logo

تلفن های هوشمند می توانند به مغز ما آسیب بزنند

تلفن های هوشمند می توانند به بخش حافظه مغز ما آسیب بزنند

بر اساس یک مطالعه با 700 نوجوان در موسسه بهداشت عمومی و گرمسیری سوئیس که معتقدند وقتی تلفن به گوش راست چسبیده است، حافظه در برابر امواج آسیب‌ پذیرتر است زیرا آن طرف به حافظه مرتبط است. شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می دهد تلفن های همراه ممکن است اثرات نامطلوبی بر رشد حافظه ما داشته باشند. این بر اساس یک مطالعه با 700 نوجوان در موسسه بهداشت عمومی و گرمسیری سوئیس است. تلفن های همراه نزدیک به سر می توانند میدان های الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی را در معرض مغز قرار دهند.

رئیس TPH سوئیس، مارتین روسلی می‌گوید: “ما 3 تست مختلف را انتخاب کرده‌ایم؛ یکی تست حافظه شفاهی که در سمت چپ مغز قرار دارد. یکی یک تست حافظه مجازی که از سمت راست استفاده می‌کرد. از یک تست تمرکز استفاده کردم که بیشتر در خط مقدم استفاده می‌شود. چیزی که دیدیم این است که این حافظه مجازی بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به اندازه کافی جالب است که بیشتر در نوجوانانی که از تلفن‌هایشان در سمت راست سر استفاده می‌کردند تأثیر گذاشته است». تاکنون چندین مطالعه برای شناسایی اثرات احتمالی میدان‌ های الکترومغناطیسی، فرکانس رادیویی و تابش تلفن‌ ها بر روی مغز انجام شده است که تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

تلفن های هوشمند می توانند به بخش حافظه مغز ما آسیب بزنند
 

مارتین روسلی می‌افزاید: “من هنوز در مورد یافته‌هایمان کمی محتاط عمل می‌کنم، فکر می‌کنم این یافته‌ها نیاز به تایید و مطالعات دیگر دارد. اما خبر خوب این است که اگر می‌خواهید قرار گرفتن در معرض مغز خود را به حداقل برسانید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید زیرا تشعشعات با فاصله تا سر به سرعت کاهش می یابد. بنابراین اگر تلفن همراه خود را به جای 1 سانتی متر داشته باشید، فقط 10 سانتی متر با سرتان فاصله دارد، تابش شما را 10 برابر و در برخی مواقع حتی 100 برابر کمتر می کند، بنابراین می توانید تشعشعات خود را به حداقل برسانید. به راحتی و همچنان از تلفن همراه خود استفاده کنید. نباید مشکل بزرگی باشد.” دانشمندان بر این باورند که وقتی گوشی به گوش راست چسبیده است، حافظه در برابر امواج آسیب‌پذیرتر است، زیرا آن طرف به حافظه مربوط می‌شود و توصیه می‌کنند در هنگام مکالمه از بلندگو یا هدفون استفاده کنید. برای خرید لوازم جانبی موبایل با بهترین قیمت به فروشگاه فارس کالا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا