logo

گلکسی A55 سامسونگ فریم فلزی را در رندرهای رسمی به نمایش گذاشت

گلکسی اس 24 ممکن است تلفنی باشد که در چند هفته آینده توجه همه را به خود جلب کند، اما سامسونگ دستگاه های مهم دیگری مانند گلکسی A55 را نیز در دست ساخت دارد. گلکسی A55 احتمالاً پریمیوم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی میان‌رده غول کره‌ای در سال 2024 خواهد بود. این گوشی چندین به‌روزرسانی را به همراه خواهد داشت.

از جمله طراحی باکیفیت‌تر با قاب فلزی که اکنون می‌توان با تمام شکوهش در تصاویر رسمی فاش شده آن را مشاهده کرد. مانند گلکسی A15 و گلکسی A25 که اخیراً معرفی شده‌اند، قاب گلکسی A55 کمی در اطراف دکمه‌های صدا و پاور بالا رفته است. قاب فلزی باعث می‌شود که گوشی به‌طور قابل‌توجهی نسبت به گلکسی A54 برتری بیشتری پیدا کند، اگرچه احتمالاً منجر به افزایش قیمت نه چندان جزئی خواهد شد.

یکی دیگر از عواملی که باعث قیمت بالای این گوشی می شود تراشه Exynos 1480 است. اولین تراشه میان رده سامسونگ با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری گرافیکی RDNA2 AMD. در مورد سایر ارتقاءها، اطلاعات کمی در دست است، اما انتظار نداریم تغییرات عمده زیادی در بقیه برگه مشخصات وجود داشته باشد. از نظر نرم‌افزاری، گلکسی A55 اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 را اجرا می‌کند.

5 3

اما هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 در A55 و سایر گوشی‌های میان‌رده گلکسی در دسترس خواهند بود یا خیر وجود ندارد. ما همچنین نمی دانیم که سامسونگ چه زمانی قصد دارد گلکسی A55 را عرضه کند.

گلکسی A55 سامسونگ فریم فلزی را در رندرهای رسمی به نمایش گذاشت

گلکسی A55 جایگزین گلکسی A54 به عنوان پریمیوم ترین گوشی هوشمند میان رده سامسونگ در سال 2024 خواهد شد. برخی از جزئیات در مورد دستگاه آینده در چند هفته گذشته به صورت آنلاین منتشر شده است و امروز، بنچمارک Galaxy A55 برخی از مشخصات مهم را تأیید می کند. هیجان انگیزترین چیز در مورد گلکسی A55 چیپست جدید اگزینوس آن است.

1 4

اگزینوس 1480 اولین تراشه میان رده سامسونگ خواهد بود که از پردازنده گرافیکی AMD بهره می برد و در حالی که برخی از لیست های Exynos 1480 در بنچمارک Geekbench نشان داده بودند که این پردازنده گلکسی A55 را تامین می کند، اکنون به لطف اولین بنچمارک برای این گوشی تایید شده است. 

Exynos 1480 مجهز به پردازنده گرافیکی Xclipse 530 است که بر اساس معماری گرافیکی AMD RDNA2 مانند Exynos 2200 سال گذشته ساخته شده است. امیدواریم نسبت به تراشه Exynos 1380 پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد گرافیکی ارائه دهد. در مورد عملکرد CPU، امتیازات بنچمارک برای Exynos 1480 چندان چشمگیر نیستند و به دستاوردهای نه چندان بزرگ در مقایسه با Exynos 1380 اشاره می کنند.

اگرچه ممکن است با ادامه توسعه تلفن، اوضاع بهبود یابد. بنچمارک گلکسی A55 همچنین تایید می کند که این گوشی دارای 8 گیگابایت رم خواهد بود. احتمالاً نسخه هایی با رم 4 یا 6 گیگابایتی نیز در دسترس خواهند بود. هنوز اطلاعاتی در مورد زمانی که سامسونگ قصد دارد گلکسی A55 را عرضه کند، وجود ندارد، اگرچه می‌توان فرض کرد که این گوشی تا قبل از ماه مارس (همان ماهی که A54 امسال عرضه شد) عرضه خواهد شد.

لوازم جانبی گوشی گلکسی A15 و گلکسی A25 را با کیفیت اورجینال از فروشگاه معتبر فارس کالا خریداری نمایید.

4 6

ما مجموعه ایی از رندرهای سامسونگ گلکسی A55 را داریم که نسبت به اولی رسمی تر به نظر می رسند. مهمتر از همه، اینها ظاهراً طراحی را تأیید می‌کنند، از جمله قاب فلزی، که کمی در اطراف کنترل‌های سمت راست گوشی بلند شده است – همان طراحی گلکسی A15 و گلکسی A25 که اخیراً رونمایی شده است.

این گوشی دارای پشتی صاف کلاسیک سامسونگ با جزیره دوربین سه لنز ساده و بریدگی فلاش LED است. این طراحی مشابه گلکسی A54 سال گذشته و جدیدترین گوشی های سامسونگ است. گلکسی A55 دارای چیپست Exynos 1480 خواهد بود. واحدی با پردازنده هشت هسته ای (چهار تا با فرکانس 2.75 گیگاهرتز، چهار تا 2.0 گیگاهرتز) و یک پردازنده گرافیکی Xclipse 530 مبتنی بر AMD RDNA2.

3 5

طبق شایعات قبلی، گلکسی A55 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی FHD+ 120 هرتز OLED، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژ سیمی 25 واتی (البته بدون شارژر در جعبه) خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا