logo

گوگل حالت دسکتاپ را در اندروید ۱۵ ارتقا می‌دهد

گوگل حالت دسکتاپ را در اندروید ۱۵ ارتقا می‌دهد

حالت دسکتاپ اندروید فاقد چند ویژگی اساسی است که به کاربران اجازه می دهد چندین پنجره را به طور یکپارچه مدیریت کنند. گوگل در حال آماده شدن برای عرضه نسخه اصلی بعدی سیستم عامل اندروید 15 خود در سال جاری است. اندروید 15، بهبودهای قابل توجهی در امنیت دستگاه، بهینه سازی اپلیکیشن ها برای دوربین ها، پردازنده های گرافیکی، نمایشگرها و هوش مصنوعی و مجموعه ای از ویژگی های جدید متمرکز بر کاربر ایجاد می کند. یک گزارش جدید ادعا می کند که نسخه اصلی بعدی اندروید دارای یک تجربه تغییر حالت دسکتاپ نیز خواهد بود.

سیستم عامل اندروید در حال حاضر دارای یک حالت دسکتاپ است – که برای اولین بار در اندروید 10 معرفی شد – اما این تجربه، به خصوص در سمت کاربر، چیزهای زیادی را به جای گذاشته است. حالت دسکتاپ اندروید فاقد چند ویژگی اساسی است که به کاربران اجازه می دهد چندین پنجره را به طور یکپارچه مدیریت کنند. طبق گزارشی از Android Authority، اندروید 15 قرار است بهبودهای عمده ای را در حالت دسکتاپ ایجاد کند و تجربه کاربری مشابه ویندوز یا MacOS را در رایانه ها به ارمغان بیاورد. این گزارش، بر اساس تجربه حالت دسکتاپ استخراج شده از به‌روزرسانی اندروید 14 QPR3 بتای 2.1، ویژگی‌های جدید حالت بهبود یافته که به اندروید 15 می‌ آید را شرح می‌ دهد. طبق یافته‌ها، مدیریت پنجره در حالت دسکتاپ جدید تجربه بسیار روان‌ تری خواهد بود. با کاربرانی که توانایی تغییر اندازه و حرکت آزادانه در پنجره های برنامه را دارند.

گوگل حالت دسکتاپ را در اندروید ۱۵ ارتقا می‌دهد
 

در ویدیویی از تجربه حالت دسکتاپ که در این گزارش به اشتراک گذاشته شده است، می‌توانید پنجره‌های تمام صفحه برنامه را با نوار گزینه‌ها در بالا مشاهده کنید، که با ضربه زدن یا کلیک کردن روی آن، منوی فشرده نشان می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد به پنجره به صورت تمام صفحه و تقسیم‌بندی شده دسترسی داشته باشند. حالت های صفحه یا حالت آزاد در حالت آزاد، پنجره برنامه را می توان آزادانه جابجا کرد، اندازه آن را تغییر داد و به لبه های صفحه نمایش داد. پنجره برنامه همچنین شامل دکمه‌ های حداکثر کردن و بستن و یک نماد کشویی برای دسترسی به گزینه‌های حالت پنجره است. با این حال، اینها برای جایگزینی تجربه دسکتاپ سنتی کافی نیستند. در حالی که چندین پنجره را می توان به طور یکپارچه مدیریت کرد، هنوز نوار وظیفه ای وجود ندارد. بسیاری دیگر از ویژگی‌های ضروری دسک‌تاپ هنوز هم وجود ندارند. هیچ تاریخ رسمی از طرف گوگل در مورد زمان راه اندازی حالت دسکتاپ پیشرفته آن وجود ندارد، اما می توان انتظار داشت که این حالت با اندروید 15 اواخر امسال منتشر شود.

هفته گذشته، گزارشی ادعا کرد که اندروید 15 می تواند با طراحی مجدد نمادهای نوار وضعیت و بازخورد لمسی برای دکمه های منوی تنظیمات سریع ارائه شود. نمادهای نوار وضعیت در اندروید تا حدود یک دهه بدون تغییر باقی مانده است. گزارش دیگری در ماه گذشته گفته بود که به‌روزرسانی اندروید 15 دکمه HQ جدیدی را در حالت وب‌کم برای تلفن‌های پیکسل به همراه خواهد داشت که به کاربران این امکان را می‌دهد تا حالت با کیفیت بالا را برای ویدیوی وب‌کم روشن کنند. حالت وب کم معرفی شده در تلفن های Pixel به شما امکان می دهد از تلفن Android خود به عنوان وب کم استفاده کنید. لوازم جانبی موبایل را با قیمت مناسب و کیفیت اورجینال از فروشگاه فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا