس از پایان کار، می‌توانید ترتیب هر اقدامی را که انتخاب می‌کنید مشخص کنید. در نهایت روی Save در پایین سمت راست ضربه بزنید تا روال سفارشی شما ذخیره شود.

لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند از قاب و گارد گوشی  تا گلس موبایل را از فروشگاه اینترنتی فارس کالا تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا