logo

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس

Redmi Note 9S یکی از قابل اعتمادترین تجربه ها را در یک گوشی با قیمت فوق العاده پایین ارائه می دهد. عمر باتری آن بی نظیر و استفاده از صفحه نمایش بزرگ لذت بخش است. سری Redmi Note شیائومی تاکنون یک سری گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه بوده است و نمایشگر بزرگ، عملکرد مناسب و باتری‌های قابل اعتماد این اطمینان را به شما می دهد که نیازهای اولیه‌ای را که مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند، برطرف می‌کنند. برای بررسی دقیق تر این گوشی با فارس کالا همراه شوید.

ردمی نوت 9 اس کمی ارزان‌تر از Redmi Note 9 است و برای افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند بسیار ارزان هستند مناسب است. ردمی نوت 9 اس بهترین جانشین ردمی نوت 8 پرو در سال 2019 است که از نظر عملکرد، ظرفیت باتری و اندازه نمایشگر پیشرفت هایی داشته است.

2 1

ویژگی های مثبت:

بیش از 8 ساعت زمان روشن شدن صفحه نمایش
شبکه های GSM ایالات متحده پشتیبانی می شود
بلوتوث 5.0 و جک 3.5 میلی متری
-صدا
IR Blaster
اسلات اختصاصی Micro SD، 2 اسلات سیم کارت اضافی
صفحه نمایش 6.67 اینچی 1080 در 2400 پیکسل ISP LCD
سیستم عامل و صفحه نمایش پاسخگو و بدون تاخیر هستند
دقت دوربین، ثبت رنگ و جزئیات بالاست
فوکوس خودکار سریع است و تمام ویژگی های مورد انتظار هوش مصنوعی دست نخورده هستند

ویژگی های منفی:

بیش از 2 ساعت زمان لازم برای شارژ
بدون NFC
عدم وجود AMOLED به معنای عدم وجود رنگ مشکی عمیق و کنتراست کمتر است
دوربین با نور پس‌زمینه سنگین عملکرد درخشانی ندارد
گرمای بیش از حد ممکن است برای برخی از کاربران مشکل ساز شود

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس

 

طراحی گوشی Redmi Note 9S

طراحی‌های گوشی‌های هوشمند شیائومی در سال‌های اخیر بسیار رشد کرده‌ و Redmi Note 9S اصلاحی در طراحی گوشی‌های قبلی است و یک گوشی سنگین با طراحی شیشه‌ای یکپارچه است که بهتر از آن چیزی است که برچسب قیمت نشان می‌دهد. برآمدگی دوربین شیائومی ردمی نوت 9 اس به‌طور قابل‌توجهی بیرون زده است.

گوشی هنگام قرار گرفتن روی میز زیاد تکان نمی‌خورد، که این احتمالاً به دلیل چیدمان دوربین مربعی 2 در 2 است ، به جای اینکه لنزها در یک خط مستقیم روی ستون فقرات قرار بگیرند. در اطراف برجستگی یک لبه کوچک برای جلوگیری از خراشیدن لنز وجود دارد و به همین دلیل این برآمدگی یکی از بارزترین مواردی است که در گوشی‌های هوشمند اخیر دیده‌ایم. به غیر از جزیره دوربین، قسمت پشتی بسیار مینیمال و درجه یک است.

3

قابل ذکر است که پشت و دوربین برخلاف گوشی های قبلی Redmi با گوریلا گلس 5 پوشانده شده اند. در حالی که نمی توان ویژگی های مثبت این گوشی را نادیده گرفت، نمی توان انکار کرد که این یک گوشی بزرگ و سنگین است و با نمایشگر و باتری بزرگ‌ به سختی می‌توانید آن را در جیب خود قرار دهید.

حرکت دست برای تعامل با طول صفحه، مطمئناً مچ شما را خسته می کند. دیگر مشکلات این تلفن، شامل ناتوانی در استفاده از آن با یک دست یا مشکل در دستیابی به دکمه تنظیم صدا می شوند. پشت ردمی نوت 9 اس نسبتاً لغزنده است که به دلیل اندازه زیاد گوشی بدتر می شود. آن را روی هر سطحی که قرار دهید شروع به سر خوردن می کند. خوشبختانه یک کیف سیلیکونی داخل جعبه موجود است.

6

دکمه پاور در لبه سمت راست گوشی به عنوان یک اسکنر اثر انگشت در کناره قرار می گیرد. در کنار این دکمه پاور دکمه تنظیم صدا قرار دارد، اگرچه همانطور که گفتیم دسترسی به آن به دلیل اندازه گوشی کمی سخت بود. در حالی که دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست گوشی وجود دارد، جای خوشایندی است که این دکمه پاور به شکل حسگر اثر انگشت نیز قرار گرفته و راحت تر از سنسوری است که در زیر صفحه نمایش یا در سطح پشتی استفاده می شود.

این گوشی همچنین دارای قابلیت تشخیص چهره است و اثر انگشت روان کار می کند. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری روی گوشی وجود دارد که برای افرادی که به صدای خود علاقه دارند، عالی است.

صفحه نمایش ردمی نوت 9 اس

نمایشگرهای بزرگ از ابتدا بخشی از DNA سری ردمی نوت بوده اند و هر نسل، نسل گذشته را تحت الشعاع قرار می دهد. Redmi Note 9S نیز تفاوتی ندارد. به لطف صفحه نمایش 6.67 اینچی، این بزرگترین صفحه نمایشی است که تا به حال در این سری دیده شده است و دارای نسبت تصویر بلند 20:9 است. تماشای ویدیوها یا انجام بازی روی این نمایشگر لذت بخش است. این یک پنل LCD با رزولوشن 2400 در 1080 است.

 این صفحه نمایش که میدان دید وسیعی را فراهم می کند، می تواند به سطح روشنایی 450 بیتی و با پشتیبانی از HDR10 برسد.البته به دلیل اینکه از یک پنل LCD تشکیل شده است، به اندازه پنل AMOLED رنگ مشکی عمیق و سطوح کنتراست را ارائه نمی دهد، اما صفحه نمایش از نظر رنگ کاملا اشباع به نظر می رسد. این گوشی که از مزیت پنل IPS در زوایای دید بهره می برد، دوربین جلویی حفره ای شکل نیز روی نمایشگر دارد.

5

حداکثر روشنایی تقریباً کافی است، اما نور خورشید شدیدتر در فضای باز قطعا می تواند بر آن غلبه کند. از آنجایی که این نمایشگر LCD است، سطح رنگ مشکی و کنتراست بسیار عالی است و احتمالاً رنگ مشکی را با خاکستری اشتباه می گیرید. در بقیه موارد رنگ ها بسیار دقیق هستند، حداقل زمانی که به صورت مستقیم مشاهده می شوند.

ما متوجه عدم یکنواختی در سراسر صفحه نمایش شدیم، به خصوص هنگام مشاهده محتوای تیره تر، اما این مورد خیلی برجسته نیست و به راحتی قابل چشم پوشی است. Redmi Note 9S اولین گوشی از این خانواده است که به دوربین پانچ سوراخ مجهز شده است، قابلیتی که قبلاً برای دستگاه‌های گران‌تر محفوظ بود. درست مانند قسمت پشتی، صفحه نمایش نیز با گوریلا گلس 5 پوشانده شده است.

12

زمانی که از گوشی بدون قاب استفاده کردیم، حتی پس از افتادن و لغزش های متعدد، حتی یک خراش در جلو یا پشت آن مشاهده نشد. این صفحه نمایش از یک جهت از رقبا عقب تر است: نرخ به روز رسانی، Redmi Note 9S دارای 60 هرتز نرخ بروز رسانی است. برخی از رقبای مستقیم Redmi Note 9S مانند Realme 6 و Poco X2 نرخ تازه سازی بالاتری را تقریباً با همان قیمت ارائه می دهند. 

لوازم جانبی گوشی ردمی نوت 9 و ردمی نوت 9 اس را با کیفیت اورجینال از فروشگاه معتبر فارس کالا سفارش دهید.

ویژگی های شیائومی ردمی نوت 9 اس چیست؟

شیائومی ردمی نوت 9 اس از نظر ویژگی های فنی تقریباً همان ویژگی های شیائومی ردمی نوت 9 پرو را دارد و تفاوت به RAM محدود می شود. شیائومی ردمی نوت 9 پرو دارای 6 گیگابایت رم است، در حالی که شیائومی ردمی نوت 9 اس دارای 4 گیگابایت رم است. ظرفیت ذخیره سازی Redmi Note 9S با مدلی که ما داریم 64 گیگابایت است و همچنین می توان آن را با 128 گیگابایت ترجیح داد.

در گوشی با واحد ذخیره سازی UFS 2.1، می توانید این قسمت را از طریق کارت microSD افزایش دهید. شیائومی ردمی نوت 9 اس از دو سیم کارت نیز پشتیبانی می کند. Redmi Note 9S دارای سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 14 است. به این ترتیب پردازنده این گوشی  Snapdragon 720G است. در حالی که پردازنده اسنپدراگون 720G با 2 هسته 2.3 گیگاهرتز و 6 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز با پردازنده گرافیکی Adreno 618 همراه است، عملکرد کلی گوشی نیز خوب است.

9

این پردازنده با ایجاد تعادل مناسب بین عملکرد و عمر باتری، عملکرد خوبی را در استفاده روزانه ارائه می کند. از طرفی می توان گفت کسانی که می خواهند با شیائومی ردمی نوت 9 اس بازی کنند، می توانند از بازی های متوسط نیز لذت ببرند. Redmi Note 9S با کسب امتیاز تک هسته‌ای و 1722 امتیاز با نتیجه چند هسته‌ای از تست بنچمارک GeekBench ، خود را در کنار شیائومی Redmi Note 9 Pro قرار داده است.

عمر باتری Redmi Note 9S چقدر است؟

ظرفیت باتری شیائومی ردمی نوت 9 اس 5020 میلی آمپر ساعت است. بنابراین، این گوشی که ظرفیت بالایی دارد، عمر باتری بالایی را فراهم می کند. عمر باتری طولانی و قابل اعتماد همیشه یکی از ویژگی های کلیدی سری ردمی نوت بوده است. Redmi Note 9S یکی از مدل هایی است که بهترین عمر باتری را در بین گوشی های هوشمندی که اخیرا دیده ایم ارائه می دهد. Redmi Note 9S که در مدت 10 ساعت با نمایشگر روشن نتیجه بسیار راحت را نشان داد، در نتیجه استفاده فعال و فشرده می تواند با 30 درصد شارژ در پایان روز ادامه دهد.

این را هم ذکر کنیم که در استفاده سبک می توانید روز دوم را خیلی راحت به پایان برسانید. با این حال، زمانی که ظرفیت باتری زیاد باشد، زمان شارژ نیز افزایش می یابد. این گوشی دارای یک شارژر 18 واتی در جعبه است و زمانی که گوشی را با آن شارژ می کنید، ممکن است 2.5 ساعت طول بکشد تا ظرفیت کامل آن پر شود.

دوربین های شیائومی ردمی نوت 9 اس

در حالی که شیائومی ردمی نوت 9 اس به طور کلی مبتنی بر شیائومی ردمی نوت 9 پرو است، همانطور که گفتیم، با دوربین های خود به ساختاری شبیه به ردمی نوت 9 شیائومی رسیده است. از آنجایی که مدل های شیائومی ردمی نوت 9 و شیائومی ردمی نوت 9 پرو دیرتر از شیائومی ردمی نوت 9 اس معرفی شدند، نوت 9 اس در واقع از نظر امکانات مدل پایه محسوب می شود. 

8

Redmi Note 9S یک گوشی هوشمند با 5 دوربین در مجموع است و با دوربین های خود تجربه لذت بخشی را  ارائه می دهد. در پشت گوشی، مجموعه 4 دوربین خوب به نظر می رسد، در حالی که دوربین اصلی اینجا یک سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 سامسونگ است که وضوح بالایی را در عکس هایی که می گیرید به شما می دهد.

برای گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی با گوشی، باید 48 مگاپیکسل را از رابط انتخاب کنید. در عکس هایی که به این ترتیب انجام خواهید داد، می بینید که عکس ها جزئیات بیشتری دارند. با این حال، زمانی که عکس را برای اولین بار مشاهده می کنید، پردازش آن کمی بیشتر طول می کشد. ما با تاخیر شاتر مواجه نشدیم. دوربین دوم این گوشی با 8 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 عرضه می شود.

7

این دوربین 119 درجه فوق عریض می تواند عکس های با زاویه دید عریض زیبایی بگیرد. این گوشی که دارای دوربین های ماکرو و عمق نیز می باشد دارای دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. این اسمارتفون که می توان روی آن عکس های پرتره با افکت های بوکه گرفت، از هوش مصنوعی نیز بهره می برد.

مشخصات فنی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 اس

مدل گوشیRedmi Note 9S
ابعاد و وزن165.8×76.7×8.8mm
209 گرم
بدنه-جلو بیلد گلس (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی
-دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)
-پوشش ضد آب
نمایشگر-نوع: IPS LCD، HDR10، 450 نیت
-اندازه: اندازه 6.67 اینچ، (~84.5% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
-رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت 20:9 (~395ppi تراکم)
-محافظ گوریلا گلس5
سیستم عاملاندروید 10، قابل ارتقا به اندروید 12، MIUI 14
تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 نانومتر)
CPU هشت هسته ای (2×2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 465 Silver)
پردازنده گرافیکپردازنده گرافیکی Adreno 618
فضای ذخیره سازی کارت حافظه microSDXC (اسلات اختصاصی)
-حافظه داخلی 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم
-حافظه داخلی 64 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-حافظه داخلی 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت
-حافظه داخلی 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت
-UFS 2.1
دوربین عقب-48 مگاپیکسل، f/1.8، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/2.0 اینچ، 0.8 میکرومتر، PDAF
-8 مگاپیکسل، f/2.2، 119 درجه (فوق عریض)، 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر
-5 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)، AF
-2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق)
-دارای فلاش LED، HDR، پانوراما
-ویدیو 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps، ژیروسکوپ EIS
دوربین جلو-دوربین سلفی تکی 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر
-دارای HDR، پانوراما
صدا-اسپیکر دارد
-جک 3.5 میلی متری دارد
اتصالات-وای فای: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
-بلوتوث: 5.0، A2DP، LE
-موقعیت یابی: GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
– NFC ندارد
-پورت مادون قرمز دارد
-رادیو اف ام
-USB Type-C 2.0، OTG
سنسورهادارای حسگرهای اثرانگشت (در کنار)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما
باتری-Li-Po 5020 میلی آمپر ساعت، غیر قابل جابجایی
-شارژ 18 وات سیمی
رنگرنگ های متفرقه آبی شفق قطبی، سفید یخچالی، خاکستری بین ستاره ای
قیمت149 دلار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا