logo

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا دارای امکانات کامل است، اما ممکن است قیمت آن را دوست نداشته باشید.

مزایا :

دوربین های حیرت انگیز
صفحه نمایش 120 هرتزی زیبا
افزایش عملکرد قابل توجه

معایب :

شیائومی می 11 (تقریباً) نصف قیمت است
فاقد قابلیت گسترش microSD
بدون شارژر داخل جعبه

اگر یک چیز را به طور قطع بدانیم، این است که سامسونگ در طول دو بار عرضه گوشی های پرچمدار سالیانه خود خیلی عقب نشینی نمی کند. با شروع دوباره سال، ما در حال حاضر سه پرچمدار جدید سری گلکسی S برای انتخاب داریم که گرانترین آنها گلکسی اس 21 اولترا است. همانطور که از عنوان – و قیمت – نشان می دهد، Galaxy S21 Ultra تقریباً در مورد گوشی های هوشمند پرچمدار بهترین است. گلکسی اس 21 اولترا با مجهز شدن به آخرین فناوری های موبایل، از جمله دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 120 هرتزی WQHD و اولین چیپست 5 نانومتری سامسونگ، فاصله بسیار زیادی با مقرون به صرفه بودن دارد.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra
 

بررسی Samsung Galaxy S21 Ultra: آنچه باید بدانید

گلکسی اس 21 اولترا که در راس سه پرچمدار جدید سامسونگ قرار دارد، همه چیزهایی را که از یک گوشی پرچمدار رده بالا می خواهید، از جمله صفحه نمایش غول پیکر 6.8 اینچی، تعداد زیادی دوربین عقب و جلو، تا 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد. و گزینه ای برای ارتقاء به 16 گیگابایت رم. همچنین این اولین گوشی سامسونگ است که با اندروید 11 از پیش نصب شده عرضه می شود و می تواند ویدیوهای 8K ضبط کند، درست مانند Samsung Galaxy Note 20 Ultra سال گذشته.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra
 

طراحی و ویژگی های کلیدی

گلکسی اس 21 اولترا برای سال 2021 طراحی جدیدی دارد. اکنون با روکش مات و قرار گرفتن بین لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس، S21 Ultra دارای یک محفظه دوربین جدید در پشت است، با خط عمودی آن. اکنون دوربین‌ ها با آنچه که سامسونگ «Contour Cut» می‌ نامد، در گوشه سمت راست بالای گوشی ترکیب می‌ شوند. با این حال، Galaxy S21 Ultra با انتخاب رنگ‌ های مشابه با سایر محصولات عرضه نمی‌ شود و می‌ توانید یکی را در رنگ‌ های «فانتوم مشکی» یا «نقره‌ ای فانتوم» انتخاب کنید. جای تعجب نیست که گلکسی اس 21 اولترا فاقد جک هدفون باشد، اما حداقل سامسونگ دکمه اختصاصی را در نظر نگرفته است. در عوض با فشار دادن طولانی دکمه پاور، دستیار دیجیتال احضار می شود. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم اکنون 1.7 برابر بزرگتر از مدل سال گذشته است و حتی در هنگام باران نیز به خوبی کار می کند.

همچنین این اولین گوشی سامسونگ است که بدون شارژر در جعبه عرضه می شود. به دنبال اپل، سامسونگ می گوید حذف شارژر تلاشی برای کاهش اثرات زیست محیطی گوشی است، اما همچنین می گوید که “هر گونه فشاری را که مصرف کنندگان ممکن است نسبت به دریافت مداوم لوازم جانبی شارژر غیر ضروری با تلفن های جدید احساس کنند، از بین می برد.” این خبر بدی برای مصرف‌ کنندگانی است که به دنبال تغییر از آیفون به سامسونگ هستند، زیرا Galaxy S21 Ultra از طریق USB-C شارژ می‌ شود و بنابراین از کابل لایتنینگ اپل پشتیبانی نمی‌ کند. شاید یک تاکتیک مشتری پسندتر این باشد که به جای حذف کامل شارژر، انتخابی برای اینکه آیا شارژر گنجانده شده است یا خیر.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra
 

نمایشگر

گلکسی اس 21 اولترا دارای بزرگترین صفحه نمایش در بین سه گوشی جدید اس 21 است که 6.8 اینچ کشیده شده است. این یکی از پنل‌ های Dynamic AMOLED 2x سامسونگ است و اکنون از 120 هرتز با وضوح WQHD+ (1,440 x 3,200) پنل پشتیبانی می‌ کند. مطمئناً جای تعجب نیست که کیفیت صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا کاملاً عالی است. با توجه به اندازه‌گیری‌ های ما با استفاده از رنگ‌ سنج صفحه نمایش X-Rite، S21 Ultra در حداکثر روشنایی 874cd/m2 با تنظیم خودکار فعال شد و در هنگام نمایش محتوای HDR، 1548cd/m2 کور شد. با دو حالت رنگی برای انتخاب، تنظیمات طبیعی S21 Ultra با نمایه رنگ sRGB با پوشش 94 درصد و حجم کل 95.7 درصد بیشتر مطابقت دارد. حالت “Vivid” بسیار نزدیک به فضای رنگی DCI-P3 است که در اکثر پخش های HDR استفاده می شود.

نکته جدید امسال این است که Galaxy S21 Ultra همچنین اولین گوشی سامسونگ خارج از خط تولید Note است که از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می کند. این قلم S جدید که به صورت جداگانه (34 پوند) فروخته می‌ شود، توسط Wacom ساخته شده است و می‌ توانید یک قاب قلم نیز بخرید که به‌شدت در مواد بازاریابی سامسونگ کاربرد دارد. برای خرید قاب گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra مدل چوبی Bamboo با بهترین قیمت به فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra
 

عملکرد و عمر باتری

گلکسی اس 21 اولترا دارای همان چیپست اگزینوس 2100 است (این چیپست اسنپدراگون 888 در ایالات متحده است) مانند سایر محصولات. با این حال، برخلاف سایر گوشی‌ ها، امکان ارتقاء حافظه رم از 12 گیگابایت به 16 گیگابایت، همراه با انتخاب 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت حافظه غیرقابل افزایش نیز وجود دارد. طبق تجربه، 16 گیگابایت رم برای هر گوشی هوشمندی بسیار زیاد است. با این حال، انتخابی که مجبور نیستید انجام دهید این است که آیا برای مدل 5G هزینه اضافی بپردازید یا نه. هر سه گوشی امسال بدون هزینه اضافی با 5G عرضه می شوند و گلکسی اس 21 اولترا حتی از اتصالات Wi-Fi 6E (اولین گوشی هوشمندی که این کار را انجام می دهد) پشتیبانی می کند.

در تست پردازنده Geekbench 5، Exynos 2100 Galaxy S21 Ultra با عملکرد تک هسته‌ ای نسخه قبلی خود، Exynos 990 که در S20 Ultra یافت می‌ شد، مطابقت داشت. با این حال، تفاوت آن در عملکرد چند هسته ای است. S21 Ultra در اینجا تقریباً 24٪ سریعتر است که یک تقویت بزرگ است. با این حال، به طور کلی، S21 Ultra کمی از اسنپدراگون 888 (تست شده در شیائومی Mi 11) عقب است و با سرعت پردازش هنوز بی‌ رقیب آیفون 12 پرو مکس همخوانی ندارد. جایی که گلکسی اس 21 اولترا بیشترین پیشرفت را داشته است در بخش رندر گرافیکی است. با میانگین نرخ فریم 93 فریم در ثانیه در تست GFXBench Manhattan (با وضوح WQHD بومی)، عملکرد پردازنده گرافیکی S21 Ultra تقریبا دو برابر S20 Ultra سال گذشته است. رزولوشن صفحه را به +FHD کاهش دهید و نرخ فریم به 118 فریم بر ثانیه می‌ رسد.

Galaxy S21 Ultra در حین پخش ویدیو با وضوح پیش‌ فرض FHD+ به 22 ساعت و 34 دقیقه رسید. با نگاهی به گذشته، S20 Ultra در همان شرایط به همان اندازه دوام آورد و بیش از شش ساعت آیفون 12 پرو مکس را شکست داد.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra
 

دوربین ها

دوربین ها نیز امسال سهم نسبتاً ارتقا یافته خود را دریافت می کنند. در واقع، Ultra تنها گوشی S21 است که دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (f/1.8) است و همچنین دارای یک جفت لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی است. چرا دوتا؟ سامسونگ می گوید ترکیب دوربین های زوم 10x (f/4.9) و 3x (f/2.4) کیفیت تصاویر “Space Zoom” را تا حداکثر بزرگنمایی 100 برابر افزایش می دهد. این دوربین ها توسط یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید چهارم (f/2.2) و همچنین یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی (f/2.2) در جلو پشتیبانی می شوند.

بهبودهای دوربین شامل کاهش نویز در شرایط کم نور و همچنین توانایی کاهش سرعت چندین نمونه در یک فیلم آهسته است. همچنین می‌ توانید مستقیماً از فیلم‌ های 8K یک تصویر ثابت بگیرید و به تصاویر پرتره نور مجازی اضافه کنید. جای تعجب نیست که کیفیت تصاویری که گلکسی اس 21 اولترا می تواند ثبت کند، استثنایی نیست. همانند سایر پرچمداران با تعداد مگاپیکسل بالا، S21 Ultra به طور پیش فرض تصاویر 108 مگاپیکسلی نمی گیرد – اگرچه می توان آن را در تنظیمات فعال کرد – در عوض در حالت خودکار تصاویر 12 مگاپیکسلی می گیرد. در مورد فیلمبرداری 8K S21 Ultra، فیلم با سرعت 24 فریم بر ثانیه (فیلم 4K تا 60 فریم در ثانیه در دسترس است) و کیفیت فوق العاده است. با این حال، آنقدر که ما می‌خواهیم در حین حرکت‌ های سریع پایدار نیست، و تعدادی از ویژگی‌ های کاربرپسند دوربین مانند ردیابی فوکوس شی در این حالت از بین می‌ روند. برای تماشای فیلم در جای دیگری نیز به یک تلویزیون یا مانیتور گران قیمت 8K نیاز دارید.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا