logo

آخرین اخبار سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا

شاید در حال حاضر به سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا فکر نکنید، اما سامسونگ با وجود اینکه عرضه گلکسی S24 در ژانویه هنوز در ذهن ماندگار است، کار بر روی پرچمدار بعدی خود را شروع کرده است. شایعات زیادی در مورد Galaxy S25 Ultra در حال ظهور هستند که در این مقاله از فارس کالا به بررسی آنها می پردازیم.

ما در حال حاضر اطلاعات کافی برای دریافت تصویر کاملی از عرضه گوشی بزرگ سال آینده یا مقایسه آن با بهترین گوشی های سامسونگ نداریم و تصور می کنیم سرعت شایعات در ماه های آینده افزایش می یابد.

پس از اینکه سامسونگ تمام تلاش خود را برای ویژگی‌های Galaxy AI برای گوشی‌های امسال گذاشت، انتظار داریم که در سری گلکسی S25 از جمله در Ultra، این کار ادامه پیدا کند. 

2 1

آخرین اخبار و شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا:

• ظرفیت باتری ممکن است با Galaxy S25 Ultra بدون تغییر باقی بماند.

• انتظار یک باتری حتی بزرگتر در Galaxy S25 را برای جبران انرژی تراشه جدید داشته باشید.

• همانند گلکسی اس 24، طبق گزارش ها، سامسونگ قصد دارد از ترکیبی از چیپست های اگزینوس و اسنپدراگون در گلکسی اس 25 استفاده کند.

• سامسونگ در حال بررسی به روز رسانی دستیار Bixby خود با ویژگی های مولد هوش مصنوعی است.

سامسونگ گلکسی S25 Ultra: تاریخ انتشار و قیمت شایعه شده

هنوز در چرخه شایعات برای گلکسی اس 25 اولترا خیلی زود است که به طور قطعی بگوییم چه زمانی گوشی جدید وارد می شود. عرضه گلکسی S24 امسال اولین نسخه بود که در تاریخ 17 ژانویه یک رویداد Galaxy Unpacked برگزار شد و مدل‌های S24 دو هفته بعد در 31 ژانویه عرضه شدند.

اگر سامسونگ تاریخ عرضه گلکسی اس 25 اولترا را زودتر انجام دهد، رویداد معرفی با نمایشگاه CES 2025 مصادف خواهد شد، رویدادی که سامسونگ معمولاً روی تلویزیون ها و محصولات خانه هوشمند خود تمرکز می کند.

بنابراین ما حدس می زنیم که در اولین فرصت، ما به یکی دیگر از رویدادهای Galaxy Unpacked در اواسط ژانویه نگاه می کنیم که بر روی تلفن های جدید سامسونگ تمرکز دارد.

سامسونگ قیمت گلکسی اس 24 اولترا را در سال جاری افزایش داد و 1299 دلار برای این گوشی پس از قیمت 1199 دلاری گلکسی اس 23 اولترا در نظر گرفت. به نظر می رسد که این امر مانع از افزایش قیمت گلکسی اس 25 اولترا می شود.

اما قیمت گوشی های پریمیوم در حال افزایش است. احتمالاً در مورد برنامه های قیمت گذاری تا پایان سال 2024 بیشتر خواهیم شنید.

Samsung Galaxy S25 Ultra: طراحی و نمایشگر شایعه شده

سامسونگ برای گلکسی اس 24 اولترا به تیتانیوم روی آورد و تصور نمی کنیم سامسونگ برای نسخه اس 25 تغییری ایجاد کند. به همین ترتیب، سامسونگ از همان طراحی اولیه برای Ultraهای اخیر استفاده کرده است.

دوربین‌ها در ردیف‌های عمودی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند و لنزها کمی از پشت بیرون می‌آیند و ما فکر نمی کنیم که این چینش نیز تغییر کند.

یک شایعه گلکسی S25 نشان می دهد که صفحه نمایش در مدل پایه سامسونگ افزایش اندازه دارد و به 6.36 اینچ در مقایسه با 6.2 اینچ برای Galaxy S24 رسیده است.

شایعه مشابهی ادعا می کند که صفحه نمایش گلکسی اس 25 اولترا به 6.9 اینچ نزدیک می شود که نسبت به صفحه نمایش 6.8 اینچی S24 Ultra افزایشی ناچیز دارد.

اخیراً، سازندگان تلفن سعی کرده اند با افزایش حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی های خود را تقویت کنند. در واقع، سامسونگ این بازی را نیز انجام داده است.

و پس از اینکه گلکسی اس 23 اولترا با سرعت 1750 نیت به آن رسید، اوج روشنایی گلکسی اس 24 اولترا را به 2600 نیت افزایش داده است.

Samsung Galaxy S25 Ultra: دوربین ها

4

دوربین ها ویژگی مرکزی مدل Ultra را تشکیل می دهند، زیرا این گوشی مورد علاقه سامسونگ با سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی به همراه ویژگی زوم فضایی 100 مگاپیکسلی است.

ما انتظار داریم در سال آینده نوعی ارتقاء به این تنظیمات را داشته باشیم. به طور خاص، یک افشاکننده ادعا می کند که لنز زاویه باز در گلکسی اس 25 اولترا ارتقای نامشخصی دریافت می کند.

در حالی که لنز فوق عریض از یک سنسور 12 مگاپیکسلی در اس 24 اولترا به یک سنسور 50 مگاپیکسلی در گوشی جدید می پرد.

علاوه بر این، انتظار می رود لنز تله فوتو در S25 Ultra دارای “قابلیت های متغیر” باشد. ما مطمئن نیستیم که دقیقاً به چه معناست.

اما حدس می‌زنیم که ارتباطی با توانایی تغییر فاصله کانونی در حین اتصال به یک سنسور دارد. نتیجه نهایی، زوم نرم‌تر به‌ویژه هنگام فیلم‌برداری است.

Samsung Galaxy S25 Ultra: عملکرد و باتری شایعه شده

با توجه به استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی اس 24 اولترا، انتظار دارید که سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 کار کند.

در واقع، Ultra امسال تنها مدل S24 است که به سیلیکون کوالکام تکیه دارد، زیرا گلکسی اس 24 استاندارد و گلکسی اس 24 پلاس هر دو از سیستم روی تراشه Exynos 2400 در مدل‌هایی که خارج از آمریکای شمالی منتشر شده‌اند استفاده می‌کنند.

کوالکام قبلاً تأیید کرده است که ما در ماه اکتبر شاهد Snapdragon 8 Gen 4 خواهیم بود، بنابراین جدول زمانی با عرضه گلکسی اس25 اولترا در اوایل سال 2025 مطابقت دارد. بنچمارک‌های اولیه اسنپدراگون 8 نسل 4 قبلاً فاش شده‌اند که تصویری زیبا از عملکرد چیپست ارائه می‌دهند.

بر اساس نتایج لو رفته در Geekbench، اسنپدراگون 8 نسل 4 با بهترین امتیاز تولید شده توسط آیفون مجهز به A18 Bionic مطابقت دارد.

صحبت هایی مبنی بر اینکه اسنپدراگون 8 نسل 4 دارای هسته اصلی 4.3 گیگاهرتزی خواهد بود، پس از اینکه اسنپدراگون 8 نسل 3 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز از آن عبور کرد، وجود دارد.

این یک جهش بسیار بزرگ در قدرت است، و باید سامسونگ و کوالکام بفهمند که چگونه چنین چیپست را در یک دستگاه تلفن همراه بدون گرم شدن بیش از حد آن قرار دهند.

البته یک چروک بالقوه در سیستم تراشه Galaxy S25 Ultra وجود دارد و یک شایعه نشان می دهد که توسط کوالکام ارائه نخواهد شد.

در عوض، شایعه ارسال شده توسط شخصی به نام @OreXda در X ادعا می کند که گوشی Galaxy S تنها در سال 2025 از سیلیکون Exynos استفاده خواهد کرد.

اما شایعه معتبرتر نشان می دهد که مدل های گلکسی اس 25 از ترکیبی از چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 استفاده خواهند کرد، دقیقاً مانند گلکسی اس 24.

اگر سامسونگ دقیقاً از راهنمای Galaxy S24 پیروی کند، به این معنی است که Galaxy S25 Ultra احتمالاً منحصراً به Snapdragon 8 Gen 4 متصل می شود، در حالی که مدل های S25 و S25 Plus در برخی موارد از سیلیکون Exynos استفاده می کنند.

این یک تمایز قابل توجه است زیرا حتی بنچمارک های گلکسی اس 24 ما نشان می دهد که مدل های اگزینوس گلکسی اس 24 کمی از تلفن های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 عقب مانده اند.

در مورد عمر باتری، ما مطمئن نیستیم که سامسونگ چگونه می‌تواند بسته انرژی بزرگ‌تری نسبت به سلول ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس ۲۴ اولترا در اختیار بگیرد.

از آنجایی که آن دستگاه در لیست بهترین عمر باتری گوشی ما با نتیجه 16 ساعت و 45 دقیقه در تست باتری ما قرار گرفت، ما نگران عمر باتری Galaxy S25 Ultra نیستیم.

با این حال، شایعات حاکی از آن است که همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در S25 Ultra نیز وجود خواهد داشت. ما دوست داریم که سامسونگ سرعت شارژ سیمی Ultra را به چیزی سریعتر از 45 وات فعلی افزایش دهد، اما این نیز کمتر محتمل به نظر می رسد.

منبع دیگری ادعا کرده است که ممکن است برای محاسبه مصرف انرژی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4، باتری بزرگتر شود. بنابراین حتی اگر ظرفیت افزایش یابد، ممکن است به دلیل نیازهای چیپست، تفاوتی در عمر باتری مشاهده نکنیم.

Samsung Galaxy S25 Ultra: نرم افزار

5 1

تا زمان عرضه گلکسی اس 25 اولترا، اندروید 15 از قبل عرضه خواهد شد، زیرا در حال حاضر در دومین پیش نمایش توسعه دهندگان برای انتشار این نرم افزار هستیم.

ما تصور می کنیم که گوشی های گلکسی اس 25 همان هفت سال پشتیبانی نرم افزاری را که گلکسی اس 24 دریافت می کند، دریافت کنند.

یکی دیگر از انتظارات ما این است که گلکسی اس 25 اولترا ویژگی های گلکسی AI بیشتری را مشابه آنچه که در سری اس 24 معرفی شد، اضافه خواهد کرد.

هیچ صحبتی در مورد اینکه این ویژگی ها چه خواهند بود یا اینکه برخی از آنها به عنوان انحصاری برای Ultra رده بالا در نظر گرفته شده است وجود ندارد.

در گلکسی اس 24، هر سه مدل از همان ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی پشتیبانی می‌کردند، بنابراین S24 سطح ابتدایی می‌تواند وظایف مشابه Ultra ممتاز را انجام دهد. مدیران سامسونگ قبلاً احتمال یک به‌روزرسانی بالقوه هوش مصنوعی گلکسی را مطرح کرده‌اند.

اگرچه ممکن است برای من و شما زود باشد که به گلکسی اس 25 اولترا فکر کنیم، اما این یک چیز بدیهی است که سامسونگ از قبل در مورد دستگاه بعدی خود فکر زیادی کرده است.

و با نزدیک‌تر شدن به تاریخ عرضه S25 Ultra در سال 2025، باید در طول سال بیشتر درباره این تلاش‌ها اطلاعات کسب کنیم.

لوازم جانبی گوشی گلکسی اس 24 ، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا را از فروشگاه معتبر فارس کالا خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا