logo

بررسی گوشی گلکسی A12

سامسونگ با افزودن صفحه نمایش بزرگتر، دوربین بهتر و پوشش بافت راحت، محدوده اقتصادی خود را با گلکسی A12 تقویت کرد. گوشی هوشمند مقرون به صرفه گلکسی A12 سامسونگ چیزی بیش از یک به‌روزرسانی تکراری نسبت به گلکسی A11  با باتری بزرگ‌تر، دوربین دیگر و موارد دیگر است. برای اینکه ببینیم این ارتقاهای جدید چقدر خوب هستند، با فارس کالا همراه شوید تا به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 بپردازیم.

نکات مثبت:

-کیفیت ساخت پلاستیکی است، اما در دست احساس خوب و محکمی دارد

-صفحه نمایش فقط 720p دارد اما بزرگ و روشن است، و وضوح آن هرگز آزارد دهنده نیست.

-باتری با هر بار شارژ کامل دو روز دوام می آورد

نکات منفی:

-کارایی: همه چیز کند است

-دوربین: فقط به این دلیل که چهار سنسور دارد به این معنی نیست که عکس های خوبی دریافت خواهید کرد.

-شارژ کردن: کند است

بررسی گوشی گلکسی A12

سامسونگ گلکسی A12 خود را به عنوان جانشین مستقیم گلکسی A11 در نوامبر 2020 معرفی کرد و سپس سری گلکسی A13 و بعداً گلکسی A14 جایگزین آن شدند. گلکسی A12 در مجموع شش پیکربندی مختلف را ارائه می‌کند تا به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ در سراسر جهان جا بیفتد که فضای ذخیره سازی آن با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه شروع می‌شود و با چهار گزینه رنگ قرمز، آبی، سیاه و سفید در دسترس خواهد بود.

1 1

لوازم جانبی گوشی گلکسی A12 از جمله گلس موبایل و قاب و گارد و …. را به صورت اورجینال از فروشگاه

فارس کالا تهیه کنید.

طراحی، سخت افزار، آنچه در جعبه است

جلو شیشه ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی

تک سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت، دو سیم‌کارت آماده‌باش)

-در رنگ های سیاه، سفید، آبی، قرمز

هیچ چیز پر زرق و برقی در طراحی A12 وجود ندارد. فریم پلاستیکی و پشت بافت آن ممکن است روی کاغذ ارزان به نظر برسد، اما راحتی خاصی در دست دارد. خوشبختانه، گلکسی A12 سامسونگ روکش‌های آهنربایی اثرانگشت را پشت سر می گذارد، در عوض روکش مات را انتخاب می کند که در دست احساس نرمی دارد.

7

A12 دارای طراحی یکپارچه است و روکش مات آن به دفع اثر انگشت کمک می کند. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور آن (که به عنوان حسگر اثرانگشت نیز عمل می کند) به طور کلی، این یک قطعه سخت افزاری بدون ایراد است.

نمایشگر

نوع صفحه نمایش PLS LCD

اندازه 6.5 اینچ، (~82.1% نسبت صفحه نمایش به بدنه)

رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، نسبت 20:9 (~270ppi تراکم)

من همیشه صفحه نمایش های بزرگ را ترجیح می دهم، اما نمایشگر 6.5 اینچی A12 ممکن است خیلی بزرگ باشد، حتی برای کسانی که عاشق گوشی های بزرگ هستند. دستیابی به گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش با یک دست عملا غیرممکن بود. حداقل حاشیه ها و بریدگی U شکل به استفاده حداکثری از سطح کمک می کند، این گوشی هنوز هم یکی از گوشی های بزرگ حال حاضر در بازار است.

5 1

خوشبختانه سامسونگ برای دسترسی آسان دکمه پاور را در زیر دکمه تنظیم صدا قرار داده است. سنسور اثر انگشت داخلی نیز سریع و دقیق بود. در امتداد پایین گوشی، یک پورت USB-C و جک هدفون را خواهید دید. همچنین یک بلندگوی کوچک (تنها بلندگوی تلفن) وجود دارد که صدای آن خوب است و سمت چپ و بالای دستگاه به جز اسلات سیم کارت و میکروفون ترکیبی کاملا برهنه می باشند.

اگرچه یک پنل 6.5 اینچی 720p ممکن است تجربه‌ای بد به نظر برسد، اما انصافا بد نیست. زوایای دید می‌توانست بهتر باشد، اما من هیچ مشکلی با متن، عکس یا حتی ویدیو نداشتم. 

10

در جعبه، یک شارژر 15 واتی، یک کابل کوتاه USB-A به USB-C و مجموعه‌ای از کاغذهای معمولی پیدا خواهید کرد. در حالی که این شارژر به عنوان «شارژ سریع تطبیقی» برچسب‌گذاری شده است، باتری عظیم A12 باعث می‌شود تا شارژدهی به سرعت انجام شود ولی شارژ شدن به چند ساعت زمان نیاز دارد.

لوازم جانبی انواع گوشی های سامسونگ از گلس و صفحه نمایش تا قاب و گارد و شارژر را از فروشگاه فارس کالا به صورت کاملا اصل و اورجینال تهیه فرمایید.

نرم افزار، عملکرد و باتری گلکسی A11

سیستم عامل اندروید 10، قابل ارتقا به اندروید 12،

-رابط کاربری One UI 4.1

چیپست Mediatek MT6765 Helio P35 (12 نانومتری)

CPU هشت هسته ای (4×2.35 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4×1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)

پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320

Samsung Galaxy A12 ما با اندروید 10 وارد شد، اگرچه به‌روزرسانی اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ از طریق OTA در دسترس است. همچنین در زمان آزمایش، وصله امنیتی اندروید 1 ژوئیه 2021 را اجرا کرد. رابط کاربری One UI سامسونگ یکی از بهترین پوسته های اندروید موجود در بازار در حال حاضر است  اگرچه ممکن است نرم افزار آن قدیمی باشد.

اما سامسونگ کار بسیار خوبی را در ارائه به روز رسانی های امنیتی انجام داده است. سامسونگ به جای پردازنده ارزان قیمت اسنپدراگون یا یکی از تراشه های اگزینوس خود، A12 را با Helio P35 مدیاتک تغذیه کرده است. این اولین بار نیست که این شرکت از این تراشه در گوشی‌های سری A استفاده می‌کند، اما به هر دلیلی، این دستگاه به‌طور خاص واقعاً برای نگه‌داشتن آن مشکل داشت.

برخی از عناصر مانند افت فریم هنگام باز و بسته کردن سینی اعلان را می توان به راحتی نادیده گرفت. باز کردن برنامه ها، رفتن به صفحه اصلی، جستجو، تایپ کردن همه چیز کند است. مشکلات دیگری نیز در استفاده طولانی مدت ظاهر شد. پس از جابه‌جایی از دکمه‌های ناوبری سنتی برای کنترل‌های حرکتی ترجیحی‌ام، افزایش تاخیر هنگام بازگشت به صفحه اصلی یا تغییر برنامه‌ها آنقدر خسته‌کننده بود که مجبور شدم به عقب برگردم.

باتری

نوع باتری Li-Po 5000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض

شارژ با سیم 15 وات

چیزی که این گوشی در عملکرد سریع فاقد آن است، بیش از آن است که عمر باتری را جبران کند. باتری A12 با پردازنده کم مصرف، صفحه نمایش 720p و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، در دو روز استفاده از آن دوام می آورد. در یک تجربه من هفت ساعت از گوشی استفاده کردم و هنوز تقریباً 50٪ عمر باتری باقی مانده بود.

ممکن است سامسونگ یک باتری جامد را در گلکسی A12 خود جای داده باشد، اما سرعت شارژ 15 واتی آن حتی برای گوشی ارزان قیمتی مانند این به طرز وحشتناکی ضعیف است. من فقط توانستم بعد از 30 دقیقه از 3٪ به 23٪ شارژ بروم، و شارژ کامل بیش از دو ساعت بطول می انجامد.

3 1

فضای ذخیره سازی

اسلات کارت microSDXC (اسلات اختصاصی)

حافظه داخلی 32 گیگابایت 2 گیگابایت رم

-32 گیگابایت 3 گیگابایت رم

-64 گیگابایت 4 گیگابایت رم

-128 گیگابایت 3 گیگابایت رم

-128 گیگابایت 4 گیگابایت رم

-128 گیگابایت رم 6 گیگابایت

eMMC 5.1

 رم و گزینه های ذخیره سازی به ترتیب 6 گیگابایت و 128 گیگابایت هستند و می توانید با اسلات microSD حتی از این هم فراتر بروید. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و یک پنل 6.5 اینچی HD+ همه چیز را به هم گره می زند و نمایشگر با بریدگی Infinity-V کامل می شود. 

دوربین گلکسی آ12

48 مگاپیکسل، f/2.0، 26 میلی‌متر (عرض)، AF

-5 مگاپیکسل، f/2.2، 123 درجه (فوق عریض)

-2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)

2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق)

-دارای فلاش LED، پانوراما، HDR

-فیلمبرداری 1080p@30fps

-دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، f/2.2

گلکسی A12 شامل چهار لنز در پشت است: یک لنز زاویه باز 48 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و لنزهای ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی. با وجود تمام این سنسورها، A12 واقعاً فقط در نور روز تصاویر قابل قبولی تولید می کند، به خصوص اگر سعی می کنید از لنز فوق عریض استفاده کنید. در طول روز، لنز واید اولیه می‌تواند عکس‌های قابل قبولی از گیاهان، مناظر، خانه‌ها و افراد بگیرد.

12

عکس های داخل خانه نیز به شرطی که منبع نور خوبی برای عکس وجود داشته باشد خوب هستند. یک بعدازظهر ابری یا اتاقی با پرده های کشیده شده به هر تصویری نویز می دهد. عکس‌های غذا در رستوران‌های با نور کم در نهایت ترسناک و غیر اشتهاآور به نظر می‌رسیدند.  لنز ماکرو تنها 2 مگاپیکسل را ارائه می دهد، و برای دستیابی به تصویر نمونه واضح و قابل قبولی تلاش زیادی لازم است. در گلکسی A12 نیز حالت شب اختصاصی پیدا نخواهید کرد.

6

در نورپردازی خوب، عکس‌ها کمی ناپدید به نظر می‌رسند، در حالی که تصاویر با نور ضعیف غیرقابل استفاده هستند. دوربین سلفی خوب است، البته تا زمانی که نور کافی داشته باشید. نتایج آن چیزی نیست که بخواهید چاپ کنید و روی دیوار آویزان کنید.

11

آیا باید گلکسی آ12 را بخرید؟ 

سامسونگ گلکسی A12 تقریباً از هر لحاظ نسبت به گلکسی A11 ارتقا یافته است. چیزی که این گوشی مقرون به صرفه به ارمغان می آورد دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی خوب، عمر باتری عالی و نرم افزار One UI واضح و جذاب سامسونگ است.  گلکسی A12 گوشی بدی نیست در واقع یک همراه توانا در سفرهای جاده ای با صفحه نمایش غول پیکر و باتری مناسب است.

اما متأسفانه، عملکرد آن نمی تواند با استانداردهای مدرن مطابقت داشته باشد. در حالی که رقابت سختی با نوکیا و موتورولا دارد، این سازندگان نمی توانند با برنامه به روز رسانی سامسونگ همگام شوند. ولی با این حال می توانید پشتیبانی به‌روزرسانی یکسان (یا بهتر) را با سایر اعضای خانواده سری A دریافت کنید. قیمت Galaxy A32  صد دلار بیشتر است و دارای صفحه نمایش بهتر و کیفیت دوربین بهبود یافته است.

2 1

همچنین گوشی هایی مانند OnePlus Nord N200 5G وجود دارد که تنها با 240 دلار سخت افزار بسیار بهتری دارد. اگر شما می خواهید پشتیبانی عالی به روز رسانی در یک تلفن ارزان قیمت داشته باشید و صفحه نمایش بزرگ و باتری بادوام برایتان مهم است آن را بخرید. اما اگر از عملکرد ضعیف و زمان بارگذاری کند ناامید خواهید شد این گوشی گزینه مناسبی برای شما نیست.

 متأسفانه، انبوهی از برنامه های اضافی در گلکسی A12 وجود دارد که عمدتاً فضا را اشغال می کنند. این مجموعه با مجموعه کاملی از برنامه های Google و همچنین برنامه های سامسونگ ارائه می شود که منجر به افزونگی زیادی می شود. حتی گزینه های مایکروسافت مانند Office، OneDrive و Outlook نیز وجود دارد. همچنین با فروشگاه سامسونگ، گلکسی شاپ و گلکسی استور مواجه خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا