logo

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو دارای قیمتی است که آن را در رده تلفن‌های ارزان قیمت قرار می‌دهد، اما بسیاری از ویژگی‌های آن مانند دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، باتری بزرگ و صفحه‌نمایش FHD+ باعث می‌شود احساس یک میان رده مناسب را داشته باشید. جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از کارت microSD نیز افزوده‌های مهمی هستند که شاید برای جبران کاستی هایی مانند bloatware ، اضافه شدن برخی دوربین‌های غیرضروری و طراحی کمی درشت کافی باشد. در ادامه برای بررسی ردمی نوت 8 پرو با فارس کالا همراه شوید.

ردمی برند گوشی های مقرون به صرفه شیائومی است، اما در حالی که گوشی های آن همیشه قیمت های بسیار پایینی دارند، ویژگی های مناسبی را نیز برای کاربران به ارمغان می آورند و شاید ردمی نوت 8 پرو شیائومی بهترین نمونه از این موارد باشد. ردمی نوت 8 پرو بالاترین در سطح بالاتری از ردمی نوت 8 قرار دارد، اگرچه تفاوت زیادی بین این گوشی‌ها بغیر از رابط کاربری وجود ندارد. و با وجود پیشرفته تر بودن نسبت به چند گوشی دیگر ردمی، نوت 8 پرو همچنان مقرون به صرفه است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

Redmi Note 8 Pro مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را دارد که از یک گوشی به این مقرون‌به‌صرفه انتظار ندارید. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سه دوربین دیگر، یک صفحه نمایش بزرگ Full HD+، یک باتری بزرگ و یک چیپ‌ست مناسب. بنابراین، این گوشی دارای جنبه‌های زیادی است که با توجه به قیمت، انتظار آن را ندارید.

1 33

قیمت و در دسترس بودن شیائومی ردمی نوت 8 پرو

اگر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی می خواهید، می توانید گوشی را با قیمت 399 دلار / 229 پوند (تقریباً 600 دلار استرالیا) انتخاب کنید، اما اگر می خواهید فضای ذخیره سازی را به 64 گیگابایت کاهش دهید، 349 دلار / 209 پوند (حدود 500 دلار استرالیا) هزینه خواهد داشت. 

طراحی و نمایشگر گوشی ردمی نوت 8 پرو

جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی
سیم کارت هیبریدی دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)
-مشکی، قرمز، آبی، سفید، آبی دریای عمیق، آبی نیمه شب، آبی برقی، نارنجی گرگ و میش

شیائومی طراحی گوشی های هوشمند سری ردمی 8 را تغییر داده است و ردمی نوت 8 پرو نیز از این موضوع سود می برد. این گوشی هوشمند جدید دارای صفحه نمایش بزرگتر با اندازه 6.53 اینچ در مقایسه با صفحه نمایش 6.3 اینچی Redmi Note 7 Pro است. و یک بریدگی قطره ای در قسمت بالایی دارد که دوربین سلفی را در خود جای داده است.

هدفون درست بالای صفحه نمایش قرار گرفته و به رنگ مشکی است که به خوبی آن را با قاب مشکی در بالا استتار می کند. Corning Gorilla Glass 5 برای محافظت وجود دارد. دکمه های پاور و تنظیم صدا در سمت راست دستگاه قرار دارند. ما متوجه شدیم که دکمه پاور به خوبی قرار گرفته است در حالی که رسیدن به دکمه تنظیم صدا به کشش دارد.

شیائومی همچنین اسکنر اثر انگشت را به ماژول دوربین برجسته منتقل کرده است که در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد. با این حال، این مشکل بزرگی نیست و زمان زیادی طول نکشید تا به آن عادت کنیم. ما همچنین دریافتیم که اسکنر اثر انگشت کمی بالاتر از حد ایده آل است. در کنار ماژول دوربین، فلاش LED به همراه یک دوربین ماکرو جداگانه در زیر آن قرار گرفته است.

در پایین، Redmi Note 8 Pro دارای یک پورت USB Type-C، بلندگو و میکروفون اصلی است در حالی که فرستنده IR و میکروفون ثانویه در بالا قرار دارند. شیائومی یک جعبه پلاستیکی شفاف را به همراه یک شارژر سریع 18 واتی عرضه می کند.

-نمایشگر IPS LCD، HDR، 500 نیت
اندازه 6.53 اینچ، (~84.9% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، نسبت 19.5:9 (~395ppi تراکم)
-محافظ گوریلا گلس 5

3 25

Redmi Note 8 Pro دارای صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس (1080×2340 پیکسل) و پشتیبانی از HDR است. خروجی واضحی دارد و در فضای باز با حداکثر روشنایی 500 نیت به اندازه کافی روشن می شود. این صفحه نمایش بزرگ برای مشاهده محتوا، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر خوب است، و چون گوشی خیلی بزرگ است ما گاهی اوقات برای رسیدن به اسکنر اثر انگشت با مشکل مواجه بودیم.

6 23

دوربین و عمر باتری

64 مگاپیکسل، f/1.9، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/1.72 اینچ، 0.8 میکرومتر، PDAF
8 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی متر (فوق عریض)، 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر
2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)
2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق)
-دارای فلاش LED، HDR، پانوراما
-ویدیو 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps، ژیروسکوپ EIS
-دوربین سلفی تکی 20 مگاپیکسل، f/2.0، (واید)، 1/3 اینچ 0.9 میکرومتر
-دارای HDR، پانوراما

شیائومی ردمی نوت 8 پرو دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است که یکی از جذابیت های آن است، اما یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. دوربین 64 مگاپیکسلی زمانی که از آن در محیطی با نور خوب استفاده می کنید، عکس های بسیار خوبی می گیرد، بنابراین اگر دوست دارید از تنظیمات طبیعی یا به هر طریقی در فضای باز عکس بگیرید، می تواند به خوبی کار  کند.

4 22

اندازه پیکسل بسیار کوچک است، بنابراین عکاسی در نور کم (و حالت شب) عکس‌هایی را می‌گیرد که بسیار پر سر و صدا هستند. دوربین فوق عریض عکس هایی می گیرد که بسیار عریض هستند. تصاویر معقول به نظر می رسند، اما به نظر می رسد کمی اعوجاج در لبه های تصاویر وجود دارد. تصاویر ماکرو بسیار کم رزولوشن هستند.

اگرچه نسبتا روشن هستند، و ما متوجه نشدیم که سنسور عمق چه تاثیری بر کیفیت تصویر هنگام عکاسی با یا بدون آن دارد. در قسمت جلویی یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی وجود دارد که برای یک گوشی مقرون به صرفه یک دوربین بسیار با وضوح بالا است و ما فکر می‌کنیم که تصاویر گرفته شده در این گوشی بسیار خوب به نظر می رسند.

دوربین جلو 20 مگاپیکسلی قادر است در محیط های روشن سلفی های زیبایی را ثبت کند. وضوح و دقت رنگ تصاویر به دست آمده خوب است. در شرایط کم نور، مقدار زیادی نویز تصویر شروع به نمایش می کند و تصاویر از تاری رنج می برند. Note 8 Pro در ضبط ویدیو نیز قوی است. ضبط در 4K و 30 FPS پشتیبانی می شود.

8 13

  باتری ردمی نوت 8 پرو 4500 میلی آمپر ساعت است که اندازه خوبی است، اما بسیاری از گوشی های ارزان قیمت باتری های بزرگی دارند. ما انتظار داریم که گوشی حداقل یک روز با باتری پر دوام بیاورد. ردمی نوت 8 پرو از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند که برای گوشی‌هایی با این قیمت تقریباً متوسط است، و اگرچه شارژ آن زیاد طول نکشید، اما سریع هم نبود.

Li-Po 4500 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی
شارژ 18 وات سیمی

لوازم جانبی گوشی های ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو را با کیفیت عالی از فروشگاه فارس کالا تهیه کنید و از تخفیفات ویژه این فروشگاه نیز بهره مند شوید.

ویژگی ها و مشخصات ردمی نوت 8 پرو

اندروید 9.0 (پای)، قابل ارتقا به اندروید 11، MIUI 12.5
چیپست Mediatek MT6785V/CC Helio G90T (12 نانومتر)
CPU هشت هسته (2×2.05 گیگاهرتز Cortex-A76 و 6×2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4

شیائومی پردازنده MediaTek Helio G90T را انتخاب کرده است که ظاهراً به طور خاص برای بازی طراحی شده است. این پردازنده با پردازنده Qualcomm Snapdragon 730G SoC رقابت می کند که انتظار می رود Realme XT 730G را تامین کند. Helio G90T یک پردازنده هشت هسته ای با دو هسته ARM Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 کارآمد با سرعت 2.0 گیگاهرتز است. برای گرافیک، از پردازنده گرافیکی یکپارچه ARM Mali-G76 MC4 با فرکانس 800 مگاهرتز بهره می برد.

9 9

یک ویژگی شگفت‌انگیز با توجه به قیمت پایین این واقعیت است که 6 گیگابایت رم در اینجا وجود دارد، زیرا بسیاری از تلفن‌های دیگر با این برچسب قیمت فقط 4 گیگابایت دارند. هنگام سوایپ کردن بین صفحه‌های اصلی و منوها، گوشی کند یا کند نمی‌شود، که تفاوت بزرگی بین این گوشی و Redmi Note 8T است. اگر گرافیک را خیلی بالا نبریم، بازی بسیار جذاب به نظر می‌رسید.

شیائومی سه نسخه از Redmi Note 8 Pro را با نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 200 روپیه عرضه کرده است. نسخه دوم از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و نسخه برتر Redmi Note 8 Pro دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. شیائومی Redmi Note 8 Pro را با حافظه UFS 2.1 به جای EMMC 5.1 که در این قیمت‌ها رایج است، ارائه می‌کند. فضای ذخیره سازی با استفاده از کارت microSD تا 512 گیگابایت قابل افزایش است.

microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند)
حافظه داخلی 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم
-حافظه داخلی 64 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-حافظه داخلی  128 گیگابایت رم 4 گیگابایت
-حافظه داخلی 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-حافظه داخلی گیگابایت رم 8 گیگابایت
-حافظه داخلی 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

 اگر گیمر موبایل هستید، ممکن است این گوشی یکی از بهترین گوشی‌ها در این رده قیمتی باشد. همچنین شایان ذکر است که Redmi Note 8 Pro می‌تواند چندین عکس 64 مگاپیکسلی را پشت سر هم بدون کاهش سرعت یا خرابی بگیرد، که نشانه‌ای از بهینه‌سازی مناسبی است که در اینجا وجود دارد.

2 35

گزینه های اتصال در Redmi Note 8 Pro شامل بلوتوث 5، Wi-Fi 802.11ac، دوگانه 4G VoLTE و چهار سیستم ناوبری است. مانند سایر گوشی‌های هوشمند شیائومی، Redmi Note 8 Pro با تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده عرضه می‌شود. Redmi Note 8 Pro یک فروشگاه اپلیکیشن GetApps دارد که برنامه‌های جدیدی را به شما پیشنهاد می‌کند تا امتحان کنید. برنامه‌های خود شیائومی مانند Mi Community، Mi Pay، Mi Store و Mi Credit نیز از پیش روی دستگاه نصب شده‌اند.

شیائومی به شما امکان می دهد از طرح ناوبری سنتی سه دکمه ای به ناوبری مبتنی بر سوایپ تغییر دهید. از آنجایی که MediaTek Helio G90T از dual-wake پشتیبانی می کند، شیائومی پشتیبانی از الکسا آمازون را همراه با Google Assistant اضافه کرده است. دو دستیار در دستگاه وجود دارد که آماده گوش دادن به عبارات بیداری مربوطه و شروع به کار هستند.

نتیجه

شیائومی ردمی نوت 8 پرو می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌ها در قیمت خود باشد، زیرا از چند جهت به‌راحتی به عنوان یک میان رده به حساب می‌آید. در واقع، همانطور که قبلا در این بررسی گفتیم، شباهت های زیادی با Realme X2 Pro دارد. و مطمئناً، این تلفن کمی بزرگتر از چیزی است که ما می خواهیم، که ممکن است برخی از کاربران را ناامید کند.

کیفیت صفحه نمایش، مشخصات دوربین اصلی و عمر باتری هر چند نسبت به قیمت قابل توجه است، و وقتی بررسی کامل خود را انجام دادیم، انتظار داریم که این اسمارتفون را در لیست بهترین گوشی های ارزان قیمت و بهترین گوشی های شیائومی مشاهده کنیم. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا