logo

بررسی گوشی Samsung Galaxy S20

مزایا :

قیمت مناسب اما به همان اندازه قدرتمند
دوربین قابل قبول

معایب :

تغییرات طراحی غیر ضروری
دوربین فاقد «زوم فضایی» 100 برابری است
تنظیم 120 هرتز به طور قابل توجهی عمر باتری را کاهش می دهد

بررسی گوشی Samsung Galaxy S20
 

نمایشگر

گلکسی اس 20 از یکی از پنل‌ های Dynamic AMOLED خود سامسونگ استفاده می‌ کند که دارای رزولوشن اصلی 3200 x 1400 (Quad HD+) است، اما اگر می‌ خواهید کمی از آن خارج شوید، می‌توان آن را در تنظیمات صفحه نمایش گوشی تا FHD+ یا HD+ کاهش داد. عمر باتری بیشتر با این حال، ویژگی جدید بزرگ این است که این صفحه نمایش 120 هرتزی است که برای اولین بار برای سامسونگ است. این نرخ رفرش بالاتر (دوبرابر 60 هرتز معمولی) به این معنی است که پیمایش رسانه های اجتماعی شما روان تر و پاسخگوتر از همیشه خواهد بود. سامسونگ در مورد بازی نیز به مزایای آن اشاره می کند، اما زمانی که اکثر بازی های موجود در پلی استور با سرعت کمتر از 60 فریم در ثانیه محدود می شوند، هر مزیتی در اینجا بیشتر جنبه تئوری دارد. این البته، مگر اینکه سامسونگ بازی های خود را در فروشگاه گلکسی با نرخ فریم بدون محدودیت عرضه کند. همچنین شایان ذکر است که نمی‌ توانید تنظیمات 120 هرتز را در وضوح صفحه‌ نمایش اصلی گوشی فعال کنید، فقط در FHD+ یا پایین‌تر.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S20
 

با این حال، اگر کیفیت صفحه نمایش در حد بالایی نباشد، این صفحه‌ نمایش صاف و ابریشمی بیهوده نخواهد بود. طبق بررسی های ما با استفاده از رنگ‌ سنج صفحه‌ نمایش، صفحه نمایش Dynamic AMOLED گلکسی اس 20 94 درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش می‌ دهد، با حجم کلی 96 درصد و میانگین دلتا E برابر با 2.64 در نمایه صفحه نمایش «طبیعی» گوشی. در آزمایش، متوجه شدیم که این دقیق‌ ترین رنگ در بین سه نمایه صفحه‌ ای است که در اختیار ما است، اگرچه از رنگ‌ های قرمز بیش از حد اشباع شده و رنگ‌ های صورتی و بنفش اشباع نشده رنج می‌ برد، بنابراین کامل نیست. با این حال، می توانید مطمئن باشید که صفحه نمایش دارای نسبت کنتراست پین تیز Infinity:1 است و همچنین می تواند به حداکثر روشنایی کور کننده 748cd/m2 برسد. لوازم جانبی Samsung Galaxy S20 را با بهترین قیمت از فارس کالا خریداری کنید.

عملکرد و عمر باتری

خانواده S20 از جدیدترین پردازنده خانگی اگزینوس 990 سامسونگ پشتیبانی می‌ کند. این یک چیپست 7 نانومتری و هشت هسته ای با حداکثر سرعت کلاک 2.73 گیگاهرتز است و از نظر معماری شبیه به Exynos 9820 سال گذشته است. در سایر مناطق، خارج از بازارهای اروپایی و آسیایی، گلکسی S20 از Qualcomm Snapdragon 865 استفاده می کند. گلکسی اس 20 همچنین در دو نوع رم 8 یا 12 گیگابایتی عرضه می‌شود و امکان پرداخت کمی بیشتر برای اتصال 5G وجود دارد. وقتی صحبت از فضای ذخیره سازی به میان می آید، چاره ای نیست، اما در صورت نیاز می توان فضای داخلی 128 گیگابایتی را حداقل تا 1 ترابایت دیگر از طریق microSD ارتقا داد.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید – یا با توجه به قیمت امیدوار باشید – گلکسی اس 20 از طریق مجموعه استانداردهای عملکرد معمول ما طوفانی می کند. این کاملاً با سطوح عملکرد برتری که در گذشته از چیپست A13 Bionic آیفون 11 دیده بودیم مطابقت ندارد، اما مطمئناً به اندازه‌ای سریع است که بدون توجه به برنامه‌ ای که تصمیم می‌ گیرید نگران تجربه‌ ای ضعیف نباشید. 

بررسی گوشی Samsung Galaxy S20
 

گلکسی اس 20 در مورد عمر باتری نیز کارها را درست می کند، مشروط بر اینکه تنظیمات درست را انتخاب کنید. با تخلیه کامل باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در تست خلاصه ویدیو، متوجه شدبم که گلکسی اس 20 قبل از نیاز به شارژ مجدد 18 ساعت و 28 دقیقه دوام آورد، که با توجه به اینکه این کار با وضوح صفحه نمایش WQHD+ پیش فرض گوشی انجام می شد – البته فقط در 60 هرتز – بسیار خوب است. به طرز عجیبی، اگر همان نرخ تازه‌سازی را حفظ کنید، اما رزولوشن را به +FHD کاهش دهید، تغییر چندانی را متوجه نخواهید شد. با این حال، جایی که تفاوت فاحشی پیدا خواهید کرد، این است که تصمیم بگیرید تنظیم 120 هرتز را روشن کنید، که در آزمایش ما تقریباً پنج ساعت بر عمر باتری S20 تأثیر منفی گذاشت.

دوربین ها

در نهایت، اجازه دهید در مورد قابلیت های دوربین جدید گلکسی اس 20 صحبت کنیم. از آنجایی که گلکسی اس 20 ارزان‌ترین گوشی از میان سه گوشی است، در واقع چهارمین واحد سنجش عمق موجود در اس 20 پلاس و اس 20 اولترا را از دست می‌ دهد. سه دوربین دیگر دقیقاً مشابه سایر دوربین‌های S20 Plus هستند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی (f/1.8)، 12 مگاپیکسل (f/2.2) فوق عریض و یک سنسور زوم تله فوتو 64 مگاپیکسلی (f/3.5) وجود دارد. در حالی که مجموعه دوربین‌ های گلکسی اس 20 در چند زمینه عالی هستند، اما کاملاً با عالی بودن تصاویر و ویدیوهای آیفون 11 مطابقت ندارند.

Samsung Galaxy S20 11 1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا