logo

ناظر ایتالیا اپل و سامسونگ را جریمه کرد

ناظر ایتالیا اپل و سامسونگ را به دلیل به روز رسانی نرم افزار جریمه کرد

ناظر ضد تراست ایتالیا اعلام کرده است که اپل و سامسونگ را به دلیل به روز رسانی نرم افزار جریمه می کند. غول‌های فناوری اپل و سامسونگ به دلیل اتهاماتی که به‌روزرسانی نرم‌افزار باعث کاهش سرعت گوشی‌های هوشمند قدیمی شده و مردم را به خرید گوشی‌های جدید تشویق می‌کند، توسط ناظر ضدتراست ایتالیا جریمه می‌ شوند. اپل 10 میلیون یورو جریمه شد، در حالی که سامسونگ باید 5 میلیون یورو بپردازد. این شرکت آمریکایی به دلیل عدم ارائه اطلاعات شفاف به مشتریان در مورد نحوه نگهداری یا تعویض باتری های لیتیومی خود با جریمه بالاتری مواجه شد. این نهاد در بیانیه‌ ای اعلام کرد که برخی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزار اپل و سامسونگ «باعث اختلالات جدی شده و عملکرد را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده و در نتیجه فرآیند جایگزینی آنها را تسریع کرده است». این دو شرکت اطلاعات کافی در مورد تأثیر نرم افزار جدید «یا هیچ وسیله ای برای بازگرداندن عملکرد اصلی محصولات» به مشتریان ارائه نکرده اند.

ناظر ایتالیا اپل و سامسونگ را به دلیل به روز رسانی نرم افزار جریمه کرد
 

اپل چه کرد؟

در این بیانیه آمده است: «از سپتامبر 2016 به دارندگان مدل‌های مختلف آیفون 6 (به ترتیب 6 / 6 پلاس و 6s / 6sPlus به ترتیب در پاییز 2014 و 2015 به بازار عرضه شده‌اند) مصرانه پیشنهاد کرده است که دستگاه عامل جدید را نصب کنند. سیستم iOS 10 برای iPhone7 جدید توسعه یافته است، بدون اطلاع از نیازهای انرژی بیشتر سیستم عامل جدید و مشکلات احتمالی – مانند خاموش شدن ناگهانی – که چنین نصبی ممکن است به همراه داشته باشد.

اپل چه واکنشی نشان داده است؟

اپل به خاطر اقدامات خود و کاهش هزینه های تعویض باتری عذرخواهی کرده است. اما سال گذشته، این شرکت اعتراف کرد که نرم‌افزار آیفون آن‌ها باعث کاهش سرعت برخی از تلفن‌های دارای مشکل باتری شده است، اما این شرکت انجام کاری برای کاهش عمدی عمر یک گوشی را تکذیب کرد.

سامسونگ چه کرد؟

ناظر گفت که سامسونگ «از ماه می 2016 به مصرف کنندگانی که یک Note 4 خریداری کرده بودند (که در سپتامبر 2014 در بازار عرضه شد) اصرار داشت که نسبت به نصب سیستم عامل اندروید جدید به نام Marshmallow که برای مدل جدید تلفن نوت 7 آماده شده بود اقدام کنند. بدون اطلاع از خرابی های جدی به دلیل فشارهای بیشتر سخت افزاری و نیاز به هزینه تعمیر بالا برای تعمیرات خارج از گارانتی مرتبط با این گونه خرابی ها. برخلاف اپل، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری این شرکت کره‌ای برای گوشی‌هایش قبلاً مورد تردید قرار نگرفته بود. لوازم جانبی سامسونگ Samsung را با قیمت مناسب از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا