logo

بررسی Redmi Note 8: گوشی میان رده با کیفیت

بازار گوشی‌های هوشمند مملو از انواع مدل‌هاست، که در بسیاری از موارد تنها تفاوت‌های بسیار جزئی بین آن‌ها وجود دارد. یکی از نمونه های آن شیائومی است که بیش از ده ها آپشن را با قیمت کمتر از 200 روپیه عرضه کرده است. مهم نیست که قدرت پردازنده، رم و فضای ذخیره‌سازی، ویژگی‌های دوربین یا عمر باتری را در اولویت قرار می‌دهید، شیائومی می‌خواهد گزینه‌های کافی را در مقابل خریداران قرار دهد تا مجبور نباشند به آنچه رقبا ارائه می‌کنند نگاه کنند. برای بررسی این گوشی ردمی نوت 8 با فارس کالا همراه شوید.

بررسی Redmi Note 8: گوشی میان رده با کیفیت

طراحی ردمی نوت 8

جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی
دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)
-رنگ: آبی نپتون، سفید مهتابی، سیاه فضایی، بنفش سحابی، بنفش کیهانی

اگر فکر کردید که Redmi Note 8 نسخه مقرون به صرفه تری از Redmi Note 8 Pro است، باید بدانید که سخت در اشتباهید. از نمای جلو، این گوشی بسیار شبیه Redmi 8A است. این یک گوشی ارزان قیمت با ظاهری نسبتاً معمولی است، با صفحه نمایش 6.3 اینچی که تقریباً تمام قسمت جلویی را می پوشاند و یک بریدگی قطره ای در بالا دارد.

-نمایشگر IPS LCD
اندازه 6.3 اینچ، (~81.7% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، (~409 تراکم ppi)
-محافظ گوریلا گلس 5

6 22

یک LED اعلان سفید کوچک در بالای صفحه نمایش وجود دارد. شیائومی در اینجا تفاوت هایی را به شکل برجسته در اطراف لبه های شیشه جلو اضافه کرده است و ما امیدواریم که نسخه های Moonlight White و Space Black ظریف تر باشند. قسمت پشتی این گوشی نیز هیچ شباهتی به Redmi Note 8 Pro یا برادران Redmi 8 ندارد.

نوار دوربین به جای وسط در یک گوشه قرار دارد و کاملاً بیرون زده است. این تلفن هنگام قرار دادن آن روی میز به طرز ناخوشایندی تکان می خورد. لبه برآمدگی دوربین نیز نسبتا خشن است. شیائومی با گوریلا گلس 5 در جلو و پشت این گوشی همراه شده است و هر دو طرف دارای لبه های گرد هستند. دسترسی به دکمه پاور و حسگر اثرانگشت به اندازه کافی آسان است اما دکمه‌های تنظیم صدا کمی زیاد هستند.

10 10

شما یک پورت USB Type-C، سوکت صوتی 3.5 میلی‌متری و تک بلندگو در پایین دارید. یک فرستنده مادون قرمز در بالا وجود دارد و سینی کارت microSD با دو سیم کارت در سمت چپ قرار دارد. خوشبختانه پشت شیشه ای لغزنده نیست و ما استفاده از این گوشی را نسبتاً آسان یافتیم. صفحه نمایش بزرگ است، اما رسیدن به تمام گوشه ها با انگشت شست چندان دشوار نبود. به طور کلی، ردمی نوت 8 بسیار خوب ساخته شده است، اما هیچ چیز جدید یا جالبی در مورد آن از نظر طراحی وجود ندارد.

microSDXC (اسلات اختصاصی)
32 گیگابایت رم داخلی 3 گیگابایت
-64 گیگابایت رم 4 گیگابایت
-64 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-128 گیگابایت رم 4 گیگابایت
-128 گیگابایت رم 6 گیگابایت

مشخصات و نرم افزار Redmi Note 8

اندروید 9.0 (پای)، قابل ارتقا به اندروید 11، MIUI 12.5
-تراشه Qualcomm SDM665 Snapdragon 665 (11 نانومتر)
CPU هشت هسته ای (4×2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold & 4×1.8 GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610

ما با پردازنده Qualcomm Snapdragon 665 شروع می کنیم، که ادعا می‌شود که مصرف انرژی کمتری دارد. نسخه پایه دارای 4 گیگابایت رم با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی است و قیمت آن 5 میلیون تومان است. همچنین می‌توانید ردمی نوت 8 را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 100 دلار خریداری کنید.

33 1

اندازه صفحه نمایش 6.3 اینچ و رزولوشن فول اچ دی + 1080×2340 و این یک پنل IPS است که بازتولید رنگ آن تنها در 84 درصد طیف رنگ NTSC رتبه بندی شده است. همچنین توسط TUV Rheinland برای کاهش نور آبی هنگام استفاده در حالت خواندن تایید شده است. از دیگر مشخصات قابل توجه می توان به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی (شارژر 18 واتی موجود است)، بلوتوث 5 و پشتیبانی از Wi-Fi 802.11ac اشاره کرد.

0 7

 

عملکرد و عمر باتری Redmi Note 8

-Li-Po 4000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی
-شارژ 18 وات سیمی

ردمی نوت 8 یک گوشی دلپذیر برای استفاده است. صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس واضح و روشن است، اگرچه پر جنب و جوش نیست اما برای سرگرمی خوب است و تزئینات آبی رنگ اطراف جلوی این گوشی آنقدر که می‌ترسیدیم حواس‌پرت کننده نبود و درست مانند بریدگی‌های صفحه نمایش به آن عادت کردیم.

این گوشی شیائومی با یک تک اسپیکر ارائه می شود و اگرچه باس واقعی برای صدا وجود ندارد، صداها و دیالوگ ها در ویدیوها واضح و متمایز هستند. همچنین اثر انگشت و تشخیص چهره هر دو سریع بودند. MIUI بدون مشکل اجرا می‌شد و حتی در هنگام انجام چند کار، هیچ مشکلی احساس نکردیم. 

ما فکر می کنیم که حتی با 4 گیگابایت رم، تجربه استفاده از این گوشی باید برای اکثر افراد به اندازه کافی خوب باشد. عملکرد همانطور که توسط تست های بنچمارک اندازه گیری شد تقریباً مطابق با آنچه ما انتظار داشتیم بود. و کسب امتیاز 1,69,832 در AnTuTu و همچنین 314 و 1,327 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 5 نشان می دهد که قدرت کافی برای برنامه ها و وظایف اصلی وجود دارد.

2 34

تست‌های T-rex و Car Chase GFXBench به ترتیب با سرعت 33 و 6.3 فریم در ثانیه اجرا شدند که ناامیدکننده بود. باتری برای گذراندن یک روز کاری کامل کافی است و حتی پس از انجام بازی‌ها، پخش ویدیوها و گرفتن عکس‌های زیاد در طول یک روز، دیگر نگران تمام شدن شارژ نبودیم. تست ویدیوی HD ما به مدت 13 ساعت و 10 دقیقه اجرا شد که بسیار خوب است. شارژر 18 واتی Redmi Note 8 را در نیم ساعت از صفر به 37 درصد و در یک ساعت به 81 درصد رساند.

لوازم جانبی گوشی های ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو را با کیفیت عالی از فروشگاه فارس کالا تهیه کنید و از تخفیفات ویژه این فروشگاه نیز بهره مند شوید.

دوربین های Redmi Note 8

48 مگاپیکسل، f/1.8، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/2.0 اینچ، 0.8 میکرومتر، PDAF
8 مگاپیکسل، f/2.2، 120˚ (فوق عریض)، 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر
2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)
–2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق)
-دارای فلاش LED، HDR، پانوراما
-دوربین سلفی تکی 13 مگاپیکسل، دارای HDR، پانوراما

یکی از بزرگترین نقاط قوت Redmi Note 8، تنظیمات دوربین چهارگانه پشتی آن است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی f/1.79 است که می تواند تا 4K 30fps یا 1080p 60fps فیلمبرداری کند. در مرحله بعد، یک دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه باز، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد. اگر فکر می کنید این مشخصات آشنا به نظر می رسد، به دلیل این است که بسیاری از مشخصات این اسمارتفون با Realme 5 مشترک است.

1 32

برنامه دوربین MIUI نسبتاً ساده است اما دارای برخی ویژگی‌های عجیب و غریب است. سه نقطه بالای دکمه شاتر وجود دارد که مطابق با 0.6X، 1X و 2X است. همانطور که ممکن است حدس بزنید، دو دوربین اول بین دوربین‌های زاویه باز و اصلی سوئیچ می‌کنند، اما 2X فقط یک زوم دیجیتال انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید از دوربین ماکرو استفاده کنید، یک جابجایی جداگانه در بالای منظره یاب وجود دارد که فلاش و کنترل‌های HDR در آن قرار دارند.

ما با قفل کردن فوکوس در نور کم و هنگام استفاده از دوربین ماکرو در Redmi Note 8 کمی مشکل داشتیم. اغلب مجبور بودیم روی صفحه ضربه بزنیم تا Redmi Note 8 روی آنچه می‌خواستیم قفل شود. یکی دیگر از مشکلات عجیب و غریب حالت بیش از حد تهاجمی بود که منجر به قفل شدن صفحه نمایش اغلب زمانی که گوشی را در حالت افقی برای گرفتن عکس قرار می دادیم می شد، زیرا سنسور مجاورت پوشیده شده بود.

8 12

با این حال، وقتی صحبت از کیفیت عکس می شود، ما در کل تحت تاثیر قرار گرفتیم. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 عکس‌هایی واضح و روشن با جزئیات بسیار خوب به ما می‌دهد. سوژه‌های دورتر دانه‌دار، اما نمای نزدیک عالی به نظر می‌رسید. رنگ ها خوب بودند و عمق میدان طبیعی خوبی وجود داشت. گاهی اوقات هنگام عکاسی از اشیاء رنگی روشن یا در صحنه هایی با پس زمینه متضاد، جزئیات از بین می رفت.

عکس‌هایی که با دوربین زاویه باز در Redmi Note 8 گرفته می‌شوند، از نظر وضوح و نوردهی‌ها نیز متوازن نبودند، اما در لبه‌های فریم ما انحراف کمی وجود داشت. به غیر از مشکل تشخیص فوکوس خودکار، متوجه شدیم که عکس‌های ما در نور کم گاهی لکه‌دار هستند و اگر ما در حالت ساکن نبودیم، ممکن بود تاری حرکتی وجود داشته باشد. استفاده از دوربین ماکرو در Redmi Note 8 می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و شما را به کادربندی خلاقانه وا می دارد.

5 19

 عمق میدانی که این دوربین تولید می‌کند می‌تواند سوژه‌ها را متمایز کند، اما با کیفیت بسیار بالایی ثبت نمی‌شوند. در مورد ویدیو، متوجه شدیم که Redmi Note 8 کیفیت مناسبی در 1080p دارد، اما رنگ‌ها در 4K بسیار زیاد بودند. همچنین شواهد کمی از تثبیت وجود داشت که قابلیت استفاده را محدود می کند. در شب، انتظار می رفت کیفیت ویدیو به خوبی روز نباشد.

ردمی نوت 8 دارای دوربین جلو 13 مگاپیکسلی f/2 است. در عکس های سلفی ما احساس کردیم که بافت پوست ما بیش از حد صاف و نرم شده است در حالی که پس‌زمینه واضح‌تر است و توجه را به خود جلب می‌کند. در شب، سلفی ها دانه دانه و تار ظاهر می شدند. پایین ndtv redmi یک پورت USB Type-C، سوکت صوتی 3.5 میلی‌متری و بلندگو در پایین وجود دارد.

نتیجه

با Redmi Note 8، انرژی کافی برای کارهای روزمره، باتری قوی و صفحه نمایش واضح دریافت می کنید. بازی های سنگین به دلیل صفحه نمایش با وضوح بالا چندان خوب اجرا نمی شدند. دوربین ها در شرایط مساعد می توانند چشمگیر باشند، اما محدودیت هایی هم وجود دارد.

هنگامی که به نسخه‌های با قیمت و لول بالاتر بروید، گزینه‌های دیگری از جمله Vivo Z1 Pro و حتی Xiaomi Mi A3 وجود دارد که می توانید آنها را هم زیر نظر بگیرید. این گزینه ها رم یا فضای ذخیره سازی زیادی با آن قیمت ارائه نمی کنند، اما بسته به اینکه کدام یک را انتخاب کنید، می توانید عملکرد، سبک، نرم افزار یا دوربین بهتری داشته باشید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا